joo siis mä meinasin,et niihin pohjatöihin tuo 35. Kunnan vesi-ja viemäri on ja sähköhomma tontin vieressä. Ei siis ole vielä meidän, vasta mietinnässä. Paljonko n. Ne muutokset maksaa? Joku esimerkki?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo vähintään, katsos kun on näitä muitakin maksuja, pitää palkata valvoja, sähköliittymän avaukset, rakennusluvat, tontin raivaus yms, pientä sälää.Alkuperäinen kirjoittaja ap:eli joku 35te vois olla realistinen arvio, ei varmaan ihan hirveesti yli?
Meille tuli siis Muurametalo ja kokonaiskustannukset olivat 205 000? ilman tonttia =
- talopaketti 149 000? (muutoksineen)
- kaikki muut n.46 000?
Tontti oli säästörahoilla ostettu.
Okei, kiitos! Siellä en olekkaan käyny kattomassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:www.muurametalot.fi siellä on kokemuksia
Samaa mieltä, jollain tavalla olkkari ja keittiö erilleen, ovea ei tarvi olla.Mä katselen aika ajoin noita talomalleja, ja mua häiritsee tässä nykyarkkitehtuurissa erityisesti yksi asia. Haluaisin talon, jossa keittiö ja olohuone eivät ole samaa tilaa. Esimerkiksi Muurame-talojen joka ikinen 4-5-h+k mallin talo on sellainen, että olohuone ja keittiö ovat samaa tilaa. haluaisin erillisen keittiön, johon mahtuu ruokapöytä tai vaihtoehtoisesti erillisen keittiön ja ruokailuhuoneen sen yhteyteen. Kaikissa uusissa malleissa näyttää olevan tuo tupakeittiövillitys, tai sitten keittiö joka ei kulje tupakeittiön nimellä mutta on kuitenkin pohjapiirustuksen mukaan samaa avaraa tilaa olohuoneen kanssa. Eli en haluaisi olohuoneen sohvalta nähdä jääkaapille ja keittiöön lainkaan. Ärsyttävää!
HuhHöpö höpö, liian alhainen arvio! meillä oli tasainen metsätontti ja pelkkään soraan meni 12 000?! Salaojiin 7000?.