Jkh1
Raskaus on haaveissa, mutta mun on vaikea saada selkoa ovulaationi ajankohdasta epäsäännöllisen kierron takia. Kierto on usein lyhyt (19-21 päivää), mutta olen huomannut esimerkiksi stressin vaikuttavan ajankohtaan paljon. Jos olen lähdössä reissuun ja toivon ettei menkat tule samaan aikaan, niin ne aivan varmasti tulevat, vaikka olisivat vasta loppuneet. Pelkään että tämä vaikuttaa myös raskaaksi tulemiseen, vaikka kuinka yritän olla stressaamatta. Helpommin ajateltu kuin tehty. Stressaamista ei helpota ovulaatio ajankohdan selvittäminen. En ole ikinä tunnistanut ovulaatiota vuodosta tai vihlonnasta alavatsassa ja olen nyt yrittänyt apteekin omilla ovulaatiotesteillä selvittää asiaa. Olen kuitenkin saanut testeistä vain haaleita viivoja, tai en viivoa ollenkaan ja nyt jännittääkin ovuloinko lainkaan. Olen jo varannut ajan gynekologille, mutta aikaan on vielä reilu pari viikkoa.
Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia tai vinkkejä ovulaation selvittämisestä ja epäsäännöllisestä kierrosta.
Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia tai vinkkejä ovulaation selvittämisestä ja epäsäännöllisestä kierrosta.