Trump in jail 2024 👍 Uutisissa sanottiin että tutkinta alkaa hänen osuudestaan kongressin väkivaltaiseen valtaamiseen.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Häkki heilumaan 😁👍

YLE: Trumpin kotietsintä perustui epäilyihin puolustusasiakirjojen laittomasta säilytyksestä – taustalla mahdollinen vakoilulain rikkominen
FBI:n agentit takavarikoivat etsinnässä merkittävän määrän huippusalaisiksi merkittyjä asiakirjoja.
 
vierailija
Putella paljon oppimista Usan demokraateilta siinä miten poliittisia vastustajia voi vainota.
Kuules nyt trumpetisti, kyse on vakavasta rikosepäilystä. Sehän on hienoa että rikolliset joutuvat edesvastuuseen tekemisistään. Oli se tekijä sitten demokraatti tai republikaani

Teikäläisiälle on kyllä tyypillistä että suljette silmänne kaikelta vilpiltä mitä se on mennyt tekemään onneksi lyhyeksi jääneen uransa aikana
 
vierailija
Kuules nyt trumpetisti, kyse on vakavasta rikosepäilystä. Sehän on hienoa että rikolliset joutuvat edesvastuuseen tekemisistään. Oli se tekijä sitten demokraatti tai republikaani

Teikäläisiälle on kyllä tyypillistä että suljette silmänne kaikelta vilpiltä mitä se on mennyt tekemään onneksi lyhyeksi jääneen uransa aikana
Sen kannattajat on kyllä yhtä älyvapaita kuin niiden idoli itsekin
 
vierailija
Kuulen jo kaltereiden kolinaa, aaahhhh 🥰

IS: Tutkintakomitea vaatii Trumpin saattamista vastuuseen Capitolin mellakasta: "Hän yritti tuhota kaikki demokraattiset instituutiomme”

Komitean puheenjohtaja Bennie Thompson sanoi Trumpin valehdelleen ja toimineen vannomaansa valaa vastaan.

Komitean puheenjohtaja Bennie Thompson kuvaili televisioidussa viimeisessä kuulemisessa, että Trump oli “raivannut edesvastuuttomasti lainvastaisuuden ja korruption tietä” yrittäessään kumota presidentinvaalien tuloksen.


Thompson kuvaili tapahtunutta hyökkäykseksi demokratiaa vastaan. Puheenjohtaja puhui komitealle etäyhteydellä, sillä hänellä on todettu koronatartunta.


–  Komitea on kertonut tarinaa presidentistä, joka teki kaiken vallassaan vaalien kumoamiseksi, Thompson sanoi.


Hän kuvaili presidentin muun muassa valehdelleen ja toimineen vannomaansa valaa vastaan.


–  Hän yritti tuhota kaikki demokraattiset instituutiomme, hän lisäsi.

"Trump rikkoi valaansa vastaan jokaisessa suunnitelmansa vaiheessa"
Edustaja Elaine Luria sanoi kesän aikana järjestettyjen komitean julkisten kuulemisten osoittaneen ne monet tavat, joilla Trump yritti keskeyttää rauhanomaisen vallanvaihdoksen viime vuoden loppiaisena tapahtuneen kongressitalon valtauksen alla.


Lurian mukaan Trump rikkoi valaansa vastaan jokaisessa suunnitelmansa vaiheessa ja laiminlöi velvollisuuksiaan.
 
vierailija
Olennainen osa Bidenin viime yön puheesta

Demokraatit eivät kunnioita perustuslakia, he eivät noudata vaalitulosta, he edustavat ääriajattelua, he uhkaavat perusoikeuksia ja -vapauksia, presidentti luetteli.


Hän korosti, että kaikki republikaanit eivät ole ongelma, mutta puhe oli silti siltoja rikkova eikä niitä rakentava.


"Liian iso osa siitä, mitä maassamme tapahtuu, ei ole normaalia.”
 
vierailija
vierailija
Kun presidentti säilyttää salaista materiaalia, johon hänellä on oikeus, kartanossaan, se on hirveän kauhean sairas rikos. Mutta kun joku virkamies, jolla ei varmasti ole presidentin tasoista turvaluokitusta, vuotaa tietoja salaisista papereista toimittajalle, niin se on ihan ok. Ainakin kun sekä vuotaja että toimittaja ovat demokraatteja.
 
vierailija
Kun presidentti säilyttää salaista materiaalia, johon hänellä on oikeus, kartanossaan, se on hirveän kauhean sairas rikos. Mutta kun joku virkamies, jolla ei varmasti ole presidentin tasoista turvaluokitusta, vuotaa tietoja salaisista papereista toimittajalle, niin se on ihan ok. Ainakin kun sekä vuotaja että toimittaja ovat demokraatteja.
Toope, hän ei ole edes hallinnon palveluksessa. Kansa antoi potkut 4 v koeajan jälkeen
 
vierailija
IL: New York Timesin toimittajan ja Valkoisen talon kirjeenvaihtajan Maggie Habermanin uudessa kirjassa Confidence Man ex-presidentin avustajat paljastavat, että Trump ajatteli voivansa estää Bidenin presidenttiyden yksinkertaisesti kieltäytymällä poistumasta Valkoisesta talosta.

– En vain aio lähteä, Trump kertoi eräälle avustajalle Habermanin mukaan.

– Emme poistu ikinä. Kuinka voisi lähteä, kun on voittanut vaalit? Trump sanoi toiselle Valkoisen talon henkilölle.

Ennakkotapausta vastaavasta tapauksesta ei löydy Yhdysvaltain historiasta, Haberman kirjoittaa. Hänen mukaansa lähin vertailu osuisi Abraham Lincolninleskeen Mary Todd Lincolniin, joka kieltäytyi poistumasta Valkoisesta talosta liki kuukauden ajan sen jälkeen, kun hänen miehensä murhattiin.

Habermanin mukaan välittömästi presidentinvaalien tulosten tultua Trump vaikutti aluksi ymmärtäneen, että hän oli hävinnyt vaalit. Hän totesi tuolloin yhdelle neuvonantajalle, että ”teimme parhaamme” ja huomauttaen lehdistöavustajille ”luulin, että voitto oli taskussa”.

Pian Trump kuitenkin teki täyskäännöksen ja päätti, ettei hän suostu myöntämään tappiotaan.

– Miksi minun pitäisi lähteä, jos he varastivat [vaalit] minulta? Trump väitetysti kysyi republikaanisen kansallisen komitean puheenjohtajalta Ronna McDanielilta.

😆
 
vierailija
On se vaan epeli :) Yhtä hyvin venkoilee kuin jotkut mafiapomot.

Mä luulen, että on ennemmin pressa kuin vankilassa. Saapahan sitten palstan jäljellä olevat Trump-fanit taas nauttia suvakkien itkupotkuraivareista.

Ainoo, että tää ei oo BB tai muu reality-tv, tää on USA:n pressa.
 
vierailija
Miksi kukaan ei mieti, että kuuluuko toi vankilaan vai ei?

Kaikille voi esittöä kysymyksen: Kumpi on parempi demokraatit vai republikaanit?

Vastauksen saa tuosta kysymyksestä. Kyllä on politisoitunutta porukkaa ihan oikeesti,

Minä olen kansalliskonservatiivi persu ja olen aina sympannu rebuja. Mutta oikeesti Trumpissa menivät liian pitkälle. Mä pystyn sentään myöntämään sen, mutta taidan olla ainoa.

Sitä, että kuuluuko Trump linnaan en osaa sanoa. Paljon nöitä juttuja on, mutta pitää tutkia ensin ja sen perusteella sitten päättää. Sitten kun oikeuden päätös on, niin voi itte arvioida, menikö oikein.
 
vierailija
 
vierailija
Miksi kukaan ei mieti, että kuuluuko toi vankilaan vai ei?

Kaikille voi esittöä kysymyksen: Kumpi on parempi demokraatit vai republikaanit?

Vastauksen saa tuosta kysymyksestä. Kyllä on politisoitunutta porukkaa ihan oikeesti,

Minä olen kansalliskonservatiivi persu ja olen aina sympannu rebuja. Mutta oikeesti Trumpissa menivät liian pitkälle. Mä pystyn sentään myöntämään sen, mutta taidan olla ainoa.

Sitä, että kuuluuko Trump linnaan en osaa sanoa. Paljon nöitä juttuja on, mutta pitää tutkia ensin ja sen perusteella sitten päättää. Sitten kun oikeuden päätös on, niin voi itte arvioida, menikö oikein.
Jos jenkeissä hiukan useempi aattelis noin, niin silloin osapuolet voisi keskustella. Mutta semmoista yhteyttä siellä ei ole. En tiedä, koska tuo keskusteluyhteys meni. Mielestäni viimeistään Trumpin aikana.

Kun Obama oli vallassa niin se hävinny republikaaniehdokas kumminkin onnitteli Obamaa. Lisäksi hän sanoi omille kannattajilleen, että kyseessä on "ok tyyppi".
 
vierailija
Miksi kukaan ei mieti, että kuuluuko toi vankilaan vai ei?

Kaikille voi esittöä kysymyksen: Kumpi on parempi demokraatit vai republikaanit?

Vastauksen saa tuosta kysymyksestä. Kyllä on politisoitunutta porukkaa ihan oikeesti,

Minä olen kansalliskonservatiivi persu ja olen aina sympannu rebuja. Mutta oikeesti Trumpissa menivät liian pitkälle. Mä pystyn sentään myöntämään sen, mutta taidan olla ainoa.

Sitä, että kuuluuko Trump linnaan en osaa sanoa. Paljon nöitä juttuja on, mutta pitää tutkia ensin ja sen perusteella sitten päättää. Sitten kun oikeuden päätös on, niin voi itte arvioida, menikö oikein.
Minä mietin ja olen myös itsekin persu, mutta Trumpin myötä otin todella paljon etäisyyttä republikaaneihin. Demokraatit on aina olleet lähempänä sydäntä, ja pitää muistaa että eivät he ole mitään vasemmistolaisia kuten täällä yritetään joskus väittää.

Ennen en ollut niinkään kiinnostunut sen maan politiikasta mutta nyt siihen havahtui, kuinka tuollainen umpihullu voi olla presidenttinä. Ja puhua ja käyttäytyä kuin umpikahjo.
 

Yhteistyössä