Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Musta muuten olisi kiva jossain vaiheessa sellai yhteinen Facebook -ryhmä. Itse en oo sellaiseen valmis ennen varhaisultraa, kun on ollut tässä näitä huolia mut sit jos ens viikolla on kaikki hyvin nii voisin jo harkita. Ja jokainen voisi tulla sit omaa tahtia sinne. Toki jutellaan täälläkin ettei pidempään odottavat jää yksin tänne ♥

Esikoisesta sellai tarpeeksi pieni (40-50hlöä) oli tosi kiva jakaa asioita.
 
@topis hieno viiva👍🏻 mistähän noita digejä sais halvimmalla?😁

@Tiukuna oi sä pääset nopeesti ultraan! Toivottavasti siellä näkyy jo jotain, antaa varmaan uuden ajan sit myöhemmäks jos ei vielä syke kuulu. Ja mäkin oon kyllä face ryhmästä kiinnostunut!

Mulla on varhaisultra 21.10., sillon viikkoja 7+2/3, tuntuu et sinne on viä ikuisuus 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
@topis hieno viiva mistähän noita digejä sais halvimmalla?

@Tiukuna oi sä pääset nopeesti ultraan! Toivottavasti siellä näkyy jo jotain, antaa varmaan uuden ajan sit myöhemmäks jos ei vielä syke kuulu. Ja mäkin oon kyllä face ryhmästä kiinnostunut!

Mulla on varhaisultra 21.10., sillon viikkoja 7+2/3, tuntuu et sinne on viä ikuisuus
On mullakin jo inssistä laskettuna 6+4 muistaakseni tuolloin et ei se kuitenkaan ihan aikaisin mahdollinen aika oo. Toivotaan et näkyy
 
Musta muuten olisi kiva jossain vaiheessa sellai yhteinen Facebook -ryhmä. Itse en oo sellaiseen valmis ennen varhaisultraa, kun on ollut tässä näitä huolia mut sit jos ens viikolla on kaikki hyvin nii voisin jo harkita. Ja jokainen voisi tulla sit omaa tahtia sinne. Toki jutellaan täälläkin ettei pidempään odottavat jää yksin tänne

Esikoisesta sellai tarpeeksi pieni (40-50hlöä) oli tosi kiva jakaa asioita.
Faceryhmä ois kyllä kiva, ite sinne uskaltautuisi varmaan varhaisultran jälkeen jos kaikki on hyvin 😊 Vielä en oo sitä varannut, mutta varmaan lokakuun viimeisellä viikolla olisi hyvä ajankohta 🤔 itellä nyt menkoista laskettuna 4+6 mutta mulla on pitkähkö kierto niin oviksesta 6-7 päivää vähemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Oi @Tiukuna, ihanaa 😍 mä just harmittelin, että tää on varmaan eka raskaus, jossa en mene varahisultraan. Tuntuu pitkälle ajatukselle odotella eka virallinen ultra. Kahdesta ekasta pääsin vu kunnalliseen pitkän ja epäsäännöllisen kierron takia, kun neuvola halus varmistaa viikot, mut nyt kun terveydenhoidon tila on huonontunut, ni kolmannesta en enää päässyt. Silloin kävin sit yksityisellä, mutta nyt ei taida raaskia 😔

Mä oon faceryhmästä kans kiinnostunut, ja hyppään kyllä sinne mukaan varmaan heti kun se vaan luodaan 😊
 
Mä tuolla aiemmin ehdottelin ettö perustetaanko faceryhmää vasta vähän myöhemmin? Koska joulukuisissakin sitten tyssäsi keskustelu täällä kokonaan ja ite en uskalla faceen ennen kun on toinen varhaisultra ollu joskus +9 viikolla.

Mulla siis eka ens viikolla jolloin 6+4 mut oviksesta 6+0. Toisen pyydän sinne 9 sitten. Neuvolaan en oo ollu yhteydessä, ehkä soittelen ekan tai tokan ultran jälkeen vasta, mulla ei oo sinne mitään kiirettä, jos joskus 10-13 välillä pääsisi sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_ ja Tiukuna
Mä en varmaan käy tästä raskaudesta käy myöskään varhaisultrassa. Vähän vielä puntaroin. Olin hätäinen ja soitin jo tänään neuvolaan😅
Meillä on myös tosi tiukalla ajat. Face ryhmä kuulostaa kivalta, mutta katsotaan koska uskallan liittyä.

Tein aamulla testin se näytti vaaleammalta, kuin eilen. Tein sit samasta pissasta uuden ja se oli heti paljon tummempi. Pelästyin kyllä sen verran, että päätin etten tee enää testejä paitsi Digi testin joskus ensi viikolla. Nyt koko päivän oon tunnustellut oloa ja miettinyt et meneekö hän sittenkin kesken. Inhottava tunne ei mulla esikoisesta ollenkaan ollut tämmöistä tunnetta. Jotenkin tuntuu, että tätä raskautta jännittää enemmän.
 
Mä tuolla aiemmin ehdottelin ettö perustetaanko faceryhmää vasta vähän myöhemmin? Koska joulukuisissakin sitten tyssäsi keskustelu täällä kokonaan ja ite en uskalla faceen ennen kun on toinen varhaisultra ollu joskus +9 viikolla.

Mulla siis eka ens viikolla jolloin 6+4 mut oviksesta 6+0. Toisen pyydän sinne 9 sitten. Neuvolaan en oo ollu yhteydessä, ehkä soittelen ekan tai tokan ultran jälkeen vasta, mulla ei oo sinne mitään kiirettä, jos joskus 10-13 välillä pääsisi sitten.
Joo en ollut vielä perustamassakaan ja vaikka sen joku perustaisi nii kävisin juttelemassa täälläkin juuri tän kommentin muistaen 😊 muistan esikoisen raskaudessa vertaistukea olleen tärkeää jo alkuraskaudessa että mielellään itse liittyisin jo ennen nt ultria 😊 tuntuu ettei tähän osaa ihan samalla tasolla kirjoittaa
 
Mä en varmaan käy tästä raskaudesta käy myöskään varhaisultrassa. Vähän vielä puntaroin. Olin hätäinen ja soitin jo tänään neuvolaan
Meillä on myös tosi tiukalla ajat. Face ryhmä kuulostaa kivalta, mutta katsotaan koska uskallan liittyä.

Tein aamulla testin se näytti vaaleammalta, kuin eilen. Tein sit samasta pissasta uuden ja se oli heti paljon tummempi. Pelästyin kyllä sen verran, että päätin etten tee enää testejä paitsi Digi testin joskus ensi viikolla. Nyt koko päivän oon tunnustellut oloa ja miettinyt et meneekö hän sittenkin kesken. Inhottava tunne ei mulla esikoisesta ollenkaan ollut tämmöistä tunnetta. Jotenkin tuntuu, että tätä raskautta jännittää enemmän.
Jatkoa viä tähän kirjoitukseeni, että toisaalta mulla on aivan koko ajan semmonen olo et oksennan. Nytkin istuessani mietin et pitääkö mennä varuiks vessaan vai ei.😅
Esikoisen raskaudessa ei ollut mitään pahoinvointia. Ainoastaan rinnat oli tosi kipeet.

Ootteko muuten kertonut vielä raskaudesta kellekään? Me ei olla kerrottu, mutta mun tekis koko ajan mieli kertoa. Onneks tänne voi kirjoittaa se helpottaa jo tosi paljon, että saa näistä tunteista jollekin kertoa ♥
 
Jatkoa viä tähän kirjoitukseeni, että toisaalta mulla on aivan koko ajan semmonen olo et oksennan. Nytkin istuessani mietin et pitääkö mennä varuiks vessaan vai ei.
Esikoisen raskaudessa ei ollut mitään pahoinvointia. Ainoastaan rinnat oli tosi kipeet.

Ootteko muuten kertonut vielä raskaudesta kellekään? Me ei olla kerrottu, mutta mun tekis koko ajan mieli kertoa. Onneks tänne voi kirjoittaa se helpottaa jo tosi paljon, että saa näistä tunteista jollekin kertoa
Mulla on taas toisinpäin. Esikoisesta oksensin RV 4+5 lähtien puoleen väliin päivittäin ja sen jälkeen viikottain koko loppu raskauden. Nyt on ollut ehkä kahdesti tunnin etova olo joka tekee olon skeptisesti.

Mä oon kertonut muutamalle ystävälle jotka on tiennyt noista hoidoistakin. Muuten varmaan vasta nt ultran jälkeen 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Mä oon kans kertonu muutamalle parhaimmalle ystävälle. Mun vanhemmille pitänee kertoa seuraavan kerran kun heitä kunnolla nähdään, koska he arvaisi kyllä, ja ei haluta valehdella. Sitä ennen kerrotaan lapsille, kun halutaan, et he tietää kuitenkin ennen 🥰 muutama viikko nyt ainakin taidetaan saada pidettyä vielä salassa
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Mulla on taas toisinpäin. Esikoisesta oksensin RV 4+5 lähtien puoleen väliin päivittäin ja sen jälkeen viikottain koko loppu raskauden. Nyt on ollut ehkä kahdesti tunnin etova olo joka tekee olon skeptisesti.

Mä oon kertonut muutamalle ystävälle jotka on tiennyt noista hoidoistakin. Muuten varmaan vasta nt ultran jälkeen

Miehen kanssa just keskusteltiin et saa nähä onko erilainen raskaus et lentääkö laatta😅 toivottavasti ei, koska pelkään oksentamista. Myöskin ehkä hiukan vaikeampaa pitää sit salassa jos on pää vessanpytyssä.

Me kerrottiin viime raskaus nt ultran jälkeen jouluaattona. Kerrotaan varmaan nytkin vasta sen jälkeen. Kiva saada varmistus, että kaikki on hyvin ennen kertomista.
 
Mä oon kertonut kahdelle ystävälle. Oon heille aina kertonut ja on kiva kun on joku, jonka Kaa asiasta puhua miehen lisäksi. Mun äitille oon välillä kertonut jo alussa, välillä vasta nt ultran jälkeen. Asiaa vaikeuttaa se, että on meidän luotto lastenvahti etenkin ultria ajatellen jos haluaa et mies tulee kans 🙊
Lapsille halutaan kertoa vasta nt ultran jälkeen kun tiedetään et kaikki hyvin - ne ei pystyisi salaisuutta pitämään, enkä halua puoli tuttujen tietävän jos meneekin kesken tms..


Mutta siis mitä ihmettä, meidän prismassa ei ollut viikkonäytöllisiä digejä😑
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Miehen kanssa just keskusteltiin et saa nähä onko erilainen raskaus et lentääkö laatta toivottavasti ei, koska pelkään oksentamista. Myöskin ehkä hiukan vaikeampaa pitää sit salassa jos on pää vessanpytyssä.

Me kerrottiin viime raskaus nt ultran jälkeen jouluaattona. Kerrotaan varmaan nytkin vasta sen jälkeen. Kiva saada varmistus, että kaikki on hyvin ennen kertomista.
Joo meillä oli sama. Meillä esikoinen on kesäkuinen -21 nii jouluna kerrottiin just nt-ultran jälkeen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95

Yhteistyössä