Donetskin ja Luhanskin tunnustaminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olisiko Donetskin ja Luhanskin kansantasavaltojen tunnustaminen teistä mielekäs ratkaisu myös Suomelta? Itse kannatan. Toivoisin sinne muodostettavan normaalit, ystävällismieliset diplomaattisuhteet. Suomi voisi kerrankin olla edelläkävijä. Ei olisi tervehenkistä olla yhtymättä näiden sorrettujen valtojen asukkaiden riemuun kauan kaivatusta itsenäisyydestä, jonka Venäjän federaatio nyt on ylpeydellä tunnustanut. Valtioiden kehitys on ollut siinä pisteessä, että Venäjä on vakuuttunut - se kertoo jo paljon.
 
Suomen-Moskovan suurlähettilään Hannu Himasen pointti on just, niin kuin asiat on:

"– Donbasin alue on tosiasiassa Venäjän hallussa täysin laittomasti. Siellä ei ole järjestetty mitään vaaleja eikä äänestyksiä, eikä siellä ole edustuksellisia elimiä, vaikka Venäjä niin väittää. Kaikki on ikään kuin kulissia. Venäjä on loukannut Ukrainan suvereenisuutta paitsi ottamalla haltuunsa Krimin myös tosiasiassa pitämällä hallussaan Donbasin alueita."
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Sä Koowee kun taidat saada orgasmin aina kun Putin liikahtaa eteenpäin, niin onko sun aivoihis koskaan pälkähtäny, ketkä tässä maailmassa haluaa enää vallata takas entisiä maita? Ne on ne paikalleen jämähtäneet kommunistiset urpot.

Kato ku muu maailma on jo sillein että "sotiminen on laast siison, ei kiinnosta lisätä maata, ei kiinnosta se vanha alue joka joskus oli."

Vaikka sä Usasta urputat, niin se ei ole laajentunut mihinkään, tilapäisiä sotilasoperaatioita lukuunottamatta. Sen kansalaiset eivät kuitenkaan ole muuttaneet asumaan sinne Vietnamiin tai Lähi-Itään.
Israel ei laajene mihinkään, ei laajene Ranska, Saksa tms.

Ketkä i*iootit vielä haikailee vanhojen maiden perään? Vallu ja Xi (Taiwania).

Toki länsimaat on kovia liittovaltioitumaan, ja kyllä, mäkin suorastaan vihaan globalisaatiota. Mutta se liittoutuminen yleensä tapahtuu
ÄÄNESTÄMÄLLÄ.
Ei EU:stakaan tulleet jotkut asein "vapauttamaan Suomea isänmaallisten kynsistä", vaan sinne liityttiin ihan itse: toki propaganda on se, jota suomalaiset eivät olisi saaneet kuunnella.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Ai jaha. Eli se joka älähtää väärintekemisistä, on se syyllinen?
En minä mitään syyllisyydestä ole puhunut. Esimerkiksi Georgiassa 2008 kävi miten kävi. Jos Nato sen sijaan olisi käyttänyt ydinasetta, kuten jo oli kuulemma suunnitteilla, me emme olisi täällä enää kirjoittamassa. Ukrainan tilanne muistuttaa nyt Georgian tilannetta hyvin paljon, kun Venäjä iski Georgian armeijaa vastaan, joka pommitti separatistien alueita. Miten siihen nyt puututaan, ja miten asiat etenevät, ratkaisee miten laajalle tämän annetaan levitä. Länsi leviämisen määrän ratkaisee suhtautumisellaan ja mahdollisilla vastatoimillaan. Sitä minä tarkoitin.
 
En minä mitään syyllisyydestä ole puhunut. Esimerkiksi Georgiassa 2008 kävi miten kävi. Jos Nato sen sijaan olisi käyttänyt ydinasetta, kuten jo oli kuulemma suunnitteilla, me emme olisi täällä enää kirjoittamassa. Ukrainan tilanne muistuttaa nyt Georgian tilannetta hyvin paljon, kun Venäjä iski Georgian armeijaa vastaan, joka pommitti separatistien alueita. Miten siihen nyt puututaan, ja miten asiat etenevät, ratkaisee miten laajalle tämän annetaan levitä. Länsi leviämisen määrän ratkaisee suhtautumisellaan ja mahdollisilla vastatoimillaan. Sitä minä tarkoitin.
Kaikki olisi oikein hyvin, jos Vladimir antaisi entisten NL-maiden venäläisten asua siellä maassaan, eikä rientäisi -muka sorrolta pelastaen-heitä vapauttamaan aseellisesti.

Se erottaa Vallun ja vähän fiksummat maailman johtajat toisistaan.
Ei kukaan ole Putinille antanut mitään pelastajan roolia.

Ja kas kun sen on hyvä suuruudenhulluudessaan LUOPUA, eikä hamuta.
Saada edes se nykyinen tonttinsa, jo itsessään jättimäinen paskalandia eli Venäjä jaloilleen.
 
vierailija
Putin piti juuri tänä iltana puheen missä kertoi, että oli virhe antaa entisten neuvostotasavaltojen itsenäistyä ja, että Ukrainalla ei ole valtiona oikeutta olemassaoloon.

Valloitusretki ei siis varmasti jää Ukrainaan, vaan tavoitteena on täysi imperiumin palautus.

Onneksi Baltian maat ovat tajunneet liittyä Natoon, niin niitä ei niin helposti otetakaan takaisin osaksi imperiumia.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis ja Echo
Mä meen nukkumaan, mut eikö sua Koowee yhtään mietitytä Putinin järjenkäyttö/ego:

Jätkällä hallussaan pinta-alaltaan maailman suurin valtio, eikä sekään sille riitä??

On ihan hyvä, että länsi pistää sen valloitushaluja hanttiin, ettei koko maailma Vladivostokista Euroopan ja Usan kautta Alaskaan ole Venäjän ryysyrantaa.
 
Viimeksi muokattu:
Putin piti juuri tänä iltana puheen missä kertoi, että oli virhe antaa entisten neuvostotasavaltojen itsenäistyä ja, että Ukrainalla ei ole valtiona oikeutta olemassaoloon.

Valloitusretki ei siis varmasti jää Ukrainaan, vaan tavoitteena on täysi imperiumin palautus.

Onneksi Baltian maat ovat tajunneet liittyä Natoon, niin niitä ei niin helposti otetakaan takaisin osaksi imperiumia.
Juu. Tässä on kyseessä ihan puhtaasti ja ainoastaan Putinin oman sielunelämän järkkyminen, kun kaikki eivät halunneetkaan aikanaan kuulua muka-loistokkaaseen NL: oon.

NL:n hajoaminen oli Putinin mielestä mukamas "1900-luvun pahin geopoliittinen kriisi". Paskat.

Kukahan terapoisi sen äijän, että "hei, luovuta, sun ei tartte ahnehtia, anna heidän mennä."

En mä sano että IVY-mailla edelleenkään helppoa olisi. Eivät he rikkauksissa kylve. Ei ole helppoa EU:sta irtautuneilla briteilläkään.

Mutta viime yönä luin, kuinka ukrainalaiset ovat 2014 tapahtumien aikaan löytäneet kansallisen identiteettinsä. "Emme ole valko-venäläisiä emmekä venäläisiä, olkaamme ukrainalaisia." (y)
 
Sä Koowee kun taidat saada orgasmin aina kun Putin liikahtaa eteenpäin, niin onko sun aivoihis koskaan pälkähtäny, ketkä tässä maailmassa haluaa enää vallata takas entisiä maita? Ne on ne paikalleen jämähtäneet kommunistiset urpot.

Kato ku muu maailma on jo sillein että "sotiminen on laast siison, ei kiinnosta lisätä maata, ei kiinnosta se vanha alue joka joskus oli."

Vaikka sä Usasta urputat, niin se ei ole laajentunut mihinkään, tilapäisiä sotilasoperaatioita lukuunottamatta. Sen kansalaiset eivät kuitenkaan ole muuttaneet asumaan sinne Vietnamiin tai Lähi-Itään.
Israel ei laajene mihinkään, ei laajene Ranska, Saksa tms.

Ketkä i*iootit vielä haikailee vanhojen maiden perään? Vallu ja Xi (Taiwania).

Toki länsimaat on kovia liittovaltioitumaan, ja kyllä, mäkin suorastaan vihaan globalisaatiota. Mutta se liittoutuminen yleensä tapahtuu
ÄÄNESTÄMÄLLÄ.
Ei EU:stakaan tulleet jotkut asein "vapauttamaan Suomea isänmaallisten kynsistä", vaan sinne liityttiin ihan itse: toki propaganda on se, jota suomalaiset eivät olisi saaneet kuunnella.
Äänestämällähän se Krimikin Venäjään pyysi saada liittyä. Ei vaan kelvannut länsimaille. Ei Venäjä mitään muita maita ole itselleen väkivalloin liittänyt minun tietääkseni. Ukrainakin olisi saanut olla ihan rauhassa, jos se ei olisi lähtenyt väkivalloin sekoilemaan. Jos Venäjä oikeasti olisi sotahullu, se olisi alistanut Ukrainan jo heti 2014, ja se olisi ottanut haltuunsa koko Georgian, kun sen armeijan oli tuhonnut 2008.

Niin, ei USA enempää lääniä tarvitse, se vain tunkeutuu väkivalloin ympäri maailmaa itsenäisiin maihin ja tuhoaa niiden hallinnot ja korvaa ne länsimielisillä, kuten teki Ukrainassa viimeksi. "Tilapäisiä sotilasoperaatioita" my ass! No okei, lähtihän ne Afganistanista. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kaikki olisi oikein hyvin, jos Vladimir antaisi entisten NL-maiden venäläisten asua siellä maassaan, eikä rientäisi -muka sorrolta pelastaen-heitä vapauttamaan aseellisesti.

Se erottaa Vallun ja vähän fiksummat maailman johtajat toisistaan.
Ei kukaan ole Putinille antanut mitään pelastajan roolia.

Ja kas kun sen on hyvä suuruudenhulluudessaan LUOPUA, eikä hamuta.
Saada edes se nykyinen tonttinsa, jo itsessään jättimäinen paskalandia eli Venäjä jaloilleen.
Kas kun sinua ei rassaa se, että USA "pelastaa" jatkuvalla syötöllä itsenäisiä maita "pahojen hallitsijoiden" otteesta ja levittää "demokratiaa" pommi kerrallaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Äänestämällähän se Krimikin Venäjään pyysi saada liittyä. Ei vaan kelvannut länsimaille. Ei Venäjä mitään muita maita ole itselleen väkivalloin liittänyt minun tietääkseni. Ukrainakin olisi saanut olla ihan rauhassa, jos se ei olisi lähtenyt väkivalloin sekoilemaan. Jos Venäjä oikeasti olisi sotahullu, se olisi alistanut Ukrainan jo heti 2014, ja se olisi ottanut haltuunsa koko Georgian, kun sen armeijan oli tuhonnut 2008.

Niin, et USA enempää lääniä tarvitse, se vain tunkeutuu väkivalloin ympäri maailmaa itsenäisiin maihin ja tuhoaa niiden hallinnot ja korvaa ne länsimielisillä, kuten teki Ukrainassa viimeksi. "Tilapäisiä sotilasoperaatioita" my ass! No okei, lähtihän ne Afganistanista.
Ai, pitääkö Ukrainan ja Georgian olla jotenki kiitollisia että Vallu ei änkeä enempää, että Vallu ei hyökkää?

Kato ku ei mun tartte olla kiitollisuudenvelassa naapurin Sepolle, että se ei hyökkää meidän pihaan. ÄNKEÄMÄTTÖMYYS TOISEN RAJOJEN SISÄPUOLELLE ON ITSESTÄÄNSELVYYS.

Ja jos ne venäläiset on kovilla IVY-maissa, niin muuttakoot Paskastaniinsa eli Venäjälle.


Kerro:
Hallitseeko/asuttaako Usa Vietnamia? EI.

Biden veti joukot pois n.vuosi sitten lähi-Idästä, olikohan se Syyria?
 
Putin piti juuri tänä iltana puheen missä kertoi, että oli virhe antaa entisten neuvostotasavaltojen itsenäistyä ja, että Ukrainalla ei ole valtiona oikeutta olemassaoloon.

Valloitusretki ei siis varmasti jää Ukrainaan, vaan tavoitteena on täysi imperiumin palautus.

Onneksi Baltian maat ovat tajunneet liittyä Natoon, niin niitä ei niin helposti otetakaan takaisin osaksi imperiumia.
Mitä puhetta sinä kuuntelit? Ei hän mitään tuollaista sanonut. Hän sanoi, että "itsenäistä Ukrainaa ei käytännössä ole. Ukraina on Putinin mukaan luovuttanut itsenäisyyttään ja tuomioistuinvaltaansa lännelle ja Yhdysvalloille."

Ei mitään puhetta siitä, että "oli virhe antaa entisten neuvostotasavaltojen itsenäistyä". Tosin hän toteaa, että "Neuvostoliiton kommunistipuolue säilytti tasavaltojen eroamisoikeuden muun muassa siksi, että se kuulosti ja näytti ulospäin hyvältä.

Putin sanoo, että vuonna 1989 kommunistipuolue hyväksyi lopulta kohtalokkaan päätöksen. Hän siteeraa päätöstä, jossa tasavalloille annettiin lisää valtaa Neuvostoliiton sisällä ja määriteltiin muun muassa tasavaltojen asukkaille oma kansallinen kansalaisuus
."
 
vierailija
Ketkä i*iootit vielä haikailee vanhojen maiden perään? Vallu ja Xi (Taiwania).

Toki länsimaat on kovia liittovaltioitumaan, ja kyllä, mäkin suorastaan vihaan globalisaatiota. Mutta se liittoutuminen yleensä tapahtuu
ÄÄNESTÄMÄLLÄ.
Ei EU:stakaan tulleet jotkut asein "vapauttamaan Suomea isänmaallisten kynsistä", vaan sinne liityttiin ihan itse: toki propaganda on se, jota suomalaiset eivät olisi saaneet kuunnella.
Japani haikailee Venäjältä Kuriilien saaria, suomalaiset haikailee Karjalaa takaisin, meksikolaiset haluavat Texasin takaisin.

Baltian maat liittyivät vapaaehtoisesti Neuvostoliittoon ja Suomi yksipuolisen propagandan saattelemana.
 
Mä uskon, ja toivon olevani väärässä, että Putinin kohteena on Kiova, eikä pelkästään itä-Ukraina.

Uutisissa oli että nyt niitä sotilaita on jo 200 000.
Ja kappas, Valko-Venäjän rajaa pitkin, joka on ehkä tuhannen kilsan päässä Donpasseista ja Luhanskeista

Ei sit yhtään Putinin touhut haiskahda??

Hyvää yötä.
 
Ai, pitääkö Ukrainan ja Georgian olla jotenki kiitollisia että Vallu ei änkeä enempää, että Vallu ei hyökkää?

Kato ku ei mun tartte olla kiitollisuudenvelassa naapurin Sepolle, että se ei hyökkää meidän pihaan. ÄNKEÄMÄTTÖMYYS TOISEN RAJOJEN SISÄPUOLELLE ON ITSESTÄÄNSELVYYS.

Ja jos ne venäläiset on kovilla IVY-maissa, niin muuttakoot Paskastaniinsa eli Venäjälle.


Kerro:
Hallitseeko/asuttaako Usa Vietnamia? EI.

Biden veti joukot pois n.vuosi sitten lähi-Idästä, olikohan se Syyria?
SIellä ne Syyriassa edelleen varastaa öljyä. Ei Etelä-Ossetia, Abhasia eikä Transnistria minun tietääkseni ole venäläisten tunkeilijoiden asuttamia, eikä myöskään Krim. Niin tosiaan, Vietnamistakin USA lähti häntä koipien välissä. Aika paljon tuhoa ne kuitenkin siellä sai aikaan kyläillessään ystävällisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko Donetskin ja Luhanskin kansantasavaltojen tunnustaminen teistä mielekäs ratkaisu myös Suomelta? Itse kannatan. Toivoisin sinne muodostettavan normaalit, ystävällismieliset diplomaattisuhteet. Suomi voisi kerrankin olla edelläkävijä. Ei olisi tervehenkistä olla yhtymättä näiden sorrettujen valtojen asukkaiden riemuun kauan kaivatusta itsenäisyydestä, jonka Venäjän federaatio nyt on ylpeydellä tunnustanut. Valtioiden kehitys on ollut siinä pisteessä, että Venäjä on vakuuttunut - se kertoo jo paljon.
Täytyy antaa tunnustusta Pietarin trollitehtaan työntekijöiden kirjoitustaidolle, paljon parempaa suomea kuin tavallisilla palstamammoilla. Sisältö nyt on sitä itseään. :poop:
 
  • Tykkää
  • Vau!
Reactions: Echo ja Lispetti
Mitä puhetta sinä kuuntelit? Ei hän mitään tuollaista sanonut. Hän sanoi, että "itsenäistä Ukrainaa ei käytännössä ole. Ukraina on Putinin mukaan luovuttanut itsenäisyyttään ja tuomioistuinvaltaansa lännelle ja Yhdysvalloille."

Ei mitään puhetta siitä, että "oli virhe antaa entisten neuvostotasavaltojen itsenäistyä". Tosin hän toteaa, että "Neuvostoliiton kommunistipuolue säilytti tasavaltojen eroamisoikeuden muun muassa siksi, että se kuulosti ja näytti ulospäin hyvältä.

Putin sanoo, että vuonna 1989 kommunistipuolue hyväksyi lopulta kohtalokkaan päätöksen. Hän siteeraa päätöstä, jossa tasavalloille annettiin lisää valtaa Neuvostoliiton sisällä ja määriteltiin muun muassa tasavaltojen asukkaille oma kansallinen kansalaisuus
."
Voi elämä! :cautious: Putin on siteeraamassasi tekstissä vain MUSTASUKKAINEN, kun porukka ei käännykään Venäjän ja hänen puoleensa.

Vähän sama jos sä kaupittelet Commodore64:sta ja porukka menee tien toiselle puolelle ostamaan läppäreitä ja pädejä.

Tottakai jollain valtiolla on oikeus solmia yhteistyösopimuksia vaikka Vanuatun saaritasavallan kanssa, SE EI PUTINILLE KUULU PÄTKÄÄKÄÄN.

Olin taas ihan oikeessa taas siinä, että Putte on kuin ystäväni narsistinen exä: luulee edelleen omistavansa ja luulee että ystäväni haluaa olla hänen kurimuksessaan, vaikka ystäväni on jo nostanut kytkintä elämässään. On mustasukkainen toisen uudesta onnesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Voi elämä! Putin on siteeraamassasi tekstissä vain MUSTASUKKAINEN, kun porukka ei käännykään Venäjän ja hänen puoleensa.

Vähän sama jos sä kaupittelet Commodore64:sta ja porukka menee tien toiselle puolelle ostamaan läppäreitä ja pädejä.

Tottakai jollain valtiolla on oikeus solmia yhteistyösopimuksia vaikka Vanuatun saaritasavallan kanssa, SE EI PUTINILLE KUULU PÄTKÄÄKÄÄN.

Olin taas ihan oikeessa taas siinä, että Putte on kuin ystäväni narsistinen exä: luulee edelleen omistavansa ja luulee että ystäväni haluaa olla hänen kurimuksessaan, vaikka ystäväni on jo nostanut kytkintä elämässään.
Kieltämättä olet oikeassa, siltähän se eittämättä kuulostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä