Mun mies on mua painavampi. Ylipainoa molemmilla...AivanSaman taloudessa painoero on varmaankin eri suuntaan kuin teillä, siellä nainen on miestään kevyempi.
Mun mies on mua painavampi. Ylipainoa molemmilla...AivanSaman taloudessa painoero on varmaankin eri suuntaan kuin teillä, siellä nainen on miestään kevyempi.
Avaa nyt vaan.Kolmea eri lajia. En avaa sen enempää.
Meillä isäntä painaa enemmän kuin minä. Siitä 30 kilon painoero.Ootko harkinnu dieettiä? Sulla voi olla jo rasvamaksa ja kolesterolit pilvissä ja ja...
*ihan hyvää hyvyyttäni neuvon*
Lääkintämiehen pitää tarkastaa vihollisen valekuolleet joten pistooli pitää olla ampumavalmiina.Mua ei naisena kukaan pakota mihinkään, mutta jos olisin mies ja asevelvollinen, en vaan pystyisi tappamaan ketään.
En vaan voisi. Vaikka perheeni kuolisi ympäriltäni ja asuinalueeni tuhoutuisi. Lääkintämiehenä tai huoltojoukoissa voisin olla, ja siellä olisin motivoitunut.
Enkä tiedä, saako tappamiseen ketään pakottaa.
Toisaalta, tiedostan tässä ajattelussa olevan ongelmaa senkin takia, että pistäisin sit muut tekemään sen likaisen työn eli tappamaan?
Yks pieni ratkaisu olisi, että ampuis jalkaan tms. Mut se taas ois jo utopistinen ajatus täydessä sotatilanteessa.
Jotenki ristiriitanen sota ja sotilaspappi.Jumala antaa luvan tappaa vihollisia, koska viholliset eivät ole ihmisiä.
No sit mä siinä tsekkauksessa takavarikoin ensin siltä Igorilta sen omat pyssyt, ja jos alkaa nousta, niin sanon aseella uhaten että "ala kalppia, itä on tuolla" - mutta en ammu.Lääkintämiehen pitää tarkastaa vihollisen valekuolleet joten pistooli pitää olla ampumavalmiina.
Koulutettu lääkintämies sen tietää.Tai jos se Igor on lähietäisyydellä niin ammun...hmm, mikä kohta ois semmonen ihmisessä että se ei kuole verenvuotoon, mutta ei pysty tekemään mitään?
Ja mailma olis hivenen parempi paikka.Mä uskon että olisin pelottavan näkönen lotta pistooli vyölläni, joten mun ei tartteis ampua edes. Voisin sivellä verta hampaisiini ja irvistää kaikille.
Näihän se on... Mutta toisaalta ilman tietynlaista ajattelua sotiakin olisi paljon vähemmän.Mikko Korhonen ei halua kuolla Suomen puolesta – armeijasta vapautettu 22-vuotias vaihtoi sivariin ja niin ovat nyt tehneet kymmenet muutkin
Ukrainan sota on saanut aikaan uuden ilmiön: nyt kymmenet asepalveluksesta terveyssyistä vapautetut ovat löytäneet keinon varmistua siitä, etteivät joudu mahdollisen sodan aikana tarttumaan aseisiin.yle.fi
Aika uskomatonta luettavaa. Jos talvisodan aikana suomalaiset nuorukaiset olisi ajatelleet näin, ei olisi tätä hyvää valtiota, jolta tuokin junnu on kaiken ilmaiseksi saanut, vaan olisi yhtä kurjaa kuin nykyvenäjällä. Noh, mitäpä sitä puolustamaan suomea, ottakoon kuka tarvitsee, tervetuloa, kunhan vaan oma nahka säästyy.
Siis hømøstelemalla rauha maailmaan. Joko olet aloittanut?Näihän se on... Mutta toisaalta ilman tietynlaista ajattelua sotiakin olisi paljon vähemmän.
Kyllä sitä itsekkin on nuorempana tullut suhtauduttua sivareihin hyvin negatiivisesti. Mutta ei enää, toki täytyy muistaa, että kyllä ne sivaritkin maanpuolustuksen eteen joutuu jotain tekemään kun tilanne tulee päälle. Tärkeintä on, että eivät ole haitaksi. Innokas sotahullu voi olla pahempi asia kuin sivari.
Eipä länsimaiset demokratiat pahemmin ole keskenään sotineet. Olen yhtä sitä mieltä, että länsimainen demokratia kaikkine woketuksineenja kotkotuksineen on se paras malli. Toki sitä voi ja pitää soveltaa eri tavoin, kenties jopa kehittää, mutta eniten sitä kehittää ihmisten valveutuneisuus. Tässä on menty takapakkia. Kun tietoa on niin paljon, niin tietty porukka mieluummin pysyy vanhoissa uskomuksissaan kuin suostuu ajattelemaan toiselta kantilta.
Vankeja otetaan ja tapetaan tilanteesta ja vangitsijasta riippuen. Haavoittuneet vangit yleensä tapetaan jos niitä joutuis itse kantamaan.Mut mites hei toi sotavankihomma? Ukrainakin otti ainaki sodan alussa venäläissotilaita vangeiksi ja käski vankien äitien hakea poikansa pois.
Valistakaa tyhmää: Milloin vankeja otetaan, ja milloin ne venäläiset tapetaan suoriltaan siihen?
Jos mä siellä rintamalla osoitan aseella jotain venäläistä valekuollutta joka osoittautuu oikein eläväksi, sit käsken suomalaisen Pertsan vangitsemaan sen venäläisen ja viemään säilöön....
Vai onko säilöjä aina? Ei kai jotain 50 venäläistä oo helppo metässä pitää aloillaan?
Ja miten Ukraina uskalsi tehdä sen äiti-poika-tempauksen, eikös ne pelänny että se poitsu palaa sotimaan uudelleen?
Kun vastustaja saa yliotteen vaikka aseella uhaten eikä ammu, eikä vangittava pysty tekemään mitään tulematta ammutuksi jää vangiksi. Kolmessa sekunnissa vangitsia päättää jääkö vanki eloon vai kuoleeko heti.Mut mites hei toi sotavankihomma? Ukrainakin otti ainaki sodan alussa venäläissotilaita vangeiksi ja käski vankien äitien hakea poikansa pois.
Valistakaa tyhmää: Milloin vankeja otetaan, ja milloin ne venäläiset tapetaan suoriltaan siihen?
Jos mä siellä rintamalla osoitan aseella jotain venäläistä valekuollutta joka osoittautuu oikein eläväksi, sit käsken suomalaisen Pertsan vangitsemaan sen venäläisen ja viemään säilöön....
Vai onko säilöjä aina? Ei kai jotain 50 venäläistä oo helppo metässä pitää aloillaan?
Ja miten Ukraina uskalsi tehdä sen äiti-poika-tempauksen, eikös ne pelänny että se poitsu palaa sotimaan uudelleen?
Mut eiks sotavangeista oo kauhee riesa? Jos sota kestää vaikka vuoden, niin missäs niitä pitelet?Kun vastustaja saa yliotteen vaikka aseella uhaten eikä ammu, eikä vangittava pysty tekemään mitään tulematta ammutuksi jää vangiksi. Kolmessa sekunnissa vangitsia päättää jääkö vanki eloon vai kuoleeko heti.