Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
@Echo ja muutkin, katsokaa ny miten symppis luoltalo!



Mut oisko se sit oikeasti symppis vi pelkäisikö koko ajan kton putovan niskaansa :S
Ihana :love: Mä oon hullaantunu kattomaan Välimeren kohteiden kivitaloissa valkoisiks rapattuja kämppiä, joissa on värikkäitä tauluja ja sisustusta, mutta jotka on muutoin simppeleitä.
Sit joku ihana patio jossa menee viiniköynnöstä seinissä ja katossa. ❤
Ne on semmosia ajattomia, kestää aikakaudet ja trendit.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Luolat ovat mielenkiintoisia ja oon etsinyt useita ja käynyt niissä lähes kaikissa mutta uskaltaisinkohan mä nukkua luola-asunnossa?

Kaikkea jännää löytyy kanarian vuoristosta....

Siellä on kuitenkin ssuht viileä uringon laskettu. ois kja, jos joutuisi raahaamaan patjan ulos ku ei sisällä uskalla!
Mä olen miettinyt monta kertaa luolakotia, siis sellasta mikä olisi ''kaiverrettu'' kallioon. Ei veisi ainakaan tornadot mennessään.
 
Luoltalo houkuttaa liikaa. Jos sinne menee, on pakko ottaa auto. Tai olla vain pari yötä että ruoat mahtuvat reppuun. Ja siellä on kissoja. Ja tuolla ne tunkevat liian liki jos edellinen asukki on syöttänyt niitä. Mikään määrä zyrteciä ei silloin riitä...

Ny tarvittais joku sanoman "Rohkeutta, Roosa, rohkeutta!"
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Luoltalo houkuttaa liikaa. Jos sinne menee, on pakko ottaa auto. Tai olla vain pari yötä että ruoat mahtuvat reppuun. Ja siellä on kissoja. Ja tuolla ne tunkevat liian liki jos edellinen asukki on syöttänyt niitä. Mikään määrä zyrteciä ei silloin riitä...

Ny tarvittais joku sanoman "Rohkeutta, Roosa, rohkeutta!"
Kyl sulla sitä rohkeutta riittää :)

Ja kisuallergia on kyllä ikävä allergia, koska ne on mukavia otuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Ei tarvitse kompostoida, kun biojäte kerätään.

Meidän työkämpille on kyselty pian jo kaksi vuotta, milloin saadaan biojätekeräysastiat mutta eipä ole Vantaan kaupungilta kukaan vielä osannut vastata. On tulossa jotain, mutta mitä, ja milloin, sitä ei tiedetä.

*huokaus*



Veikkaan, että tässä käy niin, että jouluviikolla postissa saapuu ilmoitus että 2. 1. 2023 keräyspönkkä tuodaan pihaan mutta silloin on satanut viikko lunta ja hanki on metrinen ja koska me ollaan oltu silloin jo viikko kaanarilla ni muut asukkaat ovat kolanneet kaiken lumen silleen että roskakatokseen ei mahdu yhtikäs mitään muuta kuin toi jo oleva pönttö ja ku sitä uutta ei void sijoittaa mihinkään ni vievät sen veks. Ja sit kysellään taas kun me palataan...
Niin meillekin on tulossa biojäteloota tänne. Hommasin jo erittelyroskiksen. Tosin en kyllä ymmärrä miksei tänne vaan hommata jätemyllyjä lavuaarin yhteyteen kuten Amerikassa. Ei tulis haju- /hygieniahaittoja ja menis helposti käsiteltäväksi sinne minne pitääkin.
 
Niin meillekin on tulossa biojäteloota tänne. Hommasin jo erittelyroskiksen. Tosin en kyllä ymmärrä miksei tänne vaan hommata jätemyllyjä lavuaarin yhteyteen kuten Amerikassa. Ei tulis haju- /hygieniahaittoja ja menis helposti käsiteltäväksi sinne minne pitääkin.

Minne se jätejenkeissä päätyy? laatikkoon lavuaarin alla? Siitä se oie kyllä helppo käydä kaatamassa joko keräysastiaan tai kompostoriin.
 
Ystävät rakkaat. Apu!

Mullon tämnen hassu ei padi mut ei läppärikään. Siis näppis irtoa tosta näyttöosasta. Ja nyt mitä ilmeisemmin a-nappulan välissä on jotain ryönää... Miten tämsen voi putsta?

Voiko kastella niinko muinoin näppikset?
 
Ystävät rakkaat. Apu!

Mullon tämnen hassu ei padi mut ei läppärikään. Siis näppis irtoa tosta näyttöosasta. Ja nyt mitä ilmeisemmin a-nappulan välissä on jotain ryönää... Miten tämsen voi putsta?

Voiko kastella niinko muinoin näppikset?
Älä vedellä. Kokeile alkoholilla tai vaikka käsidesillä. Äläkä liikaa lotraa ettei kosteus pääse vääriin paikkoihin
 
Kaksinaismoralistista/kaksoistandardista eläimiin suhtautumista:

-surin Haminan väsyneen mursun lähtöä ja jopa rukoilin sille siunausta
-paijasin koiraa
-söin äsken sika-naudasta tehtyä jauhelihapastaa ja tapoin Raidilla makkarissa päiväkausia hyörineet kärpäset.
Oon läpsiny niitä päiväkaudet ja nyt en enää jaksanu (täs on lähellä karjatiloja joista tulee kärpäsiä). :unsure:

"Hiljainen on kärpästen hautausmaa, ei kuulu surina. Vain tuuli puhaltaa hiljaa ikkunasta ja hälventää tuhon tuoksun."
(Hilja Haahti ööö tai joku)
 
Kaksinaismoralistista/kaksoistandardista eläimiin suhtautumista:

-surin Haminan väsyneen mursun lähtöä ja jopa rukoilin sille siunausta
-söin äsken sika-naudasta tehtyä jauhelihapastaa ja tapoin Raidilla makkarissa päiväkausia hyörineet kärpäset.
Oon läpsiny niitä päiväkaudet ja nyt en enää jaksanu (täs on lähellä karjatiloja joista tulee kärpäsiä).

"Hiljainen on kärpästen hautausmaa, ei kuulu surina. Vain tuuli puhaltaa hiljaa ikkunasta." (Hilja Haahti ööö tai joku)

Me katsotaan parhaillaan jotain Arman Alizad-juttua ja viimeksi se matkasi färsaarille ja seurasi kun siellä kerran vuodessa tapetaan valaita.

Se vasta kaksinaismoralistista on, jos sitä kritisoi. Valas sentäs elää onnellisen elämän vapaana ja koko perhe tapetaan samalla. Toista se on suomalaisella lehmällä ku vasikka toisensa jälkeen viedään teuraaksi...
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Me katsotaan parhaillaan jotain Arman Alizad-juttua ja viimeksi se matkasi färsaarille ja seurasi kun siellä kerran vuodessa tapetaan valaita.

Se vasta kaksinaismoralistista on, jos sitä kritisoi. Valas sentäs elää onnellisen elämän vapaana ja koko perhe tapetaan samalla. Toista se on suomalaisella lehmällä ku vasikka toisensa jälkeen viedään teuraaksi...
Mä vastustan aina vasikan teuratusta. Mutta sit mun pitäis lopettaa 3 kk iässä tapettavien broilereiden syönti...:notworthy:
 

Yhteistyössä