Palsta hiljentynyt kun Venäjän rikollisuus selvinnyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vierailHesaria st: 34024404:
Terve asenne. Aikansa voi käyttää paljon viisaammin kuin lörpöttelemällä nettipalstoilla.
Luin aamulla Hesarin kolumnin, jossa oli paljon kommentointeja. Eihän niistä jaksanut lukea kuin muutaman.
En ole lukenut Hessria sitten vuoden 2008. On säästynyt aikaa muuhun.

Joidenkin tietojen mukaan Ukraina pommittelee kyliä (joissa siviilejä) joista on vetäytynyt ja väittää, että venäläiset tekivät sen.
Ukrainalaiset siviilit tietävät totuuden, ehkä se jonain päivänä selviää meillekin, jos, haastateltavissa ei tehdä tietynlaista valintaa.
Sotapropaganda on aito olemassa oleva asia. Me olemme käytännössä nyt vain yhden narratiivin varassa, tämä on hyvä muistaa. Toimitttajia on jäänyt kiinni molemmista leireistä esittäessään kuvia ihan toisten maiden sodista ja lavastetuista tuhoista.
Kannattaa pitää taukoa medioista jos ahdistaa tai kokee, että ei kykene arvioimaan sotapropagandan mahdollisuutta.
Tajuaisit nyt jumalauta olla edes hiljaa... :mad: :rolleyes:

• Vau!
Reactions: Lispetti
Tajuaisit nyt jumalauta olla edes hiljaa... :mad: :rolleyes:
olivia-wilde.gif

Mutta missä on Latimeria? Ei sillä, että kaipaisin, mutta ihmettelen vaan. Hävisi kummasti niihin aikoihin, kun sota syttyi, koronaan liittyvine salateorioineen.
Eiköhän Latella ole kaikki kunnossa. :D
Latella on harrastuksia, eikä ole muutenkaan viettänyt aikaa palstalla liiemmin: usein on piiiitkiä taukoja.
Latte on koronarealisti.
Koronarealisti ei ole sama kuin salaliittoteoreetikko. Koronarealisti kyseenalaistaa, eikä hysteerisenä lähde papukaijana toistamaan hysteeristen päättäjien/valtamedian narratiivia asioita jotka myöhemmin todetaan turhaksi/virheelliseksi etc.🤭

Lissulla ei ole mitään sukulaissuhteita Venäjälle. Lissulla tehdään kotiin uutta sisustusta nyt niin Lissulla menee aikaa siihen.

Ei mielipiteeni miksikään ole muuttunut.

Edelleen suomalaisena olen Suomen puolella.
Ukraina-Venäjä-Usa-Nato keissistä voi olla montaa mieltä. Ensin täytyisi kuitenkin tietää totuus ja taustat, ennen kuin voi olla varma asioista. Mutta, toki olen edelleen sitä mieltä, että diplomatiaa olisi täytynyt harjoittaa jo kauan aikaa sitten, jotta tällaisilta ihmisten tappamisilta vältyttäisiin. Ei se Ukrainakaan mikään viaton tässä ole - ihan samaa korruptiota ja sikailua harjoittaa kuin Venäjäkin.
Edellisestä huolimatta en luonnollisesti mitään tällaista murhaamista kannata!

t. Tela heilumaan ja eiku väriä seinään
Samaa sikailua? Mihin kansanmurhaan Ukraina on syyllistynyt?

Joidenkin tietojen mukaan Ukraina pommittelee kyliä (joissa siviilejä) joista on vetäytynyt ja väittää, että venäläiset tekivät sen.
Ukrainalaiset siviilit tietävät totuuden, ehkä se jonain päivänä selviää meillekin, jos, haastateltavissa ei tehdä tietynlaista valintaa.
Sotapropaganda on aito olemassa oleva asia. Me olemme käytännössä nyt vain yhden narratiivin varassa, tämä on hyvä muistaa. Toimitttajia on jäänyt kiinni molemmista leireistä esittäessään kuvia ihan toisten maiden sodista ja lavastetuista tuhoista.
Kannattaa pitää taukoa medioista jos ahdistaa tai kokee, että ei kykene arvioimaan sotapropagandan mahdollisuutta.
Älä usko kaikkea propagandaa. Kai erotat vielä, mikä propaganda on? Tajuatko olevasi propagandan mahdollistaja, kun levittelet ja komppaat näitä juttuja ja "mielipiteitä"?
Jokainen osaa lukea nämä sinun oivalliset jutut ihan itsekin iltalehdestä, ei siinä kuule paljon älyä tarvi. Älyä tarvii siinä, kuinka sen tiedon jakaa eteenpäin ja nyt sinä olet kuuke kansanmurhaajien puolella, pikkutyttö.

Älä usko kaikkea propagandaa. Kai erotat vielä, mikä propaganda on? Tajuatko olevasi propagandan mahdollistaja, kun levittelet ja komppaat näitä juttuja ja "mielipiteitä"?
Jokainen osaa lukea nämä sinun oivalliset jutut ihan itsekin iltalehdestä, ei siinä kuule paljon älyä tarvi. Älyä tarvii siinä, kuinka sen tiedon jakaa eteenpäin ja nyt sinä olet kuuke kansanmurhaajien puolella, pikkutyttö.

Näin se on, valitettavasti. Täydellinen valheellisen propagandan uhri. Toki ei hän itse koe uhri olevansa.

Minulla on eräs ulkomaalainen ystävä myös samanlainen, opiskelimme aikanaan samassa oppilaitoksessa, ja ystävyys on jatkunut vuosienkin jälkeen, vaikka harvoin tapaamme. Nyt hänkin on niin räikeitä valheita levittänyt, koska niihin uskoo, että mietin, jo mitä tehdä. Yhteinen ystävämme samoilta ajoilta on myös pöyristinyt, miten tämä yksi on ihan vakuuttunut, että Ukraina valehtelee ja Venäjä ei.

Näin se on, valitettavasti. Täydellinen valheellisen propagandan uhri. Toki ei hän itse koe uhri olevansa.

Minulla on eräs ulkomaalainen ystävä myös samanlainen, opiskelimme aikanaan samassa oppilaitoksessa, ja ystävyys on jatkunut vuosienkin jälkeen, vaikka harvoin tapaamme. Nyt hänkin on niin räikeitä valheita levittänyt, koska niihin uskoo, että mietin, jo mitä tehdä. Yhteinen ystävämme samoilta ajoilta on myös pöyristinyt, miten tämä yksi on ihan vakuuttunut, että Ukraina valehtelee ja Venäjä ei.
Joillekin totuus on liian vaikeaa käsitellä ja tuollaista tapahtuu. Itse en jaksanut salaliittoteoreetikkoa lähipiirissäni, tapaan häntä enää harvoin. Ei enää ton koronan jälkeen muuten usko salaliittoihin, kun tuli niin paljon hörhöjä paikalle. Sä voit sanoa tutulles, et nyt leikkii turhan vakavalla asialla.

Putin ja sen porukat on yhtä pahoja valehtelijoita kuin Trump. Katso Areenasta vaikka kello kuuden uutiset TV yksi. Siellä näytetään kansanmurhaa kun siviilejä on ammuttu kaduille ja busseihin. Haavoittunut nainenkertoo esim kuinka raskaana ollut nainen ja kuski itse kuoli, kaksi naista menetti pikkupoikansa bussissa jne jne 🤬

Putin tekee raakalaismaista kansanmurhaa, hänet pitäisi välittömästi tappaa 👍

Joillekin totuus on liian vaikeaa käsitellä ja tuollaista tapahtuu. Itse en jaksanut salaliittoteoreetikkoa lähipiirissäni, tapaan häntä enää harvoin. Ei enää ton koronan jälkeen muuten usko salaliittoihin, kun tuli niin paljon hörhöjä paikalle. Sä voit sanoa tutulles, et nyt leikkii turhan vakavalla asialla.

Joo mä kirjoitin hänelle ja hän vastasi, ja liitin mukaan vielä jonkun artikkelin Suomen historiasta ja sodasta, mutta jätin siihen. Pari linkkiä on sivuilleen laittanut ja olen ollut lähellä kirjoittaa taas, mutta annoin sitten olla. Mut jos vielä jatkaa Putinin ylistämistä, niin katsotaan.

Lissulla ei ole mitään sukulaissuhteita Venäjälle. Lissulla tehdään kotiin uutta sisustusta nyt niin Lissulla menee aikaa siihen.

Ei mielipiteeni miksikään ole muuttunut.

Edelleen suomalaisena olen Suomen puolella.
Ukraina-Venäjä-Usa-Nato keissistä voi olla montaa mieltä. Ensin täytyisi kuitenkin tietää totuus ja taustat, ennen kuin voi olla varma asioista. Mutta, toki olen edelleen sitä mieltä, että diplomatiaa olisi täytynyt harjoittaa jo kauan aikaa sitten, jotta tällaisilta ihmisten tappamisilta vältyttäisiin. Ei se Ukrainakaan mikään viaton tässä ole - ihan samaa korruptiota ja sikailua harjoittaa kuin Venäjäkin.
Edellisestä huolimatta en luonnollisesti mitään tällaista murhaamista kannata!

t. Tela heilumaan ja eiku väriä seinään

Olet vastenmielinen valheenjauhaja. Monessa asiassa. Kitiset, että kun ei mentäis henkilöön, mutta pakkohan siinä on mennä kun suurin osa mitä tänne suollat on VALEHTELUA.

• Haha

Kannattaa pitää taukoa Lissusta ja tästä palstasta ikuisesti. Ja moni on niin tehnytkin. Olet varmasti suurin yksittäinen syy siihen, että porukka täältä lähtenyt. Onnittelut.

• Vau!
Jos nyt ei vedetä niitä tunteita tähän keskusteluun niin käyttämällä ihan maalaisjärkeä voi todeta, että Venäjä on edennyt todella varovasti. Jos olisi kunnon sota niin ensin ilmavoimat hoitaisi taktisesti kohteet ja sitten vasta tulisi maavoimat etc.
Ukrainan onnistumiset ja ”voiton” hypetys on myös aivan sairasta! Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa yhtään mitään.

Toimittajilla ei ole noissa jutuissaan oikein mitään järkeä. Niin moni kirjoitus on ihan päälaellaan - ei mitään logiikkaa.

Tänään luin vm-toimittajan kurjoittelevan että kohta Naton pitää ilmeisesti puuttua Ukrainan tapahtumiin. Hä - mitä ihmettä?🤔

• Vau!
Reactions: Echo
Olet vastenmielinen valheenjauhaja. Monessa asiassa. Kitiset, että kun ei mentäis henkilöön, mutta pakkohan siinä on mennä kun suurin osa mitä tänne suollat on VALEHTELUA.
Henkilöön meneminen kertoo, että ei ole itse asiaan mitään sanomista?

Yhteistyössä