Magneettikuvaan puolen vuoden välein omakustanteisesti

9MM
Voi hyvänen aika sinun kanssasi. Sun pitää viedä se lapsi pois kaupungista, kasvattaa ruoka itse, pakottaa harrastamaan liikuntaa ulkoilmassa, nukkumaan tarpeeksi, kääriä se pumpuliin ja tule sitten itkemään ettei muut välitä
Ei se oo pumpulissa kasvattamista. Mut kun sä et tajua et puolet ihmisistä saa syövän ja kakskyt prossaa kuolee siihen ni se on iso asia. Ja todellakin opetan tiettyä kovuutta ja kaikkea ei saa. Tee sä lastes kaa mitä teet itelle tytön hyvinvointi on iso asia ja saan siltä mielenrauhan. Ku tajuisit edes sen et mitä enemmän tutkitaan sen nopiammin saa hoitoa ja syöpä ei pääse leviämään. Mut elä kuule pellossa mulle se ja sama. Ja käytä rahas muffinsseihin. Niin se vaan on.
 
9MM
No todellakin. Tällainen ei todellakaan ole leikin asia.
Siis miten niin lapset ei mee rikki jos niille sanoo et se kuuluu sinun hoitoosi. Lapsi siitä kuvauksesta mitään traumoi saa saa jonkun lelun kun oli reipas. Ja on hyvillään siitä. Vai miten lapsi voi saada trauman ku sanoo et käydään kuvat ottaan. Ei minkäänlaista. Suuremman teauman se saa jos todetaan pitkälle mennyt syöpä kun on kovat kivut ja kuolemanpelko.
 
vierailija
Ei se oo pumpulissa kasvattamista. Mut kun sä et tajua et puolet ihmisistä saa syövän ja kakskyt prossaa kuolee siihen ni se on iso asia. Ja todellakin opetan tiettyä kovuutta ja kaikkea ei saa. Tee sä lastes kaa mitä teet itelle tytön hyvinvointi on iso asia ja saan siltä mielenrauhan. Ku tajuisit edes sen et mitä enemmän tutkitaan sen nopiammin saa hoitoa ja syöpä ei pääse leviämään. Mut elä kuule pellossa mulle se ja sama. Ja käytä rahas muffinsseihin. Niin se vaan on.
Ensinnäkin syövän kehittyminen voi kestää vuosia. Miksi olet huolissasi vain syövästä, kun on muitakin sairauksia, saati tapaturmia? Et yksinkertaisesti voi suojella lastasi ihan kaikilta vaaroilta, vaikka kaikkemme jokainen teemme, jotta mitään ei tapahtuisi.

Joko hän toipui siitä vatsataudista, josta mainitsit tässä parisen päivää sitten?
 
Mitä mä sanon et se on nyt normi rutiini. Mua ärsyttää tollaset aikuiset jotka ei tee lasten edestä kaikkea. Sitten mennään hoitoon kun oireet on vakavat älä vittu naurata. Ennalta ehkäisevä tutkiminen kuuluu jokaisen vastuuntuntoisen vanhemman Kontolle
Kannattaa aloittaa niistä täydellisistä verenkuvista (siitä näkee kaikki mahdolliset puutostilat yms) ja alkaa elämään syöpää ehkäisevästi. Eli syödä terveellisesti (ei mitään yliprosessoituaja, ei paljoa sokeria ja liikuntaa joka päivä.
Äläkä unohda itseäsi. Jotta voit antaa tytöllesi parasta sun täytyy pitää itsesi hyvässä kunnossa.

Mä kyllä ymmärrän sun tuskan! Mä mietin ihan samoja asioita lasten ollessa tietyssä iässä. Kun lapset kasvoivat isoiksi ja vahvoiksi niin pahat ajatukset katosivat. Se on se menettämisen pelko ihan kauhea. Jotenkin sitä oppii kuitenkin luottamaan, että elämä kantaa. Uskon näin käyvän myös sinulle. Ei me ainoita ”ylireagoivia” olla!
Helpotusta toivat myös ravinnosta opiskelu ja tieto siitä, että syövät ovat aika pitkälti parannettavissa.
Ravinnolla on erittäin suuri merkitys syöpiin ja etenkin sillä mitä ei pitäisi syödä.

Ja jos sillä saa olonsa helpommaksi, että käytte silloin tällöin testeissä niin sitten se on näin. Toivoisin että sulta olis huoli pois, toi ei oo hyvä fiilis ja pelko nostaa stressileveleitä. Stressi ei tee elimistölle hyvää, koita päästä pois pelkomielentilasta.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
9MM
Ensinnäkin syövän kehittyminen voi kestää vuosia. Miksi olet huolissasi vain syövästä, kun on muitakin sairauksia, saati tapaturmia? Et yksinkertaisesti voi suojella lastasi ihan kaikilta vaaroilta, vaikka kaikkemme jokainen teemme, jotta mitään ei tapahtuisi.

Joko hän toipui siitä vatsataudista, josta mainitsit tässä parisen päivää sitten?
Nooh mä jopa rohkaisen aina tyttö kokeileen uusia juttui pelosta huolimatta. Anteeksi et kiivastuin sulle. Mutkun mä rakastan tota pientä palleroo ja sen ääni on niin suloinen et menetän järkeni välil. Ja toivon vaan pelkkää hyvää. Jo vauva ajoista lähtien ollu tälläin et pienikin pipi sillä saa mun päössä ahdistuksen. Muuten olen huoleton mut en tytyöni kohdalla
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Siis miten niin lapset ei mee rikki jos niille sanoo et se kuuluu sinun hoitoosi. Lapsi siitä kuvauksesta mitään traumoi saa saa jonkun lelun kun oli reipas. Ja on hyvillään siitä. Vai miten lapsi voi saada trauman ku sanoo et käydään kuvat ottaan. Ei minkäänlaista. Suuremman teauman se saa jos todetaan pitkälle mennyt syöpä kun on kovat kivut ja kuolemanpelko.

Siis miten niin lapset ei mee rikki jos niille sanoo et se kuuluu sinun hoitoosi. Lapsi siitä kuvauksesta mitään traumoi saa saa jonkun lelun kun oli reipas. Ja on hyvillään siitä. Vai miten lapsi voi saada trauman ku sanoo et käydään kuvat ottaan. Ei minkäänlaista. Suuremman teauman se saa jos todetaan pitkälle mennyt syöpä kun on kovat kivut ja kuolemanpelko.
Ei ole hoitoa, jos ei ole hoidon tarvetta.
 
vierailija
Nooh mä jopa rohkaisen aina tyttö kokeileen uusia juttui pelosta huolimatta. Anteeksi et kiivastuin sulle. Mutkun mä rakastan tota pientä palleroo ja sen ääni on niin suloinen et menetän järkeni välil. Ja toivon vaan pelkkää hyvää. Jo vauva ajoista lähtien ollu tälläin et pienikin pipi sillä saa mun päössä ahdistuksen. Muuten olen huoleton mut en tytyöni kohdalla
Ei se mitään. Ymmärrän hyvin rakkautesi, se kuuluu vanhemmuuteen. Mutta huolehtiminen varmuuden vuoksi ei ole hyväksi sinulle eikä lapsellesi.
 
9MM
Ei se mitään. Ymmärrän hyvin rakkautesi, se kuuluu vanhemmuuteen. Mutta huolehtiminen varmuuden vuoksi ei ole hyväksi sinulle eikä lapsellesi.
Mut siis mitä haittaa se aiheuttaa jos sanoo et käydään sinun terveytesi takia kuvissa? Ku se et kuvista saa otteen et kaikki hyvin rauhoittaa se mieltä. Mitä aikaisemmassa vaiheess syöpä todetaan on paras mahdollisuus selvitä.
 
9MM
No kysypä joltakin lääkäriltä asiaa, onko tuollainen tarpeen, ja palataan sitten.
Kysehän oli lapsen mielenjärkkymisestä jos käy kuvissa ni mistä lääkäri tietää mun lapsen järkytyksen jos kuvissa. Mun lapsi oli röntgen kuvissa eikä ahdistunut tai järkkytynyt siitä vaan piti sitä luonnollisena. Mun lapsi on hyvun sopeutuvainen eritilanteseen ja omaa stooalaista tyyneyttä
 
vierailija
Kannattaa lukea tästä. En nyt vihjaa, että tapauksessasi olisi ihan tästä kyse, mutta kannattaa lukea ja pohtia omaa käyttäytymistä.


"Luulosairaus eli virallisesti hypokondria tai sairauden pelko on mielenterveyden häiriö, josta kärsivä luulee tai pelkää perusteetta sairastavansa jotakin vakavaa sairautta. Luulotautiset vanhemmat usein projisoivat omia pelkojaan lapsiinsa.

Jokainen vanhempi haluaa lapselleen vain parasta, ja on tavallista, että vanhemmat murehtivat enemmän lapsensa hyvinvointia kuin omaansa. Kun lapsen terveydessä on jotain vialla, vanhempi ei anna periksi ennen kuin ongelman syy on selvitetty. Valitettavasti vanhemman normaali huoli voi joissain tapauksissa kääntyä liialliseksi peloksi ja aiheuttaa vääriä havaintoja lapsen terveydentilasta. Väärien diagnoosien lisäksi tämä voi johtaa äärimmäisiin ahdistuneisuuden ja huolestuneisuuden tunteisiin.


Luulotautisten vanhempien tunnuspiirteet
Yleisin yhteinen nimittäjä lähes kaikille luulotautisille vanhemmille on äärimmäisen pessimistinen näkökulma, joka saa heidät kuvittelemaan ja odottamaan aina pahinta. Negatiiviset ajatukset ajavat luulotautiset vanhemmat epätoivoisiin tekoihin. Ensimmäinen ja huonoin asia, jonka vanhemmat voivat tehdä, on etsiä tietoa internetistä. Vaikka verkosta voikin löytää paljon hyödyllistä tietoa, luulotautiset vanhemmat näkevät tiedon joukossa vain pahimmat tai haluamansa asiat. Lapsen mahdollisen terveysongelman diagnosoiminen pitäisi jättää aina lääketieteen ammattilaiselle, joka on kouluttautunut ottamaan huomioon monia seikkoja diagnoosia tehdessään.

On hyvä, että vanhempi on herkkä huomaamaan lapsen oireet, mutta niitä ei saisi paisutella mielessään. Lapsi on tietenkin tärkeää viedä lääkäriin, mikäli hänellä on selkeitä sairauden oireita. Klinikalle ei kuitenkaan kannata astella valmis diagnoosi mielessään, vaan lääkärin on syytä antaa tehdä työnsä. Jokaisen vanhemman on luotettava lääkärin ammattitaitoon ja noudatettava tämän antamia ohjeita

Vanhempien on hyvä muistaa, että paras tapa hoitaa sairauksia on ehkäistä niitä. Tämä tarkoittaa lapsen rokotuksista huolehtimista, neuvolan ja koulun terveystarkastuksiin osallistumista, terveellisen ruokavalion suosimista ja fyysisen aktiivisuuden arkeen sisällyttämistä. Sairauksien ehkäiseminen ei tarkoita missään tilanteessa lapsen itselääkitsemistä, vaan lääkkeiden käyttöön tulee aina olla lääkärin lupa ja ohjeistus.

Mikäli vanhempi ei pysty itsenäisesti käsittelemään pelkojaan lapsen vakavaa loukkaantumista tai sairastumista koskien, kannattaa hänen hakea ammattiapua
. Psykologit ja psykiatrit ovat koulutettuja käsittelemään tämän tyyppisiä ongelmia. Itselle avun etsiminen on samalla myös lapsesta huolehtimista ja osoittaa syvää rakkautta ja omistautuneisuutta lasta kohtaan.

 
vierailija
Kysehän oli lapsen mielenjärkkymisestä jos käy kuvissa ni mistä lääkäri tietää mun lapsen järkytyksen jos kuvissa. Mun lapsi oli röntgen kuvissa eikä ahdistunut tai järkkytynyt siitä vaan piti sitä luonnollisena. Mun lapsi on hyvun sopeutuvainen eritilanteseen ja omaa stooalaista tyyneyttä
Magneettikuvaus on hieman erilainen kuin röntgen. Kyllä lääkäri ja hoitaja huomaavat, jos lasta pelottaa, ja toimivat sen mukaisesti. On hienoa, että lapsesi on sopeutuvainen ja tyyni. Turhilla tutkimuksilla saatat kuitenkin järkyttää sitä tasapainoa.

Tämä on minun mielipiteeni näin äitinä, mutta sinä tunnet oman lapsesi parhaiten. Älä jää yksin huoliesi kanssa vaan tosiaan juttele lääkärin kanssa.
 
9MM
Magneettikuvaus on hieman erilainen kuin röntgen. Kyllä lääkäri ja hoitaja huomaavat, jos lasta pelottaa, ja toimivat sen mukaisesti. On hienoa, että lapsesi on sopeutuvainen ja tyyni. Turhilla tutkimuksilla saatat kuitenkin järkyttää sitä tasapainoa.

Tämä on minun mielipiteeni näin äitinä, mutta sinä tunnet oman lapsesi parhaiten. Älä jää yksin huoliesi kanssa vaan tosiaan juttele lääkärin kanssa.
Joo mut ei sitä pelottanut räntgenkään vaik on rauhallinen. Mut innostuu myö uusista asioista. Mikä turhassa niin järkyttäis. Tytyäreni on jo vuosia tiennyt mitä kuolematarkoittaa. Koska näki avaranluonnon ja siinä syötiin eläin ni jouduttiin selittään. Ja tyttöni esitti mulle toiveen kumpa kenenkään ei tarvitsisi kuolla se on tosi herkkis ja empaattinen. Ja jos mä sanon et käydääs ottaa kuvat ei aiheuta stressiä.
 
vierailija
Joo mut ei sitä pelottanut räntgenkään vaik on rauhallinen. Mut innostuu myö uusista asioista. Mikä turhassa niin järkyttäis. Tytyäreni on jo vuosia tiennyt mitä kuolematarkoittaa. Koska näki avaranluonnon ja siinä syötiin eläin ni jouduttiin selittään. Ja tyttöni esitti mulle toiveen kumpa kenenkään ei tarvitsisi kuolla se on tosi herkkis ja empaattinen. Ja jos mä sanon et käydääs ottaa kuvat ei aiheuta stressiä.
Mutta sitten sö stressaat niitä tuloksia ja tyttö aistii sen. Tyttö alkaa tarkkailemaan itseään jatkuvasti. Olet varmaan kuullut miten esim anoreksiaa on yhä nuoremmilla
 
9MM
Mutta sitten sö stressaat niitä tuloksia ja tyttö aistii sen. Tyttö alkaa tarkkailemaan itseään jatkuvasti. Olet varmaan kuullut miten esim anoreksiaa on yhä nuoremmilla
Höpsö mä oon aina tyttöni edessä täysin rauhallinen enkä panikoi tietty. Mut sitkun oon yksin lasken todenäköisyyksiä ja murehdin. Kyl mä osaan sitä rauhoittaa. Oon jo tääl kertonut mut lähellä alkoi tulipalo ja tyttö säikähti ja alkoi panikoimaan mut neuvoin et paniikissa teet virheratkaisui sun pitää keskittää ajatus ja fokus miten pääset pois tulipalosta mut elä anna paniikille valtas vaan oo rauhallinen ja säilytä mielenmalttis ni voit pelastuu ja noit on monta tilannetta ja ne on niitä hetkiä
 

Yhteistyössä