Suolisto ongelmia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla oli vuosia vatsaongelmia, vähä samanlaista ku sulla ja koitin jättää pois yhtä sun toista mikä ärsytti mun vatsaa kuten, hiilarit: vehnä, sipuli, palkokasveit, omenat (ne ei imeydy kunnolla ohutsuolessa ja voi aiheuttaa vatsavaivoja ja ripulia..), ei maitotuotteita eikä pahemmin makeisia..
Kahvinki vaihdoin kofeiinittomaan pitkin hampain koska se voi stimuloida suolistoa ja aiheuttaa ripaskaa..

Näistä oli kyllä apua mutta PARHAAN AVUN oon saanu ku alotin sellasen tuotteen käytön ku Soul https://www.healingseeds.net/ (sisältää mm mustakuminansiemeniä), ja sit lisäsin vielä Puren joka on hyvä vatsan terveydelle. Mun suolisto on asteittain mennyt paljon parempaan suuntaan, somacia otan nykyään hyvin harvoin, ei enää oo jatkuvaa tulehdusta päällä ja ripulia, eikä närästyskään enää vaivaa :)
 
vierailija
Olen 31-vuotias nainen ja minulla on ollut jo pitkään erinäisiä suolisto ongelmia vaihtelevasti; suolesta tulee usein paljon kirkasta tai kellertävää limaa, on vuoroin ummetusta vuoroin ripulia, tuntuu ettei suoli tyhjene kunnolla joten vessassa tulee ravattua usein ja käytän toisinaan mm. Microlax valmistetta. Vatsan turvotusta, ilmavaivoja, röyhtäilyä, närästystä, ylävatsakipuja ruokailun jälkeen, ulosteen tyyppi/koostumus vaihtelee laajalti, välillä pientä papanamaista ulostetta ja välillä taas normaalia. Joskus tulee pieniä määriä kirkasta verta peräaukosta. Vatsakipuja ei juuri ole paitsi nuo ylävatsakipua ruokailun jälkeen joskus. Hemoglobiini on normaali enkä ole laihtunut ja voin muuten hyvin, olen perusterve. En tupakoi tai käytä muita päihteitä. BMI 20. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja mikä ollut syynä?
Kannattaisi luopua anaaliseksistä, se lopulta tärvelee suolen.
 
vierailija
Itse olen raskaana ja neuvolan suosituksesta täytyisi ottaa täysksylitolipastilleja aina ruokailun jälkeen (raskaus muuttaa syljen PH tasapainoa jne., hampaat helpompia reikiintymään?), unohdin mainita että minulla on IBS ja ksylitoli ei sovi vatsalle laisinkaan, onko jotain korvaavaa tuotetta happohyökkäyksen katkaisemiseksi?
 
vierailija
Itse olen raskaana ja neuvolan suosituksesta täytyisi ottaa täysksylitolipastilleja aina ruokailun jälkeen (raskaus muuttaa syljen PH tasapainoa jne., hampaat helpompia reikiintymään?), unohdin mainita että minulla on IBS ja ksylitoli ei sovi vatsalle laisinkaan, onko jotain korvaavaa tuotetta happohyökkäyksen katkaisemiseksi?
Vähintään huuhtele suu ruokailun päätteeksi vedellä tai käy pesemässä hampaat.
 
vierailija
Itse olen raskaana ja neuvolan suosituksesta täytyisi ottaa täysksylitolipastilleja aina ruokailun jälkeen (raskaus muuttaa syljen PH tasapainoa jne., hampaat helpompia reikiintymään?), unohdin mainita että minulla on IBS ja ksylitoli ei sovi vatsalle laisinkaan, onko jotain korvaavaa tuotetta happohyökkäyksen katkaisemiseksi?
Älä syö happoja kuten E300
 

Yhteistyössä