Haaveena vauva 2023

Täälläkin odotellaan menkkoja alkavaksi. Eilen dpo12 haaleaa haaleampi haamu, tänään jo vaaleanpunaista pyyhittäessä mikä enteilee hanojen aukeamista keskiviikolle. Turhia toiveita, kun valkovuoto jatkunut hurjana koko kierron ja tissitkin aristaa mitä ei yleensä ole kun oviksen aikaan. No, henkisesti valmistaudutaan yrityskiertoon numero 8 😟 ovis venyi ja pelkäsin jo lyhyttä luteaalia, mutta se onneksi näyttäisi pysyvän normaalina. Kierron pituus sensijaan lähtee heittelemään, pillereiden lopettamisen jälkeen oli tasaista (+-28), mutta viime kierto 32 ja tämä kierto 35-36 🤔 liekö tämä vasta normaalia, en tiedä. Nuo lyhyet kierrot meni piinailujen kannalta niin nopeasti, nämä yli 30vrk kierrot odotuksineen on nimensä veroisesti piinaavia 😆

Mä en ehdi enää joulukuussa plussaamaan, mutta "tilastojen" mukaan plussa-aallolle olisi jo aika! Tsemppiä kaikille meille ja ihanaa joulun odotusta 🥰
 
Heippa kaikille! Täällä yksi uunituore haaveilija ja esikoista yrittävä. Ollaan juuri aloitettu tosissaan tämä touhu, ja tässä eletäänkin nyt vasta ensimmäistä kiertoa, ja tänään on KP 19 ja DPO 3 (ilman ovistestejä, mutta oon todella varma ovulaatiopäivästä järjestelmällisen limantarkkailun vuoksi, sekä tunsin ovulaatiokivun toisella puolella). Menkat pitäisi alkaa DPO 14 paikkeilla… jos menossa on itselle normaali kierto... Miten tää voi tuntua näin jännittävältä, vaikka homma on vasta alussa ja tietää realiteetit, että tämä ei todennäköisemmin käy sormia napsauttamalla... Tunteet on odottavat, innostuneet, jännittävät, mutta samalla yrittää tyynnytellä itseään ja valmistaa itseään siihen, että on todennäköisempää että menkat alkaa, kuin että ne ei ala… Toivottavasti tää ei oo yhtä jännää joka kierrossa 🤭
 
Viimeksi muokattu:
Siis hyh miten voimakas oire tuo etomimen on tänää ollu. Yökin pitkälle päivää iltapäivään asti ja ruoka ei meinaa maistua. Voikohan raskausoire alkaa jo näin aikaisin (dpo10). Mulla oli kyl esikoisesta pahaa pahoinvointia, mut se alkoi "vasta" 4+ - 5+ viikkojen taitteessa. Mietin jo jossain vaiheessa oonko tulossa kipeäksi, mut noi meidän perheen herkemmin sairastavat on ollut täysin terveenä ja uskoisin et jos olis tauti olisin oksentanut.

Rtestiähän en oo viel tehny 😅 kunhan pohdin oonko raskaana. Tulee ihan esikoisen raskaus tästä mieleen
 
Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! ♥

Nää päivät on todellisia piina päiviä.. olisko vinkkejä miten näistä selviän ilman, että sekoan. 😅 Pyörii jatkuvasti mielessä mahdollinen raskautuminen ja samalla taas välillä vaivun suureen epätoivoon, etten vaan sitten testipäivänä tipu korkealta ja kovaa..

Onko kukaan muuten kokeillut vehnänalkioöljyä? Tai tietoa voisko siitä olla mitään hyötyä. Ilmeisesti ainakin erinomainen e-vitamiinin lähde.😊
 
Huomiselle vois mulle merkata dpo0 (testiin tänään tasavahvat viivat, eilen ja tänäänkin limoja ja pari päivää ollu aika kovia kohdun alueen jomotuksia) .. Ja tosiaan toista yhteistä lasta yritetään, yritys alotettu 11/2022..Kierron pituudesta ei vielä mitään hajua, koska minipillerit vei kuukautiset kokonaan.. Esikoista yrittäessä kierto oli pillereiden lopettamisen jälkeen sen 27pvää, ja siitä sitten tasaisesti lyheni joka kierto, viimeisin kierto ennen plussakiertoa oli 19 pvää 🙄 jospa nyt pysyttäis hyvissä kierroissa 🙌

Nyt sitten piinaillaan 😬
 
vierailija
Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Nää päivät on todellisia piina päiviä.. olisko vinkkejä miten näistä selviän ilman, että sekoan. Pyörii jatkuvasti mielessä mahdollinen raskautuminen ja samalla taas välillä vaivun suureen epätoivoon, etten vaan sitten testipäivänä tipu korkealta ja kovaa..

Onko kukaan muuten kokeillut vehnänalkioöljyä? Tai tietoa voisko siitä olla mitään hyötyä. Ilmeisesti ainakin erinomainen e-vitamiinin lähde.
Mä olen käyttänyt vehnänalkioöljyä kierron tasaamiseen/ovulaation aikaansaamiseksi ja lisänä vahvaa d-vitamiinia. Pcos aiheuttaa sen, että kuukautiset vain pari kertaa vuodessa. Tuo yhdistelmä ollut yhtä tehokas kuin terolut+clomifen mun kohdalla ☺
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Xelda ★ 3/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/20221.
@Myrtti85 7/20225.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1.
@heltsuli ★ 8/2022 ★ 1.
@Peanutbuttercup ★ 9/2022 ★ 1.
@J-Annika 9/22 3.
@hemuliina90 ★ 10/2022 ★ 2.
@Charppaliini ★ 10/2022 ★ 3.
@Ninjaa ★ 10/2022 ★ 1.
@Tinde91 ★11/22★ 2.
@haaveillen ★11/22★ 1.
★★★★★★★★★★★★★★★★

6.12.2022 Tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Joskus_ kp 43/28-31
@Poiski kp 32/32
@Ninjaa kp 32/27
@Peanutbuttercup kp 27/28
@Quesadilla kp 27/27-30
@Kyfi kp 26/29
@hemuliina90 kp 26/29-30
@Laurenzia kp 26/31
@vauvakuume7 kp 25/?
@nobelius kp 24/28-30
@Sanelma_ kp 23/28
@Selis kp 23/28
@Mammuzka kp 21/?
@Xelda kp 18/?
@heltsuli kp 18/29
@minttuni kp 16/26
@KKatariina kp 14/29
@Nokare kp 13/26-28
@jempppis kp 10/31
@J-Annika kp 10/28
@Millis86 kp 6/27
@Charppaliini kp 5/26

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Oiski DPO 15
@Ninjaa DPO 15
@Kyfi DPO 11
@Sanelma_ DPO 11
@Peanutbuttercup DPO 8
@Laurenzia DPO 9
@hemuliina90 DPO 9
@Selis DPO 9
@Xelda DPO 5
@haaveillen DPO 4
@minttuni DPO 2
@Tinde91 DPO 0
★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Lunni_ 8/22 5. ★ 9/22 kkm 12+3
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimerkki 6/21 3. ★ 9/22, 3. km 9+1 11/21
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/22 km 10/22 (km 3/22 & 6/22)
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1. ★ 11/22
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Nää päivät on todellisia piina päiviä.. olisko vinkkejä miten näistä selviän ilman, että sekoan. Pyörii jatkuvasti mielessä mahdollinen raskautuminen ja samalla taas välillä vaivun suureen epätoivoon, etten vaan sitten testipäivänä tipu korkealta ja kovaa..

Onko kukaan muuten kokeillut vehnänalkioöljyä? Tai tietoa voisko siitä olla mitään hyötyä. Ilmeisesti ainakin erinomainen e-vitamiinin lähde.
Ei oo kyllä mitään vinkkejä, sama mulla et pyörii aina tälleen piinapäivillä se enempi mielessä ku muuten 😂. Nyt on onneks ollu kiire niin ei oo kerinny miettii oikeen mitään 😂😂😂😂.

@Tinde91 lisäilin sunt listoille 😊

@Tiukuna mikä siellä tilanne? Uskalsitko jo testata?
 
  • Haha
Reactions: *Tähtipölyä*
Huohh, oli pakko yöllä ottaa sitä Buranaa panadolin kylkeen kun kurkkukipu oli niin järkyttävää ja sillä se kipu kyllä lähes kokonaan lähti... Musta tuntuu että ovis siirtyy muutenkin tän koronan takia 🙄 just ennen koronaa alko tulla lupaavaa limaa ja ja mahaneppailua mitkä loppu sit ihan seinään... Nyt kp 10. Kuinka
lähellä ovista ootte Buranaa uskaltanut ottaa? Otin tänään aamulla kans ku viides päivä tätä tappokurkkukipua😔
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja iloitsemisesta!😍

@Selis mut vois ehkä uskaltaa siirtää plussanneisiin joulukuulle🥰

Tein tosiaan tuolloin samana päivänä myös digitestin, joka näytti raskaana 1-2. Ehkä vielä jossain välissä pitää testata nouseeko testin viikkolukema.

Hätäisenä ihmisenä varasin jo varhaisultrankin rv7+0 23.11.
Pitää toivoa että sieltä tulis varmistusta ihanalle joululahjalle🙏
Tänään menossa vissiin rv4+4 ja ajatus siitä että on raskaana tuntuu kyllä edelleen käsittämättömältä🤗
 
Huohh, oli pakko yöllä ottaa sitä Buranaa panadolin kylkeen kun kurkkukipu oli niin järkyttävää ja sillä se kipu kyllä lähes kokonaan lähti... Musta tuntuu että ovis siirtyy muutenkin tän koronan takia just ennen koronaa alko tulla lupaavaa limaa ja ja mahaneppailua mitkä loppu sit ihan seinään... Nyt kp 10. Kuinka
lähellä ovista ootte Buranaa uskaltanut ottaa? Otin tänään aamulla kans ku viides päivä tätä tappokurkkukipua
Voi ei kuulostaa ikävältä, tsemppiä kovasti.❤
Tärkeä kuitenkin hoitaa itseään ettei tarvitse kivuissa kärvistellä, eikä se burana varmasti kuitenkaan ole este raskautumiselle vaikka sitä ei suositeltaisikaan.
Pikaista paranemista, ja peukut pystyyn että oviskin sieltä tulisi ajallaan!
 
Miksi te ette käytä parasetamolia, jos burana siirtää ovulaatiota? Itse en ole koskaan Buranaa köyttänyt, kun on Crohnin tauti.

Muutenkin olen ymmärtänyt että koronassa kannattaa käyttää parasetamolia.

Tietty ymmärrän jos ei pelkästään parasetamolilla lähde kipu.. 😊
 
Ei oo kyllä mitään vinkkejä, sama mulla et pyörii aina tälleen piinapäivillä se enempi mielessä ku muuten . Nyt on onneks ollu kiire niin ei oo kerinny miettii oikeen mitään .

@Tinde91 lisäilin sunt listoille

@Tiukuna mikä siellä tilanne? Uskalsitko jo testata?
Ehkä huomenna 🤔 huomenna on esikoisella neuvola nii jos olis plussannu voisin heti omalta hoitajalta kysyä saisiko julkiselle vun johonkin väliin ku se kohdunulkoisen jälkeen olis suositeltua. En tiedä oikein vieläkään
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Selis
Miksi te ette käytä parasetamolia, jos burana siirtää ovulaatiota? Itse en ole koskaan Buranaa köyttänyt, kun on Crohnin tauti.

Muutenkin olen ymmärtänyt että koronassa kannattaa käyttää parasetamolia.

Tietty ymmärrän jos ei pelkästään parasetamolilla lähde kipu..
Sinnittelin kolme päivää sillä panadolilla mut vei kurkkukivun vaan muutamaksi tunniksi kerrallaan ja olin käyttänyt maksimi annoksen jo päivän aikana ettei yöksi olisi edes saanut ottaa enää 🤯
Burana vei koko yöksi kivun pois ja sai vihdoin nukkua 🙏 se huono panadolissa on kun ei ole tulehduskipulääke niin hoitaa vaan kipua mut ei tulehdusta 🙄
 
Sinnittelin kolme päivää sillä panadolilla mut vei kurkkukivun vaan muutamaksi tunniksi kerrallaan ja olin käyttänyt maksimi annoksen jo päivän aikana ettei yöksi olisi edes saanut ottaa enää
Burana vei koko yöksi kivun pois ja sai vihdoin nukkua se huono panadolissa on kun ei ole tulehduskipulääke niin hoitaa vaan kipua mut ei tulehdusta
Äh 😭 Mulla on ihmeen hyvin toiminut tähän asti paratabs (koputa puuta). Toivottavasti ei ihan hirveästi menis sulla kierto sekaisin! Tsemppiä 💔
 
  • Rakkaus
Reactions: jempppis
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤ tää on kyllä erikoista tämä yritysaika... Fiilikset menee laidasta laitaan, välillä ei malttais odottaa plussaa ja välillä siihen suhtautuu kevyemmin. Välillä on varma raskautumisesta ja välillä iskee epätoivo.

Mulla on ollu nyt tasasen negatiivinen tunne, että ei varmasti ole plussaa tulossa tässäkään kierrossa. Ei vaan oo yhtään sellanen olo. Mulla on myös molemmissa raskauksissa tullut hiivatulehdus ennen plussaa ja ajattelen aina että jos sitä ei kuulu, niin en kyllä voi olla raskaanakaan. Onko teillä, joilla on taustalla aiempia raskauksia, jotain tällasia alkuraskauden oireita jotka toistuu joka raskaudessa?
 
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤ tää on kyllä erikoista tämä yritysaika... Fiilikset menee laidasta laitaan, välillä ei malttais odottaa plussaa ja välillä siihen suhtautuu kevyemmin. Välillä on varma raskautumisesta ja välillä iskee epätoivo.

Mulla on ollu nyt tasasen negatiivinen tunne, että ei varmasti ole plussaa tulossa tässäkään kierrossa. Ei vaan oo yhtään sellanen olo. Mulla on myös molemmissa raskauksissa tullut hiivatulehdus ennen plussaa ja ajattelen aina että jos sitä ei kuulu, niin en kyllä voi olla raskaanakaan. Onko teillä, joilla on taustalla aiempia raskauksia, jotain tällasia alkuraskauden oireita jotka toistuu joka raskaudessa?
Mulla on kauhea väsymys joka iskee ennen plussaa. Joka ikisessä raskaudessa olen tiennyt ennen viivoja juuri tuosta väsymyksestä. Nyt ei ole väymystä eikö mitään muutakaan oireita joten aamun nega ei edes kovin suuri pettymys ollut. 🙄
 
  • Tykkää
Reactions: Xelda
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin tää on kyllä erikoista tämä yritysaika... Fiilikset menee laidasta laitaan, välillä ei malttais odottaa plussaa ja välillä siihen suhtautuu kevyemmin. Välillä on varma raskautumisesta ja välillä iskee epätoivo.

Mulla on ollu nyt tasasen negatiivinen tunne, että ei varmasti ole plussaa tulossa tässäkään kierrossa. Ei vaan oo yhtään sellanen olo. Mulla on myös molemmissa raskauksissa tullut hiivatulehdus ennen plussaa ja ajattelen aina että jos sitä ei kuulu, niin en kyllä voi olla raskaanakaan. Onko teillä, joilla on taustalla aiempia raskauksia, jotain tällasia alkuraskauden oireita jotka toistuu joka raskaudessa?
”Se tunne”, ei oo kertaakaan ollut väärässä, toinen mikä on kolme kertaa tullut on se ettei maistu mitkään kolajuomat yhtään. 😃 Se tulee ennen kuin mitään muuta huomaan, normaalisti pepsi max maistuu!
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: haaveillen ja Xelda
Tsemppiä täältä kaikille piinailijoille! @Kyfi pahoittelut negasta, voisiko kuitenkin vielä pientä toivoa ylläpitää kunnes vuoto alkaa? 😌
Täällä dpo9 ja eilen oli niin paha väsymys, että meinasin nukahtaa kyllä moneen otteeseen, päiväkin oli kyllä raskas, joten osittain selittää, mutta en kerta kaikkiaan muista milloin olisin viimeksi ollut noin väsynyt. Tuntui että olisin voinut nukahtaa lumihankeen ulkona kun mies laski esikoisen kanssa mäkeä ja pistin siihen pitkäkseni 😅 lisäksi hampaita pestessä meinaa oksettaa, mutta tätä on ollut jo useita viikkoja, jäi viime flunssasta, kun vieläkin niin paksua limaa nielussa. Mutta pari viime päivää siiis ihan oikeasti olen yökkinyt ja joutunut lopettamaan hampaiden pesun kesken, etenkin aamuisin. Niin kyllähän se vähän pistää jännittämään 🤪
Meinasin jo tänään testata malttamattomuuttani, mutta on pelkkiä pc:itä ja totesin ettei se vielä näyttäisi varmaan mitään. Pe on pakko testata, tuolloin dpo12. Onko muilla kokemusta, voiko tuolloin odottaa jo pc:llä näkyvän plussaa, vai pitäisikö hankkia herkkä testi? Suositelkaa merkkiä! Viikonlopuksi ollaan menossa miehen veljen perheen kanssa mökille ja siellä varmaan on raskauteen epäsopivia ruokia ja juomia tarjolla, joten pakko testata ennen sitä!
 

Yhteistyössä