Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua myös huolestuttaa Jeren vointi, toki myös fyysinen riepottelu keikasta toiseen, mutta myös se semmoinen henkinen kuorma ja sekavuus koko tilanteesta joka näkyy kireytenä ja jota tarotmammakin kuvasi. Toivottavasti on hyvät tukiverkot ympärillä ja käy juttelemassa ammattilaisen kanssa.

B:stä en ole huolissani. JO pojat tuntuvat hyvältä tukiverkolta, B henkisesti vahvalta ja on myös ollut kansan suosikkina jo monta vuotta. B:llä on ollut kykyä ja voimavaroja myös J:n kannatteluun.

En ole huolissani KB tilanteesta. B ei ole luovuttanut J:n suhteen, tarotmamman mukaan. Pojat näkevät viimeistään syyskuussa, tuollaiset tunteet harvoin sammuvat kuin valokatkaisijasta painamalla. B ei ole parisuhteessa tällä hetkellä, huhujakaan ei ole vissiin pyörinyt. J on parisuhteessa, tietysti. Tämä ei keväälläkään estänyt poikia lähentymistä keskenään.

Kumpikin ovat ehdottomasti valontuojia.
 
vierailija
Jäin pohtimaan, mitä Bojan miettii siitä, että K:lla on yhä se "Näytä sydän jos Bojan on kuuma" -kyltti kuten eilen nähtiin. Onhan sen näyttäminen stoorissa kuitenkin viesti jostain..
 
vierailija
Myönnän, että mulla meni usko Khon noiden viime postausten jälkeen ja tietysti vähän muutkin asiat vaikutti. Mulla oli tunne, että tuo tyyppi on kaukana b tasosta, vaikka ihmissuhteissa ei tasoista pitäisikään puhua. Nyt alkaa usko häneen vähän palata, mutta miksi, miksi hänen täytyy antaa itsestään noin huono kuva stooreissa, kun ei tarvitsisi muuta kuin olla oma itsensä. Juuri ennen noita epäonnistuneita stooreja uskoin, että on todennäköistä että KB ovat yksityisesti jopa paljonkin yhteydessä. Jotain hajosi viime päivinä noihin videoihin ja gf n kanssa uuteen asuntoon muuttamiseen. Nyt ei ole enää sitä tunnetta, että olisivat yhteydessä. Sen puolesta ei tunnu puhuvan mikään. Myös se Are you oli mulle ihan käsittämätön kesken muun höpinän, tuleeko siitä kenellekään mitään mieleen, oliko sillä joku tarkoitus?
Ei me myöskään tiedetty että ne oli yhteydessä toisiinsa Madridista lähtien ennen ku J sen paljasti jossain haastiksessa. Ja heti viisujen jälkeen niillä oli myös pieni ”tauko” julkisessa yhteydenpidossa (ja oli hirveät teoriat tulilla että onko ne nyt vihasia jostain toisilleen, viisukupla puhkesi yms) joka sitte alko taas J lomareissun aikoihin ja lopulta B tuli tännekin kaikkien epäilyistä huolimatta. Nii siksi en pahemmin edes mietin että miten paljon ne tuo asioita julkisuuteen ja tee sen perusteella mitään päätelmiä heidän väleistään. 🤔
 
vierailija
Ei me myöskään tiedetty että ne oli yhteydessä toisiinsa Madridista lähtien ennen ku J sen paljasti jossain haastiksessa. Ja heti viisujen jälkeen niillä oli myös pieni ”tauko” julkisessa yhteydenpidossa (ja oli hirveät teoriat tulilla että onko ne nyt vihasia jostain toisilleen, viisukupla puhkesi yms) joka sitte alko taas J lomareissun aikoihin ja lopulta B tuli tännekin kaikkien epäilyistä huolimatta. Nii siksi en pahemmin edes mietin että miten paljon ne tuo asioita julkisuuteen ja tee sen perusteella mitään päätelmiä heidän väleistään.
Niinpä. Parempi se mun mielestä on on ettei koko ajan tule matskua kaikkien nähtäville. Tulisi ihmisille varmaan jotenkin laskelmoitu kuva heidän ystävyydestään sitten jos koko ajan tulisi jotain miss you-juttua someen. Varmasti ovat yhteyksissä ja yksityiset viestithän ei muille kuulu.
 
vierailija
Katsoin eilen uudestaan sen ikivanhan bussivideon, jossa Bojan mm. laulaa sitä Justin Bieberin boyfriendiä. Sitä on kyllä vaikea olla katsomatta niin, että Bojan on ihastunut mutta tosi nolona ja Jere yrittää uskotella itselleen, että jos heittää reteetä läppää, niin kukaan ei koskaan tajua hänen ihastustaan. :p
 
vierailija
Julkisuuden taakka mahtaa olla raskas. Kurjaa, että nämä lieveilmiöt ovat totisinta totta, vaikka K vain haluaisi esiintyä ja tuoda hyvää fiilistä ihmisille. Varsinkin näin someajalla ei voi välillä kuin ihmetellä, miten huonot käytöstavat monella on. Surullista.

Soisin myös, että kaikki muistaisivat, ettei kukaan ulkopuolinen voi tietää, millaista taakkaa toinen kantaa. Ja ettei elämässä ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa polkua. Kaikessa on aina puolensa, eikä koko elämän myllääminen aina ole mahdollista, vaikka ulkopuoliselle se olisi se oikea, romanttinen ratkaisu.

Täällä ketjun kolmas ulkosuomalaiseksi ilmoittautuva. Itse lähdin tähän kahden kulttuurin suhteeseen parikymppisenä. Tapasimme ja asuimme ensin useamman vuoden Suomessa. Ei siinä alkuhuumassa kovin paljoa tullut mietittyä, tunteella mentiin. Näin jälkikäteen ajateltuna, olisi ollut hyvä käydä tiettyjä asioita kunnolla läpi jo suhteen alkuaikoina. Esimerkiksi sitä, miten kummankin lapsuuden perheessä on suhtauduttu erimielisyyksiin tai mikä on naisen rooli parisuhteessa. Lasten myötä on tullut huomattua, että valitettavasti arvomaailmamme eivät aina kohtaa. Iän myötä tuntuu, että mieheni arvot ovat koventuneet. Minulle on esimerkiksi vaikea ymmärtää ajatusta, että ihmisen arvo mitattaisiin sen perusteella, paljonko hän saa palkkaa.

Tämä K&B-juttu on saanut ajatuksia liikkeelle. On tullut palattua nuoruuden fiiliksiin. Ja muisteltua, mikä meidät toi yhteen silloin 15 vuotta sitten. Mutta kyllähän minä sen tiesin, että alkuhuuma haihtuu. Meidän suhteessa on myös paljon hyvää. Eikö ole liikaa pyydetty, että monivuotinen suhde olisi aina pelkkää sielunkumppanuutta? Mikä on tyytymistä ja mikä on normaalia elämän kiertokulkua?

Johan tuli pitkä viesti, niin täällä tuppaa monille käymään 😀 Olen kirjoittanut tänne useita ja vauvalle varmaan satoja viestejä (🙈), mutta ehkä voisin harkita nimimerkkiä tässä kohtaa. Olkoon se lasikeiju, koska se oli nimimerkkini Habbo Hotellissa joskus muinoin 🧚‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Sellaista vaan että eihän shippauksen tarvitse kärsiä jostakin yhteenmuutosta tms. :) Gf:llä ei ole ainakaan minulle mitään väliä/merkitystä. Ei se muuta näiden kahden välisiä katseita, kemiaa, iloa. Niitä ei poista enää kukaan, ne ovat olleet olemassa, ne ovat pulppuava lähde. Ei sotketa vettä jollain tylsällä todellisuudella :)
 
vierailija
Minäkin asuin pitkään ulkomailla, nyt Suomessa ja kohta onneksi taas pois täältä. eri paikkaan. Harmittaa vain kun jää varmaan sekä K että JO näkemättä täällä, tosin jälkimmäisen toivon vielä näkeväni jossain muualla... Kokemusta ei ole kulttuurien välisistä suhteita, mutta kulttuurien välisiä ystävyyksiä yms olen miettinyt hyvin runsaasti, vielä kun suurin osa ystävistäni on ympäri ämpäri maailmaa.
 
vierailija
Katsoin eilen uudestaan sen ikivanhan bussivideon, jossa Bojan mm. laulaa sitä Justin Bieberin boyfriendiä. Sitä on kyllä vaikea olla katsomatta niin, että Bojan on ihastunut mutta tosi nolona ja Jere yrittää uskotella itselleen, että jos heittää reteetä läppää, niin kukaan ei koskaan tajua hänen ihastustaan.
Mullekin on aina tullu siitä sellane fiilis että B on jotenki häkeltyneen onnellinen kun saa ihastukseltaan niin rempseän suoraa boyfriend huomiota tai vitsailua 😀
 
vierailija
Niinpä. Parempi se mun mielestä on on ettei koko ajan tule matskua kaikkien nähtäville. Tulisi ihmisille varmaan jotenkin laskelmoitu kuva heidän ystävyydestään sitten jos koko ajan tulisi jotain miss you-juttua someen. Varmasti ovat yhteyksissä ja yksityiset viestithän ei muille kuulu.
Minustakin on paljon parempi, jos pitävät yhteyttä yksityisesti. Mun huonot fiilikset heidän väleistään ei oikeastaan johdu siitä, että yhteydenpitoa ei näy. Enemmänkin juuri K negatiivisesta olemuksesta ja yhteenmuutosta gf kanssa. Ehkä syy loppujen lopuksi on omassa päässäni.
 
vierailija
Minustakin on paljon parempi, jos pitävät yhteyttä yksityisesti. Mun huonot fiilikset heidän väleistään ei oikeastaan johdu siitä, että yhteydenpitoa ei näy. Enemmänkin juuri K negatiivisesta olemuksesta ja yhteenmuutosta gf kanssa. Ehkä syy loppujen lopuksi on omassa päässäni.
No nyt täytyy antaa tunnustusta Jerelle, kun olen ollut niin negatiivinen. Viimeisin stoori turvavyön käytöstä on oikein kiva.
 
vierailija
Katselin tubesta pätkän, jossa sittemmin kaapista tullut mies kohtasi opiskeluaikaisen heteroystävänsä, johon oli ollut toivottoman rakastunut. Keskustelivat vuosikymmenen jälkeen tuntemuksistaan. En mahtanut mitään, että ajatukset hiipi väkisin näihin ruusuihin.
 
vierailija
Vähän huonolta alkaa näyttää näiden näkemisetkin, kun ilmeisesti nyt Käärijä on menossa Noa Kirelin kanssa keikkailemaan juuri silloin kun jokerit on Suomessa. Että saas nähdä tulevatko koska/ollenkaan enää näkemään.
 
vierailija
Onhan se aika mälsä tuuri jos tosiaan käy noin kuten on ounasteltu - Käärijällä ehkä vain kaksi ulkomaankeikkaa tänä vuonna ja toinen olisi päällekkäin jokereiden lyhyen turneen kanssa. :/
 
vierailija
Katselin tubesta pätkän, jossa sittemmin kaapista tullut mies kohtasi opiskeluaikaisen heteroystävänsä, johon oli ollut toivottoman rakastunut. Keskustelivat vuosikymmenen jälkeen tuntemuksistaan. En mahtanut mitään, että ajatukset hiipi väkisin näihin ruusuihin.
Onko tämä ns julkisen henkilön video tai sellainen, johon haluaisit jakaa linkit täällä? Tai vinkin, miten löytää se? Tää ei niinkään kiinnosta KB-osalta, vaan näiden teemojen ja omien pohdintojen osalta olisi mielenkiintoista katsoa video ja mahdollisesti pohdiskella, jos se herättää jotain näkökulmia tai ajatuksia näihin teemoihin liittyen, jotka ovat olleet mielessä KB-saagan läpi katsottuna ja pintaan nostamana:)
 
vierailija
Onko tämä ns julkisen henkilön video tai sellainen, johon haluaisit jakaa linkit täällä? Tai vinkin, miten löytää se? Tää ei niinkään kiinnosta KB-osalta, vaan näiden teemojen ja omien pohdintojen osalta olisi mielenkiintoista katsoa video ja mahdollisesti pohdiskella, jos se herättää jotain näkökulmia tai ajatuksia näihin teemoihin liittyen, jotka ovat olleet mielessä KB-saagan läpi katsottuna ja pintaan nostamana
Köyttäjältä Brian Terada: Gay man confonts the straight man he fell in love with.

Nää teemat itselläkin kiinnostaneet vuosikausia jostain syystä. Mitä lie alintajuntani yrittää mulle viestiä.
 
vierailija
Tuskinpa se K muutenkaan ois JO:n Suomen keikoilla kulkenu mukana. Ainut mitä oon aatellu et Tavastian keikoilla se saattais olla ja niissä se pystyis vielä olemaankin mukana, ku se Tel Avivin keikka on seuraavana päivänä ja eiköhän sinne lentoja ihan hyvin mee. Jos se K:n Tel Avivin keikka varmistuu ni sithän näkee et ketkä on ostanu liput JO:n takii ja ketkä siinä toivossa et näkis K:n niiden keikalla. Ja tarkotan nyt lähinnä ulkkisfaneja tolla, et niistä tais suurin osa ostaa liput vaan sen K:n Yes! I come-kommentin takia.
 
vierailija
Joku muuten aiemmin kyseli hyviä M/M-romaaneja ja yksi laadukas kotimainen on Hiekkaan kadonneet jäljet, vaikka siihen ei kyllä saa varmaan mitenkään ympättyä K&B-juttuja.
Kiitos paljon kirjavinkistä! :) totean, ihmettelen, iloitsen ja fiilistelen (ja kirjoitan sen palstalle) taas kerran, miten ihmeellistä ja jännää on, mitä kaikkia odottamattomia asioita täällä nousee keskusteluun, sekä teemojen että muiden juttujen kuten kirjavinkkien ja mietelauseiden muodossa.

Odottamattomia siinä mielessä, että en olisi voinut aiemmin kuvitella tai uskoa, että ajatuksia monista hlökohtaisessa mielessä ajankohtaiselta tai osuvalta tuntuvia pohdintoja (teemat ja pohdinnat iittyen jonnekkin tai useampaan kohtaan akselilla nykyisyys, menneisyys tai tulevisuus) tai voidaan täällä pohtia ja jakaa myös yhdessä tällaisilla palstoilla. Ikinä ennen en ole kirjoittanut viestiä palstoille, saati seurannut ja osallistunut kuukausia keskusteluun!

"Ei odottamattomia"/osuvia aiheet ovat puolestaan sen osalta, että nämä ovat olleet muutenkin läsnä omissa tutkailuissa ja pohdinnoissa.

Kirjavinkit yhtenä konkreettisena juttuna ja osana, mitä kaikkea täältä onkaan pulpahtanut esille!

Ps. Tsekkasin kirjan kuvauksen, ja heidän kehittyvä suhde kuulosti kyllä niin mielenkiintoiselta luettavalta!! Jännitys-kategoria kirjassa on kuitenkin tälle lukijalle ja hermostolle liikaa, joten sen vuoksi genre jää multa sivuun. Muuten kyllä se olisi mennyt jo lukulistalle!

Mulle M/M-kirjat on yleensäkin kiinnostavaa teemaa, vaikkei liittyisikään BK-asetelmaan!
 

Yhteistyössä