Kiitos kun jaksoit noin seikkaperäisesti vastata! Taidan kyllä myös laittaa ubikinolin testiin.Molemmat ovat koentsyymi Q10:ä, jota esiintyy kaikissa kehon soluissa. Ubikinoli on paremmin imeytyvä aktiivimuoto, ubikinoni muuttuu elimistössä ubikinoliksi. Se osallistuu mitokondrioissa energian tuottoon. Tutkimuksissa sen on havaittu voivan parantaa munasolujen laatua. Muistaakseni liittynee siihen, että munasolut kypsyvät paremmiksi, kun niillä.on paremmim energiaa käytettävissään? Joka tapauksessa tutkimustieto tukee sen napsimista.
Pysyvyys on näissä valmisteissa ongelma. Ubikinolista ainakin Kanekan valmistaman pitäisi olla tutkitusti laadukasta, ubikinonista Pharma Nordin Q10:n. Itse ostin ensin vain jonkun Q10-paketin Prismasta, sitten asiaan enemmän perehdyttyäni käytin Kanekan ja sitten Vesisorbin ubikinolia.
Ubikinonilla/ubikinolilla ei ole (ainakaan minun tietojeni mukaan) hormonaalisia vaikutuksia, eli se on turvallinen raskautta yrittäessä kaikille. Raskauden aikana monia tuotteita ei suositella, koska tutkimustietoa sikiövaikutuksista ei ole eikä niitä myöskään voi saada, sillä tutkimusten järjestäminen ei olisi eettistä. Lopetin itsekin ubikinolin syömisen raskaaksi tultuani, enkä ole käyttänyt sitä myöskään nyt imetysaikana.
(Suosittelen tähän sivustoon tutustumista varsinkin kaikille hieman varttuneemmille vauvaa toivoville:
Samalla nimellä löytyy myös mainio youtube-kanava.)HOME | Fertility From the Soul
Empower yourself with mind-body strategies designed by a clinical psychologist who understands the fertility journey. Specializing in fertility meditations and support for getting pregnant after age 40.fertilityfromthesoul.com
Sama fiilis, kp9 ja tuntuu että tuleeko se ovis koskaan Päivät matelee pahemmin kuin piinapäivinä!Täällä nyt kp8 ja tuntuu että tämä aika ennen ovista vaan matelee. Flo ennustaa ovista ens viikon sunnuntaille eli kp15 mutta veikkaan että tulee hieman aiemmin, loppuviikosta varmaan kuitenkin.
Kiitos Aikalailla samoja jomotuksia kuin negakierroissa, mutta vähemmän. Toivo itselläni nousi kun päänsärkyä on ollut vähän, minulla on luteaalivaiheessa melkein joka päivä päänsärkyä, nyt ei ole ollut juurikaan kuten ei viime syyskuussa kun oli kemiallinen. Normi pms ärtymystä ei ole tullut vielä, mikä mulla aina tulee vahvasti. Ja on väsyttänyt iltaisin tosi paljon, mutta ei muuta sen ihmeellisempääIhan selvä
Onko minkäänlaisia oireita jo ilmaantunut?
Onnea ja tarrasukkia matkaan ♡♡♡
Eipä mitään, kannattaa toki itsekin guuglailla! Ubikinonia on tosiaan kaikilla elimistössään, mutta iän myötä sen määrä vähenee. Munasolut ovat isoja soluja, jotka tarvitsevat paljon energiaa. Siksi ikääntyminen kurittaa meidän naisten hedelmällisyyttä kovemmalla kädellä, vaikka miesten kehot vanhenevat ihan samalla tavalla.Kiitos kun jaksoit noin seikkaperäisesti vastata! Taidan kyllä myös laittaa ubikinolin testiin.
Ja tietenkin liittyy vanheneminen muuhunkin kuin pelkän Q10:n määrään.Eipä mitään, kannattaa toki itsekin guuglailla! Ubikinonia on tosiaan kaikilla elimistössään, mutta iän myötä sen määrä vähenee. Munasolut ovat isoja soluja, jotka tarvitsevat paljon energiaa. Siksi ikääntyminen kurittaa meidän naisten hedelmällisyyttä kovemmalla kädellä, vaikka miesten kehot vanhenevat ihan samalla tavalla.
Oon nyt testaillu iltaisin siinä 17-19 aikoihin n. 3-4 tuntia edellisestä vessakäynnistä. Aamulla tosiaan kiire töihin niin ajattelin, että on kivempi tehdä rauhassa töiden jälkeen. Jatkoin nyt viikonloppuna tuota iltatestaamista niin tänään en oo vielä tehnyt.Onnea plussanneille <3
Meinasin jättää jo ovistestaamisen. Kuitenkin ostin 14 liuskan paketin. Näkee, että tuleeko koko ovista. Nyt kp9. Huomenna aattelin jo aloittaa. Ehkä illasta vasta. Työaamuisin on yleensä niin kiire. Hoidoissa suosittelivat aamua. Yhdessä kuussa ainakin oon iltatestillä saanu hyvin plussan. Miten muilla on tapana?
Selvä haamu, tarrasukkia ja vahvistumisia!Taisin yllättäen testata haamun tänä aamuna IMG 20230115 081714
Tänään voi olla dpo 10/11, en tikuttanut ovista tai muutenkaan seurannut, joten varmuutta ei ole. Toissapäivänä testasin puhtaan negan, jolloin ajattelin, että olisi voinut olla dpo10, mutta ovis on tosiaan voinut olla myöhemmin.
On kyllä jotenki ihanaa erottaa toinen viiva, vaikka tietenkin nyt jännittää kauheesti jääkö kemialliseksi kuten viimeksi ja alkaako ne menkat kohta kuitenkin
Mulla tais sen toisen km jälkeen ekojen menkkojen jälkeen tiputella kans pidempään tai ekan. Mutta joo, oli kyllä ja sitten tasoittui.Täälläkin kierto matelee... Kp 8 ja edelleen tiputtelee. Joku häiriö keskenmenon jälkeen varmasti kun yleensä on Max 1 päivä menkkojen jälkeen ja nyt yhteensä jo 11 päivää jtn vuotoa onko muilla keskenmenon kokeneilla kokemusta vuotohäiriöistä ja jos on niin onko kestänyt pitkään et tasoittunut?
Ihanaa, että täällä on taas plussia tullut, onnea kaikille
Joo okei .. kiva tietää että on normaaliaMulla tais sen toisen km jälkeen ekojen menkkojen jälkeen tiputella kans pidempään tai ekan. Mutta joo, oli kyllä ja sitten tasoittui.
Kovasti vahvistumista sinneMä sain haamun en edes tiedä miksi testasin koska eihän me tässä kuussa edes yritetty, päinvastoin koetettiin välttää että saisi km tutkimukset tehtyä.
Mä en nyt oikein tiedä ees mitä ajatella tästä.....
Kiitos, tää on hämmentävää.Kovasti vahvistumista sinne
Mut suorastaan määrättiin syömään multivitan raskaus vitamiineja koska IBS, ravintoaineiden imeytyminen voi olla huonoa. Syönyt niitä 10kk, alkoi tökkiä kun on mulle aika isoja nieltäväksi joten just vaihdoin multitabsin vastaaviin.Onnea plussanneille ja vahvistumisia haamulaisille!
Tein eilen vikan testin kaapista kun en malttanut odotella, ja nega oli.
En usko että ostan enää testejä tälle kierrolle, odottelen menkkoja alkavaksi ja jos ei ala kuulumaan niin sitten vasta testikaupoille.
Hei syökö joku yritysaikana jo mama vitamiineja? Ajattelin jos niitä alkaisi syömään jo nyt, kun niissä niin monenlaista ja olis vähän kun "all in one". Myöskään foolihappoa en ole vielä alottanut syömään kun ei tiedä kauanko tätä yritystä on edessä, vaikka olisi sekin vissiin hyvä olla jo käytössä hyvissä ajoin.
Voisinpa tässä vielä tän päivän aikana laittaa ovistikutkin tilaukseen ja toivoa että olisi turha ostos!