Vauvan kaipuu

Sain keskenmenon tuossa jokin aika sitten, josta en ole voinut keskustella kenenkään kanssa. Eihän kukaan muu siitä raskaudesta edes vielä kerennyt tietää ja en ole edes parisuhteessa. Siitä lähtien olen itkenyt aina vauvan nähdessäni ja tuntuu, että sydän revitään palasiksi. Niin kova kaipuu omaa vauvaa kohtaan on. Olisi helpompaa, jos olisin suhteessa, koska silloinhan voisin vaan ottaa asian kumppanin kanssa puheeksi ja uutta yritystä kehiin, mutta kun ei. En ole löytänyt kumppania ja näin ollen vauvahaaveet olen joutunut jättämään ja tämä syö minua sisältä. En kuitenkaan halua olla se, joka ensitapaamisella kyselee jo vauvan perään. Mistä ihmeestä saa uskoa siihen, että kyllä minun aikanikin vielä tulee?

vierailija
Käsittääkseni ensin otetaan yhteyttä oman alueen terveyskeskukseen? Ei noita julkisen puolen lapsettomuushoitoja hirveästi mainosteta, mutta niitä tehdään tietääkseni nykyisin myös yksin hoitoihin lähteville.

vierailija
Käsittääkseni ensin otetaan yhteyttä oman alueen terveyskeskukseen? Ei noita julkisen puolen lapsettomuushoitoja hirveästi mainosteta, mutta niitä tehdään tietääkseni nykyisin myös yksin hoitoihin lähteville.
Kyllä. Soita oman alueesi perhesuunnittelu neuvolaan tai terveyskeskukseen ja sitä kautta saat asian eteenpäin. Nykyään hoidetaan julkisella puolella myös itsellisiä naisia ja naispareja.
Rohkeasti vain.

• Tykkää
Reactions: Valopallona
Riippuu minkä ikäinen olet, ja minkälaista perhettä kaipaat ympärillesi?

Jos esim ikää 30 tai alle ja kaipaat todellisuudessa myös parisuhdetta kahden vanhemman perhettä, niin haluaisin sanoa sulle että antamalla asioille aikaa saatat hyvin löytää kumppanin jonka kanssa toiveet kohtaa.
(Toki perhetoiveet on hyväkin puhua jo alkutapaamisilla. Jos toinen ei tiedä tai ei halua lapsia ja itse haluaa, niin enpä tuhlaisi aikaa. Deittisovellusten kautta tapaa kyllä paljon miehiä jotka toivoo myös perhettä, mikäli muuten kemiat kohtaa.)

Itse en voi suoraan kannustaa itselliselle tielle ennen kuin on nämä asiat käsitellyt.
Itselläni on yksi lapsi jonka olen yksin kasvattanut, ja tiesin kyllä aina että haluan lisää lapsia. Halusin odottaa jos oikea mies tulee vielä vastaan, ja tuli se. Nyt odotetaan yhteistä. Ikää mullakin sen verran kuitenkin että jos mies ei olisi tullut vastaan, olisi parin vuoden sisällä pitänyt tehdä päätös lähdenkö hoitoihin yksin.

Riippuu minkä ikäinen olet, ja minkälaista perhettä kaipaat ympärillesi?

Jos esim ikää 30 tai alle ja kaipaat todellisuudessa myös parisuhdetta kahden vanhemman perhettä, niin haluaisin sanoa sulle että antamalla asioille aikaa saatat hyvin löytää kumppanin jonka kanssa toiveet kohtaa.
(Toki perhetoiveet on hyväkin puhua jo alkutapaamisilla. Jos toinen ei tiedä tai ei halua lapsia ja itse haluaa, niin enpä tuhlaisi aikaa. Deittisovellusten kautta tapaa kyllä paljon miehiä jotka toivoo myös perhettä, mikäli muuten kemiat kohtaa.)

Itse en voi suoraan kannustaa itselliselle tielle ennen kuin on nämä asiat käsitellyt.
Itselläni on yksi lapsi jonka olen yksin kasvattanut, ja tiesin kyllä aina että haluan lisää lapsia. Halusin odottaa jos oikea mies tulee vielä vastaan, ja tuli se. Nyt odotetaan yhteistä. Ikää mullakin sen verran kuitenkin että jos mies ei olisi tullut vastaan, olisi parin vuoden sisällä pitänyt tehdä päätös lähdenkö hoitoihin yksin.
30 kolkuttelee jo ovella ja parisuhteet olen kokenut itseni kohdalla hankaliksi, joten itsellisenä äitinä oleminen kuulostaisi ehkä omalla kohdalla parhaalle, toki lapselle olisi aina varmaan parempi jos olisi kaksi vanhempaa. Mutta ensi viikolla ajattelin soitella ja kysellä miten tuo homma lähtisi toimimaan.

• Tykkää
Reactions: Pulla21

Yhteistyössä