Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
minipuutarha
Tää olis aivan ihana.
Mulla on täällä sellanen valtava pyöreä lasipullo ja jostain näin kun joku mies teki sellasten sisälle ''viidakoita''. Niihin pulloihin laitettiin korkki päälle ja sillai saatiin niiden sisälle ikäänkuin oma maailma, missä kasvit kosteutti ja saivat aikaan myös happea sinne (en tajua koko systeemiä täysin niin en osaa selittää paremmin)...muistaakseni ne korkit otetaan pois n. puolen vuoden välein ilman vaihtamiseksi.

En kestä ja tahtoo, mutta arvaa pystynkö hommaamaan tuollasta ikinä!!
Ennenkun sanot ''tottakai pystyt'' niin enkähän pysty kun tuo yks termiitti tuhoaa kaiken
Vaikka kissa inhoaa sitrusta niin kyllä se sille jotain kuitenkin keksii.🧐

Lattialla se on sopiva keila jota päin voi juosta.
Ruukun lähellä on kiva maata ja alkaa potkia sitä.
Seinällä rehu on mukava etappi mistä ottaa vauhtia…🤔

• Tykkää
Reactions: Elena777
Vaikka kissa inhoaa sitrusta niin kyllä se sille jotain kuitenkin keksii.

Lattialla se on sopiva keila jota päin voi juosta.
Ruukun lähellä on kiva maata ja alkaa potkia sitä.
Seinällä rehu on mukava etappi mistä ottaa vauhtia…
Juu, toi varsinkin..mulla on nyt muutama taulu oottelemassa seinälle pääsyä (en o keksinyt niille hyvää paikkaa ja nykyisessä paikassa näyttävät sopivassa valaistuksessa siltä kuin asuisin ateljeessa) ja nyt tuo kissa on oppinut saamaan mamman liikkeelle sillai, että nousee pitkin pituuttaan tauluja vasten ja pistää kynnet esille...🤯

• Haha
Reactions: Lispetti
Juu, toi varsinkin..mulla on nyt muutama taulu oottelemassa seinälle pääsyä (en o keksinyt niille hyvää paikkaa ja nykyisessä paikassa näyttävät sopivassa valaistuksessa siltä kuin asuisin ateljeessa) ja nyt tuo kissa on oppinut saamaan mamman liikkeelle sillai, että nousee pitkin pituuttaan tauluja vasten ja pistää kynnet esille...
Ei sais nauraa, mutta kokemuasiantuntijan asemassa tässä itsekin olen.😂

Meillä läks kissa vanhimman lapsen mukana kun muutti omaan asuntoon. Hän kuulema tarvitsi kissaa enemmän kuin me.🥺❤

• Rakkaus
Meillä läks kissa vanhimman lapsen mukana kun muutti omaan asuntoon. Hän kuulema tarvitsi kissaa enemmän kuin me.
No mutta pitää varmaan hyvää huolta!

Mites koira, tykkääkö kissoista ja alistuuko vai alistaako?
Mun koira oli heti alusta saakka aikanaan vanhemmalle kissalle palvelija, söikin aina vasta kissan jälkeen :oops:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä olen joskus lukenut jotain kulttuurijuttua Japanista niin siellähän myydään kaduillakin paljon jotain pedofiliasarjakuviakin ja insesti siellä on käsittääkseni aika yleistä, ainakin tietyillä alueilla.
En nyt luurilla katsoessa nopeasti löytänyt kuin raiskausrikokset. Suomessa x15 kertaa enemmän Japanissa, kun suhteuttaa miljoonaan ihmiseen.

Ja linkki ei tule läpi...

Tuota kuvaa jo selvitin toisessa ketjussa - sinä kun linkkasit sen sinnekin. Vai lopetitko ketjun seuraamisen heti kun olit linkkauksesi tehnyt?

Siellä vierailija kommentoi saman naisen samassa kuvaussessiossa kuvattua kuvaa näin:
kaskas @m1es
kerrankin zainapimu jolla on lihaa luiden päällä ja jopa on aik. naisen näkönen
- Ja ihan joka ketjussahan täällä ollaan kaukana otsikosta hyvinkin pian

Yksittäinen kuva siis voi saada naisen näyttämään ikäänsä nuoremmalta tai vanhemmalta. Tuossa esiin nostamassasi kuvassa kameran optiikkaa vääristä raajojen mittoja, optiikan polttovälin merkitys ei kännykkäkuvaajille taida aueta. Miksi sitten valitsin tuon kuvan? Koska siinä oli kommenttiini sopien stetoskooppi! Vitsiäni voi pitää mauttomana, mutta ketjussa kyllä harrastetaan suorempaakin.

On omituista, että vaikka tiedät naisen olevan 26-vuotias, jaksat jankata lasten seksualisoimisesta, eli hyökkäät itse kuvittelemaasi olkiukkoa vastaan. Ei kai sinua vieläkin harmita, että haksahdit Venäjän trollaukseen ja Donbass-sekoiluun?
Ihmiset näkevät mitä haluavat, vaikka kyseessä olisi 26v ihminen. Jotkut näkee aikuisen, jotkut lapsen, joku oravan...

Lisäksi ihmiset lähtökohtaisesti uskovat niihin asioihin, mitkä ovat itselleen lähellä sydäntä. Tämä tekee alttiiksi disinformaatiolle ja sen eteenpäin levittämiselle.

No mutta pitää varmaan hyvää huolta!

Mites koira, tykkääkö kissoista ja alistuuko vai alistaako?
Mun koira oli heti alusta saakka aikanaan vanhemmalle kissalle palvelija, söikin aina vasta kissan jälkeen
Kyllä koirat jäävät aina kakkoseksi. Jos kissa on kissamainen. Tosin osa jalostetuista kissoista alkavat muistuttaa jollain tapaa koiria. Ragdollit, Turkin Vanit yms. Ovat jotenkin liian lempeitä ja löysiä.

Jos aito kissa istuu keskellä käytävää niin ei koira siitä ohi mene.
Kissa myös mielellään valitsee välillä (vi***illakseen) koiran pedin. Tästä mulla on jossakin hauska valokuva, missä kissa retkottaa levällään koiran pedissä ja koira siinä vieressä niin että takajalasta osa on pedillä.😁

• Tykkää
En nyt luurilla katsoessa nopeasti löytänyt kuin raiskausrikokset. Suomessa x15 kertaa enemmän Japanissa, kun suhteuttaa miljoonaan ihmiseen.

Ja linkki ei tule läpi...
Ei meilläkään olisi raiskauksia jos niistä ei kukaan ilmottaisi?
En tiedä onko näin, mutta jo noiden linkkien perusteella voisi saada käsitystä, että asiaa jota ei koeta ongelmaksi - ei ilmoiteta?
Häpeäkulttuurissa luulisi olevan vähän toista luokkaa kaikki ilmoittelut ylipäätään?

Aikamoisen määrän Ellu löysi noita linkkejä…tuliko ne sulle läpi?

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Ihmiset näkevät mitä haluavat, vaikka kyseessä olisi 26v ihminen. Jotkut näkee aikuisen, jotkut lapsen, joku oravan...

Lisäksi ihmiset lähtökohtaisesti uskovat niihin asioihin, mitkä ovat itselleen lähellä sydäntä. Tämä tekee alttiiksi disinformaatiolle ja sen eteenpäin levittämiselle.
Saako kysyä, että minkä ikäiseksi itse arvioisit tuon the kuvan henkilön?

Sotapropagandaa ja disinfoa on liikkeellä tällaisena aikana, sehän on selvä se. Sinäkin olet mahdollisesti levittänyt sitä tietämättäsi.

Mä luin siitä joskus kun keskimmäinen poika kertoi, pitää ettiä jostain youtube video missä sitä asiaa käsiteltiin myös.
Yksi amerikkalaisopiskelija (mies) asuu Japanissa ja kertoi noista lehtikojuista.
Amerikan keskilännen moraalia en maailmanstandardiksi kelpuuttaisi. Suomalainen vaihto-opiskelija lähetetään kotiin, kun erehtyy tulemaan suihkusta pyyheliina ympärillään, mutta samaan aikaan ammuskellaan vähän kaikkea liikkuvaa.

Ei meilläkään olisi raiskauksia jos niistä ei kukaan ilmottaisi?
En tiedä onko näin, mutta jo noiden linkkien perusteella voisi saada käsitystä, että asiaa jota ei koeta ongelmaksi - ei ilmoiteta?
Häpeäkulttuurissa luulisi olevan vähän toista luokkaa kaikki ilmoittelut ylipäätään?

Aikamoisen määrän Ellu löysi noita linkkejä…tuliko ne sulle läpi?
Ei tietenkään olisi. Tosin Japanin häpeäkulttuuri hälvenee vuosi vuodelta. Onneksi.

Saako kysyä, että minkä ikäiseksi itse arvioisit tuon the kuvan henkilön?

Sotapropagandaa ja disinfoa on liikkeellä tällaisena aikana, sehän on selvä se. Sinäkin olet mahdollisesti levittänyt sitä tietämättäsi.
En nyt löytänyt kuvaa mihin viittaat. Linkkaatko tähän?

Disinformaatiosta sen verran, että tottakai me jokainen sitä tietämättä levitämme välillä. Ihmiset valehtelee, mutta numerot ei. Tosin sitten täytyy tietää otanta ja tutkimusmetodit. Kaikesta saadaan laadukkaan oloista kvantitatiivista tutkimusta, jos tuloksia vääristellään

En löytänyt niitä mitä etin, mutta noissa linkeissä kerrotaan kyllä jo paljon niin pedofiliasta kuin noista bisneksistä tuolla missä nuori puetaan lapseksi jne...
Tuossa jutun alaotsikossa mentiin kyllä jo metsään. Ongelmia Japanissa on, mutta käsitteet kannattaa pitää selkeinä. Pedofilia on ei-sukukypsiin lapsiin kohdistuvaa seksuaalista mielenkiintoa. 16-vuotias kahvia tarjoilemassa maid-cafessa ei siis kelpaa esimerkiksi ongelmista, vaikka hänellä olisikin yllään lyhyt hame.
Noiden outojen japanilaismiesten mielenkiinto kohdistunee pääosin teini-ikäisiin ja erityisesti länsimaisen silmissä sen näköisiin. Meidän on vaikea hyväksyä, että jossakin muualla "söpöily" on hyväksyttävää myös ei-lapsille.

Paljon on siis kysymys kulttuurieroista. Minulla on ystävä, jolla on japanilainen vaimo. Tuon japanilaisnainen koki kulttuurishokin, kun hän Suomeen opiskelemaan tultuaa törmäsi suomalaisteineihin. Hänen silmissään monet suomalaisnuoret näyttivät brutaalisti käyttäytyviltä ammattirikollisilta.

Tässä kahden viikon kuluttua 34 vuotta täyttävän kiinalaistanssijan tuore esitys. Tarkoituksella nallekarhu, rusetti ja muuta rekvisiittaa. Ovatko hänen miljoonat seuraajansa Kiinan Bilibilissä rikollisia? Vai tanssija itse? Vai suomalainen, joka tuomitsee, vaikka seksistä ei ole edes kysymys?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Ei kannata yrittää puolustautua vetämällä Donbassia tähän. Se saa sinut vaikuttamaan syylliseltä.
Usein käy niin, että en saa ilmoituksia palstalta vastauksista. Mutta, tosiasiassa - ei sekään ole olennaista tässä keskustelussa?
Ei tässä mitään olkiukkoa ole.
Syylliseltä mihin? Ihmettelin vain sitä, miksi palasit kuvaan useamman kerran, yritit siis virittää keskustelua siitä useammassa ketjussa. Se toki sopii, mutta vastaileminen on työlästä, jos et lue vastauksiani kaikista ketjuista, jossa kuvaa kommentoit.
Tuossa sinun palstalle linkittämässäsi kuvassa on lapsen näköinen seksiasuun puettu nainen. Sinä päätit laittaa tuon kuvan tähän ketjuun vaikka kuvasuhteet saavat naisen näyttämään lapselta seksiasussa?
Minusta hän ei todellakaan ole lapsen näköinen. Sinulla on sellainen vaikutelma, mutta sille minä en voi mitään.
Et vastannut kysymyksiin mitä kysyin:
”Missä sinulla kulkee se raja, vai onko sitä?
Voisitko linkittää tyyliin eskaikäisen näköisiä seksihepenissä? (älä kiltti provosoidu kuitenkaan tässä kohtaa)
Jos et tietäisi kuvassa (jota jopa minä kritisoin) olevan ikää niin minkä ikäiseksi arvioisit hänet?
Eroaako tämän kuvan henki mielestäsi lolitakulttuurista?”
En yritä lietsoa mitään eripuraa, haluan vain ymmärtää, siksi kyselen.
Minun rajani taitaa olla tarkempi kuin 99% palstalaisista. Olen varmaankin ainoa, joka oikeasti usein tarkistaa kuvissa esiintyvien henkilöiden taustoja (mm. ikä), koska palstalla on kaltaisiasi tulkitsijoita - mikä tietekin puolestaan provosoi minua.
En erityisesti ryhtynyt pohtimaan ikääntyvien palstamammojen vaikutelmia kuvassa olevan henkilön iästä, koska hakuni kohteena oli seksikäs aasialainen hoitaja, joka ojentaa stetoskooppia, Sellainen löytyi. Ja koska näin koko sarjan, vaikutelmani oli kovin erilainen kuin sinulla. Minun silmiini hän on selkeästi yli 20-vuotias, itse asiassa muutaman kuvan perusteella arvioisin kolmekymppiseksi.
Koko sarjaa voit ihailla täällä (paina sitä punaista laatikkoa, joka kieltää lapsia kuvia näkemästä). Kuva näet eroaa lolitamuodista (jos sitä tarkoitat). Kuvan on tarkoituskin olla seksuaalisesti vihjaileva, toisin kuin lolitamuodin.

Talvista Lolita-muotia (kuvan henkilö syntynyt 1990, voit siis katsella ihan rauhassa)

Yhteistyössä