V
vierailija
Vieras
Hei! Onko kenelläkään kokemusta bonded nahasta huonekaluissa? Harkitsemme sohvan ostoa. Kovasti myyjät ovat sitä mieltä että on kestävä materiaali ja helppohoitoinen mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Bonded nahka on käytännössä nahalla pinnoitettua materiaalia. Nahkatehtaan kaikki ylijäämäpalat ja nahkapöly kerätään talteen ja siitä tehdään sopivien liimojen kanssa vähän niin kuin nahkamaali, jolla päällystetaan valittu tekstiilimateriaali. Lopputulos näyttää ja tuntuu nahalta koska se on nahkaa, vaikkakin jauhon muodossa, mutta se ei ole kovin kestävää. Kun nahkapinnoite hajoaa, alta paistaa se siellä oleva tekstiili.Onko se jotakin pintanahkaa? Vielä huonompi jos on synteettistä nahkaa!
Jos on niin ei ole kestävää.
Aito nahka silloin tällöin hoidettuna kestää varmasti paljon paremmin kulutusta, eikä mene rikki/halkeile tms.![]()
Näinhän se varmasti on. Oikeaa nahkaa tuskin voittaa kestävyyden suhteen, se on selvä. Olisi silti mukava kuulla kauan materiaali on mahtanut kestää säädyllisessä kunnossa niillä joilla tästä on käyttökokemusta. Kangas on koirataloudessa haastava materiaali kaikin puolin ja uutena oikea nahka sohva budjettiin liian kallis (käytettyä sopivaa nahkasohvaa voi olla haastava löytää).Bonded nahka on käytännössä nahalla pinnoitettua materiaalia. Nahkatehtaan kaikki ylijäämäpalat ja nahkapöly kerätään talteen ja siitä tehdään sopivien liimojen kanssa vähän niin kuin nahkamaali, jolla päällystetaan valittu tekstiilimateriaali. Lopputulos näyttää ja tuntuu nahalta koska se on nahkaa, vaikkakin jauhon muodossa, mutta se ei ole kovin kestävää. Kun nahkapinnoite hajoaa, alta paistaa se siellä oleva tekstiili.
Okei. Onko teillä lapsia tai koiria talossa jotka vaikuttavat ns "kulutukseen"?Riippuu kulutuksesta. Ainakin meillä on säilynyt uudenveroisessa kunnossa 2.5v. Itse en pidä tavis nahkasohvien ulkonäöstä ja kangassohvat ei kans innostanu.
Kannattaa hommata kerralla sohva mikä kestää niin pitkään kuin mahdollista. Kun valitsee ajattoman mallin niin se käy pitkään. Toki eri ilmeitä saa helposti esim. torkkupeitoilla ja tyynyillä.Riippuu kulutuksesta. Ainakin meillä on säilynyt uudenveroisessa kunnossa 2.5v. Itse en pidä tavis nahkasohvien ulkonäöstä ja kangassohvat ei kans innostanu.
Valmistustavasta johtuen ei kahta eri bonded-materiaalia voi verrata. 2 mm paksu naudan vuota on aina 2 mm paksua naudan vuotaa ja sillä on 2 mm paksun nahan ominaisuudet, mutta 2 mm paksu bonded-materiaali voi olla totaalisen erilaista kestävyydeltään, venymiseltään ja kulutusominaisuuksiltaan kuin joku toinen 2 mm paksu bonded-materiaali. Pitäisi saada käyttökokemuksia siis samasta sohvasta tai edes saman valmistajan sohvasta, jossa on oletettavasti sama materiaali käytössä. Muuten ei sillä tiedolla ole mitään merkitystä, että miten hyvin joku bonded nahasta tehty sohva on kestänyt. Kysymys on vastaava kuin "miten kangassohva kestää".Näinhän se varmasti on. Oikeaa nahkaa tuskin voittaa kestävyyden suhteen, se on selvä. Olisi silti mukava kuulla kauan materiaali on mahtanut kestää säädyllisessä kunnossa niillä joilla tästä on käyttökokemusta. Kangas on koirataloudessa haastava materiaali kaikin puolin ja uutena oikea nahka sohva budjettiin liian kallis (käytettyä sopivaa nahkasohvaa voi olla haastava löytää).![]()
Kannattaa hommata kerralla sohva mikä kestää niin pitkään kuin mahdollista. Kun valitsee ajattoman mallin niin se käy pitkään. Toki eri ilmeitä saa helposti esim. torkkupeitoilla ja tyynyillä.
Sohvan pidostakin on tullut ”sohvaralli”.
Ei minun mielestä sohvaa tarvitse vaihtaa joka trendin vaihtuessa tai edes harvemmin.
Sohvan voi myös korjata jos se on hyvistä materiaaleista tehty.
T. Kun olin 17v ja muutin omaan ensiasuntoon, käytin kokonaisen palkkani sohvaan. Se oli Interfacen nahkasohva. Poikani istui siinä vielä viime vuonna, kunnes päätimme pistää sen kiertoon - poika halusi lisää tilaa huoneeseensa.
Hoidin sohvaa hyvin ja siitä korjattiin joskus jousi jne. Sohva oli vieläkin ihan ok kunnossa.![]()
Olen melko tarkka kodin sisustamisesta mutta valitsen aina ajattomia malleja.
Ei ole. Muutaman kerran kaverin koira juoksennellu ja vetäny rallia siinä ja kauhulla olen seurannut vierestä. En ehkä eläinperheeseen suosittelis. Luulen ettei ole läheskään niin kestävä kuin oikea nahkaOkei. Onko teillä lapsia tai koiria talossa jotka vaikuttavat ns "kulutukseen"?
itse menen trendi edellä mieluummin. Keittiönkin remontoin sillä ajatuksella että se tulee olemaam tuossa max 8 vuotta. Sen jälkeen kyllä pakko saada vaihtelua. Toki kodissani on paljon laadukkaitakin kalusteita jotka ovat trendissä vielä 40 vuoden kuluttuakin. Sohva nyt sattuu oleen sellainen minkä haluan päivittää aina välissä, mieluusti 3-4 v väleinKannattaa hommata kerralla sohva mikä kestää niin pitkään kuin mahdollista. Kun valitsee ajattoman mallin niin se käy pitkään. Toki eri ilmeitä saa helposti esim. torkkupeitoilla ja tyynyillä.
Sohvan pidostakin on tullut ”sohvaralli”.
Ei minun mielestä sohvaa tarvitse vaihtaa joka trendin vaihtuessa tai edes harvemmin.
Sohvan voi myös korjata jos se on hyvistä materiaaleista tehty.
T. Kun olin 17v ja muutin omaan ensiasuntoon, käytin kokonaisen palkkani sohvaan. Se oli Interfacen nahkasohva. Poikani istui siinä vielä viime vuonna, kunnes päätimme pistää sen kiertoon - poika halusi lisää tilaa huoneeseensa.
Hoidin sohvaa hyvin ja siitä korjattiin joskus jousi jne. Sohva oli vieläkin ihan ok kunnossa.
Olen melko tarkka kodin sisustamisesta mutta valitsen aina ajattomia malleja.