Mä enno LOTR-ihmisiä ollenkaan.Tää siis jäi pyöriin mielessä kun ilin suihkussa mut olis kyl kiva nähdä leffa tästä sadusta
Harry Potter on enempi mun mieleen!
Mä enno LOTR-ihmisiä ollenkaan.Tää siis jäi pyöriin mielessä kun ilin suihkussa mut olis kyl kiva nähdä leffa tästä sadusta
Eiku toi mio poikani mio. Jotenkin kalskahti komeelle. Se kaukaisuuden maa. on satukirja jonka olen pikku poikana kirjaston kaseteilla kuunnellut tänäön taas pitkiä lenkkei aamulla ja illalla. Nytkun oikein tehnyt pitkiä ni huomaa kuinka kroppa väsynyt erilailla ja kävely ja musa roksMä enno LOTR-ihmisiä ollenkaan.
Tai miten sä lispe näät esityksen läpi? Etkö koskaan ole sille sokea?Mä enno LOTR-ihmisiä ollenkaan.
Jos en saa selkoa niin en anna itsestäni yhtään mitään tärkeää, mutta kyllä mä yleensä tunnistan esitykset, niitä on nähty niin paljon.Tai miten sä lispe näät esityksen läpi? Etkö koskaan ole sille sokea?
Levollisia unia ja hattaran kuvia!Hyviä mietteitä lispe edellisellä. Sivulla Kävin just samoi aiheita aika paljon yhen naisen kaa faces. Mun täytyy miettiä. Nyt meen jo ajoissa nukkuun oon ihan väsky hyvää yötä
Noh siis kyllä joskus on hyvä siloitellakkin. Mun tyttö oli tosi surullinen kun ukki joutui sairaalaan niin lohduttelin et kyl se selviää siitä ettei mitään hätää enkä sanonut että ukki kuolee tai en tiedä miten käy emmä halunnut lisätä kärsimystä ja epävarmuutta tytölle lisää ettei olisi ihan ahdistunut surusta mun tyttö on herkkä ni tottakait on tilanteita jossa ei lisätä pahaaoloa sille lapselle ja vähän silotellaan tai aikuisten riidat ei kuulu lapselle emmä esim kertois lapselle et toi oli mua kohtaan paha jnee jnee ja häiriköis tytön rakkautta toista kohtaa. Eri asia tietty jos on väkivaltaa tai se käyttäytyy pahoin mun lasta kohtaan ni käytäis läpi ettei tytön tarvii olla hädissään. Et joo kyl silottelukin kuuluu. Mut joo se on tärkeää et oppii kestämään erimielipiteitä ja vaikeitakin keskustelui.Kaikessa muussa kyllä toki annan palautetta, mutta tuolla tasolla ja tuossa iässä ei enää kannata alkaa neuvoa lasta jos hän epäonnistuu esim. pelissä, hän kyllä tietää, että on eponnistunut.
Tytön valmennus ei ole kuullutkaan mistään mielensäpahoittajista.
Mutta juu, olet oikeassa - yleisesti tuo mielenpahoittaminen on edennyt ihan järjettömiin mittasuhteisiin. Ei meidän perheessä harrasteta moista.
Mutta silti, vaikka olen sanonut asiat kuten ne ovat niin tunnistan joskus (onneksi enää harvoin nykyään) itsessäni sen silottelijan, vaikka, nimenomaan pitäisi kasvattaa niin, että eivät olisi pumpulissa - pumpulissahan he tosin ovat kaikin puolin, jos vertaa omaan lapsuuteen. Välillä ihan tietoisesti teen ratkaisuja niin, että annan heidän itse kokea kantapään kautta, kaikessa ei pidä olla neuvomassa.
Tää on välillä tasapainoilua kun itsellä oli haastava lapsuus, mutta olen ylpeä millaiseksi kaikesta huolimatta kasvoin ja koen ymmärtäväni paremmin joitain asioita lapsuuteni ansiosta. Toivoisin että osaisin siirtää joitain oppeja lapsille esim. ihmistuntemuksesta, mutta ei se varmaan ole mahdollista? Vaikkakin puheen tasolla omen kertonut ihmisistä ja lapsuudestani jne.
Veikkaan että sullakin on se, vaikka joskus puhuitkin ennakkoluuloista esim omakotiasujia kohtaan, mutta noin muuten. Tunnistat heti hyvän/pahan ihmisen ja tunnistat manipuloijan/sosiopaatin yms. ihmiset..?
Mulla on todella vahva taito tunnistaa ihmisistä ympärillä millaisia he ovat ja mikä heidän agenda loppupeleissä on, ihan sama mitä esittävät.
Ne kuuluivat nuorena ihan perus selviytymistsitoihin.
Että ei kasvais liian sinisilmäiseksi vaan sillai sopivasti varovaiseksi.Ainiin lispe olin jo maate. Mut mitä sä tarkoitat sillä ihmistuntemuksen opettelun siirrolla?
Niin avoimuus on kyl tärkeetä. Ja hyväksikäyttö sulkee sitä ja katkeroittaa. Muuten nyt pakko avautua. Mut siis palstalla ku se yks sanoi et potkasee mua naamaan. Ni pitää kertoa yks stoori. Suomen upseereille risuja. Mut toissa kesänä mun frendi joutui kapakka tappeluun on melkein kaks metrinen ja iso kokoinen äijä. Ni suomen armeijan aktiivi upseeri meni haastaan riitaa sille vittuili sille ja löi. Nih mun frendi veti hedarin sen nenään niin et se meni murskaksi ja mitä tekee tämä ruikku paska meni itkemään käräjäsaliin ite aloitti riitelyn. Et jos se meni näin ni mä olisin käräjä tuomarina riisuttanut sen upseerin uniformun heti. Mun frendiä monesti haastetaan kun on isokokoinen. Esim tässä vähän aika sitten yks pieni mies alkoi uuhoomaan ni se nousi täyteen mittaansa mutta ei lyönnyt tai muutakaan eikä sE tosiaankaan oo haastamassa riitaa tai etsi tappelua. Mut tää upseeri toimi häpeällisesti eikä vain tyytynyt nuolemaan haavojaan.Että ei kasvais liian sinisilmäiseksi vaan sillai sopivasti varovaiseksi.
Meidän lapsilla on turvallinen ympäristö ja kiltit kaverit jne.
Nää on vaan aatteita/pelkoja mitä varmasti kaikki vanhemmat käy välillä läpi…että joku viilaa linssiin/käyttää hyväks jne.
Tykkään kaikista. Chisu on todi taitava!vau emmä tienny et mä tykään chisun biisistä. on kyl kaunista tää ainakion ittelle. ja kunnon kajareista tietty mites sä lispe?
- YouTube
Enjoy the videos and music that you love, upload original content and share it all with friends, family and the world on YouTube.www.youtube.com
Tämän esitti mielestäni Chisua paremmin eräs nainen laulukilpailussa:ja onhan sillä se yksinäiasen keijun tartina mut en osaa ikinä yhdistää siihen sitä biisiä
Apropoo. En ole katsonut Peaky Blinderssia. Onkohan se hyvä, ootko kahtonu?