Mies: oletko kokenut taloudellista väkivaltaa parisuhteessa? Riippuvuudet ja taloudellinen väkivalta parisuhteessa - kirjoituspyyntö

Hei,
olen sosiaalityön pääaineopiskelija, ja tutkin aihetta erilaiset riippuvuudet parisuhteissa ilmenevän taloudellisen väkivallan taustalla. Olen tehnyt aiheesta kirjoituspyynnön, johon toivon vastauksia 1.5 mennessä, kirjoituspyyntö löytyy osoitteesta https://taloudellinenvakivalta.fi/ajankohtaista/taloudellista_vakivaltaa_ja_riippuvuuksia/

ja sen sisältö on seuraavanlainen:

Kirjoituspyyntö parisuhteissa kohdattua taloudellista väkivaltaa ja riippuvuuksia käsittelevään tutkimukseen

Olen sosiaalityön opiskelija ja teen Lapin yliopistossa pro gradu -tutkielmaa riippuvuuksista parisuhteissa ilmenevän taloudellisen väkivallan taustalla. Tutkielman ohjaajana toimii yliopistonlehtori Pia Skaffari.

Aihe on tärkeä, koska taloudellinen väkivalta on vähän tutkittu kohde, jonka yhteyttä erilaisiin riippuvuuksiin ei ole vielä Suomessa tutkittu. On tärkeää saada lisää tietoa siitä, millaista tukea taloudellisen väkivallan kokijat ja/tai tekijät tarvitsevat. Tutkielman kautta saatuja tuloksia voidaan hyödyntää käytännön työssä taloudellista väkivaltaa kohdanneiden tai tehneiden parissa.

Tutkimukseen voivat osallistua henkilöt, jotka ovat kokeneet parisuhteessaan taloudellista väkivaltaa, ja jotka kokevat, että riippuvuudella/riippuvuuksilla on jokin yhteys tilanteeseen. Voit olla väkivallan kokija tai tekijä.

Tutkimukseen osallistuminen:
Kirjoita vapaamuotoinen tarina kokemuksistasi. Sinulla on vapaus päättää, mitä ja miten kerrot asiasta. Alla on suuntaa antavia kysymyksiä, joista voi olla sinulle apua kirjoittaessasi kokemuksistasi:

1. Millaisia kokemuksia sinulla on parisuhteessa ilmenneestä taloudellisesta väkivallasta? Oletko ollut kokijana vai tekijänä?