Media saa syyttää itseään. Vaikka tuossa jutussa kovasti valkopestiin median toimintaa, fakta on se, että maahanmuuttajien rikoksia pimitetään ja ennen kaikkea on pimitetty. Emme me ihmiset ole eilen tänne internetiin pölähtäneet. Itsekin olen keskustelua netin yli käynyt jo viime vuosituhannella. Hesarin juttujen kommentoinnin jouduin lopettamaan joskus 2007 tienoilla kun yli puolet kirjoittamistani viesteistä jäi julkaisematta. Ja tyyli oli silloin ihan sama kuin nytkin eli ei mielestäni mitään ihan hirveän hyökkäävää natsipropagandaa kuitenkaan.
Tänä päivänä kun luen hesarin kommentteja löydän sieltä jatkuvasti viestejä, joita ei ikimaailmassa olisi julkaistu 15 vuotta sitten. Ajat ovat siis muuttuneet parempaan suuntaan ja muutos alkoi aika lailla niihin aikoihin kun Jussi Halla-aho nousi julkisuuteen. Toinen suuri hyppäys sananvapauden tiellä nähtiin vuoden 2015 siirtolaisaallon jälkeen.
Mutta on turha jonkun toimittajan tulla vuonna 2022 kertomaan minulle, että media ei pimitä, jos minulla on 30 vuotta kokemusta päinvastaisesta. En minä puhu pelkästään viime vuodesta tai sitä edellisestä.
Onhan se. Mutta minkä takia se on yleisesti tiedossa? Koska ensin kahdenkymmenen vuoden ajan "rasistit" toivat sitä faktaa esiin samalla kun valtamedia pyrki sitä peittelemään. Jossain a-studiossa oli säännöllisesti joku Biaudet väittämässä, että ei pidä paikkaansa. Toimittajat kirjoittivat sinnikkäästi yksittäistapauksista, joita ei saa yleistää. Sitten vuonna 2019 tai 2020 valtamedian toimittaja kirjoittaa, että oho - ulkomaalaiset ovatkin kovasti yliedustettuina, ja sen jälkeen se onkin yleisesti tiedossa ja sitä voidaan käyttää todisteena siitä, että ei mitään ole pimitetty. Vielä kun keksisivät aikakoneen ja menisivät vuoteen 1998 myöntämään rasisteille, että oikeassa ovat ja yleisesti tiedossahan se on. Että Tony Halme ei ollutkaan populisti, vaan puhui täyttä asiaa vaikkakin ronskein sanankääntein.
Jos media olisi aina ollut uutisoinnissaan rehellinen ja avoin ja myöntänyt vaikeatkin asiat avoimesti, ei olisi syntynyt mitään tarvetta tavallisille ihmisille tilailla käräjäoikeuksista papereita pointtinsa tueksi. Olisi riittänyt kun linkittää johonkin rikosuutiseen. Jos uutisessa lukee, että tietystä etnisestä taustasta tuleva tietyn niminen henkilö raiskasi, ei kenellekään tule mieleenkään tilata papereita. Mutta se tulee mieleen kun lukee uutisen, joka jättää mieleen kysymyksen, joka vaatii vastausta jota ei muuten saa. Media on silloin jättänyt hommansa kesken.