KYSY LISPETILTÄ

vierailija
Laitan tämän ketjun siitä syystä, että en olisi jokaisen ketjun keskipiste.

Nyt on jo niin, että ketjujen itse aiheet jäävät varjooni. Se ei vissiin ole tarkoitus.

Voisitte vaikka kuvitella, että olen harmaa niin vältytte menemästä henkilöön? Näin saataisi hedelmällisempiä ketjuja.

Jospa ohjaisimme siis kysymykset minusta tänne? Mitä olette mieltä?

@m1es on kerennyt jo tänä aikana kun kyhään tätä ketjua, mainita minut vähintään kolme kertaa ilkkumismielessä ja ainakin pari tägäystä.
Ai säkö joku keskipiste! Onko sulla ego paisunu?
 
Millä ilveellä saat yhdistettyä persujen isänmaallisuuden ja kokkareiden EU-myönteisyyden ja globalisaation?
Jotenkin se on vaan onnistunut -
kummallakin on puolensa. Molemmilla on ihan älyttömän hyviä edustajia, mutta, etenkin Kokkareilla on edustajia joista en oikein välitä.

Jos olis perskok puolue ni sehän kävis.👍
Tämä puolue panis EU:lle hanttiin ja alkaisi tehdä vähän bissnestä.
 
On siitä varmaan hyötyä hänelle itselleen, mutta ei muille. Lähellä olevat kärsivät aina! Mitä isompi pala kakkua, sitä pahempi vaikutus.

Ihan taatusti on, mutta mielummin en aliarvioi mustamaalamalla koska siitä ei ole hyötyä, emme opi siitä mitään.
Lisäksi, jos kaikki toteaa että hän on hullu ja mielenvikainen, se jollain tapaa siirtää vastuuta pois hänen teoistaan. Toivon että häntä ei koskaan diagnosoida skitsoksi tms. Mielummin niin, että hänet tuomitaan aikanaan teoista jotka hän teki ihan täydessä ymmärryksessä.

Trump on varmasti narsisti. Siitä ei ole epäilystäkään. Sosiopaatti sopii myös hyvin kuvaan, mutta, kaikki johtajat, (MYÖS EUROOPASSA) joilla on paljon valtaa, omaavat edellä mainittuja diagnooseja.
Oman näkemykseni mukaan narsistit ja psykopaatit ovat hyviä pääsemään valta-asemaan, mutta ovat siinä äärimmäisen huonoja ja suorastaan vaarallisia. Uskon myös, että valta nostaa ihmisissä tämmöisiä piirteitä esille. Kyllähän ns. "tavallinen" ihminenkin voi toimia tunnekylmemmin tietyissä tilantessa.

Mutta kun siellä pohjalla on vain se oman edun hakeminen ja vallan kyltymätön tavoittelu, se johtaa hyvin usein todella ikäviin seurauksiin. Siksi minun mielestä on käsittämätöntä, että esim. sinä tuet niin avoimesti narsistia (Trump).

En hyväksy selitykseksi "muutkin on". Psykopaatit ja narsistithan usein näkevät maailman niin, että muut pelaisivat peliä samalla tavalla (paitsi hölmöt). Itse kyllä uskon, että suurin osa poliitikoista ei ole mitään kunnon narsisteja. Monissa tehtävissä nuo ominaisuudet tuottavat hankaluuksia ja esim. toimivassa demokratiassa haittaa nousua valtaan. Venäjän kaltaisessa korruptoituneessa roistovaltiossa tilanne on toki eri. Tilanne on vähän sama kuin vaikkapa mafian sisäinen taistelu.

Hulluus on sitten eri asia kuin narsisimi/psykopatia. Kumpikaan (Trump/Putin) ei ole mielestäni hullu. Toki nyt on paljon puhetta, että olisi naksahtanut, mutta vaikea näistä on sanoa. Mielestäni psykot vaan on sellaisia, että tappion hetkellä ovat valmiit vetämään kaiken mukanaan, uhreista välittämättä (Hitler).

Putinkin on muuten absolutisti:

Putin teki illallispöydässä ratkaisun, joka jäi pysyvästi Jan-Erik Enestamin mieleen - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Tuo on hyvin yleistä narsisteille/psykopaateille: Putin, Trump, Hitler noin alkuun. Varmaan suurin osa psykoista jos vetää alkoholia nuoruudessa tekee jotain peruuttamattomia juttuja, joten eicät voi nousta vallan huipulle käsi kädessä alkoholin käytän kanssa.

Toki onhan Bidenkin absolutisti, enkä pidä häntä narsistina. Obama ja Clinton olivat kai aika "normaaleja" tuossa suhteessa. Venäjän puolella absolutistit on sitten vielä harvemmassa.
 
Ei pidä paikkaansa
olen joissain asioissa samaa mieltä lissun kanssa, mutta tuomitsen täysin ja olen hyvin järkyttynyt hänen putin/venäjän politiikan myönteisyydestään

kirjoitin jo aiemmin että lissun osakkeet on romahtaneet kuin Ukrainassa tuhotut siviilien kerrostalot
Jätän usein pureskeltavaa lukijalle, myönnetään.
Joskus jopa provosoidun ja pistän vettä myllyyn.
Eipä me oikein opita mitään jos kaikki itkee/uhoo/tuuttaa propagandaa samassa kuorossa.
Eikä asioita avata sen kummemmin.

Siksi tämän ketjun perustin, että voit kysyä jos joku asia ihmetyttää, mutta toki voit pitää itse luomasi mielikuvan minusta, vaikka se olisikin virheellinen.
Se on minulle ihan fine.👍
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
Oman näkemykseni mukaan narsistit ja psykopaatit ovat hyviä pääsemään valta-asemaan, mutta ovat siinä äärimmäisen huonoja ja suorastaan vaarallisia. Uskon myös, että valta nostaa ihmisissä tämmöisiä piirteitä esille. Kyllähän ns. "tavallinen" ihminenkin voi toimia tunnekylmemmin tietyissä tilantessa.

Mutta kun siellä pohjalla on vain se oman edun hakeminen ja vallan kyltymätön tavoittelu, se johtaa hyvin usein todella ikäviin seurauksiin. Siksi minun mielestä on käsittämätöntä, että esim. sinä tuet niin avoimesti narsistia (Trump).

En hyväksy selitykseksi "muutkin on". Psykopaatit ja narsistithan usein näkevät maailman niin, että muut pelaisivat peliä samalla tavalla (paitsi hölmöt). Itse kyllä uskon, että suurin osa poliitikoista ei ole mitään kunnon narsisteja. Monissa tehtävissä nuo ominaisuudet tuottavat hankaluuksia ja esim. toimivassa demokratiassa haittaa nousua valtaan. Venäjän kaltaisessa korruptoituneessa roistovaltiossa tilanne on toki eri. Tilanne on vähän sama kuin vaikkapa mafian sisäinen taistelu.

Hulluus on sitten eri asia kuin narsisimi/psykopatia. Kumpikaan (Trump/Putin) ei ole mielestäni hullu. Toki nyt on paljon puhetta, että olisi naksahtanut, mutta vaikea näistä on sanoa. Mielestäni psykot vaan on sellaisia, että tappion hetkellä ovat valmiit vetämään kaiken mukanaan, uhreista välittämättä (Hitler).

Putinkin on muuten absolutisti:

Putin teki illallispöydässä ratkaisun, joka jäi pysyvästi Jan-Erik Enestamin mieleen - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Tuo on hyvin yleistä narsisteille/psykopaateille: Putin, Trump, Hitler noin alkuun. Varmaan suurin osa psykoista jos vetää alkoholia nuoruudessa tekee jotain peruuttamattomia juttuja, joten eicät voi nousta vallan huipulle käsi kädessä alkoholin käytän kanssa.

Toki onhan Bidenkin absolutisti, enkä pidä häntä narsistina. Obama ja Clinton olivat kai aika "normaaleja" tuossa suhteessa. Venäjän puolella absolutistit on sitten vielä harvemmassa.
Nooh, olen maininnut monesti agendani Trumpin osalta, mutta sitä ei tietenkään haluta nähdä koska on mielekkäämpää luoda mielikuvia ja haukkua.

Trump jos kuka paljasti miten tehokas ka vaarallinen vaikuttaja media voi olla.
Tähän median shitshowhun voi ynnätä myös koronan ja vuoden 2015, mutta tuo median tuuttaus Trumpista sai myös erittäin koomisia piirteitä. Ja, Trump antoi takaisin! Se oli ihan parasta!
Agendamedian sijaan tulisi keskittyä neutraaliin tiedonvälitykseen.

Haluan ommata tämän sinulle!❤

 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Nooh, olen maininnut monesti agendani Trumpin osalta, mutta sitä ei tietenkään haluta nähdä koska on mielekkäämpää luoda mielikuvia ja haukkua.

Trump jos kuka paljasti miten tehokas ka vaarallinen vaikuttaja media voi olla.
Tähän median shitshowhun voi ynnätä myös koronan ja vuoden 2015, mutta tuo median tuuttaus Trumpista sai myös erittäin koomisia piirteitä. Ja, Trump antoi takaisin! Se oli ihan parasta!
Agendamedian sijaan tulisi keskittyä neutraaliin tiedonvälitykseen.
jo väyryspate aikoinaan joutui mediapelin uhriksi eikä saanut siksi hyvin ansaitsemaansa pressan pestiä
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Nooh, olen maininnut monesti agendani Trumpin osalta, mutta sitä ei tietenkään haluta nähdä koska on mielekkäämpää luoda mielikuvia ja haukkua.

Trump jos kuka paljasti miten tehokas ka vaarallinen vaikuttaja media voi olla.
Tähän median shitshowhun voi ynnätä myös koronan ja vuoden 2015, mutta tuo median tuuttaus Trumpista sai myös erittäin koomisia piirteitä. Ja, Trump antoi takaisin! Se oli ihan parasta!
Agendamedian sijaan tulisi keskittyä neutraaliin tiedonvälitykseen.

Haluan ommata tämän sinulle!

Mediaa kutsutaan neljänneksi valtiomahdiksi, joten kyllä sen vaikutus tiedetään. Yhtä lailla voidaan sanoa, että media nosti Trumpin pressaksi. Jenkeissä media on hyvin jakaantunutta, joten molemmat puolet ampuvat kovilla.

Jos verrataan vuosien varrella republikaanien ja demokraattien medioita, voi kyllä sanoa, että se rebujen puoli sitä propagandaa enemmän harjoittaa. Ja heidän viihteellinen ja pinnallinen lähestymistapa on monelle amerikkalaiselle ainoa tiedonlähde. Trump meni jopa niin pitkälle (etenkin vaalivilppiväitteissä) että omat mediat HETKELLISESTI kääntyivät häntä vastaan.

Sitten rebu-puolella tajuttiin, että he menevät joko Saatanan (Trump) kanssa mahdolliseen voittoon 2024 tai hylkäävät hänet ja nöyrtyvät demokraateille - he valitsivat Saatanan. Näin uskonnollisia vertauskuvia käyttääkseen.

Kannattaisi katsoa dokumentti Trumpinkin taustapirusta (rebujen taustapiru jo Nixonin ajoilta) "Get Me Roger Stone". Netflixin dokkari. Siitä selviää, että rebut ovat tuoneet likasanko-taktiikan USA:n vaaleihin. Siitä selviää myös se, miten häikäilemätöntä porukkaa tietyt piirit tässä sakissa on. Toki demokraatitkin ovat joutuneet tähän sodankäyntiin vastaamaan.

Koska ihmiset eivät ymmärrä politiikkaa eivätkä völitä siitä, niin moni tämmöinen "ulkopuolelta" tuleva tyyppi saa kannatusta vain siksi, että "on erilainen". Trumpin on saanut tehdä 15 kautta diili-ohjelmaa ja luoda kuvaa itsestään. Propagandaa parhaimmillaan. Hänen vastustajansa taas ovat poltiikassa toimivia ihmisiä, jotka sitten ryvettyvät "oikeissa töissä". Oli aihetta tai ei.

Trumpin suosioon ei paljoa se mainitsemasi demokraattimedian tuuttaus vaikuta, koska ei nuo tietyt ihmiset paljoa sellaisia medioita katso.

Kannattaisi pohtia tätä asiaa tältäkin kannalta, eikä aina vain omalta kannalta.

Minä hyväksyn sen, että joku on konservatiivi, nationalisti, oikeistolainen mitä vaan. Mutta en hyväksy sitä, että annetaan rikollisten ja moraalittomien mellastaa vaan siksi, että... niin miksi....ihan oikeasti miksi? Siksikö, että feministiä, vasemmistolaista, liberaalia etc. vi_uttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma

Yhteistyössä