Tuntuu kyllä tosi hurjalta mennä noin nuorena. Ei osaa yhtään vielä ajatella tämän reilu 7kk ikäisenkään kanssa päiväkotiasioita. Mutta niinhän se on, että Suomessa tämä vanhempainvapaa on moneen muuhun maahan verrattuna kyllä ruhtinaallisen pitkä ja siitä täytyy olla kyllä todella kiitollinenOnnittelut @Keksi82 ! Ihanaa että kaikki meni kuitenkin hyvin ja vauva on hyvävointinen
Meille menee vauva-arki oikein hyvin ja poitsu on 3,5kk vanha. Huh, miten aika rientää! Toki välillä on vähän kiukkua etenkin iltaisin, mutta vauva on luonteeltaan oikein leppoisa ja iloinen - hymyilee paljon ja juttua riittää. Itkua on lähinnä nälkäisenä ja silloin mennään nollasta kolmeen sataan sekunnissa, sillä muita nälkäoireita hän ei juuri ilmaise, etenkään nyt kun nyrkit on muuten vaan suussa 24/7.
Vauva on nukkunut aina tosi hyvin..tosin pelkästään perhepedissä, mutta nyt nautitaan jo 6-8h pätkää öisin, jonka jälkeen nukahtaa vielä ainakin pariksi tunniksi
äitiä vähän hirvittää mennä takaisin töihin lokakuussa, mutta ensikuu totutellaan päikkyyn, joten eiköhän siitäkin selvitä.. pitäisi osata olla vertaamatta Suomen normaaliin ja olla onnellinen että saan 2kk perhevapaita ja teen jouluun asti 4 päivän työviikkoa, mutta onhan 5kk vanha hirvittävän nuori päikkäriin (täällä usea vauva menee 3kk iässä)....
Mitä teille kuuluu? Oletteko jo päässeet kotiin?Meillä neiti täytti toissapäivänä 6kk ja tänään korjattuaikää 3kk. Painoa on kertynyt hurjat 5355g. Edelleen ollaan sairaalassa.
Kaiken tämän sairaala elämän ja haasteiden keskellä haaveilen uudesta raskaudesta ja normaalista vauva-arjesta, mutta koska tehty sektio niin pitää odottaa vähintään se vuosi. Ensiksi odotamme onko perinnöllistä mistä kaikki haasteet johtuvat tytöllä
Ollaan kotilomalla ja ens viikolla olisi tarkoitus kotiutua. Johan tässä on 8kk sairaala elämää takana. Neiti painaa jo 6320gMitä teille kuuluu? Oletteko jo päässeet kotiin?
T. Kuumeilija40
Päästään kotiutumaan ellei tyttö sairastu yllättäen. Onhan tässä ajassa tullut sairaalat tutuiksiPitkästä aikaa kuulumisia lukemassa ♡
Onnea synnyttäneille, niitä tässä taisi muutama olla tullut oman tauon aikana
Teillä on @Piipaa93 ollut kyllä hirmuisen pitkä sairaalajakso takana Tsemppiä ja toivottavasti pääsette ensi viikolla kotiutumaan
Täällä mennään ihan jo loppusuoralla Mihin tämä aika meni? En käsitä. Vasta tein yllätysplussan ja ensi viikolla jo vauva syntyy, enkä vieläkään ole ehtinyt sisäistää koko asiaa Raskaus on sujunut tosi hyvin unettomuutta ja väsymystä lukuunottamatta, joka on kestänyt alusta asti tänne päivään saakka ja tuskin tässä viikossa ehtii paljoa paremmaksi muuttua. Onneksi tämä raskaus meni näin hyvin, kun on tuo taaperokin tuossa hoidettavana. Jos ois ollut samanlainen raskaus kuin edellinen, ni olisin varmaan jo kuollut
Sellaisia kuulumisia täältä pitkästä aikaa, 36+5 nyt ja vähiin käy päivät, kun sektio on 37+
Hienoa että ootte pääsemässä kotiin. On ollut pitkä aika sairaalassa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette kotiin.Päästään kotiutumaan ellei tyttö sairastu yllättäen. Onhan tässä ajassa tullut sairaalat tutuiksi
Me kotiuduttiin maanantaina ja kaikki on mennyt hyvinToivottavasti pääsitte/pääsette kotiutumaan, Piipaa93 hurjan pitkä sairaalamatka teillä on ollut. Voimia edelleen
Ryhmä on hiljentynyt mutta edelleen seurailen..
Meillä tyttö reilut 7kk on aloittanut ensimmäisen haastavahkon vaiheensa. Tähän asti kaikki on vauvan kanssa mennytkin niin helposti. Nyt yöt ovat täysin sirpaleina (herätyksiä jopa 10-20 per yö) ja väsymys alkaa vähän vaivata. Onneksi koululaisella on lomaa ensi viikolla, jos saisi nukkua vaikka pidempään aamuisin
Prinsessa ohitti 70cm ja 10kg "virstanpylväät" tovi sitten ja neuvolassa th on mitannut moneen kertaan ja yrittänyt kutistaa vauvaa vaikka olen suht pienikokoinen eikä isäkään pitkä ole, niin hän kasvaa omia reittejään.
Miten muilla alkuvuonna vauvan saaneilla menee?
Käärmeinen
Itse olen kanssa pelännyt tuota kohdunkaulan heikkoutta. Äidilläni oli se ja kaikki hänen raskaudet on ollut riskiraskauksia. 2 keskosta synnyttänyt joista toinen syntyi liian aikaisin selvitäkseen. Äidilläni ekan raskauden jälkeen jokaisen kohdalla laitettiin tukiommel. Veli vaan potki sen rikki ns repesi vierestä ja syntyi RV 34. Minut on keisarileikattu koska olin niin iso että en olisi mahtunut ja olin vielä poikittain. Kääntö yritys olisi ollut liian suuri riski äidilleni. Luulisi että nykyisin sen tukiompeleen saisi helpommin. Mutta omista raskauksista tiedän että ei lääkärit sitä halua. Monesti sanoivat esikoisen kohdalla että ei kohdunsuuta tutkita ettei ota nokkiinsa siitä. No itselläni ei ollut ongelmia mutta itselläni pelko kuitenkin oli. Äidin taustan vuoksi. Lisäksi jouduin jäämään varhennetulle äitiyslomalle ennen aikaisten supistuksien takia. Minun mielestäni lääkärien pitäisi enemmän kuunnella potilasta.Mäkin voisin päivitellä tänne! Eli nyt raskaana vuoden sisään 45 viikkoa
Meillä tulee viikon päästä tuo maaginen 23 viikkoa täyteen milloin esikoinen syntyi. Ongelmitta ei olla päästy ja pari kertaa myöhänen keskenmeno on annettu tuomioksi. Silti täällä vaan jatketaan eteenpäin ja nyt on mennyt ihan tasasesti. Eli jännätään tässä vielä kovasti tuleeko toinen vauva vuodelle 22 vai selvitäänkö vuoden 23 puolelle
Mulla on nyt ihan diagnosoitu kohdunkaulan rakenteellinen heikkous ja tässä raskaudessa laitettiin lopulta kohdunkaulan tukiompeleet.
Helpottavaa oli saada tietää ettei itse tehnyt mitään aiheuttaakseen synnytyksen käynnistymisen, mutta musertavaa myös tajuta, että tilanteelle olisi voitu tehdä jotain jos mua ois kuunneltu ja olisin saanut hoitoa kun siihen koetin hakeutua kerta toisensa jälkeen
KiitosPaljon onnea @Kasikuus Jotenkin uskomatonta, että sulla on siellä jo toinen pieni kun vasta haaveiltiin nuista ekoista Ihania päiviä sinne, toivottavasti isompi pieni antaa sinun välillä levätäkin