Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ainakin Romaniassa ja Bulgariassa tehdään varsin Suomen-tyyppisiä juhannustaikojakin, olen ystäviltä kuullut. Slovenia on toki kulttuurisesti vähän eri puolella Balkania, mutta ei mahdotonta että sielläkin vietettäisiin juhannusta. :)
 
vierailija
Ihmettelen, että mikä helvetti siellä Vauvalla on osalla ongelmana, kun eivät osaa olla sinut tällaisten pohdintojen kanssa? Olen ihan sitä mieltä, että siellä on ketjussa mukana muutama narsisti tai muuten vain henkisesti täysi puupökkelö, joilla on sellaista muiden manipuloinnin tarvetta ja sellaista pomottamisen elkeitä omaavaa.
Itse palstailin täällä kun lapset olivat pieniä ja ihmettelin, että kuka sillä törky-palstalla oikein viihtyy. Sitten tuli Enkeli-Elisa, pyörin siinä ketjussa Vauvalla ja jäin sinne, koska kaipasin ripeämpitahtista keskustelua, kuin täällä normaalisti on.
Mutta tämä ketju osoittaa taas kerran tämän palstan ihanuuden ja erilaisuuden paska-AV:ta kohtaan, se vain on fakta. Hyvä niin, pohdintojanne on ollut todella lämmin tunne lukea.
Minä löysin vauva palstan 2013, kun aloin odottamaan esikoistani. Muistan kuinka meidän neuvolan täti piti luentoa muutamalle odottavalla äidille ja painotti, ettei kannata mennä vauva palstalle lukemaan mitään raskauteen tms. liittyvää.😂 En tiedä, oliko tuolloin tapahtunut jotakin sellaista, miksi hän sanoi niin. Oli miten oli, niin ilmapiiri siellä muuttuu välillä todella kurjaksi.😅
 
vierailija
Yöllinen pohtija olisi hieno nimimerkki. Mitäköhän haastattelua tarkoitat? Menen jo sekaisin niissä kaikissa.
Ehkäpä olen siis Yöllinen pohtija🌙💜

Luulen että on ihan uusi haastattelu, lehtihaastattelu siis jonka fanitili Joker Out Subs on kääntänyt storyn kuviin ja tällä hetkellä ekaan postaukseen. Vähän hankala lukea mutta otin itse kuvakaappaukset joka kuvasta niin saa paremmin selvää. Jutun kääntänyt valitteli että vaikea oli kääntää, koska B on niin kaunopuheinen sloveeniksi. Tuo on minusta niiin hurmaavaa ja hottia. Monet kertovat että biisien sanatkin ovat kuin runoja, eikä käännökset tee niille oikeutta.

En saa tähän linkkiä, pelkään että tulee IG kirjautumistietoja mukaan mutta siis IG, tili Joker Out Subs ja Astro Suzy haastattelu. Tuolla on paljon muutakin mielenkiintoista seurattavaa käännettynä.

🌙💜
 
vierailija
Täällä toinen järkensä menettänyt, joka pohtii tapausta KB aamusta iltaan, toki teen muutakin, mutta tuo suhde on siellä taustalla koko ajan. Henkilönä minua kiinnostaa Bojan ja hänen tunteensa ja pärjäämisensä. Jere kiinnostaa vain suhteen toisen osapuolen ominaisuudessa. Ajattelen, kuvittelen, että heidän välillään on elämää suurempaa vetovoimaa ja harvinaista on, että pääsen näkemään sen. Milloin tällaista näkee, elokuvissa ehkä? Minua vaivaa myös se, että en tiedä, mistä heidän välillään on kyse. Onko se rakkautta, onko se bromance, mitä se on? Ja jos se on rakkautta, miksi eivät ole yhdessä. Välillä tulee uskonpuute, että minua onkin huijattu eikä heidän välillään ole mitään suurta tunnetta,.vaan suhde on suurelta osalta teatteria seuraajia varten. Aika ehkä näyttää, mistä on kyse.
PS. Itse en rohkenisi pojalleni kehua ketään miestä kuumaksi. ,mainiota, että voit niin tehdä.
Sinä kirjoitit sen mitä mä myös koen. Pohdin ihan liikaa tätä ja juuri tuo, että jos mä näen suurta rakkautta ja tämä onkin kaikki huijausta.

Mä toivon J:lle kaikkein parasta. Jotenkin tuo hänen elämäntarina osuu lähelle kun oma lapseni oli myös vähällä kuolla vakavaan sairauteen. Se, että hänen unelmansa toteutuvat nyt, on mulle jotenkin tosi tärkeää ja iloitsen jokaisesta jutusta mitä hänelle tapahtuu. Nyt kun tuntuu siltä, että hänen suurin onnen lähteensä on B, niin pelkään että hän kävelee onnensa ohi. Mutta yritän tolkuttaa itselleni, että elämä on mitä on ja kaikkea ei aina saa.
 
vierailija
Huomaa et tuolla on vaan yks trolli ku joka paikkaan tunkee tota venäläistä mentaliteettia ja venäjä sitä, venäjä tätä. Tais mennä sillä itellä tunteisiin ku ei ollu varaa hommata K:ta yksityiskeikalle :D Toivottavasti lähtee jossain kohtaa viettämään juhannuspäiväänsä johonki ihan muualle ni rauhottuis taas toi meininki.
 
vierailija
Tällainen ajatusyhteys putkahti biisejä kuunnellessa ja K kesän keikkapaikkoja pohtiessa: mun korvaan Ne Bi Smel -biisin soundissa on jotain tosi suomalaista. Sellasta räkäistä kuppilaa ja Esson baaria, ja ihan eri tunnelma kuin noissa muissa biiseissä. Jossain kohtaa melodian pätkä kuulostaa hetken korvaani Yön biisillä Vie mut minne vaan. Se kohta...taivaanrannan taa... ja alku on kuin jostain Urheiluruudun tunnarista. Odotan tämän biisin kuulemista livenä tosi tosi paljon.

Ne Bi Smelin on kirjoittanut, kukas muukaan kuin rakas prinssimme. Ajatukseni menevät siihen, kuinka monitasoinen B vaikuttaa olevan. Jos ton tyyppinen estetiikka ja soundi myös miellyttää Bojania kaiken hienovaraisemman rinnalla, on helppo tajuta, miten maanläheinen lätkäjötkä ja hikoilua pelkäämätön äijätyyppi vetoaa häneen.

Ajatuksia?

🌙💜
 
vierailija
Ehkäpä olen siis Yöllinen pohtija

Luulen että on ihan uusi haastattelu, lehtihaastattelu siis jonka fanitili Joker Out Subs on kääntänyt storyn kuviin ja tällä hetkellä ekaan postaukseen. Vähän hankala lukea mutta otin itse kuvakaappaukset joka kuvasta niin saa paremmin selvää. Jutun kääntänyt valitteli että vaikea oli kääntää, koska B on niin kaunopuheinen sloveeniksi. Tuo on minusta niiin hurmaavaa ja hottia. Monet kertovat että biisien sanatkin ovat kuin runoja, eikä käännökset tee niille oikeutta.

En saa tähän linkkiä, pelkään että tulee IG kirjautumistietoja mukaan mutta siis IG, tili Joker Out Subs ja Astro Suzy haastattelu. Tuolla on paljon muutakin mielenkiintoista seurattavaa käännettynä.
Aivan ihana haastattelu. Joker outin jäsenet tuntuvat olevan vanhoja sieluja. Jo heidän musiikkimakunsa on tietyllä tapaa epätyypillistä tuon ikäisille. Minun äitini (75 vuotta) tykkää samoista bändeistä kuin Kris.

Bojan puhuu niin kauniisti ja kypsästi, että välillä mietin, että onko hän oikeasti olemassa. Tärkeitä pointteja hänen haastattelussaan. Mikä tässä on huvittavinta, niin se, että hän tuntuu välillä puhuvan puutarhurien kieltä.
 
vierailija
Tällainen ajatusyhteys putkahti biisejä kuunnellessa ja K kesän keikkapaikkoja pohtiessa: mun korvaan Ne Bi Smel -biisin soundissa on jotain tosi suomalaista. Sellasta räkäistä kuppilaa ja Esson baaria, ja ihan eri tunnelma kuin noissa muissa biiseissä. Jossain kohtaa melodian pätkä kuulostaa hetken korvaani Yön biisillä Vie mut minne vaan. Se kohta...taivaanrannan taa... ja alku on kuin jostain Urheiluruudun tunnarista. Odotan tämän biisin kuulemista livenä tosi tosi paljon.

Ne Bi Smelin on kirjoittanut, kukas muukaan kuin rakas prinssimme. Ajatukseni menevät siihen, kuinka monitasoinen B vaikuttaa olevan. Jos ton tyyppinen estetiikka ja soundi myös miellyttää Bojania kaiken hienovaraisemman rinnalla, on helppo tajuta, miten maanläheinen lätkäjötkä ja hikoilua pelkäämätön äijätyyppi vetoaa häneen.

Ajatuksia?
En tiedä, onko tämä vain omaa kuvitelmaani, mutta alusta asti olen ollut sitä mieltä, että Joker outin jäsenissä on jotakin niin kotoisan suomalaista. Heidän musiikkinsa taas on yhdistelmä Balkanilaista kaihoa ja suomalaista melankoliaa. Välillä havahdun siihen, että mietin, onko heidän biisien tekijä kuunnellut suomalaista musiikkia vai suomalaiset tekijät kuunnelleet balkanilaista musiikkia. Pitäisi varmaan tutkituttaa oma DNA, ehkä mun perimä on jostakin sieltä.😉
 
vierailija
Mä en saa ajatusta enää pois mielestäni että Joker Outin jotkut biisit kuulostaa minusta vähän Olavi Uusivirran tyylisiltä biiseiltä. Ei samat melodiat mutta musiikin ja kitaroiden vibat. tajusin sen yksi päivä
 
vierailija
Puhuihan Lady Sloveniakin että huomaa samaa suomalaisessa mentaliteetissa viestejä lukiessaan. Toisaalta esim ajatus siitä että avoautotyttä ei voisi olla tyttöystävä jo siitä syystä että kohtelias B ei voisi antaa naisen kuskata häntä, tuntui kyllä kovin vieraalta ajatukselta pohjoismaalaisittain. Mielelläni mä ajeluttaisin Bojania merenrantaan...
 
vierailija
Aivan ihana haastattelu. Joker outin jäsenet tuntuvat olevan vanhoja sieluja. Jo heidän musiikkimakunsa on tietyllä tapaa epätyypillistä tuon ikäisille. Minun äitini (75 vuotta) tykkää samoista bändeistä kuin Kris.

Bojan puhuu niin kauniisti ja kypsästi, että välillä mietin, että onko hän oikeasti olemassa. Tärkeitä pointteja hänen haastattelussaan. Mikä tässä on huvittavinta, niin se, että hän tuntuu välillä puhuvan puutarhurien kieltä.
Luin juuri äsken tuon haastattelun. Käsitys Bojanista vain paranee koko ajan. Nyt sanon jotain, mitä ei ehkä pitäisi. Jerestä, onko hän oikeasti sellainen ihminen, joka sopisi Bojanille. J puhuu kuitenkin paljon rahasta enkä osaa kuvitella, että hän käyttäisi aikaa vaikkapa lukemiseen. Toisaalta uskon siihenkin, että se mitä Bojan on Jeressä nähnyt, on siellä, eikä ihmistä voi arvioida välttämättä sen mukaan, mitä ulospäin ensimmäisenä näkyy. Eikä ole edes varmaa, onko B tällä hetkellä Jereen ihastunut.
 
vierailija
Ehkäpä olen siis Yöllinen pohtija

Luulen että on ihan uusi haastattelu, lehtihaastattelu siis jonka fanitili Joker Out Subs on kääntänyt storyn kuviin ja tällä hetkellä ekaan postaukseen. Vähän hankala lukea mutta otin itse kuvakaappaukset joka kuvasta niin saa paremmin selvää. Jutun kääntänyt valitteli että vaikea oli kääntää, koska B on niin kaunopuheinen sloveeniksi. Tuo on minusta niiin hurmaavaa ja hottia. Monet kertovat että biisien sanatkin ovat kuin runoja, eikä käännökset tee niille oikeutta.

En saa tähän linkkiä, pelkään että tulee IG kirjautumistietoja mukaan mutta siis IG, tili Joker Out Subs ja Astro Suzy haastattelu. Tuolla on paljon muutakin mielenkiintoista seurattavaa käännettynä.
Yöllinen pohtija on kiva nimimerkki! Tykkään myös emojiallekirjoituksesta. Ketä kaikkia tavalla tai toisella allekirjoittaneita täällä onkaan?
T. Og-puppypeilisolutyyppi, joka voisi ottaa emojeikseen vaikka 🐶🩷
 
vierailija
Ihmisissä on monia erilaisia tasoja ja puolia, ja tietyn ihmisen seura voi nostaa esiin ihan uudenlaisia tai aiemmin peitossa olleita puolia. Esim. jos J ja B nyt ihan oikeasti seukkaisivat, niin en ihmettelisi yhtään vaikka Käärijästäkin löytyisi paljon enemmän näitä henkisyyspuolen tai sinnepäin olevia juttuja tai kulturellimpia harrastuksia. Olen tuntenut useita tämäntyyppisiä ihmisiä, jotka joissain piireissä ovat ihan "amis" tai "lätkäjätkä" ja toisten ihmisten kanssa häkellyttävän syvällisiä ja kultturelleja.
 
Onko kukaan miettinyt sitä mahdollisuutta, että B:n vierailu Suomessa päättyikin kimppaan? Tämä tuli mieleeni sitä J:n koirapostauksesta: Adam, John ja Lydia. Hänen perheensä. Tämä ei ole missään nimessä, miten asioiden minun mielestäni olisi pitänyt mennä. Mutta jos ollaan porukalla 'vaikutuksenalaisena', voi tapahtua kummallisia juttuja. Vai voiko? Mieluiten näkisin näiden kahden välillä olevan energian puhtoisena rakkautena, johon ei kolmansia osapuolia mahdu mukaan.
 
vierailija
Yöllinen pohtija on kiva nimimerkki! Tykkään myös emojiallekirjoituksesta. Ketä kaikkia tavalla tai toisella allekirjoittaneita täällä onkaan?
T. Og-puppypeilisolutyyppi, joka voisi ottaa emojeikseen vaikka 🩷
Hei puutahalaivurit!

Ihania juttuja ja keskustelua täällä. Täytyy kertoa, nyt oli mun vuoro nähdä juhannusyön unia 😇 Ihana oli se eilinen aitta-ficci, kiitos vielä siitä kirjoittajalle! Veikkaan kuka nicci olet, mutta en ole varma. Eikä sillä väliä. Mutta tosi ihanasti siinä tuli tuo hetkeen heittäytyminen, että ei pelätä tätä maailmaa 💚

Aitta-ficci taisi jäädä minun mieleeni vaikuttamaan ja nuo Kärtsärin eiliset private pool party storyt. Näin kuumaa unta, että olin Kärtsärin crewssa visiitillä ja meidän välille syntyi sellainen hetkeen heittäytyminen, love story. K oli siinä unessa niin intensiivinen ja mä olin niin onnellinen. Uh kun oli ihana herätä siihen uneen!

Muistin, että olin alkujaan oikeasti Kärtsäriin huumaantunut. Mutta tän matkan aikana mieli on kääntynyt K&B shippiin ja B fiilistelyyn. Toki fanitan Kärtsäriä edelleen, ja toivon ihania ja upeita asioita hänelle, mutta en oo pihkassa enää. Luulen että se kupla puhkesi kun kävin parilla keikalla. K oli kerrassaan upea ja viihdyttävä. B visiitti täällä jätti mixed feelings, ja näin keikalla keikkamanagerin ja gf parikin kertaa. Jotenkin se irl tilanne maadoitti omat tunteet K:ta kohtaan, ja fokus siirtyi enemmän omaan itseen, fiilistelyyn ja pohtimiseen mitä tämä kaikki mulle on, nauttimiseen keikalla.

t. Puppy analyytikko, niitä dynamiikka pohdintoja pitkin matkaa kirjoitellut ☺ Oon käyttänyt 🌺💚 niin voisin niitä jatkossakin käyttää. Vai meneekö liikaa sekaisin jos moni käyttää vihreää sydäntä? Eihän sillä toki niin väliä ole, eilenkin kirjoittelin täällä ilman allekirjoitusta, mutta toisaalta joissakin jutuissa on kiva kun on jatkumoa keskustelussa.
 
vierailija
Luin juuri äsken tuon haastattelun. Käsitys Bojanista vain paranee koko ajan. Nyt sanon jotain, mitä ei ehkä pitäisi. Jerestä, onko hän oikeasti sellainen ihminen, joka sopisi Bojanille. J puhuu kuitenkin paljon rahasta enkä osaa kuvitella, että hän käyttäisi aikaa vaikkapa lukemiseen. Toisaalta uskon siihenkin, että se mitä Bojan on Jeressä nähnyt, on siellä, eikä ihmistä voi arvioida välttämättä sen mukaan, mitä ulospäin ensimmäisenä näkyy. Eikä ole edes varmaa, onko B tällä hetkellä Jereen ihastunut.
Toihan voisi olla myös hyvä kysymys tarot luentaan? Että mitä ne toisissaan näkee yms? Ellei me nyt työllistetä tarotmammaa liikaa, ite oon vaan jääny näköjään jo koukkuun noiden kahden luentoihinkin 😅💚
 
vierailija
Onko kukaan miettinyt sitä mahdollisuutta, että B:n vierailu Suomessa päättyikin kimppaan? Tämä tuli mieleeni sitä J:n koirapostauksesta: Adam, John ja Lydia. Hänen perheensä. Tämä ei ole missään nimessä, miten asioiden minun mielestäni olisi pitänyt mennä. Mutta jos ollaan porukalla 'vaikutuksenalaisena', voi tapahtua kummallisia juttuja. Vai voiko? Mieluiten näkisin näiden kahden välillä olevan energian puhtoisena rakkautena, johon ei kolmansia osapuolia mahdu mukaan.
Jos on pakko harkita poly/ avoin suhde kuviota, niin näkisin sen niin, että K:lla on kaksi kumppania ja B suhteessa vain ja ainoastaan Kärtsyn kanssa. Mutta mieluummin jätän kokonaan ajattelematta moisia kuvioita 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Pilastro
vierailija
Ihmisissä on monia erilaisia tasoja ja puolia, ja tietyn ihmisen seura voi nostaa esiin ihan uudenlaisia tai aiemmin peitossa olleita puolia. Esim. jos J ja B nyt ihan oikeasti seukkaisivat, niin en ihmettelisi yhtään vaikka Käärijästäkin löytyisi paljon enemmän näitä henkisyyspuolen tai sinnepäin olevia juttuja tai kulturellimpia harrastuksia. Olen tuntenut useita tämäntyyppisiä ihmisiä, jotka joissain piireissä ovat ihan "amis" tai "lätkäjätkä" ja toisten ihmisten kanssa häkellyttävän syvällisiä ja kultturelleja.
Tämä on totta! Eri suhteissa voi tulla ihan eri puolia ja onhan Kärtsäri usein kertonut omasta herkkyydestään. Myös tuo sairastaminen, lähes kuolema, nostaa ihmisessä usein tiettyä syvyyttä pintaan, aitoutta. Kyllähän se on näkynyt välillä paljonkin ja siihen(kun) ainakin itse ihastuin. Toki K on niin monia puolia ja suojien tarvetta, Käärijä hahmo jne. K sanoituksia kun kuuntelee ja nopeaa lavadialogia fanien kanssa, niin onhan hän tosi taitavasti kokonaisuuksia ja asioiden yhteyksiä hahmottava. Mulle tulee olo, että pohjimmiltaan on intuitiivinen myös. B nyt ihan selvästi on, nuo hänen sanoitukset ja rohkeus olla auki, se kaikki! Siinäkin mielessä hyvää tekevää seuraa K:lle ☺ Kovasti soisin, että K päästäisi tuota puolta valloilleen Bojanin kanssa.

Sit vielä, laivan kannelta mietittynä ja tarot tulkintaankin liittyen; Kuten moni sanoi eilen, minullakin herää empatiaa K:n ristiriitaan tilanteessa. Kun moni asia on turbulenssissa niin tuttu ja turvallinen tarjoaa safe base havenia kaiken myräkän keskellä. Ei ole helppoa muuttaa kaikkea kerralla tai päästää irti jo olemassa olevasta elämästä, jos se on ihan hyvää, ja hypätä tuntemattomiin taivaisiin. Tämän takia toivoisin, että se ei olisi niin joko-tai tyyppistä, vaan olisi tilaa ja sallivaa uteliasta lempeyttä tarttua hetkeen ja silti voisi olla sitä turvan peruskalliota jalkojen alla.

🌺💚
 

Yhteistyössä