Ihanaa olla tissuttelija-alkoholisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

enhän tunne kaikkia asioita, mut chileläisistä muistan sen et niihinkään rypäleisiin ei tarvinnu ainakaan aluksi syytää myrkkyjä
Mut nyt maanviljeljöille lisää mahdollisuuksia. Ja sitten pystyykö suomessa viljelemään luomu sokeria joten sitäkään ei tarvii rahdata muualta niin paljoo?

ootko maistanut tuota?
Kiitos paljon vinkistä!❤️
En ole kuullutkaan - täytyy kokeilla paaston jlk.👍

Tipsi tipsistä: tämä alkoholiton on lähes ihanin juoma mitä olen maistanut, tähän sopisi varmaan alkoholikin hyvin sekaan:

6430037857591

Mut nyt maanviljeljöille lisää mahdollisuuksia. Ja sitten pystyykö suomessa viljelemään luomu sokeria joten sitäkään ei tarvii rahdata muualta niin paljoo?
Mitäs jos jatkettaisi ja lisättäisi luomulihan tuotantoa mielummin.😬

Sokeri on syöpä!

Ei alkoholi mikään piru ole ja se on todellakin paikallaan silloin tällöin, kun lähtee viihteelle. Mutta ei, en ymmärrä tuota tissuttelua yksin himassa siivousmopin ajaessa rakastajattaren virkaa. Viikonloput on tässä hektisessä elämässä niitä harvoja hetkiä kun ehtii tekemään asioita. Aamutreenit, päivällä vaikka vaateostoksille ja illalla leffaan... tai kuka nyt mitäkin. Ei siitä tissuttelusta ehkä darraa tule sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta vetämätön olo ainakin itselle. Sitä kun ei enää ole 21v.

Eikä tuo tissuttelu nyt niin kiva olo ole. Aivan helvetisti kaloreita, etenkin jos sen tekee kuten @Lispetti ja vetää täynnä sokeria olevia likööreitä. Omalla kohdalla kun treenaan tavoitteellisesti, se tarkoittaisi että pitäisi maanantaina ja tiistaina juosta molempina 15km lenkki polttaakseen extrat. Samalla se tarkoittaisi etten pysyisi voimaharjoittelun aikataulussa, koska ei niitä voi tehdä samana päivänä. Tai sitten pitäisi hyväksyä se, että musta tulis läski. Sekään ei kuulosta kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Mieluummin nautin näistä erottuvista vatsalihaksistani, kuin että vedän Dooneyssia kieli keltaisena viikonloput.

Sitten kun sitä ottaa, niin haluan olla jossain. Ravintolassa syömässä ystävien kanssa ja kyllä sitä silloin ottaa mielellään vinettoa ihan siihen onttoonkin jalkaan. Mutta että kuuntelisin yksin musiikkia youtubesta ja tuhoaisin siinä samalla jotain Cointreau -pulloa samalla, niin enemmän se mun mielestä kuulostaa vähän surulliselta. Mut jokainen toki tavallaan.

Mitäs jos jatkettaisi ja lisättäisi luomulihan tuotantoa mielummin.

Sokeri on syöpä!
No mut viini tarvitsee vissiin sokeria ainakin apn linkin mukaan ja haluun juoda viiniä🤪 katsos elämän kultaisista vuosista pitää vähän nauttiakkin vaikka tykkäänkin stoalais/spartalais asenteesta😁 uuh parasta luomulammasta sain ahvenanmaalla. Söin kakskiloo yhteen pötköön karitsan sisäfilettä ja sahram riisiä😋 mut joo mullekin tuli suru yhen pässin puolesta. Olin yksin yöllä auttammassa äiti karitsaa kun se synnytti ja saatoin pikku päsdin maailmaan se oli rohkea tapaus se imaili mun sormea jo silloin noin pääsiäisen aikoihin. Se tuli aina mun luokse ja sit kesällä kun se oli jo iso poika ni käppäilin laitumella ja 146rynnisti mun luokse ja puski tervehdykseksi ja taas imaili mun sormea. Vetosin lammas viljeliään et säästää sen hengen se oli reipas poika ja rakas mulle

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
Tuolla en ole käynyt mut muissa kyllä. Ei ole huonoa tullut vastaan eikä pääkipuakaan. Kiva kiertää niitä paikkoja kun ei ole kiire. Ei meistä silti juoppoja tullut.

Luostareissa on tehty olutta ja viineistä kertoo Jaakko Heinimäki kirjassaan Harrasta viiniä.
Kirjastosta löytyy. Tosi hyvä historiaopus

Ei alkoholi mikään piru ole ja se on todellakin paikallaan silloin tällöin, kun lähtee viihteelle. Mutta ei, en ymmärrä tuota tissuttelua yksin himassa siivousmopin ajaessa rakastajattaren virkaa. Viikonloput on tässä hektisessä elämässä niitä harvoja hetkiä kun ehtii tekemään asioita. Aamutreenit, päivällä vaikka vaateostoksille ja illalla leffaan... tai kuka nyt mitäkin. Ei siitä tissuttelusta ehkä darraa tule sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta vetämätön olo ainakin itselle. Sitä kun ei enää ole 21v.

Eikä tuo tissuttelu nyt niin kiva olo ole. Aivan helvetisti kaloreita, etenkin jos sen tekee kuten @Lispetti ja vetää täynnä sokeria olevia likööreitä. Omalla kohdalla kun treenaan tavoitteellisesti, se tarkoittaisi että pitäisi maanantaina ja tiistaina juosta molempina 15km lenkki polttaakseen extrat. Samalla se tarkoittaisi etten pysyisi voimaharjoittelun aikataulussa, koska ei niitä voi tehdä samana päivänä. Tai sitten pitäisi hyväksyä se, että musta tulis läski. Sekään ei kuulosta kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Mieluummin nautin näistä erottuvista vatsalihaksistani, kuin että vedän Dooneyssia kieli keltaisena viikonloput.

Sitten kun sitä ottaa, niin haluan olla jossain. Ravintolassa syömässä ystävien kanssa ja kyllä sitä silloin ottaa mielellään vinettoa ihan siihen onttoonkin jalkaan. Mutta että kuuntelisin yksin musiikkia youtubesta ja tuhoaisin siinä samalla jotain Cointreau -pulloa samalla, niin enemmän se mun mielestä kuulostaa vähän surulliselta. Mut jokainen toki tavallaan.
No minkäs takia luulet että paastoan myt!?😂
Mutta ei, ei yksin liikööri kylmällä kaudella läskiksi tee, kyllä ne on nuo joulun hiilarimätöt. Mun mielestä talvella saa olla vähän enemmän rasvaa, kesällä lämpimällä ollaan sitten rasvattomampia.🤗

Ni, sä kittaat siis alkon menovetenä, mä juon siks koska se on hyvää.😋

[QUOTE ....post: 34186209, member: 132695"]
Mut tarviiko viini sokeria sitten?
[/QUOTE]
Se rypäleissä onkin erikoista. Säästä riippuu sokeripitoisuus ja maku tulee maasta. Jos haluan rypäleitä, värkkää kasvihuoneen noiden taimien päälle keväällä. Ne tekee juuret tosi syvälle! En ole kertaakaan kastellut ulkona. Ihmekasveja kyllä.

Talliin - tai siis missä olit niitä lampaita hoitamassa. Ei lopu ruoka.
Joo talliin siellä oli aika vilinä. Monta sataa yhteensä. Yks synnytys meni mun ajalla sekavaks. Lammas synnytti neljä poikasta ja se säikähti mua ku lampaan pitää heti tutustua poikasiinsa et tietää omansa siinä mä sitten neljä kiliä kainalossa seurasin tätä emää et se tulis en päästänyt silmiäni hetkeksikään silmistäni ja sit se tulikin mun luokse ja sain ne ohjattua omaan karsinaansa. Olin helpottunut mut se oli paras homma ikinä nähdä syntymää. No okei ihmeellisin oli kun oman lapsen pää putkahti ulos ja tuli kokonaan sit hoitaja antoi vauvan mulle joka rääkyi ja mä menin kiikkustuoliin ja rauhottelin vauva lopetti heti huudon juttelin sille koko ajan kaikkee😍

[QUOTE ....post: 34186209, member: 132695"]
Mut tarviiko viini sokeria sitten?
Se rypäleissä onkin erikoista. Säästä riippuu sokeripitoisuus ja maku tulee maasta. Jos haluan rypäleitä, värkkää kasvihuoneen noiden taimien päälle keväällä. Ne tekee juuret tosi syvälle! En ole kertaakaan kastellut ulkona. Ihmekasveja kyllä.
[/QUOTE]
Siis ne saa sen kosteuden maasta? Ja kuivakin maa käy?

Sillä on pilattu jo niin paljon muuten hyviä aineksia et mun on nyt parempi olla hiljaa
Hei kuule viel yks kyssäri ennenkuin meen nukkumaan.kun kattelin koira videoita instagramissa. Miten se koirien värisokeus on todettu? Tässä tää. Ihanat eläinvideot saa mut nauramaan.

Siis minkä kerää pois? Mut ootko lukenut monte criston kreivin?. Vai muistanko väärin ja se oli dumasin toinen kirja. Mut siinä se päähenkilö siedätti itsensä syanidille tippa kerrallaan et kun joutui ottaa enempi pystyi feikkaan kuolemansa. Pitkä aika kun lukenut sen kirjan ja voin muistaa väärin. Muistatko sä tota tarinaa? Mitä niille taimille käy pakkasessa? Milloin suomessa ne viini taimet laitetaan? Ja kauan kestää kypsyä? Onko vaasa muuten saannut nimensä kustaa waasasta?
Rypäleiden taimet istutetaan keväällä kun ei ole en yöpakkasia ja yläkuu aikaan. Siinä ne saa kasvaa vuosikymmeniä.

[/QUOTE]
Tuolla waasassa niiden ympärillä oli paljon kiviä ja ne lämmittää kesällä ja yöllä kosteus tiivistyy niihin kiviin. Multaan ne kuitenkin istutetaan. Pari ekaa kesää ne oli meillä kellarissa ja sen jälkeen ovat talvehtii eettiset ulkona.

Miks just heinäkuussa eikä esim kesäkuussa?. Ei kyl mä oon lukenut et esim muskettisoturit juopotteli viiniä ja sitä sai joka kievarista ja oli halpaa. Mut esim shamppanja oli ylhäisaatelin juomaa myöhemmin. Hei onko siis olemassa suomalaista viiniä. Juotko sä koskaan viiniä?

Tuolla waasassa niiden ympärillä oli paljon kiviä ja ne lämmittää kesällä ja yöllä kosteus tiivistyy niihin kiviin. Multaan ne kuitenkin istutetaan. Pari ekaa kesää ne oli meillä kellarissa ja sen jälkeen ovat talvehtii eettiset ulkona.
[/QUOTE]
Eli sustahan pitäisi tehdä valtion viinipuutarhuri. Paljon vaatisit palkkaa ja siihen kuuluisi viellä myynti työ.

Yhteistyössä