Me ihmiset ja muutkin eläimet ollaan muukalaisia avaruudesta. Luomisteoria tullaan tämän löydön perusteella lyttäämään lähivuosina lopullisesti.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Lyttäämään lopullisesti"

Sano vielä "eittämättömillä, vastaansanomattomilla todisteilla"
Tuossa jossakin 60-70-lukujen vaihteen tienoilla Erich Däniken ( tulikohan nimi oikein kirjoitettua) kirjoitti tuosta aiheesta monta opusta. Niitä suomennettiinkin joitakin. Itse luin muistaakseni Vieraita avaruudesta, Tulimmeko tähtien takaa ja Takaisin tähtiin. Antoivathan ne tietysti paljon uusia näkökulmia moniin asioihin, mutta jotenkin minulle sittenkin jäi se mielikuva, että samoista asioista jauhetaan vain eri nimillä ja ja pointtina on lähinnä vain tarve olla eri mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tiedoksi ap:lle: sähän vahvistat upealla tavalla yhden mietintöni! :) Kirjoitin vajaa viikko sitten time traveller- ketjuun ekoista Raamatun luvuista. Mietin, että saattoiko ihan alussa olla jo vettä, vaikka Raamattu väittää niin.

Toka jae Raamatusta.

"Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä."

Eli alkuräjähdyksen jälkeen oli murikoita, jotka vaelsi pimeässä avaruudessa. Niissä oli vettä, ennen kuin valo tuli tai mitään kasvejakaan oli.
 
Viimeksi muokattu:
Mä joskus teen ketjun, jossa kirjoitan tiedemiesten löydöistä, jotka tukee luomiskertomusta.

En mä tiedettä pidä pahana, tiede on hyvä asia.
Mutta se on sen verran ollu mettässä ja korjannu 100000 kertaa itseään, että ei voi suorilta käsin aina uskoa mitä tiedemiehet sanoo.
 
Voi kääk.

Mäen uskonut edes silloin ku vielä penskana uskoin. -Siis Jumalaan.

Kertous tuntui silloin jo jotenkin vajaalta. -Sellaiselta, minkä vain ihminen voisi keksiä. Vähän niinko sotkan munakin.
Onhan se semmoista kryptistä tekstiä, joka tuntuu semmoiselta unenomaiselta sadulta.

Mutta 3 ekaan 1Moos. kirjan lukuun on pakattu ihan hurja määrä tiedettä. Jokainen sana merkitsee.

Palaan siihen joskus. Nyt väsy :ZZZ:
 
vierailija
Voi kääk.

Mäen uskonut edes silloin ku vielä penskana uskoin. -Siis Jumalaan.

Kertous tuntui silloin jo jotenkin vajaalta. -Sellaiselta, minkä vain ihminen voisi keksiä. Vähän niinko sotkan munakin.
Mä olin just samanlainen 🥰
Tokalla ja kolmannella aattelin uskonnontunnilla että noi jutut on B-shittiä ja vasta pari v aiemmin paljastui Korvatunturinkin uskonto huijaukseksi 😆

aivan oikein kommentoit vain ihminen voi keksiä tuollaista, ja ihminen osaa myös luoda eli loi niitä jumalia pilvin pimein ja sitten eri kannattajat alkoi listimään toinen toisiaan

Satukertomusten avittamana on kaiken kaikkiaan varmaan tapettu ainakin 10 milj ihmistä maapallolla 😭
 
vierailija
Mä joskus teen ketjun, jossa kirjoitan tiedemiesten löydöistä, jotka tukee luomiskertomusta.

En mä tiedettä pidä pahana, tiede on hyvä asia.
Mutta se on sen verran ollu mettässä ja korjannu 100000 kertaa itseään, että ei voi suorilta käsin aina uskoa mitä tiedemiehet sanoo.
Roomassa se pamaus keskipäivällä näkyy eri aikaan kun kuuluu muualla.
 
vierailija
onhan näistä ollut kyllä ennenkin juttua että asteroidien mukana tulee aminohappoja
ja on myös testattu että ne pystyvät säilymään huolimatta voimakkaissa törmäyksissä maahan, niistä se elämä on sitten alkanut maapallon suotuisissa olosuhteissa


väittää tämä Alien
Juu. Vai että elämä peräisin avaruudesta. Hyvä hyvä.. Niin mikä on vaihtoehto? Oli maailma sitten alkuräjäys, jumalan aiheuttama alkuräjäys, tai jumalan tekemä, niin eiköhän se ole peräisin avaruudesta. Ellei jumala sitten röyhtäissyt maailmaa sisuksistaan, mutta niin ei taida tarina mennä.

Kyllä mä luulen, että ollaan avaruusjätettä, joka on ajautunut tarpeeksi kauas emopallostaan ja alettu sitten mutatoitua tämmöiseksi elämäksi. Niillä tulee oleen tosi suuri yllätys, kun joskus tajuu tutkia jätteitään, et mitä tulikaan tehtyä. Hehhe. Toivottavasti ne sitten ajattelee meitä elämänä, eikä virheenä, joka täytyy tuhota.
 
vierailija
"He was one of the first scientists to state authoritatively that the Sun is a star. He discovered three comets, including Comet Secchi and produced an exact map of the lunar crater Copernicus. He invented the helio spectrograph, star spectrograph, and tele-spectroscope and drew some of the first color illustrations of Mars and was the first to describe “channels” on the planetary surface. Secchi was also active in oceanography, meteorology, and physics. He invented the Secchi disk, which is used to measure water transparency in oceans, lakes and fish farms. He organized the systematic monitoring of the Earth’s magnetic field, and in 1858 established a Magnetic Observatory in Rome."

Älä nyt sotke aikaa fysiikan ilmiöihin!!
 
Voi kääk.

Mäen uskonut edes silloin ku vielä penskana uskoin. -Siis Jumalaan.

Kertous tuntui silloin jo jotenkin vajaalta. -Sellaiselta, minkä vain ihminen voisi keksiä. Vähän niinko sotkan munakin.
Joo, todella keskeneräiseltä tuntuu ja sitä onkin.
Mutta oletko koskaan miettinyt, miksi näin on.
Näiden kertomusten syntyaikaan oli ihmiskunnan kieli vielä aivan liian puutteellinen, jotta tarkempaa kuvaa asioistaolisi voinut rakentaa. Lisäksi alkeellisinkin kirjoitustaito antoi vielä odotella itseään, ehkäpä tuhansienkin vuosien ajan.
Kuulopuheena säilynyt tieto pelkisstyi siis sisältämään vain oleellisimman informaation.
Eli tapahtumien kronologisen järjestyksen.
Minulla on lisäksi käsitys, että tuon ajan ihmisten käsitys ajasta oli paljon nykyistä hatarampi.
Kuun vaihteluoli kenties huomattu, joten vuorokausi ja jonkin mittainen kuukasi olivat tärkeimmät tavat laskea ajan kulumista. Lisäksi fiksuimmat olivat kenties jo osanneet yhdistää kuivien-ja sadeaikojen yhteyden ajan kulumiseen ja näin olisi myös vuosi ollut, joskin hyvin epämääräisen pituisena, joidenkin käytössä.
Siksipä olikin varminta typistää luomiseen käytetty aika siihen varmimpaan vaihtoehtoon, päiviksi.
En ole vielä kuullut, että luomisen / kaiken syntymisen kronologista järjestystä olisi kukaan tosissaan yrittänytkään väittää luomiskertomuksen vastaisekksi.
Voidaan mielestäni ajatella, että luomiskertomus on säilynyt "sisällysluettelona"kaiken alusta tuleville tiedemiehille/naisille.
En sitten millään usko Darwinin keksineen evoluutiota. Hän vain havainnoi ja veti yhteen jo ikiaikaisia totuuksia. Sama muiden "keksintöjen" kanssa, kaikki ne ovat olleet aina olemassa, mutta odotelleet, koska ihmiskunnan fiksuimmt löytäisivät ne.
 
vierailija
Mä taas olen aina ihmetellyt, mikä tässä nyt on niin uusi ja jännä uutinen.

Me ollaan kaikki samaa höttöä, samoista avaruudesta lähtöisin olevista alkeishiukkasista ja partikkeleista koostuneita. Sanoista alkuaineista, eri mittasuhteissa vain.
Sinä, minä, lähikaupan kassa, Putin, thaimaalainen kalastaja, norsut, muurahaiset, bakteerit, ilmansaasteet, Pääsiäissaaren rannan hiekanjyvä, Kuu, Pluto, Aurinko, Andromedan galaksi ja kaikki pölyhiukkaset siinä välillä. Samaa kamaa.

Ajatelkaa, kuinka monimuotoista elämä on Maapallolla. Ei päästä yhteisymmärrykseen edes siinä, mikä on elämää. Onko virus elollinen - se käyttäytyy kuin elollinen olento, mutta ei silti täytä kaikkia elämän kriteereitä.
Ollaan silti samalla pallolla.

Entä erilainen pallo? Planeetta, jolla on satatuhatkertainen painovoima Maahan verrattuna, jonka pyörimisnopeus on satatuhatkertainen? Samaa kamaa edelleen. Samaa ainetta.
Siellä voi olla jotain, jota me ei elämäksi millään voida määritellä, mutta ehkä se on vain jotain niin erilaista kuin ihminen vs. virus. Muukalaisia avaruudesta nekin on.

Eli ei me olla mitenkään ihmeellisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Joo, todella keskeneräiseltä tuntuu ja sitä onkin.
Mutta oletko koskaan miettinyt, miksi näin on.
Näiden kertomusten syntyaikaan oli ihmiskunnan kieli vielä aivan liian puutteellinen, jotta tarkempaa kuvaa asioistaolisi voinut rakentaa. Lisäksi alkeellisinkin kirjoitustaito antoi vielä odotella itseään, ehkäpä tuhansienkin vuosien ajan.
Kuulopuheena säilynyt tieto pelkisstyi siis sisältämään vain oleellisimman informaation.
Eli tapahtumien kronologisen järjestyksen.
Minulla on lisäksi käsitys, että tuon ajan ihmisten käsitys ajasta oli paljon nykyistä hatarampi.
Kuun vaihteluoli kenties huomattu, joten vuorokausi ja jonkin mittainen kuukasi olivat tärkeimmät tavat laskea ajan kulumista. Lisäksi fiksuimmat olivat kenties jo osanneet yhdistää kuivien-ja sadeaikojen yhteyden ajan kulumiseen ja näin olisi myös vuosi ollut, joskin hyvin epämääräisen pituisena, joidenkin käytössä.
Siksipä olikin varminta typistää luomiseen käytetty aika siihen varmimpaan vaihtoehtoon, päiviksi.
En ole vielä kuullut, että luomisen / kaiken syntymisen kronologista järjestystä olisi kukaan tosissaan yrittänytkään väittää luomiskertomuksen vastaisekksi.
Voidaan mielestäni ajatella, että luomiskertomus on säilynyt "sisällysluettelona"kaiken alusta tuleville tiedemiehille/naisille.
En sitten millään usko Darwinin keksineen evoluutiota. Hän vain havainnoi ja veti yhteen jo ikiaikaisia totuuksia. Sama muiden "keksintöjen" kanssa, kaikki ne ovat olleet aina olemassa, mutta odotelleet, koska ihmiskunnan fiksuimmt löytäisivät ne.
Eikös aikaa ole laskettu aika tarkkaan tuolloin. Muinaiset babylonialaiset keksivät muistaakseni jo aurinkokellon. Kalenterit olivat tarkkoja, tai ainakin hyvin tarkkoja. Ei niillä tietenkään mitään atomikelloja ollut. Ja niiden laskutavat on varmaan olleet erit.. Meinaan, kun meillä on vuosi 2022, mut ei ole niin joka paikassa.
 
Eikös aikaa ole laskettu aika tarkkaan tuolloin. Muinaiset babylonialaiset keksivät muistaakseni jo aurinkokellon. Kalenterit olivat tarkkoja, tai ainakin hyvin tarkkoja. Ei niillä tietenkään mitään atomikelloja ollut. Ja niiden laskutavat on varmaan olleet erit.. Meinaan, kun meillä on vuosi 2022, mut ei ole niin joka paikassa.
Kyllä aikaa sitten aikanaan opittiin mittaamaan hyvinkin tarkasti, mutta tarkoitin aikoja ennen tuota kaikkea.
 
Mä taas olen aina ihmetellyt, mikä tässä nyt on niin uusi ja jännä uutinen.

Me ollaan kaikki samaa höttöä, samoista avaruudesta lähtöisin olevista alkeishiukkasista ja partikkeleista koostuneita. Sanoista alkuaineista, eri mittasuhteissa vain.
Sinä, minä, lähikaupan kassa, Putin, thaimaalainen kalastaja, norsut, muurahaiset, bakteerit, ilmansaasteet, Pääsiäissaaren rannan hiekanjyvä, Kuu, Pluto, Aurinko, Andromedan galaksi ja kaikki pölyhiukkaset siinä välillä. Samaa kamaa.

Ajatelkaa, kuinka monimuotoista elämä on Maapallolla. Ei päästä yhteisymmärrykseen edes siinä, mikä on elämää. Onko virus elollinen - se käyttäytyy kuin elollinen olento, mutta ei silti täytä kaikkia elämän kriteereitä.
Ollaan silti samalla pallolla.

Entä erilainen pallo? Planeetta, jolla on satatuhatkertainen painovoima Maahan verrattuna, jonka pyörimisnopeus on satatuhatkertainen? Samaa kamaa edelleen. Samaa ainetta.
Siellä voi olla jotain, jota me ei elämäksi millään voida määritellä, mutta ehkä se on vain jotain niin erilaista kuin ihminen vs. virus. Muukalaisia avaruudesta nekin on.

Eli ei me olla mitenkään ihmeellisiä.

Jepulis!

Tänään ollaan ja huomenna ehkä ei enää olla.

Erilaisia ja silti niin samanlaisia.
 

Yhteistyössä