Näköjään Suomessa pääsee opiskelemaan poliisiksi, vaikka ei kyetä tarkistamaan poliisiksi haluavan nuhteettomuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy myöskin ihmetellä tuota aloittajan tekemää otsikkoa, mistä moista on saanut päähänsä väittää? Kouluun hakijoille kun tehdään perusmuotoinen turvallisuusselvitys. Satun tämän tietämään ihan nyt akuutistikin erään opiskelijan kautta.

Toki poliisi tekee yhteistyötä rajojen yli, mutta onko Suomen poliisilla pääsy Italian rikosrekistereihin? Onko?

Miksi sinä minulta asiaa kysyt? Muutenkin kyselet hirveästi. Etkö osaa itse selvittää?

Minulle tehtiin muuten tuo perusmuotoinen turvaselvitys kerran erästä luottamuksellista työtehtävää varten ja sitä varten kysyttiin mm. ulkomailla oleskelusta.

Kyllä he työnsä osaavat tehdä, ole huoleti.

Miksi sinä minulta asiaa kysyt? Muutenkin kyselet hirveästi. Etkö osaa itse selvittää?

Minulle tehtiin muuten tuo perusmuotoinen turvaselvitys kerran erästä luottamuksellista työtehtävää varten ja sitä varten kysyttiin mm. ulkomailla oleskelusta.

Kyllä he työnsä osaavat tehdä, ole huoleti.
Löytyykö sitä linkkiä jossa kerrotaan Suomen poliisilla olevan pääsy Italian rikosrekistereihin?

Tässähän on vielä sekin ongelma, että ulkomaalainen joka haluaa Suomessa poliisiksi, voi olla ulkomailla syyllistynyt tekoihin jotka eivät ole paikallisen lain mukaan rikoksia, mutta Suomen lain mukaan ovat.

Kuumimmat

Yhteistyössä