Miten taksin tilaus tehdään nykyisin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen viimeksi tarvinnut taksia joskus vuosia sitten, ennen kuin se taksiuudistus tuli, joten kertokaapas tietämättömälle, että miten nykyisin taksin tilaaminen oikein tapahtuu.

Siis mistä löydän tiedot kaupungin taksiyrityksistä ja niiden hinnoitteluista ja toiminta-alueista ? Ja entä jos matkustankin toiselle paikkakunnalle, mikä ei olekaan samalla alueella.

Olen viimeksi tarvinnut taksia joskus vuosia sitten, ennen kuin se taksiuudistus tuli, joten kertokaapas tietämättömälle, että miten nykyisin taksin tilaaminen oikein tapahtuu.

Siis mistä löydän tiedot kaupungin taksiyrityksistä ja niiden hinnoitteluista ja toiminta-alueista ? Ja entä jos matkustankin toiselle paikkakunnalle, mikä ei olekaan samalla alueella.
Taksin tilaaminen ei ole enää helppoa satunnaiselle käyttäjälle.

Itse hoidan homman perinteisellä tavalla eli soitan puhelimella taksikeskukseen. Asun pääkaupunkiseudulla, niin käytän joko Taksi Helsinkiä tai Lähitaksia, jotka siis olivat ne vanhan systeemin välityskeskukset Helsingissä ja Uudellamaalla. Joskus olen vieraalle paikkakunnalle mennessäni selvittänyt etukäteen mikä siellä on tilausnumero ja tallentanut sen puhelimeen. Nyrkkisääntönä toimii se, että kun käyttää niiden vanhojen taksivälitysten palvelua, riski joutua kusetetuksi on pienempi. Toki näitä tuoreempia sovelluksia käyttämällä saisi hinnan selville etukäteen, mutta en oikein luota niiden firmojen veronmaksuhaluihin tai kuljettajan palkkatasoon kun hinnat ovat liian alhaiset enkä ole muutenkaan niin innostunut sovelluksista.

"Majoituksia välittävä yhdysvaltalainen Airbnb ja Yango-nimellä kyytivälityspalveluja tarjoava venäläisen Yandexin tytäryhtiö eivät maksa lainkaan yhteisöveroja Suomeen, selviää kansalaisjärjestö Finnwatchin uudesta raportista. "

Yhteistyössä