Suonikohjuja tms (?) takareisissä, onko mitään tehtävissä?

vierailija
Miksi ne alkaisi vuotamaan? No ehkä jos sänkypotilaaksi joutuu ja saa makuuhaavoja
Ne voi puhjeta yksinkertaisesti, kun menevät tarpeeksi pahoiksi. Kyllä ne voi alkaa vuotamaan, mun isä tuli kerran saunasta niin pohkeessa oleva suonikohjupatti alko vuotamaan verta lattialle. Veljellä oli grilli-makkaran kokoiset suonikohjut takareidessä ne jouduttiin leikkaamaan pois nelikymppisenä. Mummolla oli kans karmeen näköiset suonikohjut molemmissa jaloissa niitä katsoessa alko heikkohermoista pyörryttää.

Ne voi puhjeta yksinkertaisesti, kun menevät tarpeeksi pahoiksi. Kyllä ne voi alkaa vuotamaan, mun isä tuli kerran saunasta niin pohkeessa oleva suonikohjupatti alko vuotamaan verta lattialle. Veljellä oli grilli-makkaran kokoiset suonikohjut takareidessä ne jouduttiin leikkaamaan pois nelikymppisenä. Mummolla oli kans karmeen näköiset suonikohjut molemmissa jaloissa niitä katsoessa alko heikkohermoista pyörryttää.
Apua toi ei kyllä lohduta yhtään😫 Mä pelkään että noi muuttuu kanssa vielä hirveämmiksi. Mutta ei auta, pitää olla kärsivällinen ja odottaa jos treenaus tehoaa myös kinttuihin ja tekee niistä nätimmät. Jos ei niin on kai joskus mietittävä sitten niitä käsittelyjä.

vierailija
Apua toi ei kyllä lohduta yhtään Mä pelkään että noi muuttuu kanssa vielä hirveämmiksi. Mutta ei auta, pitää olla kärsivällinen ja odottaa jos treenaus tehoaa myös kinttuihin ja tekee niistä nätimmät. Jos ei niin on kai joskus mietittävä sitten niitä käsittelyjä.
Ei etukäteen pidä pelätä vaan ottaa asiat vastaan miten ne tulee ja toimia niin, että asiat menee parempaan suuntaan. Sitä kun ei voi täysin tietää miten ne kehittyy nehän voi olla vain esteettinen haitta.

vierailija
Ei tietenkään mitään puristavaa saa olla edes nillasukkia
"Tukisukkien käytöllä pyritään lievittämään suonikohjuista johtuvaa kipua ja epämukavuutta. Sukat tukevat pohjelihaspumpun toimintaa, mikä auttaa ylläpitämään normaalia verenkiertoa. On kuitenkin hyvä muistaa, että kompressiohoito ei ennaltaehkäise tai paranna suonikohjuja."

En mä uskalla käyttää niitä tukisukkia, jos ei saisi käyttää puristavia vaatteita niin ne on todella puristavat. Mulla on kapeat farkut mutta ei kai ne liian puristavat ole🤔
Tukisukat raskausajalta mulla on tuolla kaapissa, ne on yläreiteen asti, mutta en kyllä halua laittaa niitä enää😬

vierailija
En mä uskalla käyttää niitä tukisukkia, jos ei saisi käyttää puristavia vaatteita niin ne on todella puristavat. Mulla on kapeat farkut mutta ei kai ne liian puristavat ole
Tukisukat raskausajalta mulla on tuolla kaapissa, ne on yläreiteen asti, mutta en kyllä halua laittaa niitä enää
Ne on suurinpiirtein polvisukkien korkuiset. Pahempi on tiukat farkut, jotka painavat nivustaipeiden suonia.

vierailija
Nehän on ilmanpaineen vaihtelun takia suunniteltu!!!
"Tukisukilla tai kevyillä tukisukilla (lentosukat) tarkoitetaan sukkia, jotka on tarkoitettu terveille ja standardinmallisille naisten ja miesten jaloille. Niitä käytetään vähentämään alaraajojen turvotusta ja väsymistä, sekä hoitamaan lieviä laskimovaivoja ja estämään tai hidastamaan niiden pahenemista."

Yhteistyössä