Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minäkin tahdon puutarhajuhliin!
Tosin en asu Suomessa, joten saattaapi jäädä väliin.

K&B vuodattaa sydänvertani monesta syystä. Minulla on ollut muutama ulkomaalainen miesystävä, sen lisäksi suomalainen, joka lähti ulkomaille, joten näitä kaukorakkauksia ja lentokenttähetkiä on piisannut. Lentokenttähetkiä myös ystävien ja sukulaisten kanssa, jotka joko vierailivat luonani tai minä heillä. Sen sadat jäähyväiset tietämättä välttämättä milloin tapaa uudestaan. Josko koskaan?

Itse muutin ulkomaille, kun eteen tuli sellaiset energiat, että niitä ei voinut vastustaa. Samanoloiset, kuin K&B, että kerrasta meni jalat alta, ja millään muulla ei lopulta ollut enää väliä. Tästä nyt on vaan jo 27 vuotta, ja valitettavasti ne energiat ovat pitkään jo olleet poissa. En kadu päätöstäni, en. Minulla on aivan ihana kumppani. Sääli, että niin moni ihana asia väliltämme on nuutunut. Ja nimenomaan niin, että itse koen tulleeni aikanaan torjutuksi, kun vetovoima alkoi poistua. Nyt sitä ei enää saa takaisin.

Elämäni aikana olen tavannut kaksi henkilöä, joista tuli kirkkaasti sellainen olo, että kuulumme yhteen. Se ensimmäinen ei uskaltanut ottaa askelia, joita olisi silloin pitänyt ottaa. Hän menehtyi valitettavan nuorena, mutta yhteytemme oli (ja on) ikuinen. Toisen takia jätin siis kaiken taakseni ja rakensin uuden elämän ulkomailla.

Tästä kertomuksesta varmasti välittyy teille, miksi K&B koskettavat niin. Näen siinä niin paljon itselleni tapahtuneita asioita. En tiedä onko minulle hyväksi omistautua tälle asialle näin, mutta jotenkin kun tähän jymähdin, en pääse pois. Kaikella lienee tarkoituksensa.
Mietin näitä kahta, ja totean, että elämässä ei kuitenkaan montaa kertaa näitä ovia kolkutella, että on molemminpuolinen pakonomainen tarve saada se toinen lähelle. Vai onko teillä monesti käynyt niin?
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
Sun peukut näkyy ainakin itselleni, vaikka en ole rekisteröitynyt. Kiitos niistä.

Ajatuksesi puutarhakutsuista viehättää erittäin paljon! Juuri tuon kaltaisen juhannuksen vieton olisin mielelläni kokenut! Mutta onhan vielä kesää jäljellä... Olen muuten mieltynyt vanhaan puutarhuritermiin "jerikonruusu". Luulen, että siellä kutsuilla täytyisi toteuttaa jerikonruusun kastelu - kyseinen kasvihan elelee vaikka 50 vuotta ilman vettä ruskeana pyörivånä pallona, mutta kun se asetetaan veteen, se vihertyy ja avautuu. Kenties tämä symbolinen toimitus toisi hyvää onnea ja kukoistusta sille, jota jerikonruusu puutarhassa kuvastaa.

Toki jos olisimme tarpeeksi äveriäitä, kuin ruotsalaiset influensserit konsanaan, voisimme jopa kustantaa itse päähenkilöt esiintymään puutarhajuhlissa...

Oi, mikä ihana luova tila tämä ketju nyt onkaan!

haaveilee Assuuu
Oi mahtavaa, live esiintyjistä en näemmä uskaltanut haaveillakaan 🤭 Mutta kyllähän jos Leilan ficin Eurojackpot toteutuu, niin tuota voisi ehdottaa. Tilusten vain pitäisi olla sellaiset, että sieltä löytyy tunnelmallinen aitta vähän syrjässä, jonne nuoripari voi sitten rauhassa vetäytyä bäkkärille puutarhurien jatkaessa ruusujen hoitoa ja tarot luentaa ✨

Minäkin tykkäsin tuosta Jerikon ruusu termistä, se tuntui jotenkin oikealta. Ja sitten vielä kun joku avasi sen kuvauksen, että kosteutta saadessaan Jerikon ruusu avautuu kauniiksi vihreäksi kukaksi 🌱 Ja miten sinnikäs, jos jopa 50v elelee ilman vettä! Mitä symboliikkaa! Siis voiko tuo olla enää sattumaakaan?

Tarot-taitaja, minua myös kiinnostaisi henk koht luenta meidän ruusuista, persoonasta ja jos mahdollista siitäkin miten heillä menee, mitä heille kuuluu itsenään nyt. Sitä kun täällä puutarhalaivassa paljon pohdittu myös, jaksamista ja mahd sydänsuruja jne. Kiitos 🙏

🌺💚
 
vierailija
Jerikonruusu on kyllä nimenä hyvä, mutta aivan karmean ruma kasvi, ei tee ollenkaan oikeutta Jerelle joka on kuitenkin todella, todella kaunis..
Oivoi, älkää nyt... 😅 Eikös kauneus ole katsojan silmissä, minusta näyttää Googlen kuvahaun perusteella, että on ihan nättejäkin jerikonruusuja. Se on sellainen... maanläheinen. 💚 Ei mikään tavan maljakkokukka, vaan tämä häikäisee uskomattomalla elinvoimallaan, jolla se vihertyy loputtoman kuivuudenkin jälkeen. Ällistyttää katsojansa suorastaan muodonmuutoksellaan. Ei suotta toinen nimensä ole ylösnousemuskasvi! Älkää ymmärtäkö väärin, en ikimaailmassa vähättele kansallisaarteemme kauneutta, mutta minusta hämmästyttävä, elinvoimainen jerikonruusu sopii tyypille, joka sanoo olevansa "vantaalainen pikkupaskiainen". 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Oivoi, älkää nyt... Eikös kauneus ole katsojan silmissä, minusta näyttää Googlen kuvahaun perusteella, että on ihan nättejäkin jerikonruusuja. Se on sellainen... maanläheinen. Ei mikään tavan maljakkokukka, vaan tämä häikäisee uskomattomalla elinvoimallaan, jolla se vihertyy loputtoman kuivuudenkin jälkeen. Ällistyttää katsojansa suorastaan muodonmuutoksellaan. Ei suotta toinen nimensä ole ylösnousemuskasvi! Älkää ymmärtäkö väärin, en ikimaailmassa vähättele kansallisaarteemme kauneutta, mutta minusta hämmästyttävä, elinvoimainen jerikonruusu sopii tyypille, joka sanoo olevansa "vantaalainen pikkupaskiainen".
Ylläilevan kirjoitti Assuuu, joka jälleen unohti nimmaroida. Lisäksi halusin lisätä tuohon, mitä tuossa ylempänä Lilja tuumiskeli, että olen pohtinut myös tuota, mitä mahtaa ihan oikeasti herra K:lle kuulua tämän kaiken keskellä. 💚
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Oi, puutarhajuhlat. Mä olisin se tyyppi, joka olisi ensin ihan hiljaa mutta kyynelsilmin kuuntelisi muiden juttuja niihin vahvasti eläytyen. Liikutun tosi helposti niin ilosta kuin surusta, ihan mistä vaan. Sitten parin pinacoladan jälkeen alkaisin juttelemaan ja lähtisin myös tanssimaan CCC:n mukaisesti.

Enid
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Täällä yksi puutarhuri, joka varsinkin tänään on huomannut ottavansa ruusujemme suhteen kehityksen liiankin vakavasti. Tällä hetkellä surullinen olo, lähinnä mietin sitä, että etelän ruusu on jo mahdollisesti alkanut loitota lopullisesti Suomen vierailun jälkeen. Jeren tilanne tyttöystävineen saattaa olla hänelle liian haastava. Toisaalta olen niin iloinen siitä, että jokereilla menee ilmeisesti nyt hyvin. Olen taipuvainen ajattelemaan pahinta varmaan valmistaakseni itseäni pettymykseen. Kuuntelin äsken Hakulisen Joutsenlaulun ja Apulannan Armon, siihen päälle Bojanin kahvihaastattelua, niin että sain kehitettyä itselleni melkoisen tunteiden myllerryksen lopputuloksena. Jeren tilanne mietityttää myös, mutta siitä en nyt saa mitään järkevää sanotuksi. On niin monta asiaa hänellä auki. Minä olen se, joka arvosteli Jeren videoita ja siitäkin asiasta alkoi kaikenlaisia kehityskulkuja päässä, toivottavasti. On vähän sellainen Oon ihan loppu - fiilis, pärjään kyllä kuitenkin. Onko Jere / käärijän nimi nyt edelleen Jerikon ruusu. Kävin palstallani äsken ja siellä olivat unikot alkaneet kukkia. Mietin voisiko Jere olla unikko. Unikko on sillä lailla herkkä, että tuulessa sen terälehdet helposti irtoavat ja putoavat. Se tarvitsee suojaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Oi, puutarhajuhlat. Mä olisin se tyyppi, joka olisi ensin ihan hiljaa mutta kyynelsilmin kuuntelisi muiden juttuja niihin vahvasti eläytyen. Liikutun tosi helposti niin ilosta kuin surusta, ihan mistä vaan. Sitten parin pinacoladan jälkeen alkaisin juttelemaan ja lähtisin myös tanssimaan CCC:n mukaisesti.

Enid
Hei täällä on joku ihan samanlainen tyyppi ku minä! Mä oon siis ihan kaveriporukassakin se keskustelujen seuraaja kunnes alkoholi tekee tehtävänsä ja mäkin osaan avata suuni :D Ja liikutun myös about kaikesta :D K&B-juttukin on saanu mut herkistymään hyvin monta kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Hei taas puutarha toverit Tullu sitten eilisen näköjään mulle useampia viestejä, joten vastaan taas kerralla niihin. (sori kun teksti tulee olemaan vähän pitkä)

Ensiksi toi kommentti kun joku on vissiin miettiny, että onko tämä vain minun ilkeää pilaa shippaajia kohtaan, niin haluan vastata suoraan että ei ole. Pitkään tätä keskustelua seuranneet tietää, että minä alunperin laitoin jo vauvassa viestiä, että en tiedä viitsinkö tehdä tarot luentaa tästä aiheesta, koska en tiennyt löytyykö muilta kiinnostusta lukea niitä ja koska en suostu valehtelemaan luentojeni suhteen. Olin siis huolissani siitä mitä luennat näyttää, tuleeko vain huonoja uutisia, pilaanko shippaajien tunnelmat yms. Ei kenenkään tietenkään ole pakko uskoa taroteihin jos ei halua, mutta sitä ei ainakaan tarvitse epäillä, ettenkö minä lukijana tietäisi vastuutani asian suhteen.

Sitten joku oli kysellyt minun mielipidettä itse tekemästään tarot luennasta. Harmillisesti pakko sanoa, että en voi ottaa kantaa näkemättä itse vaikka käyttämääsi pakkaa, millä tavalla luennat on tehty, miten niihin valmistaudutaan, missä yhteydessä tietyt kortit on tullut yms. Vaikka kuvailisit niitä täällä tarkasti niin minä en voi näkemättä saada tilanteesta aitoa kosketuspintaa. (Samalla tavalla kun en voi tehdä vaikka Jeren gf luentaa, koska minulla ei ole tarpeeksi näkemystä tähän yksityishenkilöön, enkä halua huijata antamalla puolivillasia ohjeita) Ainoa vinkki minkä osaan sanoa on, että koska kerroit olevasi aloittelija ja haparoivakin tarottien suhteen, niin olet hypännyt suoraan syvään päähän. Tuntemattomille luennan tekeminen on kaikkein haasteellisimmasta päästä ja tarot luennat kuuluu aloittaa tekemällä niitä pidemmän aikaa vain itselleen ja läheisilleen. Ja mieluiten läheisilleenkin aluksi siten, että nämä henkilöt on luennassa paikalla. Ja tämä siis siksi, että tuollaiset luennat on helpoimpia nimenomaan jo mainitsemani kosketuspinnan takia. Sitten kun tällaisista luennoista saa tarpeeksi kokemusta ja huomaat millainen luentatapa toimii juuri sinulle, voi alkaa kokeilla tehdä luentoja myös tuntemattomille. Koska vaikka minulle esim luennassa auttaa musiikki, joitain muita se vaan häiritsee. Kaverillani sen sijaan toimii suitsukkeet ja tuoksukynttilät, kun taas minulle ne ei auta mitään. Pitää vaan löytää oma tapa tehdä tätä juttua, niitä ei kukaan voi kertoa toiselle. Tästä ei kannata kuitenkaan lannistua, itse olen käynyt ihan saman pitkän kokeilun ja harjoittelun tien.

Ja vielä viimeiseksi näin että on ehdoteltu jo uusia luentojen aiheita. Hyviä aiheita olette taas nostanu esille, kiitos kun teette niin tarkkoja kysymyksiä. Oli pyyntöjä tehdä luentoja muista Jokereista ja sitten Bojanista sekä Jerestä henkilökohtaista persoonallisuus luentaa. Kumman haluatte minun tekevän ensimmäiseksi?
Mä mieluusti kuulisin luentaa Janista, mutta koska täällä kuitenkin on eniten Kärtsän ja Bojanin faneja niin ehkä pitää antaa ekaksi vuoro kaksikon henkilökohtasille luennoille :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Eipäs nyt heittäydytä dramaattisiksi tästä kaksikon välisestä some hiljaisuudesta ei kuitenkaan ole kuin mitä, neljä päivää? eri juttu jos ois menny kuukausia
Niinpä! Eivätköhän he ole kuitenkin yhteydessä, vaikkei se meille päin näykään. Mutta miettikää että jos meilläkin on näin kova ikävä kaksikon kanssakäymistä, kuinkahan kova ikävä heillä on toisiaan.
 
Testailen rekkautuneena käyttäjänä mutta en ole varma tykkäänkö tästä. Tykätä voi mutta tykkäykset tulevat nimen kera, tekisi mieli painaa kaikkea mutta sitten oma nimimerkki valtaa koko palstan. En tiedä myöskään mitä kaikkea tämä systeemi seuraa. No menköön nyt tämä testi mutta vähän rajoittaa heti ilmaisua jotenkin 🤔
 
vierailija
Testailen rekkautuneena käyttäjänä mutta en ole varma tykkäänkö tästä. Tykätä voi mutta tykkäykset tulevat nimen kera, tekisi mieli painaa kaikkea mutta sitten oma nimimerkki valtaa koko palstan. En tiedä myöskään mitä kaikkea tämä systeemi seuraa. No menköön nyt tämä testi mutta vähän rajoittaa heti ilmaisua jotenkin
Kiva vaan kun tykkäät nimimerkin kanssa, tulee tunne että olet läsnä. 💚
 
Testailen rekkautuneena käyttäjänä mutta en ole varma tykkäänkö tästä. Tykätä voi mutta tykkäykset tulevat nimen kera, tekisi mieli painaa kaikkea mutta sitten oma nimimerkki valtaa koko palstan. En tiedä myöskään mitä kaikkea tämä systeemi seuraa. No menköön nyt tämä testi mutta vähän rajoittaa heti ilmaisua jotenkin
Olen pohtinut samaa, onko tämä jo too much, herran jestas sentään 😅 mutta toistaiseksi olen jatkanut näin. Itsestä tuntunut kivalta kun teihin jotenkin näin tutustuu enempi kun tulee jatkumoa
 
vierailija
It is what it is! Mut mulla on tunne, että yön vampyyrin energiat ei tuota meille pettymystä Tarot luennat ovat ollut niin kuvaavia Mutta ptäisikö tuossa meidän tarottaren kuunnella Janin kitarasooloa vai mitäköhän
Joku kysyi täällä, että miten Jan kuvailee itseään. No tässä kuvaus kopsattuna hänen instastaan: Professional bedroom multi-instrumentalist.🔥🔥🔥 Netistä löytyy monta kuumaa Janin kitarasooloa. Varo vaan Tarot-tulkitsija ettei ne vie sinua mennessään, putoaa pian Tarot-kortit käsistä.😘
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Tarot-osaajalle iso kiitos tähänastisista luennoista! Kiinnostaisi kuulla ehkä erityisesti Jeren persoonasta jotain lisätulkintaa, kun hän vaikuttaa tosi moniulotteiselta, ja on vaikea hahmottaa, mitä kaikkia puolia häneen oikeastaan kätkeytyy. Tuntuu, että pinnan alla on monenlaista, ei ole ollenkaan mustavalkoinen tyyppi.
 

Yhteistyössä