Junttisanat/sanonnat joita inhoat

  • Viestiketjun aloittaja "Maikku"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25110893]Minun on pakko ihan oikeesti vastata tähän,et koin pientä alemmuuden tunnetta ku tämän viestin luin. En vaan voi sille mitään etten tiedä kieliopista mitään ja omistan sen ärsyttävän lukihäiriön. Se tietää sitä,etten kirjoita tänne mustana enää mitään.[/QUOTE]

No voin kyynel :'( Mutta nykyäänhän on vain trendikästä omistaan lukihäiriö :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25110977]No ihan tuossa yllä on seimerkki. EnääN tai sanat mihin tulee se J sinne loppuun. Esim omleia vai omleija. Mä en tiedä ja en osaa erottaa nuita mikä on oikeen.[/QUOTE]

Heti tuli näppisvirhe. Ompelija vai Ompelia
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25110980]No voin kyynel :'( Mutta nykyäänhän on vain trendikästä omistaan lukihäiriö :)[/QUOTE]

No tästä on trendikkyys kaukana kun näyttää poikanikin sen perineen. Minua se ainakin ärsyttää suunnattomasti.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";25110977]No ihan tuossa yllä on seimerkki. EnääN tai sanat mihin tulee se J sinne loppuun. Esim omleia vai omleija. Mä en tiedä ja en osaa erottaa nuita mikä on oikeen.[/QUOTE]

Älä niistä välitä, ei niitä moni muukaan osaa kirjoittaa oikein, ja harva täällä virheetöntä tekstiä kirjoittaa.
 
hurru
Tämä nyt ei ole mitenkään junttisana vaan ihan normaali sellainen, mutta inhoan sanaa TAAPERO. Se on niin lässykän ja ärsyttävän kuuloinen sana!

Muita....

- Hesa (se on Helsinki)
- Manse (se on Tampere)
- Mieheke
- Vaimoke
- Avokki
- Kihlattu (lauseen yhteydessä esim; "me oltiin mun kihlatun kanssa...")
- Emäntä (ellei puhuta juhlien emännästä, maatalon emännästä tms)
- Isäntä (samat perusteet kuin ylempään)
 
[QUOTE="vieras";25077737]Koiruus. Mikä v----n koiruus... Se on koira.

Ruokaa pakkaseen. Pakkasta on ulkona - ruoka laitetaan meillä ainakin pakastimeen.

Muhia. Muhittaa. Ruokaa haudutetaan. Muhiminen on todella junttisana.

Teetättää. Teetätän mekon. Teetätätätätän. Teettää, on se sana.

Näitä riittää palstalla.[/QUOTE]

tykkään sun ajatuksenjuoksustas :D
 
vierailija
Minusta se että sanotaan"minun pitää käydä kusella/paskalla", asian voisi ehkä ilmaista vähän kauniimminkin..
-
Ehdotus 1: "minun, vähän kauniimmin, pitää käydä kusella/paskalla"


Ehdotus 2: "minun pitää, vähän kauniimmin, käydä kusella/paskalla"

Ehdotus 3: "minun pitää käydä, vähän kauniimmin, käydä kusella/paskalla"

Ehdotus 4: "minun pitää käydä kusella/paskalla vähän kauniimmin "

Sitren vielä ehdotus kilpailun ulkopuolelta:
 
vierailija
Laattia, vatta, kaakku, kotio, alkomahooli, köökki, justihi, äitee/äiree, vuosikas, taapero, esikko, töimaa, huki tai tuuri (tarkoittaen vuoroa), karteeki, muori, momma. Onhan näitä. Sanontoja nuo eivät toki ole, mutta jonkun noista sanoista kuullessani nousee verenpainee.

Erikseen isolla perään vielä junteinta ja älyttömintä on kuulla sana VITTU missään muodossa kenen tahansa yli 20 vuotiaan suusta muualla, kuin joskus satunnaisesti kiukkuisena kotona.
 
vierailija
En jaksa kuunnella sit, niinku, mutku... tyhjiä täytesanoja tai omg, lol.... lyhenteitä puhekielessä tai puhetyyliä, joka antaa kuulijalle vaikutelman pikkasen paremmasta ja mutta itseasiassa tyhmästä nousukkaasta rehentelemässä ylimielisesti asioista.
 

Yhteistyössä