Haaveena vauva 2023

Mä sairastin koronan just ennnen plussaa, nyt en muista et oviksen jälkeen vai ennen mutta just siinä tienoilla. Eli ei vaikuttanut mitenkään.
Hienoa, jos ei ehkä vaikutakaan kiertoon. :giggle:

Tänään, tai oikeastaan eilen illasta lähtien on hieman nipistellyt kohdun aluetta. Toivottavasti ei ole mikään tulehdus. Ei kyllä muuten mitään oireita.

Lapsilukukeskusteluun en meinannut alkuun vastata lainkaan kun ollaan oltu sillä kannalla että tulee jos tulee. Mutta olisihan se 1 ainakin kiva saada, ja ehkä toinen riippuen miten ensimmäisen kanssa menee. Lapsiluku on kyllä jokaisen henkilökohtainen asia enkä menisi toisten ihmisten valintoja sen kummemmin kommentoimaan. Kunhan lapsistaan vaan pystyy henkisesti ja rahallisesti pitämään huolta.
 
vierailija
Hei! minä olen pitkään täällä taustaillut ja lukenut kaikki viestit😀 ensimmäinen lapsi toiveissa, minulla endometrioosia todettu, joka kuitenkin hyvässä tilanteessa tällä hetkellä gynen mukaan. Lisäksi yllärinä löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta noin kuukausi sitten perusverikokeiden kautta (joissa kävin siis ihan muiden syiden takia). Kierto ollut pillereiden lopetuksen jälkeen noin vuosi sitten vähän vaihteleva. Nyt miettinyt pari viime kiertoa kun Clerarbluen se violetti ovistesti vilkutellut hymynaamaa 7 päivää putkeen, viime kierrossa sain sitten lopulta sen pysyvänkin. Tässä kierrossa nyt viides vilkkupäivä taas menossa, meinaa kärsivällisyys loppua😅
Olen myös huomannut että parissa viime kierrossa oireet oviksen aikaan vähentyneet, esim. limat tosi vähäiset vaikka alkuvuodesta oli tosi selvät oireet ja tiesin ovisajankohdan niistä. Nyt vaikea luottaa oireisiinkaan😣 onko muilla kokemuksia tällaisesta, pitäisikö huolestua? lämpöjä seurailen myös ja niiden perusteella ovis aina kyllä sitten tapahtunut kuitenkin..

-SofiaS
 
@Laurenzia meillä määrättiin ne verikokeet/virtsakoe ja sit mies sai sen lähetteen sperma-analyysiin, mutta laittoi sen lähetteen heti, koska sanoi ettei niillä ole vaikutusta siihen lähetteen saamiseen lapsettomuuspolille. Meille annettiin ohjeeksi käydä niissä ennen ensikäyntiä ja myös sieltä lapsettomuuspolilta määrättiin jotain verikokeita käytäväksi ennen sinne tuloa. Eli lähete saatiin julkiselle ilmankin verikokeisen tuloksia, mutta sitten enemmän siitä ensikäynnistä saadaan irti jos on jo ne verikokeet yms. otettu.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
@Floralan Täälläkin ollaan pähkäilty kovasti saman asian kanssa.
Tällä hetkellä itsellä kp49/36-39 ja testit näyttäneet negaa. Ovulaation ajankohdasta tai siitä onko sitä ylipäätänsä tapahtunut ei tietoa.

Viikonloppuna oltiin konsertissa ja tein päätöksen että jos testi la aamulla nega niin uskallan ottaa alkoholia.
Todennäköisyys raskaudelle kuitenkin hyvin pieni kun mennään jo niin pitkällä kiertopäivissä. Todennäköisesti vaan pitkittynyt kierto kyseessä :unsure:
 
vierailija
Heippa, ekaa kertaa tänne kirjoittelen..
Tänään pitäisi olla dpo15-16 ja kp31-32, yleensä kp on 28 paitsi viime kierrossa kp30. Viime kierto oli muutenkin erilainen, yleensä menkkaoireet alkavat viikkoa aikaisempaa ja menkat runsaat mutta näin ei ollut. Tein negan testin neuvolan pyynnöstä. Tässäkään kierrossa ei mitään menkkaoireita, paitsi aamusta pientä alaselkäkipua. Mietin, uskaltaisiko hakea testin tänään vaikka hiivatulehdusta hoitanut viikon verran? Vai voisiko kaikki olla sekaisin tulehduksesta?
 
Apua 😍😱🙈 Tässä apteekin ultra https://aijaa.com/eAh5TW
Ja tässä onestep, koska se pyöri kaapissa ja olin utelias 😂 https://aijaa.com/rLWIw8

Nyt kp39. Oon odottanut menkkoja koko viime viikon sillä tein täysin negat raskaustestit kp30 ja kp32 (oli vähän kummallisia oireita ja viime viikolla oli firmat kesäjuhlatkin niin halusin tietää voinko juoda). Sit kun niitä menkkoja ei kuulunut niin pohdiskelin että ovulaatio oli oireiden perusteella ehkä muutaman päivän myöhemmin, joten menkat alkaa varmaan perjantaina tai lauantaina. Koska lähdettiin viikonlopuksi reissuun niin päätin perjantaina, että testaan maanantaina, jos vuoto ei ala sitä ennen. Koko viikonlopun ajan koitin vakuutella itselleni, että oli varmaan ovuloimaton kierto ja stressi vaan sotkee menkkoja, mutta alkoi myös oleen sellaisia oireita, että toivo heräsi väkisinkin 🤭

Nyt jälkeenpäin tietää että noi kaks testiä oli vähän liian aikaisin ja todennäköisesti kiinnittymisen aikaan oli selkeitä menkkamaisia kipuja. Mutta koska ne oli negatiivisia niin join viime viikolla kahtena iltana alkoholia. En onneksi kauhean paljoa niin en viitsi murehtia sitä, kun ei sille mitään enää mahda. Pakkohan sitä on elää elämääkin yrityksestä huolimatta. Tärkeintä on, että enää en juo 😊

Mies oli ihana, kun näytin testit. Hän oli tänä aamuna just pohtinut, että eikö mulla pitäisi menkat jo alkaa. Kyseli myös heti että koskahan sinne varhaisultraan voi mennä ❤ Pitää varmaan lähteä hakemaan viikkonäytöllistä tänään 😁
 
Apua Tässä apteekin ultra https://aijaa.com/eAh5TW
Ja tässä onestep, koska se pyöri kaapissa ja olin utelias https://aijaa.com/rLWIw8

Nyt kp39. Oon odottanut menkkoja koko viime viikon sillä tein täysin negat raskaustestit kp30 ja kp32 (oli vähän kummallisia oireita ja viime viikolla oli firmat kesäjuhlatkin niin halusin tietää voinko juoda). Sit kun niitä menkkoja ei kuulunut niin pohdiskelin että ovulaatio oli oireiden perusteella ehkä muutaman päivän myöhemmin, joten menkat alkaa varmaan perjantaina tai lauantaina. Koska lähdettiin viikonlopuksi reissuun niin päätin perjantaina, että testaan maanantaina, jos vuoto ei ala sitä ennen. Koko viikonlopun ajan koitin vakuutella itselleni, että oli varmaan ovuloimaton kierto ja stressi vaan sotkee menkkoja, mutta alkoi myös oleen sellaisia oireita, että toivo heräsi väkisinkin

Nyt jälkeenpäin tietää että noi kaks testiä oli vähän liian aikaisin ja todennäköisesti kiinnittymisen aikaan oli selkeitä menkkamaisia kipuja. Mutta koska ne oli negatiivisia niin join viime viikolla kahtena iltana alkoholia. En onneksi kauhean paljoa niin en viitsi murehtia sitä, kun ei sille mitään enää mahda. Pakkohan sitä on elää elämääkin yrityksestä huolimatta. Tärkeintä on, että enää en juo

Mies oli ihana, kun näytin testit. Hän oli tänä aamuna just pohtinut, että eikö mulla pitäisi menkat jo alkaa. Kyseli myös heti että koskahan sinne varhaisultraan voi mennä Pitää varmaan lähteä hakemaan viikkonäytöllistä tänään
Onnea ihan superisti 🥰🥰🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: VeijariLaama
Täällä dpo1 vietellään ja taas kova yritys testata ekan kerran dpo9.
Tähän kiertoon apuna siis greippimehu(taatut limat jotka tulis siis ennen ovulaatiota), myo inositol, gelee. Unohdin vehnänalkioöljyä ottaa, otin siis alkukierrosta mutta unohdan sen aina. Mies on vissii paremmin sitä muistanut ottaa.
talletukset onnistui hyvin joka toinen päivä mentiin.
eilen oli oviskivut aivan jäätävät, ihan kuin menkat olis alkanu. Ja nyt pientä nippailua vielä tuntuu.
Ei muuta kuin piinailua vaan sitten 😝
 
@vauvakuume7
Kiitos olishan se kyllä meillä aikamoinen lottovoitto jos ilman hoitoja raskautuisin. No ainakin luteaali pidentyi!

@Sentonen voi ei! Olen niin pahoillani
Ihanko menkkoihin viittaavaa vuotoa? Ootko siitä huolimatta vielä testannut? Joskushan raskaana vuotaa paljonkin.



Kovin paljon noi oireet voi kyllä heitellä. Mulla ainakin voi kivut ja limailut vaihdella paljon kierrosta riippuen!

Dpo 16,ei vielä näy vuotoa mut kai se tästä pian.
Joo vaikuttaa kyllä normaalilta menkkavuodolta... Ajattelin testata sitten kun vuoto loppuu, luulen että sitten vähäinen raskaushormonin määrä tasoittunut, jos ja kun oli kemiallinen 👍🏻
 
Hei! Kaikki 99 sivua luettu tässä kesäkuun aikana ja tää on niin jännittävää, että rekisteröidyin itsekin 🤭 Iloja ja suruja oon elänyt mukana, vaikka onkin tällainen anonyymi palsta. Ei ole näistä asioista vielä tullut juurikaan lähipiirille juteltua.

Toisen lapsen yritys alkoi nyt kesäkuussa. Ensimmäinen on 8-vuotias.

Saa nähdä mikä vaikutus iällä on raskauden alkamiseen. Ensimmäinen raskaus alkoi muistaakseni yk 3. Nyt oon 34-vuotias ja henkisesti valmistautunut pidempäänkin aikaan.
 
vierailija
En ole aikasemmin kommentoinut, mutta ihmettelen samaa asiaa, mitä toinenkin vierailija.. Jos raskautta toivotaan ja raskaus ei ala ja kuluu pitkä aika, miksi miestä ei tutkita mitenkään?!🤔 Herranen aika sentään, onhan miehellä kuitenkin "puolet osuutta asiaan"😅 Nainen ressaa ja tekee kaikkensa. Voi olla, että turhaan ressaa, jos "vika" onkin toisessa ja asialla vois mahd.jotain tehdä. Kyllähän se ihmetyttää, haluaako se toinen sitä lasta niin paljon, kun ei ole valmis ottaa asioista mitään selvää..🙄

Ja joo vierailijat lynkataan helposti, vaikka puhuvat vaan asioista suoraan.😉

En ymmärrä myöskään sitä, että samat neuvot, vinkit tms. on väärin ihmiseltä, jolla ei ole pitkää lapsettomuutta takana. Sama näin räikeesti sanottuna, kun joku väittää, että lasta ei osaa hoitaa, jos itellä ei ole lasta. Tai turhaa neuvoo, kun itellä ei ole kokemusta. Joskus jopa paremmin osaa, vaikkei kokemista oliskaan..🙃

Kannattaa oppia ottamaan tosi asiat ja neuvot vastaan. Se on eri asia haluaako niitä noudattaa vai ei. Oishan se varmasti miehelle rankka paikka, jos löytyy jotain odottamatonta testeissä yms. Turhaa vaan sitten ihmetellään, kun ei tärppää ja puolet korteista kääntämättä. Joka on tosi ISO osa koko hommasta!!🙄

Pitkään yrittäneille toivon enemmän positiivisuutta kaikkeen..☀ vaikka se vaikeaa varmasti välillä onkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize
@VeijariLaama eikä, ihanaa, paljon onnea 😍!

Neuvoista - mä olen itse elämässä oppinut, että välillä on vaan parempi olla myötätuntoinen ja kuunnella kuin koittaa "ratkaista" toisen haasteita. Olen itse super ratkaisukeskeinen, joten tämä(kin) opittu kantapään kautta. Mutta siis tuputetut neuvot harvoin saavuttavat toivottua lopputulosta - vaikka ajatus olisi hyvä taustalla. Neuvoille on sit oma paikkansa - yleensä sitten kun toinen niitä pyytää. Ja niin, mun mielestä kaikkien ihmisten neuvoja ei missään nimessä tarvitse kuunnella 😆. Suurin osa kuuntelee kyllä läheisiään ja ihmisiä, joihin he luottavat.
 
En malttanut olla testaamatta tänään tuli omaan silmään hailura https://aijaa.com/6wDPho
Lainasin tän viestin kun mä siis sain viime pe samanlaisen viivan tolla pc testillä (km jälkeistä hormonia siis vielä) ja samana päivänä kävin verikokeissa ja tulos oli 13. Eli ts. Pregcheck antaa viivaa jo matalammalla lukemalla kuin 25 joka paketin mukaan herkkyys on ☺ ajattelin että monelle kiva tietää.
 
Tänään dpo 1 vai 2 kuin ovisplussa oli perjantaina päivällä🤔 punkku taas hankittu nyt otin kyllä alkotonta vaikutus ilmeisesti pitäisi olla sama en aio juhannuksena kovasti juoda koska juon hyvin vähän muutenkin ja olisi mahdollinen kiinnittymisaika lähellä niin ajattelen että parempi näin toimia.
Yritän pysyä mahdollisimman positiivisena että stressitaso ei nousisi ehkä se on jopa helpompaa nyt loma aikaan☺
 
vierailija
En ole aikasemmin kommentoinut, mutta ihmettelen samaa asiaa, mitä toinenkin vierailija.. Jos raskautta toivotaan ja raskaus ei ala ja kuluu pitkä aika, miksi miestä ei tutkita mitenkään?! Herranen aika sentään, onhan miehellä kuitenkin "puolet osuutta asiaan" Nainen ressaa ja tekee kaikkensa. Voi olla, että turhaan ressaa, jos "vika" onkin toisessa ja asialla vois mahd.jotain tehdä. Kyllähän se ihmetyttää, haluaako se toinen sitä lasta niin paljon, kun ei ole valmis ottaa asioista mitään selvää..

Ja joo vierailijat lynkataan helposti, vaikka puhuvat vaan asioista suoraan.

En ymmärrä myöskään sitä, että samat neuvot, vinkit tms. on väärin ihmiseltä, jolla ei ole pitkää lapsettomuutta takana. Sama näin räikeesti sanottuna, kun joku väittää, että lasta ei osaa hoitaa, jos itellä ei ole lasta. Tai turhaa neuvoo, kun itellä ei ole kokemusta. Joskus jopa paremmin osaa, vaikkei kokemista oliskaan..

Kannattaa oppia ottamaan tosi asiat ja neuvot vastaan. Se on eri asia haluaako niitä noudattaa vai ei. Oishan se varmasti miehelle rankka paikka, jos löytyy jotain odottamatonta testeissä yms. Turhaa vaan sitten ihmetellään, kun ei tärppää ja puolet korteista kääntämättä. Joka on tosi ISO osa koko hommasta!!

Pitkään yrittäneille toivon enemmän positiivisuutta kaikkeen.. vaikka se vaikeaa varmasti välillä onkin.
@Fazeriina82 joku joku muukin on samaa mieltä kanssani. Pistä miehesi tutkimuksiin. Saat stressiä pienemmäksi jos vika onkin miehessä.
Ja siis muillekin joiden miehiä ei ole tutkittu niin kannattaa sekin tehdä. Aina se syy ei ole naisessa vaan miehessä monesti on lapsettomuuden syy. Meillä vaan kulttuurissa on edelleen miehillä asenne se että naisissa on vika kun lapsi ei tule.
 

Yhteistyössä