Tammikuiset 2023 ❄️✨

Täälä vähän aaltoilee tämä äklötys olo.. Tänään ja eilen taas tiettyinä hetkinä heikottaa ja esim aamulla kun keittiön Roskildessa haisi eilisen dipit niin meinas kyllä yrjö lentää.. samoin ei pystynyt mäkkäri hampparia kokonaan syömään 🙄 muuten olo ihan hyvä. Neuvola olis ens viikolla ja nyt tällä viikolla se varhaisultra 🙈
 
Syntymävuodenajasta: ite en myöskään periaatteessa olis halunnu talvivauvaa, mutta lähinnä vaan siks, että oma raskausajan pukeutuminen ja sit vuorostaan vastasyntyneen pukeminen kamaliin pakkasiin on jotenki uuvuttava ajatus. Mutta on kyllä kiva näkökulma että sitte ens kesänä on jo semmonen vauva, jonka voi laittaa pihalle viltille köllöttelemään 😊 vaikka kiireisimmät siitä jo varmaan karkaa

Olin aikonu tänää soittaa neuvolaan, mutta jänistin. Oon kehittäny itelleni nyt sellasen pelon, että raskaus menee varmasti kesken just sillon, ku on kerenny soittaa neuvolaan.

Vaikuttaa siltä, että keskustelu täällä palstalla alkaa vähän hiljentyä. Onko alkuinnostus raskaudesta kaikilla laantunut vai onko keskustelu siirtynyt facebookiin? Kai sinne sitten joutuu itsekin, jos täältä seura kaikkoaa 😄
 
Syntymävuodenajasta: ite en myöskään periaatteessa olis halunnu talvivauvaa, mutta lähinnä vaan siks, että oma raskausajan pukeutuminen ja sit vuorostaan vastasyntyneen pukeminen kamaliin pakkasiin on jotenki uuvuttava ajatus. Mutta on kyllä kiva näkökulma että sitte ens kesänä on jo semmonen vauva, jonka voi laittaa pihalle viltille köllöttelemään vaikka kiireisimmät siitä jo varmaan karkaa

Olin aikonu tänää soittaa neuvolaan, mutta jänistin. Oon kehittäny itelleni nyt sellasen pelon, että raskaus menee varmasti kesken just sillon, ku on kerenny soittaa neuvolaan.

Vaikuttaa siltä, että keskustelu täällä palstalla alkaa vähän hiljentyä. Onko alkuinnostus raskaudesta kaikilla laantunut vai onko keskustelu siirtynyt facebookiin? Kai sinne sitten joutuu itsekin, jos täältä seura kaikkoaa
Oon kans huomannut, et vähän hiljentynyt! Ei meitä facessakaan oo kun 10😳 Et tuu sinne vaan! 😍
 
Syntymävuodenajasta: ite en myöskään periaatteessa olis halunnu talvivauvaa, mutta lähinnä vaan siks, että oma raskausajan pukeutuminen ja sit vuorostaan vastasyntyneen pukeminen kamaliin pakkasiin on jotenki uuvuttava ajatus. Mutta on kyllä kiva näkökulma että sitte ens kesänä on jo semmonen vauva, jonka voi laittaa pihalle viltille köllöttelemään vaikka kiireisimmät siitä jo varmaan karkaa

Olin aikonu tänää soittaa neuvolaan, mutta jänistin. Oon kehittäny itelleni nyt sellasen pelon, että raskaus menee varmasti kesken just sillon, ku on kerenny soittaa neuvolaan.

Vaikuttaa siltä, että keskustelu täällä palstalla alkaa vähän hiljentyä. Onko alkuinnostus raskaudesta kaikilla laantunut vai onko keskustelu siirtynyt facebookiin? Kai sinne sitten joutuu itsekin, jos täältä seura kaikkoaa
Mutta "onneks" alussa ei pariin viikkoon ulkoilla ja sitten alkaaki pian jo kevät ja saa keventää vaatetta 🙈🙈 mutta joo on siinä kyl haasteensa, mut on varmasti myös haastavaa olla kesähelteillä viimäsillään.

Pienemmässä fb ryhmässä on 10 jäsentä, mutta isommassa sen 200. Molempiin siis mahtuu, ihan kumpi tuntuu itselle turvallisemmalta ❤
 
Xin
Itse oon kaupanalalla töissä, joten äitiysloman aloittaminen joulukuussa tuntuu luksukselta. Itelläkään ei hirveesti mitään raskausoireita ole, joten ei tunnu edes siltä kuin olisi raskaana. Faceen siirryn vasta vähän edempänä raskautta.
 
Moikka!
Uskaltaudun itsekin tänne kirjoittamaan. Tein 13.5 positiivisen testin, La 18.1. Sorruin testailemaan liian ajoissa ja olin jo menettäny toivoni. Pidin 3 päivää testailusta väliä ja odotin jo menkkojen alkavan. Sitten ne 2 viivaa ilmestyi :)
Mulla tää on toka raskaus, esikoinen 4v.
En oo uskaltanut ite vielä kertoa oikein kellekään raskaudesta. Jotenkin pelottaa, että menisi kesken. Täytyy vaan luottaa ja toivoa, et kaikki menisi hyvin!
Faceryhmät kiinnostaa mut en ehkä vielä uskalla liittyä.
 
Syntymävuodenajasta: ite en myöskään periaatteessa olis halunnu talvivauvaa, mutta lähinnä vaan siks, että oma raskausajan pukeutuminen ja sit vuorostaan vastasyntyneen pukeminen kamaliin pakkasiin on jotenki uuvuttava ajatus. Mutta on kyllä kiva näkökulma että sitte ens kesänä on jo semmonen vauva, jonka voi laittaa pihalle viltille köllöttelemään vaikka kiireisimmät siitä jo varmaan karkaa

Olin aikonu tänää soittaa neuvolaan, mutta jänistin. Oon kehittäny itelleni nyt sellasen pelon, että raskaus menee varmasti kesken just sillon, ku on kerenny soittaa neuvolaan.

Vaikuttaa siltä, että keskustelu täällä palstalla alkaa vähän hiljentyä. Onko alkuinnostus raskaudesta kaikilla laantunut vai onko keskustelu siirtynyt facebookiin? Kai sinne sitten joutuu itsekin, jos täältä seura kaikkoaa
Mäkin aina mietin, että kuinkahan tuolla talvella pienen kanssa pärjää kylmässä ja liukkassa, mutta alkuun ollaan toki vaan kotona sittenpä alkaakin päivä jo pidentyä huomattavasti😍 jotenkin kivempi ehkä niin kuin mennä vauvan kanssa kaamosta kohti
.
Oon kans huomannut palstan hiljentymisen. Itse en ole vielä kauhean innokas Facebookiin liittymään, mutta ehkä joskus, nyt seurailen tätä palstaa😊
 
Mäkin aina mietin, että kuinkahan tuolla talvella pienen kanssa pärjää kylmässä ja liukkassa, mutta alkuun ollaan toki vaan kotona sittenpä alkaakin päivä jo pidentyä huomattavasti jotenkin kivempi ehkä niin kuin mennä vauvan kanssa kaamosta kohti
.
Oon kans huomannut palstan hiljentymisen. Itse en ole vielä kauhean innokas Facebookiin liittymään, mutta ehkä joskus, nyt seurailen tätä palstaa
Meillä on kotona yksi tammikuinen, muistan kun vihdoin alkoi se isoin vauvakupla puhkeamaan ja yhtäkkiä oli pääsiäiskarkkeja jo kaupassa 🙈 oma elämä oli ollut niin pysähdyksissä että oli hassu tunne miten maailma oli kuitenkin mennyt eteenpäin 😊
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nemily ja 3milia
Mäkin aina mietin, että kuinkahan tuolla talvella pienen kanssa pärjää kylmässä ja liukkassa, mutta alkuun ollaan toki vaan kotona sittenpä alkaakin päivä jo pidentyä huomattavasti jotenkin kivempi ehkä niin kuin mennä vauvan kanssa kaamosta kohti
.
Oon kans huomannut palstan hiljentymisen. Itse en ole vielä kauhean innokas Facebookiin liittymään, mutta ehkä joskus, nyt seurailen tätä palstaa
Mun esikoinen on helmikuinen ja mietin silloin ihan samaa. Sinä päivänä kun hän syntyi, oli -25. Panikoin etukäteen, et tuleeko vauvalle liian kylmä. Lämpöpussi turvakaukaloon ja rattaisiin oli kyllä kätevä.
Itestä tuntuu luonnolliselta toinen talvivauva. Kesävauvan olisin varmaan ylipukenut :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
Mäkin aina mietin, että kuinkahan tuolla talvella pienen kanssa pärjää kylmässä ja liukkassa, mutta alkuun ollaan toki vaan kotona sittenpä alkaakin päivä jo pidentyä huomattavasti jotenkin kivempi ehkä niin kuin mennä vauvan kanssa kaamosta kohti
.
Oon kans huomannut palstan hiljentymisen. Itse en ole vielä kauhean innokas Facebookiin liittymään, mutta ehkä joskus, nyt seurailen tätä palstaa
Mun esikoinen on helmikuinen ja mietin silloin ihan samaa. Sinä päivänä kun hän syntyi, oli -25. Panikoin etukäteen, et tuleeko vauvalle liian kylmä. Lämpöpussi turvakaukaloon ja rattaisiin oli kyllä kätevä.
Itestä tuntuu luonnolliselta toinen talvivauva. Kesävauvan olisin varmaan ylipukenut :D
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Täällä tullut eilen enemmän ja tänään hyvin vähäisesti ruskeaa vuotoa. Pelottaa suoraan sanottuna hitokseen, että tämäkin menee kesken. 😢 Menetin koko yön unet kun vaan murehdin. Mihinkään ei näytille pääse ja vastaus ollut joka suunnasta "seuraillaan, alkuraskauden vuodot on yleisiä ja hyvin voi olla harmitonta". Kiva itkua niellen myöntyä, että ketään ei kiinnosta tässä kohtaa. Eikä varmasti joo ole resurssejakaan, mutta tosi yksin on jäänyt.

Soitin sitten itkunsekaisen puhelun äidilleni, joka käski varata ajan yksityiseltä huomiselle ja vaati saada maksaakin kun ei kerran kunnallisella saanut apua tähän. Varhaisultra olisi ollut viikon päästä. Saa nähdä mitä huomenna näkyy vai näkyykö mitään, mutta en voi vaan maata kotona itkemässäkään.. Voi kunpa siellä olisi pieni sinnikäs kaveri matkassa. ❤🤞🏻
 
Täällä tullut eilen enemmän ja tänään hyvin vähäisesti ruskeaa vuotoa. Pelottaa suoraan sanottuna hitokseen, että tämäkin menee kesken. Menetin koko yön unet kun vaan murehdin. Mihinkään ei näytille pääse ja vastaus ollut joka suunnasta "seuraillaan, alkuraskauden vuodot on yleisiä ja hyvin voi olla harmitonta". Kiva itkua niellen myöntyä, että ketään ei kiinnosta tässä kohtaa. Eikä varmasti joo ole resurssejakaan, mutta tosi yksin on jäänyt.

Soitin sitten itkunsekaisen puhelun äidilleni, joka käski varata ajan yksityiseltä huomiselle ja vaati saada maksaakin kun ei kerran kunnallisella saanut apua tähän. Varhaisultra olisi ollut viikon päästä. Saa nähdä mitä huomenna näkyy vai näkyykö mitään, mutta en voi vaan maata kotona itkemässäkään.. Voi kunpa siellä olisi pieni sinnikäs kaveri matkassa.
Toivotaan niiiiiin paljon, että siellä tosiaan pieni olis matkassa mukana ❤ 🙏 Tuu sit kertomaan kuulumiset, kun jaksat🥰
 
Täällä tullut eilen enemmän ja tänään hyvin vähäisesti ruskeaa vuotoa. Pelottaa suoraan sanottuna hitokseen, että tämäkin menee kesken. Menetin koko yön unet kun vaan murehdin. Mihinkään ei näytille pääse ja vastaus ollut joka suunnasta "seuraillaan, alkuraskauden vuodot on yleisiä ja hyvin voi olla harmitonta". Kiva itkua niellen myöntyä, että ketään ei kiinnosta tässä kohtaa. Eikä varmasti joo ole resurssejakaan, mutta tosi yksin on jäänyt.

Soitin sitten itkunsekaisen puhelun äidilleni, joka käski varata ajan yksityiseltä huomiselle ja vaati saada maksaakin kun ei kerran kunnallisella saanut apua tähän. Varhaisultra olisi ollut viikon päästä. Saa nähdä mitä huomenna näkyy vai näkyykö mitään, mutta en voi vaan maata kotona itkemässäkään.. Voi kunpa siellä olisi pieni sinnikäs kaveri matkassa.
Paljon tsemppiä ❤ Toivotaan että on hyvä merkki, ettei ole ollut kirkasta verta ❤
 
Ultra takana ja mikä helpotus oli ensin itkeä kätilölle pelot ja kun kurkattiin, niin heti löytyi ihan odotetun kokoinen sikiö, jolla sydän pamppaili vimmatusti. ❤😍 Kaikki näytti hyvältä ja siistiltä, vuoto kuulemma vaikuttaa tulevan kuivilta limakalvoilta isolla todennäköisyydellä. Ainakaan kohdussa ei näkynyt mitään vuotoja olevan. Mikä helpotus. ❤
 
Ultra takana ja mikä helpotus oli ensin itkeä kätilölle pelot ja kun kurkattiin, niin heti löytyi ihan odotetun kokoinen sikiö, jolla sydän pamppaili vimmatusti. Kaikki näytti hyvältä ja siistiltä, vuoto kuulemma vaikuttaa tulevan kuivilta limakalvoilta isolla todennäköisyydellä. Ainakaan kohdussa ei näkynyt mitään vuotoja olevan. Mikä helpotus.
Voi miten ihanaa kuulla, että siellä on kaikki hyvin! :)
 
Ultra takana ja mikä helpotus oli ensin itkeä kätilölle pelot ja kun kurkattiin, niin heti löytyi ihan odotetun kokoinen sikiö, jolla sydän pamppaili vimmatusti. Kaikki näytti hyvältä ja siistiltä, vuoto kuulemma vaikuttaa tulevan kuivilta limakalvoilta isolla todennäköisyydellä. Ainakaan kohdussa ei näkynyt mitään vuotoja olevan. Mikä helpotus.
Ihan mahtavaa! :love: Niin onnellinen sun puolesta❤🙏
 
Ultra takana ja mikä helpotus oli ensin itkeä kätilölle pelot ja kun kurkattiin, niin heti löytyi ihan odotetun kokoinen sikiö, jolla sydän pamppaili vimmatusti. Kaikki näytti hyvältä ja siistiltä, vuoto kuulemma vaikuttaa tulevan kuivilta limakalvoilta isolla todennäköisyydellä. Ainakaan kohdussa ei näkynyt mitään vuotoja olevan. Mikä helpotus.
Onpa hyvä juttu💓
 
Meilläkin oli tänään varhaisultra😊 Kaikki kunnossa, matkustaja oikeassa paikassa ja sykekin löytyi😊 Viikkoja itse olen elänyt 6+4, mutta ne muuttuikin 6+1 ja laskettuaika olisi 9.1. 🥰 Joka euron arvoinen käynti ja omaa oloa helpotti, kun kivut johtuneet juurikin siitä, että kohtu kasvaa ja venyy. Enkä muistanutkaan, että minulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, niin selvisi nyt sekin sitten tässä samalla😅
 

Yhteistyössä