Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mikäs on muuten Ellun vointi ? Toivottavasti parempi.
Kiitos kysymästä ❤

Otti tauti taas takapakkia ja sattuu vähän sinne sun tänne ja kuume aaltoilee, toisina hetkinä voin paremmin ja toisina makaan peiton alla hampaat kalisten. Mutta toivottavasti tää tästä lähtee, ei enää jaksais kovin kauaa tällasta.

• Tykkää
Reactions: Kais
Kiitos kysymästä

Otti tauti taas takapakkia ja sattuu vähän sinne sun tänne ja kuume aaltoilee, toisina hetkinä voin paremmin ja toisina makaan peiton alla hampaat kalisten. Mutta toivottavasti tää tästä lähtee, ei enää jaksais kovin kauaa tällasta.

Toivottavasti menee ohi oitis ja toivottavasti ei ainakaan jää long-covidina kuukausiksi vaivaamaan.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Hiemanko ärsyttää! Työmaalta sai lavakauluksia ja ny ois kova vimma alkaa kasata niiden pohjalle risuja ja haravointijätettä ja muuta mikä alkaa kompostoitua ja tuottaa lämpöä mut mites, ku on vielä kymmenien settien hanki pihassa?

Tule jo kesä! NYT! HETIOITIS!

• Tykkää
Reactions: Kais
vierailija
Hiemanko ärsyttää! Työmaalta sai lavakauluksia ja ny ois kova vimma alkaa kasata niiden pohjalle risuja ja haravointijätettä ja muuta mikä alkaa kompostoitua ja tuottaa lämpöä mut mites, ku on vielä kymmenien settien hanki pihassa?

Tule jo kesä! NYT! HETIOITIS!
Eikä, Iivo on parasta aikaa hiihtämässä mikä siitä tulis jos Iivon suksien alta katoais lumi hänhän vois lentää nokalleen ja loukata itsensä sekä pahimmassa tapauksessa menettää tulevaisuuden mitalit.

Kiitos kysymästä

Moikka,halaus. Toivotaan että loppuu pian eikä jää mitään jälkitauteja.

• Tykkää
@9MM
Niin se makkaranteko. Hanakaa ei siis oo sen massan tekeminen ku lihamyllyhän sen hoitaa.
Mut pitää metsästää kaupasta suolia. Sit yrittää saada se massa pursotettua suoleen ilman että se hajoaa. Ja sit vielä paistaa makkarat ilman että koko tuotos räjähtää uuniin/kattilaan.
Useimmiten koko juttu tyssää sihen ettei suoli saa joten tosi harvoin tulee tehty.
Mä en oo muuten nähnyt suolia kaupassa. Siis mitä haittaa jos se vähän hajoaa? Ja mitä tarkoitat sillä hajoamisella? Siis tarkoititko räjähtämisellä et se vähän aukeaa siellä uunissa? Oisko foliossa uuniin hyvä?
Just niin. Niitä saa vain suurista marketeista ja usein ovat pakastealtaassa ja määrä on liian suuri yhden perheen makkarantekoon.
Ja jos suoli repeää täyttövaiheessa ni se täytehän valuu ulos. Sotkuista puuhaa mut suurin ongelma oikeasti on suolien saatavuus.
En ole kyllä ikinä nähnyt suolia kaupassa myynnissä 🤔
Ku se köntsä pitää sit sulattaa jotta saa osan suolista irroitettua ja sit taas pakastaa loppu. Ja sulatettua elintarvikettahan ei saisi pakastaa uudelleen. Hankalaa!
Saa niitä tilattua. Mut ei se toimi, ku jos makkarantekohimo tulee ni se on NYT eikä ensi viikolla kun posti tuo (jos tuuo, usein se hukkaa kaiken) suolet perille.
mä oon saanu suolta sillai, että oon menny lihatiskille ja pyytänyt että ne hommaa suolta
ylihuomenna saa hakea
Meilläpäin sitä on ollut myynnissä vain valmiina pakasteena.
Kyllä ainakin minun lähimarketistani saa tuoreitakin suolia, kun vain osaa katsoa oikeasta paikasta lihahyllyn reunasta. Sellainen, joka ei noita etsi, ei varmaankaan edes huomaa. Ehkä täällä tehdään keskimääräistä useammin omia makkaroita. :unsure:
Jos on S-marketin asiakas, voi saatavuuteen myös itse vaikuttaa:

K-kaupoissa tuo Krutin keino on hyvä ja toimiva. Pitää vain saada suu auki niin asiat kyllä järjestyvät.

Hei vittu mä oo kreikkalaisissa illoissa ja hyvä juoma virtaa. Mut voi vittu ku jätkä oli tehnyt ihan vitun vau mustekalaa rakastuin. Hullutellasn ja rakastetaan. Ja ihanaa kun kaveri muuttaa kreikkaan niin sanoi et oot aina tervetullut sinne käymään ja asumaan. Rakastskaa sitä elämää se on niin täynnä. Hyvää illan jatkoa kaikille. Vittu pitkästä aikaa tuli ruuaasta wau fiilis
Hyvä mustekala on kyllä hyvää! :p

• Tykkää
Reactions: 9MM
Huomenia. Ihanat 9 tunnin unet.

Ja matkauni: Näin unta että kaveriperhe matkusti Schwartzwaldiin vuoria katsomaan, ja mä vaadin mun miestä että me mennään kans. Oi

Me taas oltiin viisi vuotta sitten ylittämässä Tatra-vuorista ja piipahdettiin slovakian puolella ja vaikka ne spuget siellä käyttäytyivätkin palottavan uhkaavasti niin voi ku ois ihana päästä sinne suunnille reissuun ja just vuoristoon. Tosin se turvallisempi Zakopanekin kelpaisi. Nyt ehkä jo riittäisi kuntoa kiivetä patikointireittejä pidemmälle, viimeksi kun piti parin kilsan jälkeen kääntyä takaisin ku syke nousi pariinsataan.

Mut sijainti on niin väärä. Ei ennen kuin sota on ohi.

Me taas oltiin viisi vuotta sitten ylittämässä Tatra-vuorista ja piipahdettiin slovakian puolella ja vaikka ne spuget siellä käyttäytyivätkin palottavan uhkaavasti niin voi ku ois ihana päästä sinne suunnille reissuun ja just vuoristoon. Tosin se turvallisempi Zakopanekin kelpaisi. Nyt ehkä jo riittäisi kuntoa kiivetä patikointireittejä pidemmälle, viimeksi kun piti parin kilsan jälkeen kääntyä takaisin ku syke nousi pariinsataan.

Mut sijainti on niin väärä. Ei ennen kuin sota on ohi.
Onko siitä jo 5 vuotta? :eek: Aika menee nopsaan.
Juu, sun reissupäivityksiä oli hauska seurata. :)

• Tykkää

Voisin mä tonnekin viikoksi, pariksi mennä iha just nyt. Ois miellyttävän viileitä päiviä kävellä ja tutkia. Lennot näyttävät kustantavan norwegianilla 300 eestaas kahdelta, asunto ois noin 500 per kaksi viikkoa, siihen kahdella sadalla bussi- ja taksikuluja ja ku ruoan tekee ite ni ei ole järin kallista... 1300 eurolla voisin lähteä jo ku vaan ois lomaa!

• Tykkää
Huomenta

Nukun nykyään taas huonommin, tuli nukuttua paremmin kun olin kipeämpi...mikä on itsessään jo ironista.
Nyt nään painajaisia ja herätessä olen väsyneempi kuin nukkumaan mennessä..epäilemättä euroopan tilanne ja epävarmuus tulevasta tuo omaa ikävää tunnetta uniin, mutta saa nähdä kuinka kauan tällasta taas jaksaa...pakkohan sitä on jaksaa, jotenkin.

Yhteistyössä