Haaveena vauva 2022

vierailija
"Lyhyt luteaalivihe voi johtua erilaisista sisäisistä tekijöistä. Esim. kilpirauhasongelmat, ikääntyminen ja liika lihavuus voivat aiheuttaa kyseisen vaiheen loppumisen nopeasti. Lisäksi esim. stressi, ahdistus, liika liikunta sekä syömishäiriöt muuttavat tätä kehon luonnollista prosessia."

Mielenkiinnolla luin netistä, koska luteaali itselle aika uusi termi.. Nolo myöntää, mutta tällä hetkellä odotan jo viidettä lastani ja tuo termi siis aika uusi juttu minulle.

Monet sanoo, että ei stressi vaikuta.. ei vähäinen stressi vaikuta, mutta jos enemmän, niin kyllä se vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Ei tietenkään sitä estä kokonaan, mutta vaikeuttaa.

Monen asian summa, että raskaus onnistuu. Ei aina niin lyhyt ja helppo prosessi.

Ihanaa ja aurinkoista kevättä kaikille! Ja paljon plussatuulia tänne!
No sulla 5. Tulossa joten selkeesti ei ongelmia raskautumisessa.
On ongelmia joita stressittömyys ei poista..

@mamma41 välttämättä korona ei vaikuta kiertoon. Itsellä ovis tuli kp 14, normaalisti kp 14-16. Ja uskon, että sieltä ne menkat tulevat ajallaan.
Tänä kierto jäi hyödyntämättä koronan vuoksi, ovispäivään jäi tallettelut, joten uskoa tähän kiertoon ei ole. Ens kierrossa ovis osuu miehen lomaviikolle, joten suuret odotukset siihen kiertoon. Sitten voisi pitää hiukan taukoa koko yrittämisestä ja koittaa keskittyä muihin juttuihin
Toivossa on hyvä elää ettei vaikuta, on tässä reilu viikko ainakin ovikseen eri asia sitten sairastuuko mies mun jälkeen 🙄
Täällä keskittyy aina oviksen aikaan vaan tallettelut joten sen puoleen ei ehkä ongelmaa

vierailija
Onpa kummallinen kommentti. Meilläkin olis 5. tulossa, mutta ei se kerro etteikö raskautumisessa voisi olla ongelmia
No onko ollut? Jos yrittää pari kiertoa tai vuoden niin se ei tarkoita että on vaikea tulla raskaaksi
5. Onnistunutta kuitenkin. Joillakin ei ole yhtään ja on lapsettomuushoidoissa. Ei siinä paljon auta, että "älkää stressatko"...

VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

6.3.2022 Sunnuntai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta, 12/17, 2. lapsi
+83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Anniikka, 12/20, 1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/21, 2. lapsi
Millis86, 7/21, 1. lapsi
Laurenzia, 7/21, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
+AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
+Sinnae, 9/21, 2. lapsi
+Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Nemily, 10/21, 1. lapsi
+Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
+Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks, 1/22, 4. lapsi
Pallopöksy, 1/22, 3. lapsi
Tiutau13, 2/22, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nemily………………………kp 35/
Laurenzia.......................kp 21/
Eden89……………………..kp 21/24-26
Neeppu..........................kp 20/25-27
Lili_86……………………..kp 19/30-32
Pallopöksy.....................kp 19/25-35
Martta83………………..kp 16/26-27
Mamiks.......................... kp 16/
*Tähtipölyä*……………kp 6/28-30
SandraB…………………….kp 5/27
Tiutau13..........................kp 5/30

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Tia-Maaria..............dpo 10
Millis86...................dpo 10
Neeppu...................dpo 3
Mamiks....................dpo 2
Laurenzia..............dpo 1
Lili_86......................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Koronasta olette paljon kirjoittanut ja pohtinut sen vaikutusta kiertoon. Itse myös miettinyt sillä sairastuin koronaan ovulaation aikaan :/ Vielä en tiedä miten se kiertoon vaikutti, ainakin ovis plussa tuli normaalisti:)

Pahoittelut sinulle vierailija ettet ole onnistunut raskautumaan ilman hoitoja :( Samaa mieltä kanssasi että stressin pois jättäminen ei ratkaise kaikkia ongelmia.

Oma mieli ollut haikea.Eilen ollut tekemisissä viimeisillään raskaana olevien äitien kanssa ja kyllähän se jälleen kirpaisi :( Itsekin voisi olla samassa tilanteessa jos olisi onnistunut.

Kp on tänään 21 ja en ole halunnut kauheasti tunnustella oloja. En haluaisi pettyä:(

Mukavaa uutta viikkoa kaikille :)

• Surullinen
Reactions: kANaNdA ja Tiutau13
Onko joku jo siirtynyt ensi vuoden haaveilijaryhmään? Täällä tuskin tämä kierto tuo toivottua lopputulosta, tallettelut jääneet vähille ja eilinen ovisplussa toi turhia paineita vällyjen väliin. Ajattelinpa siis suunnata jo katsetta tulevan vuoden ryhmään.

Koronasta olette paljon kirjoittanut ja pohtinut sen vaikutusta kiertoon. Itse myös miettinyt sillä sairastuin koronaan ovulaation aikaan :/ Vielä en tiedä miten se kiertoon vaikutti, ainakin ovis plussa tuli normaalisti

Pahoittelut sinulle vierailija ettet ole onnistunut raskautumaan ilman hoitoja Samaa mieltä kanssasi että stressin pois jättäminen ei ratkaise kaikkia ongelmia.

Oma mieli ollut haikea.Eilen ollut tekemisissä viimeisillään raskaana olevien äitien kanssa ja kyllähän se jälleen kirpaisi Itsekin voisi olla samassa tilanteessa jos olisi onnistunut.

Kp on tänään 21 ja en ole halunnut kauheasti tunnustella oloja. En haluaisi pettyä

Mukavaa uutta viikkoa kaikille
Täällä ollut sama tilanne: ympärillä ystävät ovat raskauteen ja ollaan vietetty babyshowereita ym. Olen onnellinen heidän puolestaan, mutta ei voi myöskään välttyä niiltä haikeilta tunteita, joita nämä tapahtumat nostavat pintaan. Itselläkään ei ole luottoa tähän kiertoon koska taas vuotoa heti ovulaation jälkeen. Lääkäri vasta viikon päästä... ahdistaa tämä kropan toimimattomuus.

@mamma41 tiettyhän korona voi vaikuttaa kykyyn harrastaa seksiä jos on kovin kipeä , mutta mulla esim. oli nyt tilanne että inseminaation jälkeisenä päivänä pamahti positiivinen koronatesti ja raskaaksi tulin, toki keskenhän se sitten meni 😐

Täällä täys yritys pitää ajatukset kaikkialla muualla kuin lapsiasiassa. Päätin että pidän välikierron ja katson kuinka kierto menee nyt km jälkeen. Vuoto on näköjään loppu jo, kesti sen ..öö.. 5 päivää . Toka päivä oli aikamoinen , kivut oli kovat mutta buranalla selvisi. Hyytymiä tuli myös vähän isompia kuin normaalisti. Kenenkään ei pitäisi kokea keskenmenoa jos on toivottu raskaus. Piru että on henkisesti rankka kokemus!! 😵💫😪

Mulla kans ovulaation jälkeen flunssa tuli ja lämmöt olleet korkeat. Ei kuitenkaan kuumetta. Nuha kesti yhden päivän. Nyt parannuttu ja epätoivoisesti mittaan, että oisko silti lämmöt koholla, kai ne on olleet. Ja vähän outo vemätön, väsynyt olo. Lisäksi heräilly pirteenä aamuyöstä ja eilen illalla väsytti niin että nukahdin jo klo 21 mitä ei ikinä tapahdu.

Dpo 12 enkä kykene tekemään testiä kun ei jaksa pettyä kuitenkaan nyt kun sama odottaa menkat. Viikkoa ennen tuli ne pms oireet, että raivostutti päivän, niinku aina ennen menkkoja.

• Tykkää
Reactions: Mimerkki
Onko joku jo siirtynyt ensi vuoden haaveilijaryhmään? Täällä tuskin tämä kierto tuo toivottua lopputulosta, tallettelut jääneet vähille ja eilinen ovisplussa toi turhia paineita vällyjen väliin. Ajattelinpa siis suunnata jo katsetta tulevan vuoden ryhmään.
Mä siirryn tämän kierron jälkeen. Pidetään varmaan ens kierto "taukoa". On aika lailla pakki tyhjä ja vois olla kierron tekemättä mitään raskautumisen eteen.

Tänään alkoi alaselän ja vatsan jomottelut niin kuin aina päivää ennen kuukautisten alkua. Ei ole yhtään sellainen olo että kiinnostaisi tehdä testiä ellei kuukautiset ole reilusti myöhässä.

Hei!
Mä kaipaisin kovasti vertaistukee niin päätin kirjoittaa tänne. Vähän jännittää kun en ihan ymmärrä noita teidän käyttämiä lyhenteitä ja numeroita, mutta ajattelin kuitenkin änkee mukaan :D Voitteko neuvoa mua mitä ne tarkottaa?
Me yritetään esikoista, mä ja mun mies ollaan molemmat just täytetty 30v. Ehkäsy (yli 10v käytetty e-pilleri) jätettiin pois 1/21 ja kunnolla yrittäminen yrittäminen ovulaatiotestien ja kalenterin kanssa alko 8/21. Kuukautiset aina olleet säännölliset myöskin pillerien poisjäämisen jälkeen.
Vaikka se ei ole vielä pitkä aika yrittää, mulle se tuntuu ihan järkyttävän pitkältä ajalta. Jokaset menkat mitkä tulee on todella tuskallista mulle, itken paljon ja oon vihanen ja pettynyt. Eikö raskautumisen pitänytkään olla helppo juttu?? Miks tää on näin kamalan vaikeeta? Tsemppiä kaikki! Mukavaa päästä mukaan!

Hei!
Mä kaipaisin kovasti vertaistukee niin päätin kirjoittaa tänne. Vähän jännittää kun en ihan ymmärrä noita teidän käyttämiä lyhenteitä ja numeroita, mutta ajattelin kuitenkin änkee mukaan :D Voitteko neuvoa mua mitä ne tarkottaa?
Me yritetään esikoista, mä ja mun mies ollaan molemmat just täytetty 30v. Ehkäsy (yli 10v käytetty e-pilleri) jätettiin pois 1/21 ja kunnolla yrittäminen yrittäminen ovulaatiotestien ja kalenterin kanssa alko 8/21. Kuukautiset aina olleet säännölliset myöskin pillerien poisjäämisen jälkeen.
Vaikka se ei ole vielä pitkä aika yrittää, mulle se tuntuu ihan järkyttävän pitkältä ajalta. Jokaset menkat mitkä tulee on todella tuskallista mulle, itken paljon ja oon vihanen ja pettynyt. Eikö raskautumisen pitänytkään olla helppo juttu?? Miks tää on näin kamalan vaikeeta? Tsemppiä kaikki! Mukavaa päästä mukaan!
Änkee vaan 😁 No ainakin dpo tarkoittaa päiviä oletetun ovulaation jälkeen. En mäkään tiennyt mistään mitään ekan lapsen kanssa eikä tarvinnut tietää kun tuli nopsaa, mutta tässä on oppinut paljon seuraavaa lasta yrittäessä 😁 Ja onhan tuo pitkä aika mitä olette jo lasta toivonut. Minä menin jo alle 6kk jälkeen ultraan/gynelle ja oon käyny verikokeet ym. Terveystilannetta katsomassa. Itselle tuo mielenrauhaa jos saa selvyyttä asioihin ja näin ei tarvi miettiä mitä jos, jos on mahdollista poissulkea ongelmia.

Tsemppiä!

• Tykkää
Reactions: Inata
Änkee vaan No ainakin dpo tarkoittaa päiviä oletetun ovulaation jälkeen. En mäkään tiennyt mistään mitään ekan lapsen kanssa eikä tarvinnut tietää kun tuli nopsaa, mutta tässä on oppinut paljon seuraavaa lasta yrittäessä Ja onhan tuo pitkä aika mitä olette jo lasta toivonut. Minä menin jo alle 6kk jälkeen ultraan/gynelle ja oon käyny verikokeet ym. Terveystilannetta katsomassa. Itselle tuo mielenrauhaa jos saa selvyyttä asioihin ja näin ei tarvi miettiä mitä jos, jos on mahdollista poissulkea ongelmia.

Tsemppiä!
Kiitos! 🤩🤩
Mä luulin että lääkäriin ”pääsee” vasta kun on vuoden yrittämällä yrittäny. Pääseekö aikasemmin jo?!

Kiitos!
Mä luulin että lääkäriin ”pääsee” vasta kun on vuoden yrittämällä yrittäny. Pääseekö aikasemmin jo?!
Yksityiselle pääsee milloin vain, julkiselle vuoden yrittämisen jälkeen tai 6kk jos on yli 35v. Mutta jos ootte olleet ilman ehkäisyä jo 1/21 niin johan teillä vuosi on täynnä. Joten kannattaa ottaa yhteyttä omaan terkkulaan josta lähetteen saa.

ON:
Mukavasti kivuttomampi päivä oli tänään, dpo 1 menossa siis, saa laittaa listalle tai olla laittamatta. Piinaviikot siis alussa ja_yritän_ taas suhtautua mahdollisimman rauhallisesti. Testata aion vasta jos menkat on myöhässä.

Viimeksi muokattu:
vierailija
No sulla 5. Tulossa joten selkeesti ei ongelmia raskautumisessa.
On ongelmia joita stressittömyys ei poista..
Väitinkö, että stressittömyys poistaa kaikki ongelmat? En sentään!🙃

Ja se kuinka mones lapsi on tulossa, ei kerro siitä onko ollut ongelmia raskautumisessa.

Koitetaan ottaa oppia, jos vinkkejä tulee, eikä aleta sormella osottaa. Ei tietenkään pakko ole neuvoja/vinkkejä ottaa vastaan.
Positiivisuutta enemmän elämään kaikille!🤗

• Tykkää
Reactions: Mamiks
Kiitos! 🤩🤩
No rahalla pääsee 😅 Että jos todella tuntuu, että haluaa vastauksia niin kyllähän noita kaiken maailman testejä voi käydä ottamassa. Esim puhti myy sitä raskautta suunnittelevan testipakettia (ei maksettu mainos). Mutta ei taida oikein normilääkäristä saada lähetettä noin vain, mikä on kyllä harmi :(

vierailija
Kiitos!
Teillähän on jo vuosi täynnä, kun ehkäisy lopetettu 1/21! Jos olette siitä asti olleet ilman ehkäisyä yrittämiseksi lasketaan! Eli hakeudu ilman muuta Julkiselle!
Voi olla että tärppää ilman hoitoja tai sitten voi vaatia jotain lisäapua! Mitä aiemmin, sen parempi!

• Tykkää
Reactions: Inata
vierailija
Osalla vähän negatiivinen asenne, jos vinkkejä annetaan raskautumista yrittäessä. Eihän niitä tarvi noudattaa tai kommentoida niin negatiivisesti.. Ihmetyttää vaan.😑 Varmasti se saattaa tympästä, jos yritystä pitkään takana. Tai tympäiseekin.

Voishan tänne tulla huutelemaan joku 10v yrittäny, teille n.2v yrittäneille, että älkää valittako, mä yritin 10vuotta ennen kun sain ensimmäisen lapsen. Ja tosiaan joku ei saa koskaan.😔 Surua ja itkua se on monelle, oli sitten yritystä takana 6kk tai kaksi vuotta. Elkää väheksykö muiden surua tms.🙏

Ja jos neuvot tms.tympii, jättäkää omaan arvoonsa ja mieleenne ne. Tämä palsta ois kivempi pitää vähän positiivisempana. Tietenkin saa kirjottaa surullisista jutuista, en tarkoita sitä. Mut jos jätetään toisten mollaaminen ja vähättely suruista ym.pois.🤗

Peace&love💖

• Tykkää
Reactions: Mamiks
Mulla olisi huomenna munajohtimen aukiolotutkimus.. vähän jännittää. Onko muuten tietoa voiko ovulaatio olla tapahtumatta esim tosi useassa kierrossa vaikka saisikin joka kuukausi testiin ovisplussan? Ja saakohan yksityiseltä gyneltä helposti lähetettä johonkin hormoniverikokeisiin vai mitä kautta sellaisiin yleensä mennään? Mietin vain että multa ei oo keskenmenon jälkeen katsottu miten nuo hormonit ovat..

Mulla olisi huomenna munajohtimen aukiolotutkimus.. vähän jännittää. Onko muuten tietoa voiko ovulaatio olla tapahtumatta esim tosi useassa kierrossa vaikka saisikin joka kuukausi testiin ovisplussan? Ja saakohan yksityiseltä gyneltä helposti lähetettä johonkin hormoniverikokeisiin vai mitä kautta sellaisiin yleensä mennään? Mietin vain että multa ei oo keskenmenon jälkeen katsottu miten nuo hormonit ovat..
Mua kiinnostaa myös kovasti merkit ja kokemukset ovuloimattomasta kierrosta. Ohimennen jostain luin, että niukat kuukautiset voisi olla merkki ovuloimattomasti kierrosta.. 🤔

vierailija
No rahalla pääsee Että jos todella tuntuu, että haluaa vastauksia niin kyllähän noita kaiken maailman testejä voi käydä ottamassa. Esim puhti myy sitä raskautta suunnittelevan testipakettia (ei maksettu mainos). Mutta ei taida oikein normilääkäristä saada lähetettä noin vain, mikä on kyllä harmi
Itse kävin otattamassa tuon raskautta suunnittelevan paketin, eikä se yksityisen lääkärin mielestä ollut kuin lähinnä rahastusta. :D Kilppariarvot tuloksista vilkaisi ja ehkä ferritiinin. Folaatti siinä on myös hyödyllinen, mutta oletettavasti jos syö folaattilisää niin arvokin on viitealueella. Joillain voi toki olla imeytymishäiriöitä.

vierailija
Itse kävin otattamassa tuon raskautta suunnittelevan paketin, eikä se yksityisen lääkärin mielestä ollut kuin lähinnä rahastusta. Kilppariarvot tuloksista vilkaisi ja ehkä ferritiinin. Folaatti siinä on myös hyödyllinen, mutta oletettavasti jos syö folaattilisää niin arvokin on viitealueella. Joillain voi toki olla imeytymishäiriöitä.
Ja lisäyksenä, että kilppariarvot tutkitaan sitten hoitoihin hakeutumisen jälkeen kunnallisellakin. Ferritiinin mittaukseen taitaa päästä nihkeämmin, ainakin jos Hb on rajoissa.

Yhteistyössä