"Itä-Ukrainan venäjänkielistä väestöä uhkaa kansanmurha"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ruotsalaiset sortaneet meitä ikiaikaisesti. Se, että Ruotsi hävis sodan oli onnenpotku Suomelle. Tosin sorto siirtyi suomenruotsalaiselle eliitille, joka jatkuu tänä päivänäkin. Suomenruotsalainen eliitti ollut osittain takana että ma muja rahdattu tänne. Se ajaa heidän agendaansa.

Venäjällä on paljon vähemmistöjä, mutta yksi pääkulttuuri jonka mukaan eletään. Niin pitäisi olla Suomessakin. Yksi kieli, yksi kansa, yksi maa. Toki "bättre folk" saa keskenään puhua mitö lystää, mutta Suomen kielen pitäisi olla ainoa opetuskieli kaikissa Suomen kouluissa.
(y)

Sehän riippuu siitä mihin osiin kyseisiä maita matkustaa. Kummastakin maasta löytyy hyviä ja huonoja paikkoja, samoin on Suomessa.
Joo en mäkään puhu hotellialueesta.
Mut meetpä minne tahansa Usaa, niin se maaseutu tai esikaupunkialue ei koskaan ole niin rempallaan kuin Venäjällä.

Tiet paskoja, infra surkeeta, keskeneräisiä sairaaloita, taloista meinaa parvekkeet tippua alas, sisustus ankeeta seinäryijyä/60-luvun kristallia, ruoka kamalaa, ei kunnollista hanavettä, saat pyykätä vaattees siitä hajusta reissun jälkeen, pienemmissä kaupoissa ei juuri mitään tarjolla, ja se ihana 300 euron palkka jonka kans mietit että ostatko taulu-tv:n ja lähdetkö kylpylään - vai päädytkö kuitenki ostamaan sen purkin hernekeittoa. Eläkeläiset eivät aina ole varmoja, saavatko eläkkeitään.

Aaa ja vessareissu Venäjällä - mikä elämys! Ruosteisia hanoja, ruskeaksi marinoituja pyttyjä, vessapaperi laitetaan roskikseen koska putket on niin kapeat...joissakin kouluissa lapsille on vain reikä lattiassa.

V-ttu että v-tuttaa tän palstan tyhmät putinistit! Menkää käymään Venäjällä niin tajuutte! :mad:

Mä vihaan globalisoituvaa länttä, mutta Venäjä ON kauheempi.

Aaa ja vessareissu Venäjällä - mikä elämys! Ruosteisia hanoja, ruskeaksi marinoituja pyttyjä, vessapaperi laitetaan roskikseen koska putket on niin kapeat...joissakin kouluissa lapsille on vain reikä lattiassa.

V-ttu että v-tuttaa tän palstan tyhmät putinistit! Menkää käymään Venäjällä niin tajuutte!

Koskahan oot käynyt Venäjällä?

Ainakin mun tuntemilla venäläisillä on enempi rahaa kuin mulla.

V-ttu että v-tuttaa tän palstan tyhmät putinistit! Menkää käymään Venäjällä niin tajuutte!

USA:ssa puolet kansasta elää kaduilla ja traileri parkeissa.

Tämä sopii myös tänne:

Ilta-Sanomat kirjoittaa Venäjän aloittavan naisten, lasten ja vanhusten evakuoinnin Itä-Ukrainasta:

"Itä-Ukrainan separatistijohto aikoo aloittaa siviilien evakuoinnit Venäjälle

Itä-Ukrainassa niin kutsutun Donetskin kansantasavallan separatistijohto sanoo aloittavansa siviilien evakuoinnit Venäjälle.

Separatistijohtaja Denis Pushilinin mukaan ensimmäiseksi evakuoidaan naiset, lapset ja vanhukset. Pushilin väitti Ukrainan suunnittelevan hyökkäystä Venäjän tukemille separatistialueille.

Niin kutsutun Luhanskin kansantasavallan separatistijohtaja Leonid Pasetshnik kehotti puolestaan asukkaita lähtemään turvaan Venäjälle.

Niin sanotut Donetskin kansantasavalta ja Luhanskin kansantasavalta ovat itse julistautuneet itsenäisiksi. Venäjän duuma on pyytänyt presidentti Vladimir Putinia tunnustamaan niiden itsenäisyyden.

Separatistihallintoja ylläpitää tosiasiassa Venäjä
." (IS)

Nyt siis ne, jotka katsovat että venäjämieliset voisivat häipyä Venäjälle, saavat haluamansa ainakin osittain.

Vakavasti sanoen tämä voi olla ensimmäinen selvä merkki siitä, että tilanteen odotetaan eskaloituvan todella pahaksi Itä-Ukrainassa. Se voi jopa olla merkki siitä, että Venäjä aikoo puuttua fyysisesti peliin ja oikeasti aloittaa sotatoimet Donbassissa. Mikäli Putin tunnustaa alueiden itsenäisyyden se on todennäköinen seuraus.

On totta, että Venäjä on käytännössä ylläpitänyt separatistien aluetta. Se on myöntänyt Venäjän passeja alueen väestölle ja tietämäni mukaan myös maksanut asukkaille sosiaalimenoja ja muutenkin avustanut alueen asukkaita sen jälkeen, kun Ukrainan hallitus hylkäsi heidät:

Mut meetpä minne tahansa Usaa, niin se maaseutu tai esikaupunkialue ei koskaan ole niin rempallaan kuin Venäjällä.

Tiet paskoja, infra surkeeta, keskeneräisiä sairaaloita, taloista meinaa parvekkeet tippua alas, sisustus ankeeta seinäryijyä/60-luvun kristallia, ruoka kamalaa, ei kunnollista hanavettä, saat pyykätä vaattees siitä hajusta reissun jälkeen, pienemmissä kaupoissa ei juuri mitään tarjolla, ja se ihana 300 euron palkka jonka kans mietit että ostatko taulu-tv:n ja lähdetkö kylpylään - vai päädytkö kuitenki ostamaan sen purkin hernekeittoa. Eläkeläiset eivät aina ole varmoja, saavatko eläkkeitään.
Kuulostaa Suomelta...

Suomessa ei ole yhtään niin kaunista mestaa mitä Venäjällä on.

Mä tykkään osittain venäläisestä mentaliteetista:
perhekulttuuri on tiiviimpi ja monelta osin parempi kuin Suomessa ja kaveria ei jätetä mentaliteetti on hieno juttu. Rakastan ja ihana kuulla venäläisiä sananlaskuja ja joitain tapoja/uskomuksia.
Ruoka on hyvää, ellei jopa hele-vetin hyvää!

Venäjä on iso maa, siellä on paljon hyvää ja paljon huonoa ja tietty ihan sitä hirveetäkin pas*kaa mitä meillä ei ole. Tosin täytyy ymmärtää, että hirveä pa*kaa löytyy meiltäkin mutta se on länsimaiseen korrektiin tapaan tietenkin siloteltu ja pahimmat jemmattu=sitä ei ole olemassa länsimaissa.
Venäläiset rakastaa maataan. Joka ikinen venäläinen jonka tunnen kaipaa aivan tajuttomasti takaisin maahansa eivätkä osaa arvostaa Suomen hienoa infraa tai toimivaa vessaa kun vaakakupissa ovat maanmiehet tapoineen, auttavat OIKEAT ystävät jne.
Toki mun otanta on pieni. Varmasti monet venäläiset haluavat esim. kasvattaa lapsensa länsimaissa jne.

Asioissa nähdään hyvää eikä niitä jäädä itkemään:

Aa, putket syynä sille, että tuolta itäslaavien suunnalta tulee niin mahtavia viulun vinguttajia?:D

Tuli selitys Itä-Ukrainan evakuointipäätökselle: Ukrainan presidentti Zelenskyi on kuulemma antanut armeijalle hyökkäyskäskyn hyökätä Itä-Ukrainan separatisteja kohti. Asemiin on tuotu mm. raskaita "Uragan" raketinheittimiä.

Rostovin alue Venäjällä on valmistautunut ottamaan vastaan massiivisen evakuoinnin. Venäjällä! Mistä lähtien ihmiset ovat sodan jaloista paenneet vihollisen suojiin?!

Informaation antoi kapinallisalueiden sotilaallinen päämies Pushilin.

Janus Putkonen on toimittanut nähtäväksi videomateriaalia pitkästä autojonosta Itä-Ukrainasta kohti Venäjää.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Mä tykkään osittain venäläisestä mentaliteetista:
perhekulttuuri on tiiviimpi ja monelta osin parempi kuin Suomessa ja kaveria ei jätetä mentaliteetti on hieno juttu. Rakastan ja ihana kuulla venäläisiä sananlaskuja ja joitain tapoja/uskomuksia.
Ruoka on hyvää, ellei jopa hele-vetin hyvää!

Venäjä on iso maa, siellä on paljon hyvää ja paljon huonoa ja tietty ihan sitä hirveetäkin pas*kaa mitä meillä ei ole. Tosin täytyy ymmärtää, että hirveä pa*kaa löytyy meiltäkin mutta se on länsimaiseen korrektiin tapaan tietenkin siloteltu ja pahimmat jemmattu=sitä ei ole olemassa länsimaissa.
Venäläiset rakastaa maataan. Joka ikinen venäläinen jonka tunnen kaipaa aivan tajuttomasti takaisin maahansa eivätkä osaa arvostaa Suomen hienoa infraa tai toimivaa vessaa kun vaakakupissa ovat maanmiehet tapoineen, auttavat OIKEAT ystävät jne.
Toki mun otanta on pieni. Varmasti monet venäläiset haluavat esim. kasvattaa lapsensa länsimaissa jne.

Asioissa nähdään hyvää eikä niitä jäädä itkemään:

Aa, putket syynä sille, että tuolta itäslaavien suunnalta tulee niin mahtavia viulun vinguttajia?
Juu mä oon samaa mieltä siitä, että venäläiset itse on kivoja.

Mut valtiovalta siellä ei ole kiva. Eivät osaa uudistaa maatansa&haluavat levittää sitä paskalandiaansa joka puolelle.

Tuli selitys Itä-Ukrainan evakuointipäätökselle: Ukrainan presidentti Zelenskyi on kuulemma antanut armeijalle hyökkäyskäskyn hyökätä Itä-Ukrainan separatisteja kohti. Asemiin on tuotu mm. raskaita "Uragan" raketinheittimiä.

Rostovin alue Venäjällä on valmistautunut ottamaan vastaan massiivisen evakuoinnin. Venäjällä! Mistä lähtien ihmiset ovat sodan jaloista paenneet vihollisen suojiin?!

Informaation antoi kapinallisalueiden sotilaallinen päämies Pushilin.

Janus Putkonen on toimittanut nähtäväksi videomateriaalia pitkästä autojonosta Itä-Ukrainasta kohti Venäjää.
Wau! Kiitos paljon kun infoat.❤️👍

• Tykkää
Reactions: KOOWEE
Juu mä oon samaa mieltä siitä, että venäläiset itse on kivoja.

Mut valtiovalta siellä ei ole kiva. Eivät osaa uudistaa maatansa&haluavat levittää sitä paskalandiaansa joka puolelle.
Voisiko ajatella niin, että venäläiset ihmiset ovat tuollaisia osittain siksi, että olosuhteet ovat tuollaisia… (mm. linkkaamani video voi antaa vinkin)…

KOOWEE kertoo että "kuulemma" . Eli ei varmistettua tietoa? Mutta se riittää sulle infoksi jälleen kerran
Nyt (taas?) menet asioiden edelle olettamuksinesi.

Vinkkinä sinulle: älä usko ihan kaikkea mitä oletat tai olet lukenut jostakin - kaikki eivät ole totta.
Ihmetyttää, että ovatko nämä jotkut valtamedian uhrien kokoontumisajot vai mitkä, koska täällä oletetaan, että lukemalla jotakin (ja kiittämällä infosta) pitää sitä heti autuaana totuutena? Jos näin niin älä syytä itseäsi. Valtamedia on onnistunut vaikuttamaan varmasti fiksumpiinkin ihmisiin.

Ihmiset vaihtavat täällä muun muassa mielipiteitä ja tietoa oppimastaan, jokainen jalostaa infosta mitä haluaa.👍

Ja jos ollaan asioista erimieltä kuin sinä niin älä huolestu. Minä ainakin pärjään mielipiteeni kanssa, mutta pärjäätkö sinä? Sinulla on kova huoli siitä että muut voivat olla eri mieltä, tai, jos joku on edes lukenut jotakin mikä eroaa mielipiteestäsi.

Olisiko maailma sinulle helpompi paikka jos puhuttaisi ainoastaan sellaisista asioista mitkä ovat linjassa sinun mielipiteen ja tiedon kanssa?
Jos näin - maailma olisi hyvin mielenköyhä paikka.:(

• Tykkää
Reactions: KOOWEE
Nyt (taas?) menet asioiden edelle olettamuksinesi.

Vinkkinä sinulle: älä usko ihan kaikkea mitä oletat tai olet lukenut jostakin - kaikki eivät ole totta.
Ihmetyttää, että ovatko nämä jotkut valtamedian uhrien kokoontumisajot vai mitkä, koska täällä oletetaan, että lukemalla jotakin (ja kiittämällä infosta) pitää sitä heti autuaana totuutena? Jos näin niin älä syytä itseäsi. Valtamedia on onnistunut vaikuttamaan varmasti fiksumpiinkin ihmisiin.

Ihmiset vaihtavat täällä muun muassa mielipiteitä ja tietoa oppimastaan, jokainen jalostaa infosta mitä haluaa.

Ja jos ollaan asioista erimieltä kuin sinä niin älä huolestu. Minä ainakin pärjään mielipiteeni kanssa, mutta pärjäätkö sinä? Sinulla on kova huoli siitä että muut voivat olla eri mieltä, tai, jos joku on edes lukenut jotakin mikä eroaa mielipiteestäsi.

Olisiko maailma sinulle helpompi paikka jos puhuttaisi ainoastaan sellaisista asioista mitkä ovat linjassa sinun mielipiteen ja tiedon kanssa?
Jos näin - maailma olisi hyvin mielenköyhä paikka.
No mä oon kiinnostunu FAKTOISTA, en yltiöpositiivisuudesta.

Kuuntelin just suomalaisen toimittajan haastattelua äsken paikan päältä itä-Ukrainasta. Ukrainalaiset pelkäävät nyt oikeasti. Se ei ole länsimedian luomaa vääristelyä.

Sota on vielä estettävissä diplomatian keinoin, mutta kyllä sen riski ylittää 50 %.

No mä oon kiinnostunu FAKTOISTA, en yltiöpositiivisuudesta.

Kuuntelin just suomalaisen toimittajan haastattelua äsken paikan päältä itä-Ukrainasta. Ukrainalaiset pelkäävät nyt oikeasti. Se ei ole länsimedian luomaa vääristelyä.

Sota on vielä estettävissä diplomatian keinoin, mutta kyllä sen riski ylittää 50 %.
Sori, mulla ei ole tarjota faktoja.
Tutkiskelen ihan omassa tahdissa.

Ehkä se tekee minusta yltiöpositiivisen?:unsure:

@Echo

olisiko sinulla linkkiä siihen suomalaisen toimittajan haastatteluun?

@Echo

olisiko sinulla linkkiä siihen suomalaisen toimittajan haastatteluun?
Äh kun jokasessa tv-oppaassa netissä näytetään vaan ohjelmat tästä kellonlyömästä alkaen.

Siis Ylen joku haastatteluohjelma 2 tuntia sitten. Siinä oli sen itä-Ukrainassa oleva toimittaja ja Hallis.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä