En oikein ymmärrä miten paljon pitäisi syödä kun mahaa pitäisi saada pois mutta peppuun saisi tulla lisää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Käyn salilla 3 kertaa viikossa, olen normaalipainoinen mutta jenkkakahvat ja mahamakkara ärsyttää. Haluaisin kasvattaa peppua.

Katson mitä syön, en syö makeita herkkuja enkä sipsejä.

Olen käynyt puolisen vuotta salilla mutta silti on edelleen nuo inhottavat kahvat ja mahamakkara.

Olen kyllä kiinteytynyt mukavasti mutta tämä hitaus alkaa ärsyttää.
Nyt olen testaillut yaziota ja kirjoitan sinne mitä syön. Pitäisi syödä 1200 kaloria päivässä että laihdun. En kyllä oikeastaan halua laihtua, paino on hyvä. Mutta lähteekö nuo kahvat ja makkara vain jos laihdun?

Ja sitten nämä videobeibet sanovat että syövät jotain 2000 kaloria päivässä että peppu kasvaa. Mutta jos syön paljon niin maha alkaa kasvamaan ja jenkkakahvat.

Treenaan siis koko vartaloa mutta erityisen kovasti nyt peppua ja jalkoja. Haluaisin jotain parempaa muutosta.

Tässä esimerkkiä mitä olen tänään syönyt ja mitä aion vielä:

*maitokahvi, kananmunapuuro voisilmällä
(tämän jälkeen 1,5 h treenit)

*proteiinijuoma, lasi maitoa, banaani

*riisiä, sipulia, tomaattia, 2 nakkia, jugurttikastiketta

*maitokahvi, lasi piimää

illalla aion syödä vielä linssikeittoa ja salaattia, juon varmaan piimää

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija 51173:
Tässä esimerkkiä mitä olen tänään syönyt ja mitä aion vielä:

*maitokahvi, kananmunapuuro voisilmällä
(tämän jälkeen 1,5 h treenit)

*proteiinijuoma, lasi maitoa, banaani

*riisiä, sipulia, tomaattia, 2 nakkia, jugurttikastiketta

*maitokahvi, lasi piimää

illalla aion syödä vielä linssikeittoa ja salaattia, juon varmaan piimää
Mitä tuossa proteiinijuomassa on?

Ne lähtee vain laihduttamalla. Rankoilla miinuskaloreilla on kyllä vaikeaa, ellei mahdotonta kasvattaa nopeasti lihasta. Jos kärsivällisyys kestää, niin rasva hiljalleen kyllä lähtee vähemmälläkin nälkärääkkäyksellä, kunhan ei mene plussalle siis… siinä vaiheessa kun on jo isoja lihaksia, voi syödäkin enemmän, ja siksi videobeibet syö isompia kalorimääriä, joillakin se rasva myös kerääntyy alavartaloon, eikä ylävartaloon - se on geneettistä. Kannattaa myös esim. kävellä/juosta paljon, jos haluaa kuluttaa

6kk on kuitenkin aika vähän aikaa. Mulla meni vuosi, että alkoi näyttää selkeästi treenatulta ja treenimäärä oli yleensä suurempi kuin 3krt/vko. Mun paino kyllä nousi useita kiloja, vaikka rasvat vaihtui lihakseen ja ns. ”laihduin”. Suosittelen menee kehonkoostumusmittaukseen nyt, ja sitten käyt uudelleen myöhemmin ja pääset seuraamaan tuloksia tarkemmin :)

3krt viikossa kunnon treeni näkyy varmasti vuoden jälkeen ihan selkeästi, jos on tehnyt siellä kaikkensa etenemisen eteen. Suurempaa painoa aina kun vaan hengissä pysyy seuraavassa vastuksessa (kunhan liikerata ei mene vääräksi liian isojen painojen takia!) :D

Sullahan on niissä sun jenkkakahvoissa varastoitunutta energiaa. Aina kun on ylimääräistä rasvaa on myös ylimääräistä energiaa varastossa. Ne kalorimäärät, että paljonko tarvitsee ravinnosta, pätevät vain tilanteessa, jossa ei ole ylimääräisiä varastoja käytössä. Jos otat kaiken pepun kasvattamiseen tarvitsemasi energian ruoasta, sitä ei tarvitse koskaan ottaa jenkkakahvoista. Lopputuloksena on vain iso p*rse ja isot kahvat.

Rasvan kerääntymisen paikkaa naisilla ohjaavat hormonit. Kapeä vyötärö + leveä lantio/pulleat pakarat vaativat naishormonien riittävän suurta määrää. Kaikki ei siis ole treenaamisesta/syömisestä kiinni.

df7a3f1803344c13be887290a736adb8_1080x1350.jpg

Ne lähtee vain laihduttamalla. Rankoilla miinuskaloreilla on kyllä vaikeaa, ellei mahdotonta kasvattaa nopeasti lihasta. Jos kärsivällisyys kestää, niin rasva hiljalleen kyllä lähtee vähemmälläkin nälkärääkkäyksellä, kunhan ei mene plussalle siis… siinä vaiheessa kun on jo isoja lihaksia, voi syödäkin enemmän, ja siksi videobeibet syö isompia kalorimääriä, joillakin se rasva myös kerääntyy alavartaloon, eikä ylävartaloon - se on geneettistä. Kannattaa myös esim. kävellä/juosta paljon, jos haluaa kuluttaa

6kk on kuitenkin aika vähän aikaa. Mulla meni vuosi, että alkoi näyttää selkeästi treenatulta ja treenimäärä oli yleensä suurempi kuin 3krt/vko. Mun paino kyllä nousi useita kiloja, vaikka rasvat vaihtui lihakseen ja ns. ”laihduin”. Suosittelen menee kehonkoostumusmittaukseen nyt, ja sitten käyt uudelleen myöhemmin ja pääset seuraamaan tuloksia tarkemmin

3krt viikossa kunnon treeni näkyy varmasti vuoden jälkeen ihan selkeästi, jos on tehnyt siellä kaikkensa etenemisen eteen. Suurempaa painoa aina kun vaan hengissä pysyy seuraavassa vastuksessa (kunhan liikerata ei mene vääräksi liian isojen painojen takia!)
Kiitos paljon sulle! Pitää siis kyllä katsoa edelleen mitä syön ja treenata vain lisää.

Sullahan on niissä sun jenkkakahvoissa varastoitunutta energiaa. Aina kun on ylimääräistä rasvaa on myös ylimääräistä energiaa varastossa. Ne kalorimäärät, että paljonko tarvitsee ravinnosta, pätevät vain tilanteessa, jossa ei ole ylimääräisiä varastoja käytössä. Jos otat kaiken pepun kasvattamiseen tarvitsemasi energian ruoasta, sitä ei tarvitse koskaan ottaa jenkkakahvoista. Lopputuloksena on vain iso p*rse ja isot kahvat.
Kiitos, tämä vahvistaa epäilyni, eli on pakko vähän laihduttaa, ei ne kahvat muuten katoa. Olen 170cm ja 60kg mutta pitää kai olla kevyempi kun haluan olla kahvaton.

Toimiiko tälläinen? Onko joku kokeillut?

Painonpudotusviikot 1–4
AAMUPALA 100 g raejuustoa, 1,5 dl marjoja, 1 dl kaurahiutaleita, 1 rkl siemeniä (auringonkukan-, pellavan-, seesamin-, hampun- tai kurpitsansiemeniä).
LOUNAS 100 g lihaa tai kalaa (noin 10 % rasvaa) ja reilu salaatti, jossa 1 tl oliiviöljyä. Omena tai appelsiini.
VÄLIPALA 250 g maitorahkaa, 0,5 dl pähkinöitä ja omena.
PÄIVÄLLINEN 100 g lihaa tai kalaa (noin 10 % rasvaa), 0,5 dl riisiä (mitattu keittämättömänä), höyrytettyjä vihanneksia, 1 rkl oliiviöljyä kastikkeeksi.
ILTAPALA Pala ruisleipää, sipaus levitettä, 4 siivua vähärasvaista leikkelettä, 50 g raejuustoa ja 2 porkkanaa.

Painonpudotusviikot 5–8
AAMUPALA 100 g raejuustoa, 1,5 dl marjoja, 1 dl kaurahiutaleita, 1 rkl siemeniä.
LOUNAS 100 g lihaa tai kalaa (noin 10 % rasvaa) ja reilu salaatti, jossa 1 tl oliiviöljyä.
VÄLIPALA 150 g maitorahkaa, 0,5 dl pähkinöitä.
PÄIVÄLLINEN 100g lihaa tai kalaa (noin 10 % rasvaa), höyrytettyjä vihanneksia, kastikkeeksi 1 rkl oliiviöljyä + treenipäivänä 0,5 dl riisiä (mitattu keittämättömänä).
ILTAPALA Pala ruisleipää, sipaus levitettä, 4 siivua vähärasvaista leikkelettä, 50 g raejuustoa ja 2 porkkanaa.

nämä on sivulta fit. fi

+ Vapaapäivä: syö 4. viikon sunnuntaina vapaasti. Ateriat voivat sisältää herkkujakin, kunhan et istu pitsabuffetissa aamusta iltaan. Älä säikähdä, vaikka painosi hypähtää – se on vettä ja hiilihydraattia, joten treenisi tehostuvat seuraavalla viikolla!

Kiitos, tämä vahvistaa epäilyni, eli on pakko vähän laihduttaa, ei ne kahvat muuten katoa. Olen 170cm ja 60kg mutta pitää kai olla kevyempi kun haluan olla kahvaton.

Höpöhöpö. Mä painan noin 15 kiloa enemmän eikä ole kahvan kahvaa. Liiku monipuolisesti äläkä pelkkää persusta yritä kasvattaa.

Ny järki mukaan tohon touhuun!

Oonko miehenä ihan vähemmistöä kun mä tykkään pienipeppuisista naisista.

Tietenkin jos on ihan hirveen hyvännäkönen, niin erilaiset kropat kyllä kelpaa. Niinku tossa M1ehen postaamassa kuvassa. En valittais, että naisella on liian iso peppu. Toi olis aika täydellinen kyl, mutku moni haluu vielä isomman... en tajuu.