Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla tulee välillä kylmiä ja kuumia aaltoja samanaikasesti (paleltaa ja hikoiluttaa yhtä aikaa, ihan outo olo), mutta et arvaa miten tekis mieli uimaan aina kun tulee pelkkä hikoilukohtaus!

Mulla oli lievää moista oireilua silloin ku oli se nuhakin. Mut ajattelin sen johtuvan menkoista. Ehkä se oli sittenkin korona silloin.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Oliko tää viesti nyt sitten niin paha, että asitä piti pantata näinkin kauan.

Ja keväistä ehtoopäivää täältäkin!
Ja koita Ellu nyt vaan pitää ne henkiröörit auki, kyllä ne muut oireet aikanaan helpottaa.
Mutta juu, Maatiaiselta tuli paketti siemeniä.
Ei kai sopisi mainostaa, mutta jos kuka hyvänsä viherpeukalo haluaa tehdä jonkin muunkinlaisen ekoteon kuin kertoa, mitä naapuri tekee pieleen, niin se olisi tilata siemenet tuolta.

https://www.maatiainen.fi/arkisto/luettelo.pdf
Tää firma yrittää säilyttää vanhoja maatiaiskantoja niin kasveista kuin eläimistäkin.
Tosin siemenlistoilla on paljon muutakin.
Lisäksi sillä on ns. siementuotantopalvelu, missä halukkaat voivat ottaa kasveja siemenlisäykseen.
Eikä sitä jäsenmaksuakaan ole pakko maksaa, hommat hoituvat kyllä ilmankin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ehkä eniten tällä hetkellä ärsyttää tämä jatkuva väsymys, ei ole millään tavalla normaalia nukahtaa istualleen ja selvinpäin tietokoneen ääreen ja havahtua siihen, että meinaa muksahtaa tuolilta lattialle.
Toinen mikä ärsyttää on pyörryttäminen, mutta se liittynee huonoon syömiseen...kalkkunasiivu ei taida ihan riittää päivän ruoka annokseksi.
Sitten on se ikuinen kolmas, eli kun saa se kilkkunakalkkunasiivun syötyä niin alle puolessa tunnissa istunkin vessassa asia B:llä, vaikka oikeasti mahasta ei ole tulossa yhtään mitään, on vaan sellanen olo että tulis.

Näistä ja tuosta yskästä kun pääsen niin avot!

• Surullinen
Reactions: Boobis ja Lispetti
Hyvää on. Mikä on kuninkaankana?
Tää on mun lemppariresepti. Se on kermaista ja siinä maistuu myös sitruunan happamuus. osin alkuperäisesä resptissä joskus kasarilla oli oikeaa kermaa eikä mitään ruoanlaittoversiota.

Joissain resepteissä ei tuu paprikaa lainkaan eikä sitruunaa vaan lorautetaan sherryä.

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti ja Echo
Tää on mun lemppariresepti. Se on kermaista ja siinä maistuu myös sitruunan happamuus. osin alkuperäisesä resptissä joskus kasarilla oli oikeaa kermaa eikä mitään ruoanlaittoversiota.

Joissain resepteissä ei tuu paprikaa lainkaan eikä sitruunaa vaan lorautetaan sherryä.
Muulla perheellä tekee tiukkaa nuo herkkusienet, mutta niitä vois ainaki jonki verran sujauttaa siihen...kiitti, kokeilen viikonloppuna! :)

Muulla perheellä tekee tiukkaa nuo herkkusienet, mutta niitä vois ainaki jonki verran sujauttaa siihen...kiitti, kokeilen viikonloppuna!

En ihmettele. Niiden olomuoto on jotenkin... sienimäinen :D

Mä käytän kuivattua tattirouhetta ni tulos on ihan eri. Mut ei niitä oo pakko laittaa! Jätä veks tai paista rapeiksi voissa ja tarjoa erikseen.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Vaikka mun omikron-sairastaminen oli keskivertoa, jäi siitä pari erikoisempaa jälkioiretta:
1 kk ajan romahti jaksaminen kesken päivän joksikin aikaa. Lämpö nousi 3-4 päivän välein, ilman syytä.
Nyt on 1,5 kk jälkeen vieläki sellaisia kovia yskänpuuskia muutaman päivän välein.

Mut nyt on muutoin ok olo.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Vaikka mun omikron-sairastaminen oli keskivertoa, jäi siitä pari erikoisempaa jälkioiretta:
1 kk ajan romahti jaksaminen kesken päivän joksikin aikaa. Lämpö nousi 3-4 päivän välein, ilman syytä.
Nyt on 1,5 kk jälkeen vieläki sellaisia kovia yskänpuuskia muutaman päivän välein.

Mut nyt on muutoin ok olo.

Tytär sanoi myös, että yskänpuuskat jäivät riesaksi.

Toivottavasti tulette pian kokonaan kuntoon molemmat!

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Tytär sanoi myös, että yskänpuuskat jäivät riesaksi.

Toivottavasti tulette pian kokonaan kuntoon molemmat!
Juu, kyllä mä vedän jo hikilenkkejä...

...jos en makaa umpihomeessa sängyllä ja napsi jääkaapista jotain. :unsure:
Mulla ei ole väsy, mutta ennenkuulumaton vetelyys. En oo koskaan viettäny näin vetelää kuukautta. Tais vitamiini-ja hivenainetasot romahtaa koronassa, pitkä talvi takana jne.

Mutta kohta kiskon pusakan ylleni ja lähden tuonne kevätilmaan maantielle, jäätyneiden ja risahtelevien lammikoiden lomaan ❤

Yhteistyössä