Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ne vetääki bissee eikä liiku?

Antti on ihan fiksu ja aika edustavan näkönen ikäisekseen, eikös hän käy pitkälti jo 80v ?
Ei ole kovin pahasti fermentoitunut kuten hiilaripeikot yleensä? Varmaan paastoaakin joskus.
Ne vetääki bissee eikä liiku?

Antti on ihan fiksu ja aika edustavan näkönen ikäisekseen, eikös hän käy pitkälti jo 80v ?
Ei ole kovin pahasti fermentoitunut kuten hiilaripeikot yleensä? Varmaan paastoaakin joskus.
No tässä Antti 3 vuotta sitten, näyttää ihan tavalliselta papalta.

Mutta sori kun olen ilkeä....taisin paljastaa sun oppi-isäsi? Tää fanittaa kans Puttea, ja on vähän Janus Putkosen näköinen nappisilmä.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
No tässä Antti 3 vuotta sitten, näyttää ihan tavalliselta papalta.

Mutta sori kun olen ilkeä....taisin paljastaa sun oppi-isäsi? Tää fanittaa kans Puttea, ja on vähän Janus Putkosen näköinen nappisilmä.
Katsoppa live-esiintymistä! Ei ole merkkiäkään vanhenemisesta. Ei yhtään höppänä tms. Erinomainen fyysinen kunto jne.
Olen Heikkilän jorinoita kuullut jo ennen Putkosen julkisuuteen tuloa ja Putten kepposia.

En fanita muita kuin lapsiani.

Olen niin itserakas, että pidän itseäni oppi-isänäni.🤷‍♀️
 
Suomessa syötiin jo esihistoriallisella ajalla nauriita, ja vaikka se oli juures, niin hiilareita ei pelätty.

 
Voi Lispe Lispe. Metsät on täynnä marjoja ja syötäviä kasveja. Oletko kuullut ns.hyötykasveista?
Sitten kasvien mukuloita syötiin.

Siis toki arktisilla alueilla tarvittiin paljon lihaa.

Mutta usein on esim.muumioiden suolistosta löytynyt siemeniä.
Mutta lihaa syötiin aina kun sitä oli tarjolla.

Ihminen ei pysty hyödyntämään kuituja ja siemeniä, siksi niitä löytyy kehosta jos paska ei ole valunut muumiosta pihalle kuoleman jlk.

Lihan ihminen hyödyntää optimaalisesti ja käyttää ravinnoksi.

Mieti miten paljon vähemmän paskaa me tuotettaisi jos ei tarvitsisi ravata alvariisaa patskalla.🤗
 
Suomessa syötiin jo esihistoriallisella ajalla nauriita, ja vaikka se oli juures, niin hiilareita ei pelätty.

Ja liikaa viljaa, koska eläinperäisiä lihoja ei ollut mielin määrin tarjolla.
Senkin vuoksi oli puutostiloja ja sairauksia.
 
  • Haha
Reactions: Echo
Voi Lispe Lispe. Metsät on täynnä marjoja ja syötäviä kasveja. Oletko kuullut ns.hyötykasveista?
Sitten kasvien mukuloita syötiin.

Siis toki arktisilla alueilla tarvittiin paljon lihaa.

Mutta usein on esim.muumioiden suolistosta löytynyt siemeniä.
marjoja syötiin varmaan syksyllä mutta ei niitä mitenkään merkittäviä määriä ole voinut säilöä
 
Ja liikaa viljaa, koska eläinperäisiä lihoja ei ollut mielin määrin tarjolla.
Senkin vuoksi oli puutostiloja ja sairauksia.
Aijaijai...vai viljatko ne puutostilat aiheutti?
Etkö oo lukenut historiasta että miks merimatkoilla oli keripukkia? Koska ei ollu ceetä. Varmasti Marco Poloilla sun muilla oli kuivattua lihaa mukana.

Mä just oon lukenu näinä päivinä ihan kehonrakentajien kirjoittamana, että keho ja lihakset tarvitsee hiilareita, muuten treenaus ei suju. Jotkut bodarit on kokeilleet carnivorea mutta voimat on olleet vähissä.

Carnivore lisää sitäpaitsi suolistosyöpien riskiä.

Mutta mikä on paras keino estää suolistosyöpiä? Täysjyvävilja ja kuidut.
Kaikki kuidut eivät sula, mutta osa putsaa suolistoa. Vähän kuin karhunpaskassa voi olla puolukoita: silti se karhu tarttee niitä puolukoita.
 
Ohran historiaa, silvuplee:

 
ei kivikaudella ole ollut juurikaan viljaa mistä syödä näillä main
Niimpä, kyllä sitä lihaa on syöty. Ja hipsterivegetariaanat kehtaavat väittää että ei olla lihansyöjiä koska ei oo raateluhampaita tai esittävät muita hölmöjä väitteitä. Olihan meillä kädet ja aivot ja matsku mistä vääntää kättä piempää. Ne on näitä nykyajan uusihmisiä kun eivät lue historiaa vaan katsovat tik tokkia. Ja, kyllä meiltä kulmurit löytyy, jokaiselta!

Vilja kun hiffailtiin niin siitä tuli pula-ajan rioka, ei hyvä vaan välttämätön.
 
Niimpä, kyllä sitä lihaa on syöty. Ja hipsterivegetariaanat kehtaavat väittää että ei olla lihansyöjiä koska ei oo raateluhampaita tai esittävät muita hölmöjä väitteitä. Olihan meillä kädet ja aivot ja matsku mistä vääntää kättä piempää. Ne on näitä nykyajan uusihmisiä kun eivät lue historiaa vaan katsovat tik tokkia. Ja, kyllä meiltä kulmurit löytyy, jokaiselta!

Vilja kun hiffailtiin niin siitä tuli pula-ajan rioka, ei hyvä vaan välttämätön.
Onko joku tässä ketjussa joku väittänyt, ettei lihaa oo syöty esihistoriallisella ajalla ollenkaan?
Pidä nuo määrät nyt kohdillaan: ei ollenkaan-vähän-enemmän-paljon.

Ihminen on sekasyöjä, se ei ole pelkkä vegaani mutta ei pelkkä lihansyöjäkään.
 
Aijaijai...vai viljatko ne puutostilat aiheutti?
Etkö oo lukenut historiasta että miks merimatkoilla oli keripukkia? Koska ei ollu ceetä. Varmasti Marco Poloilla sun muilla oli kuivattua lihaa mukana.

Mä just oon lukenu näinä päivinä ihan kehonrakentajien kirjoittamana, että keho ja lihakset tarvitsee hiilareita, muuten treenaus ei suju. Jotkut bodarit on kokeilleet carnivorea mutta voimat on olleet vähissä.

Carnivore lisää sitäpaitsi suolistosyöpien riskiä.

Mutta mikä on paras keino estää suolistosyöpiä? Täysjyvävilja ja kuidut.
Kaikki kuidut eivät sula, mutta osa putsaa suolistoa. Vähän kuin karhunpaskassa voi olla puolukoita: silti se karhu tarttee niitä puolukoita.
Olen tutkinut myös carnivoreyhteisöjä, on ihan hirveän iso joukko ihmisiä jotka kuluttavat ainoastaan eläinperäisiä tuotteita. He ovat voimakkaita ja mieleltään tasapainoisia, toisin kuin nämä mielisairaat hormoonihirviöt/aneemiset harmaaihoiset vegetariaanat jotka ennen aikaisen kuoleman porteilla vieläkin hehkuttavat kuinka ylpeitä itsestään ovat kun söivät terveellisesti ja luontoa säästäen.😂 Monet vegetariaanat ovat alkaneet syödä jälleen lihaa kun huomasivat, että on huono trendi tuo kasvissyönti kun siitä sairastuu.

Voihan sitä syödä kokoruokaa/ihmiselle optimaalista ravintoa, eli ei veä liikaa hiilareita ja muistaa syödä myös eläinperäistärasvaa niin että hormoonitoiminta pysyy optimaalisena?

Olemme suolistosairauksien kärkimaa Euroopassa vaikka liha on demonisoitu eikä sitä syödä entiseen malliin.
Liha ei aiheuta suolisto-ongelmia vaan super ja ultraprosessoitu liha, missä ei välttämättä lihaa juurikaan ole.
 
Onko joku tässä ketjussa joku väittänyt, ettei lihaa oo syöty esihistoriallisella ajalla ollenkaan?
Pidä nuo määrät nyt kohdillaan: ei ollenkaan-vähän-enemmän-paljon.

Ihminen on sekasyöjä, se ei ole pelkkä vegaani mutta ei pelkkä lihansyöjäkään.
On syöty myös pelkkää lihaa.

Kasvit ja vilja on sekundaarinen syötävä. Liha on optimaalista ravintoa.
 
  • Vau!
Reactions: Echo

Yhteistyössä