Lisbeth86
Esim. ratsastusta kannattaa välttää ja muitakin sellaisia lajeja, joissa vaarana on kaatua/lentää/tippua. Mä esim. käyn rullaluistelemassa pitkiä matkoja ja vaikka en olekaan kaatunut nuoruusvuosien jälkeen, en tiedä uskaltaisinko luistella raskaana. Tosin nythän kadut on täynnä lunta, mutta oon korvannu rullaluistelua tavan luistelulla ja hiihdolla, tekniikka ei oo ihan kunnossa hiihdossa varsinkaan . Ratsastustunneista oon kans haaveillu, kävin ennen aktiivisesti, mutta jäi käytännön syistä. Ja en tiedä uskaltaisiko kiipeillä raskaana . Jäällä luistellessa terä meinaa upota sata kertaa railoon, onneksi tasapaino on suht hyvä, joten en ole vielä lentänyt, mutta ei tämä tuuri ikuisesti kestä . Miehen kanssa pallotellaan kans joskus kaukalossa, tykkään olla maalissa ja mahdollisuuksien mukaan puolustan maalia raivoisasti polvet mustelmilla . Olen semisti rämäpää, niin vähän pitää miettiä tekemisiään sit kun/jos raskaustesti näyttää plussaa .Tästä tuli mieleen: mitä liikuntarajoituksia on sitten kun raskautuu? Syksyllä näitä googlasin ja se selvisi, ettei hotjoogaan (infrapunavalon vuoksi), ilmajoogaan tai kovasti sykettä nostavaan saa osallistua, mutta itselle se raja tuntuu niin häilyvältä. Mikä on liikaa sykettä?
Kävin raskauden alussa sen enempää asiaa pohtimatta bodypumpissa ja hotjoogassa ja välillä aina mietin aiheuttiko ne silloisen keskenmenon. Oman mielenrauhan vuoksi, jos vielä tulisi raskaaksi, niin varmaan liikkuisi tosi varovasti.. Sit kuitenkin sanotaan, että liikunta tekee hyvää. En vaan jaksa mennä jonnekkin kävelylle tylsistymään, jos se on sitä suositeltavaa liikuntaa..
Alkoholin osalta sanoisin, että vuoden alku on kiitollista aikaa vrt. pikkujoulukausi. Tuntuu kyllä muutenkin aina selittelyltä kaikki juomattomuus, vaikkei niin tarvitsisi todellakaan olla.. Suomalaista juomakulttuuria parhaimmillaan!