Vihreät haluavat ajaa Suomen armeijan alas ja jättää suomalaiset Puten käsiin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Myös maantieteellä ja puoluekannalla on väliä. Kartalla myönteisintä suhtautuminen Venäjään on Itä-Suomessa, torjuvinta puolestaan Uudellamaalla. Puolueiden äänestäjäryhmistä erottuvat Liike Nytiä äänestävät (67 %) vahvalla Venäjämyönteisyydellään, mutta myös perussuomalaisten (48 %) ja keskustan (47 %) kannattajien suhtautuminen on keskimääräistä myönteisempää. Vihreiden kannattajat (15 %) ovat selvästi kriittisimpiä, mutta myönteinen suhtautuminen Venäjään on vähissä myös vasemmistoliittoa (22 %), RKP:tä (23 %) ja kokoomusta (25 %) äänestävien parissa. Näistä ryhmistä huomio kiinnittyy erityisesti vasemmistoliiton kannattajiin. Vielä vuonna 2004 liki kolme neljäsosaa vasemmistoliittoa äänestäneistä suhtautui Venäjään myönteisesti. Vasemmistoliiton nykyisistä kannattajista ei vastaavaa yhteyttä Venäjään enää juuri löydy."


Perussuomalaisten kannattajat kokevat myönteisenä erityisesti sen, että Venäjä ei ole vihervasemmistolainen maa vaan siellä vallitsee konservatiivinen kansallismielinen arvopohja.
 
Perussuomalaisten kannattajat kokevat myönteisenä erityisesti sen, että Venäjä ei ole vihervasemmistolainen maa vaan siellä vallitsee konservatiivinen kansallismielinen arvopohja.

Tosi hieno arvopohja onkin, pääset hengestäsi, jos olet eri mieltä kuin valtion hallinto. Tervemenoa vaan sinne, jos ilmapiiri miellyttää. Tosin taitaisit joutua heti Ukrainaan taistelemaan, Putin ei välitä, jos menetät siellä henkesi. Olet hänelle vain pikkuruinen pelinappula.
 
Tosi hieno arvopohja onkin, pääset hengestäsi, jos olet eri mieltä kuin valtion hallinto. Tervemenoa vaan sinne, jos ilmapiiri miellyttää. Tosin taitaisit joutua heti Ukrainaan taistelemaan, Putin ei välitä, jos menetät siellä henkesi. Olet hänelle vain pikkuruinen pelinappula.
Suomessakin lietsotaan kansallismielistä ilmapiiriä. Suomalaisten miesten pitäisi olla valmiita kuolemaan kaltaistesi *ittuilevien ämmien puolesta. Arvaa kiinnostaako?
 
Hhmm..

Hmm, kannattiko Jussi?

No ei! Parit hörhöt kylläkin, puolueissa on aina pohjasakkansa.

Wille tuli lisänä viemäriosastolle :(
 
Juu ja kannattajat pitävät fiksuna vain siksi, että hän käyttää sanoja ja ilmaisuja, joita kannattajat eivät ehkä edes tunne saati osaa itse käyttää
Naulan kantaan. Kirkkoslaavin ja Ukrainan tuntija pitää Suomen turvallisuutta hyppysissään. Eikö Yle tosiaan ikinä saa ketään toista asiantuntijaa kuultavaksi päivänpolttavissa asioissa. Eilen Ruotsi oli hädissään Haaviston aamupuheista.
Onneksi en katsonut eilistä Ylen aamua kuin harppien hätäpäästä. Koko päivä sitten tuhraantui medialla sotkun selvittelyyn.
Turkkilaiset ovat outoja. Kerroin jo kuukausia aiemmin tällä palstalla taksikyydistä ulkomailla. Jäimme ruuhkaan ja otin puheeksi Naton. Turkkilainen taksikuski töksäytti ettei Suomi pääse Natoon. Ehkä asiaa on jo iskostettu siellä päihin pitkän aikaa. Ei yksi nuken poltto ole mielipiteen käännöksen takana. Muslimit ovat rauhaa rakastavia ihmisiä. Olen aina tullut hyvin heidän kanssa toimeen.
 
Naulan kantaan. Kirkkoslaavin ja Ukrainan tuntija pitää Suomen turvallisuutta hyppysissään. Eikö Yle tosiaan ikinä saa ketään toista asiantuntijaa kuultavaksi päivänpolttavissa asioissa. Eilen Ruotsi oli hädissään Haaviston aamupuheista.
Onneksi en katsonut eilistä Ylen aamua kuin harppien hätäpäästä. Koko päivä sitten tuhraantui medialla sotkun selvittelyyn.
Turkkilaiset ovat outoja. Kerroin jo kuukausia aiemmin tällä palstalla taksikyydistä ulkomailla. Jäimme ruuhkaan ja otin puheeksi Naton. Turkkilainen taksikuski töksäytti ettei Suomi pääse Natoon. Ehkä asiaa on jo iskostettu siellä päihin pitkän aikaa. Ei yksi nuken poltto ole mielipiteen käännöksen takana. Muslimit ovat rauhaa rakastavia ihmisiä. Olen aina tullut hyvin heidän kanssa toimeen.

👍
 
Kaikista ihmisistä ei ole hyviksi tai edes kohtalaisiksi sotilaiksi. Tästä syystä valikoiva asevelvollisuus on paljon toimivampi malli kuin yleinen asevelvollisuus.
 
Kiitos peukusta. Riitta Väisänen ketjussa jutuistani suivaantuneet kirjoittavat etten osaa
kirjoittaa asiallisesti. Entisenä valtion virkanaisena taatusti hallitsen asiallisen ja kuivan
kirjoitustyylin.
 
Ihan varmasti! He eivät selvästikään ole olleet tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa ja lukemisen puute näkyy myös.

Minä pidän sinusta
Kiitos. Tällä palstalla on onneksi myös kivoja ihmisiä kuten sinä.
Kirjoitin kauan Anna-lehden keskusteluissa eli ex-Sineraplazan Ellit.
Jouduin fuusion takia pihan perällä olevan vanhan rakennuksen isoon työhuoneeseen.
Ristin talon Pölhöläksi. Tein töitä ja välillä klikkasin auki vihreäsävyisen Ellit-palstan.
Olen aina ollut lahjakas kirjoittaja. Kirjaa en kirjoita, mutta luen niitä mielelläni.
Täti olen ollut aina. Minut pyydettiin kummitädiksi neljälle lapselle heti ripiltä päästyäni.
Kristitty olen ja arvostan kaikkia uskontoja ja elämänkatsomuksia.
Tutkin edelleen jonkin verran teologiaa. Käyn kirkossa sillon tällöin. Kotikirkkoni meni remonttiin ja aukeaa kahden vuoden päästä. Ehkä pitäisi keksiä uusia virikkeitä elämääni. Light you carry- kirja oli ihana piristysruiske joulun jälkeen.
 

Yhteistyössä