Syyskuiset 2022 🍁🧡

Mulla kipeytyi rinnat vasta tällä viikolla. Mut kaikkee muuta oiretta on siitä plussaamisesta sit ollu kokoajan mm. Turvotusta, vatsan toimimattomuutta, väsymystä. Myös yöhikoilu. Ai jestas mikä lämpöpatteri sitä on tullu oltua myös lievä etoilu sattui alkaan sunnuntaina, mut sitäkään ei oo joka hetki.

Oijoi, toivottavasti korona olis negat. Ois tosiaan vähän liikaa!

Mulle jäi vähän "kammo" siitä kunnallisesta, kun siellä viimeks saatiin huonoja uutisia ja se hoitaja ei edes alkuun kertonu, muuta kuin "teen lähetteen tästä nyt yliopistolliseen sairaalaan " kunnes sain tivattua tiedon että epäily km on. Niin ollaan tässä pohdittu jospa varattaiski kuiten varhaisultra yksityiseltä, niin pääsis suoraan lääkärille, joka voi kertoa suoraan miten massussa menee. Saa nähä nyt kumpaan päädytään!
Kyllä mä luulen, että tässä ehtii vaikka minkälaista "oiretta" vielä tulemaan ja kokemaan. Mä kyllä ennemmin vähän palelen, kuin että kuuma olis. Mutta joo, tuo väsymys. Ei meinaa työpäivää pysyä hereillä :D.

Koronatulos oli onneksi negatiivinen!

No joo, ymmärrän kyllä että helposti jää tietystä paikasta huono fiilis kun siihen liittyy ikäviä kokemuksia. Varmaan mä pähkäilen tätä ultraa omalla kohdalla niin kauan että huomaan, ettei sinne enää kannata mennä. :D Saa nähdä.
 
Mä kävin nyt sitten sen kolmannen. Jotenkin ajattelin, että ainetta on jo valmiiksi kehossa. Ensimmäistä en todennäköisesti olisi tässä kohtaa ottanut.
2aiempaa saanut pfizeria ja nyt täälläkin saatavuus ongelmien vuoksi laitetaan Modenaa(?), muille, kuin lapsille ja nuorille miehille. Kerroin toiveen samasta ja sainkin ongelmitta kolmannen pfizerin ja onnittelut odotuksesta.
Mä oon kans tätä koronarokote asiaa tässä pähkäillyt. Mutta hyvä tietää, että pyynnöstä saattaisi olla mahdollisuus saada tuota pfizeriä, mitä minäkin oon aiemmat kaksi saanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Mimmimami
Mulla tänään ovulaatiosta laskettuna rv 5+0 mutta neuvolan laskujen mukaan rv 6+1. Ihan pientä pahoinvoinnin tynkää aika-ajoin ja koko ajan joko liian kuuma tai kylmä. Tisseihin mulla ei vaikuta raskaus mitenkään, paitsi sitten raskauden loppupuolella tummenevat ja kasvavat, mutta ei tosiaan ole minkään näköisiä tuntemuksia. 😄

Koronarokotteesta olen nyt pähkäilyn jälkeen päättänyt että otan kolmannen rokotteen vasta toisella tai kolmannella kolmanneksella, vaikka edellisestä onkin nyt jo 6 kuukautta. Enpähän jää asiaa sitten vatvomaan päässäni, että oliko rokotteella vaikutusta, jos nyt menisikin kesken tässä alussa.
 
Kyllä mä luulen, että tässä ehtii vaikka minkälaista "oiretta" vielä tulemaan ja kokemaan. Mä kyllä ennemmin vähän palelen, kuin että kuuma olis. Mutta joo, tuo väsymys. Ei meinaa työpäivää pysyä hereillä .

Koronatulos oli onneksi negatiivinen!

No joo, ymmärrän kyllä että helposti jää tietystä paikasta huono fiilis kun siihen liittyy ikäviä kokemuksia. Varmaan mä pähkäilen tätä ultraa omalla kohdalla niin kauan että huomaan, ettei sinne enää kannata mennä. Saa nähdä.
Mä veikkaan, että mulla menee ton varhaisultran kanssa vähän samalla tavalla, että pohdin sitä aikani ja havahdun että kohta se np-ultra onkin enkä enää varaa. Ekassa kävin joka kaks kertaa vu:ssa (ensimmäisessä näkyi kyllä sikiö sykkeineen mutta lisäksi joku muu epämääräinen juttu, joten tästä syystä varasin toisen parin viikon päähän josko olisi selvinnyt mikä se on, mutta ei selvinnyt), mut nyt en tiiä saanko siitä mitään enempää. Jotenkin osaan tässä raskaudessa ottaa kaiken rauhallisemmin enkä niinkään hae varmistusta raskaudesta niinkuin ekassa. Enkä sano tätä nyt siis mitenkään pahalla kenellekään, joka menee varhaisultraan tms. ❤ Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa😅
 
Mä veikkaan, että mulla menee ton varhaisultran kanssa vähän samalla tavalla, että pohdin sitä aikani ja havahdun että kohta se np-ultra onkin enkä enää varaa. Ekassa kävin joka kaks kertaa vu:ssa (ensimmäisessä näkyi kyllä sikiö sykkeineen mutta lisäksi joku muu epämääräinen juttu, joten tästä syystä varasin toisen parin viikon päähän josko olisi selvinnyt mikä se on, mutta ei selvinnyt), mut nyt en tiiä saanko siitä mitään enempää. Jotenkin osaan tässä raskaudessa ottaa kaiken rauhallisemmin enkä niinkään hae varmistusta raskaudesta niinkuin ekassa. Enkä sano tätä nyt siis mitenkään pahalla kenellekään, joka menee varhaisultraan tms. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa
Hahh, hyvä että muitakin harkitsevaisia luonteita liikenteessä. En mäkään pahalla tarkoita, mutta pohdin kyllä sitä, tuoko se mitään itselleni. Jos kaikki on hyvin, tuskin huolehtiminen silti siihen loppuu. Ja taas jos kaikki ei ole hyvin, niin auttaako sen tietäminen aiemmin mitään.. Katsellaan...
 
Hahh, hyvä että muitakin harkitsevaisia luonteita liikenteessä. En mäkään pahalla tarkoita, mutta pohdin kyllä sitä, tuoko se mitään itselleni. Jos kaikki on hyvin, tuskin huolehtiminen silti siihen loppuu. Ja taas jos kaikki ei ole hyvin, niin auttaako sen tietäminen aiemmin mitään.. Katsellaan...
Juurikin näin itse ajattelen asian. Koska tosiaan viimeksi kun kahdessa kävin, niin ei se murehtiminen siihen loppunut todellakaan vaikka ultrassa todettiin kaiken olevan kunnossa.
 
@Mimmimami Mullaki ollu unettomuutta, tosi ärsyttävää, ku yöllä saattaa valvoa ihan pirteen olosena, miljoona ajatusta päässä, ja sitte aamulla aina väsyttää!

@ötökkä~ Mullaki esikoinen jo sen verran vanhempi, että ihan vierailta tuntuu kaikki vauvajutut, ku siitä on niin pitkä aika! Mut ittee ei taas yhtään kiinnostais miettiä mitään vaunuja tai muita tarvikkeita; tuntuu että riitti se "ekan kerran vauvahuuma", ku innoissaan hankki kaikkee, ja nyt vaan haluis, et vois vaan tulla se vauva ilman mitään hirveetä tavaroiden haalintaa tai elämänmuutoksia muutenkaan! =D Mut jos tää nyt tästä pitemmälle jatkuu, niin ehkä se huuma ehtii sieltä vielä herätä...

Ite meen varhaisultraan sillä ajatuksella, että sais mahollisimman pian tietää, jos siellä on alun alkaenki jotain häikkää, niin sais sit myös nopeemmin keskeytettyä sen (kokemusta keskeytyneestä keskenmenosta, jollon asialle täytyy sitten konkreettisesti tehä jotain, ja sillon oli ihan kiva, ettei asia selvinny vasta viikolla 12). Mutta tietty se ei helpota tulevasta huolehtimista, kun ihan hyvin jotain voi mennä mönkään myöhemminkin!

Vielä viikko siihen...Toisaalta tuntuu, et nopeesti menee aika, ku on tää kiireinen arki, ni päivät vaan hujahtaa jonneki! Eilen pääsin vihdoin taas lenkilleki, ja yritän nyt ryhdistäytyä ton liikunnan kanssa, ettei mee ihan rapakuntoon!
 
Heippa! Minäkin voisin liittyä tänne tuolta haaveilijoista. :) Plussan sain maanantaina, ja on ollut jotenkin uskomaton fiilis, että voiko tämä olla totta. Mitään konkreettista en ole vielä asian eteen tehnyt, paitsi juuri laitoin neuvolaan viestiä ajanvarauksesta. Sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Oireita minulla ei juurikaan ole ollut, ehkä vähän huimausta ja rinnat hieman arat. Masussa myös jotain jomottelua tuntunut parina päivänä, mutta se on ollut tosi pientä. En ole oireettomuudesta huolissaan, kun edellinenkin raskaus oli melkolailla oireeton alusta asti. Varhaisultra vähän houkuttelis, esikoisen aikaan ei kylläkään käyty. Viimeksi ultrattiin heti ekassa neuvolassa mun epäsäännöllisen kierron vuoksi, toivon samaan nytkin. :) Vähän on sellainen hölmistynyt olo kun viime kerrasta on jo niin pitkä aika, että miettii vain mitäs kaikkia muutoksia tässä nyt onkaan tulossa. Ihanaa aikaa joka tapauksessa. :love:

Olisin myös myöhemmin kiinnostunut fb-ryhmästä. En ehkä ihan vielä tässä vaiheessa, mutta toivottavasti mukaan pääsee myöhemminkin. :)

La:sta en oikein tiedä milloin se nyt sitten olis, kun minulla on suht pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Kaksplussan laskuri näyttää 27.9. mutta joku toinen laskuri taas 21.9. Hedelmöittymisajankohtaa en tarkalleen tiedä, enkä myöskään ovulaatiota, niin vähän hankala on arvioida. Tiistaina digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa, joten uskon ehkä tuohon 27.9. enemmän.
 
5+5 täällä, huimat 2 viikkoa vielä varhaisultraan. Etova olo taustavireenä, rinnat kipeät ja väsymys jotain järkyttävää. Olen mennyt koko viikon lasten kanssa yhtä aikaa nukkumaan ja silti onnistuin eilen nukkumaan päiväunet. Nälkä on myös kova, usein kun ruoka-aika tulee, on kuin en olisi aikoihin syönyt ja mikä tahansa ruoka maistuu herkulliselta. Toivon, että jatkuu näin eikä pahoinvointi pahene liikaa......
 
  • Tykkää
Reactions: Tintin-91 ja Vehkis
Kyllä mä luulen, että tässä ehtii vaikka minkälaista "oiretta" vielä tulemaan ja kokemaan. Mä kyllä ennemmin vähän palelen, kuin että kuuma olis. Mutta joo, tuo väsymys. Ei meinaa työpäivää pysyä hereillä .

Koronatulos oli onneksi negatiivinen!

No joo, ymmärrän kyllä että helposti jää tietystä paikasta huono fiilis kun siihen liittyy ikäviä kokemuksia. Varmaan mä pähkäilen tätä ultraa omalla kohdalla niin kauan että huomaan, ettei sinne enää kannata mennä. Saa nähdä.
Jep. Kannattaa tehdä miten itsestä tuntuu😊. Mäkin oon pähkinyt ultraa, mut kyllä se nyt on varattuna. Vaikka eihän se uä vielä paljon kerro ja huolihan jatkuu senkin jälkeen.
 
@Mimmimami Mullaki ollu unettomuutta, tosi ärsyttävää, ku yöllä saattaa valvoa ihan pirteen olosena, miljoona ajatusta päässä, ja sitte aamulla aina väsyttää!

@ötökkä~ Mullaki esikoinen jo sen verran vanhempi, että ihan vierailta tuntuu kaikki vauvajutut, ku siitä on niin pitkä aika! Mut ittee ei taas yhtään kiinnostais miettiä mitään vaunuja tai muita tarvikkeita; tuntuu että riitti se "ekan kerran vauvahuuma", ku innoissaan hankki kaikkee, ja nyt vaan haluis, et vois vaan tulla se vauva ilman mitään hirveetä tavaroiden haalintaa tai elämänmuutoksia muutenkaan! =D Mut jos tää nyt tästä pitemmälle jatkuu, niin ehkä se huuma ehtii sieltä vielä herätä...

Ite meen varhaisultraan sillä ajatuksella, että sais mahollisimman pian tietää, jos siellä on alun alkaenki jotain häikkää, niin sais sit myös nopeemmin keskeytettyä sen (kokemusta keskeytyneestä keskenmenosta, jollon asialle täytyy sitten konkreettisesti tehä jotain, ja sillon oli ihan kiva, ettei asia selvinny vasta viikolla 12). Mutta tietty se ei helpota tulevasta huolehtimista, kun ihan hyvin jotain voi mennä mönkään myöhemminkin!

Vielä viikko siihen...Toisaalta tuntuu, et nopeesti menee aika, ku on tää kiireinen arki, ni päivät vaan hujahtaa jonneki! Eilen pääsin vihdoin taas lenkilleki, ja yritän nyt ryhdistäytyä ton liikunnan kanssa, ettei mee ihan rapakuntoon!
Jäin miettimää ite kans nyt tuota kkm mahdollisuutta, että se olis kyllä tosiaan kiva saada tietää asap eikä sit np-ultrassa. En vielä kyllä varaa ultraan aikaa, mutta sen verran jo tutkin, että Terveystalo tarjoaa kyllä edullisimmin ja eniten aikoja, joten varmaan sitten lähempänä jos tulee se tunne, että pakko saada varmistus niin sieltä saa varmasti nopeastikin ajan :D

Täällä outojen oireiden tarina jatkuu. Nyt on tullut erittäin voimakas raudan maku suuhun aina kun vähänkin niiskuttaa nenää sisään päin. Eli tää plus tukkoinen nenä ei oo kyl hyvä yhtälö, koska niiskutusta ei pysty välttämään ja aina kun sen tekee niin tulee niin kamala raudan maku suuhun että yököttää.
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Onnittelut ja tervetuloa uusille! <3

Täällä myös yksi harkitseva luonne. En ole vielä ainakaan kokenut tarvetta itse mennä varhaisultraan, mutta olen pitänyt oven avoinna, jos sellainen olo tulee. :D Varmaan käy niin, että NT sieltä alkaa kolkutella jo ensin.

Nyt siis 8+0. Mulla tosiaan oli se yks viikko aika heikko happi, olisko ollu 6+. Oksentaa ei onneksi tarvinnut, mutta syödä piti IHAN koko ajan, jotta pahoinvointi pysyisi edes jotenkin hallinnassa. Oli keksittävä jatkuvasti jotain uutta syötävää, mikä voisi mahdollisesti maistua. Silloin kieltämättä vähän pelotti, jos oikeasti kestää pitkään ja pahenee. Mutta sitten yhtäkkiä olo helpottikin. Jäi sellainen taustaöllötys. Vieläkin nälkä aiheuttaa etovaa oloa ja se nälkä tulee kans todella voimakkaana. Eli tarkkana pitää olla, mutta ihan eri tasolla kuitenkin kuin aikaisemmin. Aika jännä.. Vielähän sitä ehtii. Tissikipu jatkuu, hengästyttää kovasti, nenä tukossa ja väsymys nyt oikeestaan sen lisäksi.
 
Onnea uusille plussanneille ja pahoittelut hiljaiselosta!

Mun piti siirtää varhaisultra ensi viikkoon kun ollaan sairasteltu, siellä käytyäni laitan liittymispyyntöä fb-ryhmäänkin, kiva kun perustitte sen!

Kerrottiin parille läheiselle raskaudesta jo, jännästi tuli vähän konkreettisempi olo koko hommasta.
Konkretiaa lisää kyllä alituinen väsymys ja huonovointisuus, jotenkin olen ollut aivan puhki. Kunnon korona-ahdistus. Sääkin on ollut suht tympeä. Tänään sallin itselleni jotain kivaa harmauden keskellä, ja käytiin esikoisen kanssa kävelyllä ostamassa lounasta, laskiaispullia ja kukkia. Piristi kummasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Soitin tänään neuvolaan ja varasin ensi käynnille ajan. Heidän laskurin mukaan laskettu aika on 23.9, eli parilla päivällä siirtyi eteenpäin.

Vähän toi ensi käynti tuntuu turhalta ruokaohjeineen jne. Edellisestä ensikäynnistä on kuitenkin aikaa alle 3v 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimami
Varhaisultraan olen varmaan menossa, mutta missä kohtaa? Ihana nähdä syke ja tietää, että joku oikeasti matkassa ja toisaalta km sattuessa osaa kertoa raskauden olleen oikeassa paikassa (oli marraskuussa hyvä tieto) 🤷
Ihan hirveä shokki olisi vasta nt-ultrassa todeta, ettei mitään ollutkaan kasvamassa.
Kaikki seulonnat ja verikokeet ym. täytyy varata ajoissa, mutten mitenkään haluaisi minnekään olla aikaisin yhteyksissä. Viimeksi km oli juuri alkamassa, kun kävin verikokeissa..
Neuvolan eka käynnin saa varmaan skipattua, kun just siellä ehdittiin käymään.
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja hiliputti
Enniina
Hei!

Liityn nyt mukaan, rv 7+3. Uutena vuotena tuli plussa, mutta uskoin kunnolla olevani raskaana vasta toissapäiväisen varhaisultran jälkeen. Jotenkin herkistyin siinä, kun näin sen sykkeen, sain kyllä sitten koottua itseni 😅 Koronarokotukseen ja neuvolaan olis aika ensi viikolla, että koko ajan tässä saa kyllä jotain odottaa tai hermoilla.

Oireet alkoi eilen, sellanen aaltoileva ällötys ja rintojen arkuus. Aiemmin ollut vaan väsymystä ja sit herään tai ainakin havahdun lähes joka yö neljän viiden aikaan, vaikka yleensä nukun hyvin. Nyt just tällanen hetki, mies vielä nukkuu sikeästi.

Tää on ensimmäinen raskaus ja yritystä oli useampi vuosi, toivottavasti kaikki menee hyvin! Ei vielä kovin luottavainen olo, mutta ehkäpä tää tästä.
 
Hei!

Liityn nyt mukaan, rv 7+3. Uutena vuotena tuli plussa, mutta uskoin kunnolla olevani raskaana vasta toissapäiväisen varhaisultran jälkeen. Jotenkin herkistyin siinä, kun näin sen sykkeen, sain kyllä sitten koottua itseni 😅 Koronarokotukseen ja neuvolaan olis aika ensi viikolla, että koko ajan tässä saa kyllä jotain odottaa tai hermoilla.

Oireet alkoi eilen, sellanen aaltoileva ällötys ja rintojen arkuus. Aiemmin ollut vaan väsymystä ja sit herään tai ainakin havahdun lähes joka yö neljän viiden aikaan, vaikka yleensä nukun hyvin. Nyt just tällanen hetki, mies vielä nukkuu sikeästi.

Tää on ensimmäinen raskaus ja yritystä oli useampi vuosi, toivottavasti kaikki menee hyvin! Ei vielä kovin luottavainen olo, mutta ehkäpä tää tästä.
Tervetuloa! Mulla samat viikot ja ollu kans unettomuutta öisin! Ite en oo vielä varhaisultrassa käyny, mutta muistan kans esikoisen osalta, et sit vasta asia konkretisoitu ja uskals alkaa ihan oikeesti odottaa! <3

Yks aamuyö heräsin joskus puol viideltä ja siinä valvoessa tuli sellanen olo, niinku suu ois jotenki likanen (kärsiny nyt myös hirveestä suun kuivuudesta öisin), ni oli pakko nousta ylös ja mennä pesemään hampaat (jotka olin kyllä ihan normaalisti illallaki pessy)! ="D Sit takas nukkumaan.
 
Heippa, ja onnea kaikille syyskuisten odottajille vielä näin jälkijunassa!🥰 Ihanaa, että meitä on monta täällä.

Saimme jouluaattona unohtumattoman lahjan plussatestin muodossa ja kovasti toivomme, että viimein saisimme vauvan syliin asti. Esikoista odotamme, mutta huoli on ollut päivittäin osa tätäkin raskautta, sillä taustalla useita keskenmenoja.

Varhaisultria on ollut useampia vuodosta johtuen, mutta niin vain sitkeä pieni on yhä matkassa. Tänään 7+6 ja la 4.9.❤
 
@Hapskrankki Ihania uutisia! Niin paras tunne nähdä pieni ultrassa. Kummasti se helpottaa oloa, kun näkee, että siellä on kaikki hyvin. Mulle sanoivat ultrassa, että huoli ei kuulemma lopu koskaan. Vaatinee itseltäni hieman opettelua vielä.
No niinpä! Tuntuu ihan käsittämättömältä. Oireita on yhtä vähän kuin syksyllä keskenmenneessä raskaudessa, joten luotto oli aika nollassa. Mut ehkä nyt tästä raskaudesta saadaan vauva!
 
Heippa, ihanaa että on tullut paljon uusia plussanneita ja onnea kaikille 😍❤ Jos tuonne etusivun listalle haluaa, vois laittaa vaikka nimimerkki, ikä, monesko lapsi, LA ja sairaala, tietenkään ei tarvitse laittaa kaikkia noita, mutta ne tiedot joita sinne haluaa. Mun on sitten helpompi sinne suoraan kopsata ja lisätä. Jotkut ei esim halua suoraan listalle heti ja mun on helpompi sitten myös lisäillä 🤗

Käyn täälläkin vielä lukemassa, mutta oon tuolla Facebookin puolella enemmän, joten jossain vaiheessa voisi miettiä mitä tuon etusivun listan kanssa tehdään, tulisiko siitä samanlailla päivitettävä kun esim haaveilijoissa? 😊
 
Moikka ja tsemppiä kaikille tähän alkuun😊 Minä voisin mielellään kans tulla Facebookin syyskuisten ryhmään. Nyt menossa 8+2 ja la 2.9. Iän ja taustan ja alun vuotojen vuoksi koetan suhtautua vielä varovaisesti, mutta tietysti kovasti toivoen parasta. Ultrassa löytyi syke perjantaina.
Mielenkiintoista tuo rokotepohdintakin, mulla harkinnassa. Kaksi piikkiä olen saanut, mutta en ainakaan vielä uskalla kolmatta.
 
Moikka ja tsemppiä kaikille tähän alkuun Minä voisin mielellään kans tulla Facebookin syyskuisten ryhmään. Nyt menossa 8+2 ja la 2.9. Iän ja taustan ja alun vuotojen vuoksi koetan suhtautua vielä varovaisesti, mutta tietysti kovasti toivoen parasta. Ultrassa löytyi syke perjantaina.
Mielenkiintoista tuo rokotepohdintakin, mulla harkinnassa. Kaksi piikkiä olen saanut, mutta en ainakaan vielä uskalla kolmatta.
Voit laittaa nimen jolla oot Facebookissa yksityisviestinä mulle tai @Liljah niin lisätään sut Facebook ryhmään 😊
 

Yhteistyössä