Haaveena vauva 2022

@MorionDS tervetuloa ja lämmin osanottoni! 💔❤
Kyllä minä pitäisin ihan mahdollisena että raskaudella olisi mahdollisuudet alkaa vaikka pienesti kohtuun onkin kajottu. Pidetään peukkuja!

@Fazeriina82 on kyllä ärsyttävää että oireet on niin samanlaiset. 😞

Minä olin eilen jo ihan varma että samalla tavalla tässä käy kun viime kierrossakin mutta tänään olikin sitten viiva vähän vahvistunut. Ehkä tässä pieni toivo sitten vielä on. Vuotoa ei ole nyt juurikaan tullut.

Tässä tämän aamun (dpo 11) testi, mitä mieltä olette?


Tässä eilinen:

 
Viimeksi muokattu:
Tänään dpo 3 ja tuntuu todellakin piinailulta. Yritän olla pohtimatta oireita, ettei vaan vahingossa tuu kuviteltua mitään ja sitten kuukautisten alkaessa hirvee suru. Pakko kuitenkin ihmetellä, kun kipuja on ollut oviksen jälkeen. Tänään töissä piti ravata vessassa, kun tuntui että menkat alkaa, mutta ei kyllä mitään vuotoja tullut. Välillä vihloilee vasemmalle munasarjaan, välillä kunnon menkkamaista jomottelua. En kiinnittänyt loppukesästä huomiota dpo oireisiin, koska ajatus että ensimmäisellä kerralla tärppäis tuntui jotenkin niin absurdilta. Sen verran muistan että viikko ovulaation jälkeen kun hypin hetken töissä trampoliinilla lapsosten kanssa, tuli oikein silmät sumentava kipupiikki ja tuntui että koko kohtu vääntyy ympäri sekä putoaa lattialle. Kumpa tää olis ”hyvää kipua”.
Tuletko haaveilupiinailu listoille? Me mennäänkin näköjään melkein samoilla piinapäivillä :) peukut pystyssä
 
@MorionDS tervetuloa ja lämmin osanottoni!
Kyllä minä pitäisin ihan mahdollisena että raskaudella olisi mahdollisuudet alkaa vaikka pienesti kohtuun onkin kajottu. Pidetään peukkuja!

@Fazeriina82 on kyllä ärsyttävää että oireet on niin samanlaiset.

Minä olin eilen jo ihan varma että samalla tavalla tässä käy kun viime kierrossakin mutta tänään olikin sitten viiva vähän vahvistunut. Ehkä tässä pieni toivo sitten vielä on. Vuotoa ei ole nyt juurikaan tullut.

Tässä tämän aamun (dpo 11) testi, mitä mieltä olette?

Minulle tuo olisi plussa
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
@MorionDS tervetuloa ja lämmin osanottoni!
Kyllä minä pitäisin ihan mahdollisena että raskaudella olisi mahdollisuudet alkaa vaikka pienesti kohtuun onkin kajottu. Pidetään peukkuja!

@Fazeriina82 on kyllä ärsyttävää että oireet on niin samanlaiset.

Minä olin eilen jo ihan varma että samalla tavalla tässä käy kun viime kierrossakin mutta tänään olikin sitten viiva vähän vahvistunut. Ehkä tässä pieni toivo sitten vielä on. Vuotoa ei ole nyt juurikaan tullut.

Tässä tämän aamun (dpo 11) testi, mitä mieltä olette?


Tässä eilinen:

Musta on kans plussa. Varovaiset onnittelut vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
@MorionDS tervetuloa ja lämmin osanottoni!
Kyllä minä pitäisin ihan mahdollisena että raskaudella olisi mahdollisuudet alkaa vaikka pienesti kohtuun onkin kajottu. Pidetään peukkuja!

@Fazeriina82 on kyllä ärsyttävää että oireet on niin samanlaiset.

Minä olin eilen jo ihan varma että samalla tavalla tässä käy kun viime kierrossakin mutta tänään olikin sitten viiva vähän vahvistunut. Ehkä tässä pieni toivo sitten vielä on. Vuotoa ei ole nyt juurikaan tullut.

Tässä tämän aamun (dpo 11) testi, mitä mieltä olette?


Tässä eilinen:

Ehkä se tuosta nyt alkaa vahvistua kun vasta kuitenkin dpo11 ja kaikki meneekin hyvin nyt☺
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Juu ei ollu mun tauko täältä kovin pitkä ja mieli alkaa jo kelailla vaikka mitä. Kovasti en ole vielä oireita ehtinyt kuvitella itselleni ja koetan muistuttaa että varmaan vasta dpo4 vaikka lista sanoo dpo6. Mulla kun ovistikut loppui kesken enkä ostanut lisää kun "kyllä se ovis tulee ilman tikkujakin, peuhataan vaan tarpeeksi niin tärppää".

Nyt mä lähinnä oon kaiken aikaa mitä liikenee känny kädessä, täällä, googlettelen kaikkea mahdollista raskauden alkamisesta jne. 🙄 Et silleen tosi "maltilla" odottelen että aika kuluisi ja tulisi sunnuntai edes. Onneksi on töitä viikonloppuna niin menee ne viime päivät vähän nopeammin, aika tästä siihen sen sijaan ei.

Vatsassa on ehkä jotain tuntemuksia mutta todennäköisesti kuvittelen ne. Pientä vilutustakin mutta nenäkin on tukossa. Viikkoon ainakaan nyt ei ole odotettavissa että rinnat oireilisi edes vaikka tärppäisi, ens viikolla sitten puristelen niitä kuitenkin jatkuvasti kunnes menkat alkaa jos ei plussaa näy sunnuntaina.

Kyl tää vauvakuumeilu tekee aika sekopäiseksi 😫
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimami
Tänään dpo 4, ajoittaista menkkamaista kipuilua/jomottelua alavatsalla. Huomasin vessassa käydessä, että alakerran haju oli erilainen, ei siis paha, mutta erilainen. Vähän samankaltainen kun edellisessä raskaudessa. 😅 Tunnistaako luteaalivaihetta mistään? T: noviisi näissä jutuissa
 
Osaiskohan joku fiksumpi kertoa, kun perjantaina on gynelle aika jossa todennäköisesti tehdään samalla sisätutkimus ja ultraus, niin voiko sieltä vielä dpo 8 näkyä mitään merkkejä kiinnittymisestä tai hedelmöittymisestä? Vissiin keltarauhasvuotoa voi näkyä, mutta noin muuten? 🧐
 
Osaiskohan joku fiksumpi kertoa, kun perjantaina on gynelle aika jossa todennäköisesti tehdään samalla sisätutkimus ja ultraus, niin voiko sieltä vielä dpo 8 näkyä mitään merkkejä kiinnittymisestä tai hedelmöittymisestä? Vissiin keltarauhasvuotoa voi näkyä, mutta noin muuten?
En usko että niin aikaisin voi vielä näkyä. Minä kävin kuopuksen alkuraskaudessa gynellä endometrioosi asioissa dpo 6 ja silloin ei ainakaan ultrassa raskaus vielä näkynyt.

@Selis jos päivittelet listaa aamulla niin mulle voisi päivittää kierron pituudeksi 33-38, kun sitä se nyt on viimeaikoina ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Dpo7, ehkä. Ovisoireet ym. jälkikäteenkin vaikutti että pitäisi paikkansa, mutta eilen ihan juoksevaa valkkaria, lämmöt ennemminkin sahaa, kuin pysyisi ylhäällä ja alamahakivut on lieventyneet muttei poistunut. Aattelin sitten, että kierto alkaa taas venyä (pcos) ja olisikin nyt vasta ovis tai jotain. Ääh.. Tuli sit talletettua tänäänkin, mutta ei kyllä yhtään ollut fiilis. Rinnat tai oikeastaan nännit on herkkinä. Viikonvaihteessa tulee varmasti mielenkiinnosta testailtua, vaikka järkevää olis vaan menkkoja odotella. Piinalistalle voi laitella, ken seuraavaksi päivitteleekin, kiitos! (Ei maalaudu punaiseksi)
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Ajattelin jos tässä kierrossa jättäisi ovistestit pois jos saisi näin stressiäkin vähemmälle.. eilen täällä valitin niukasta vuodosta mutta tänään kyllä tullut ihan kunnon vuotoa, tuntuu että nämä vasta alkaa olla lähimpänä mun normimenkkoja, joten ehkä kroppa tästä palautuu. Yritän huomenna lukea muiden kuulumiset, en oo kerennyt täällä olla oikein viimeaikoina :)
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

11.1.2022 Tiistai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Sinnae, 9/21, 2. lapsi
Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
Snanniska, 12/21, 4 lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

Liljah…………………………kp 35/33-38
Topukka………………………..kp 28/30-38
Leppis-……………………kp 27/28-30
Selis……………………………kp 26/28-30
Lili_86………………………..kp 26/32-34
Mimerkki....................kp 25/29-30
Mimmimami……………….kp 25/29
Sofiika……………………………kp 25/30
Martta83……………………..kp 18/26-27
Tähtipölyä………………….kp 17/28-30
Keksi82………………………..kp 13/28
SandraB…………………….kp 5/27
Snanniska………………….kp 3/28-29
Lumihiutale……………….kp 3/27-28

★★★★★★★★★★★★★

Liljah……………………..dpo12
Leppis-………………..dpo11
Elsa96………………..dpo11
Selis…………………….dpo9
Lili_86………………..dpo9
Mimmimami……dpo8
Mimerkki………….dpo7
Keksi82……………..dpo1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla nyt sellanen fiilis et menkat ne sieltä tulee… jomottelee siihen malliin et ei voi muuta odottaa. Perjantai-sunnuntai välillä pitäis menkat viimeistään alkaa. Silti kyllä kutkuttais testaa, mulla vaan ei oo yhtään herkkää testiä et en tiiä kandeeko edes. Tuhlasin sen yhden herkän siis eilen 🤣
 
Mulla taas on tasan yksi testi, jonka säästän sinne, kun menkat on myöhässä (jos siis päästään sinne asti). Pakko odotella loppuviikkoon kun karanteenista ei lähdetäkkään uusia testejä hakemaan. Onneksi on ees toi yks. Sit jos sattuis oleen plussa, niin mies saa käydä vklp hakemassa lisää kun tulee työreissulta kotiin. :D
 
Tämän päivän testi, aika samanlainen kun eilen.


Ihan tajuttoman kylmä! Heräsin yöllä paleluun vaikka olin paksun untuvapeiton alla, jota en yleensä edes käytä kun se on liian lämmin. Lämmöt on pysynyt nyt pari päivää korkealla (tai no minulle korkealla, monelle varmaan ihan peruslukemissa. 😄) Unet on myös edelleen todella selviä vaikkakin ihan sekoja. Ja pahoinvointia ja närästystä on ajoittain. Ei ollut kyllä aamulla herätessä epäilystäkään raskaudesta noitten elävien sekojen unien jälkeen. Toivottavasti nyt jaksaisi pysyä kyydissä.

Jos joku seuraa lämpöjä, niin sahaako muilla näin? Mistäköhän voisi johtua?

 
Tämän päivän testi, aika samanlainen kun eilen.


Ihan tajuttoman kylmä! Heräsin yöllä paleluun vaikka olin paksun untuvapeiton alla, jota en yleensä edes käytä kun se on liian lämmin. Lämmöt on pysynyt nyt pari päivää korkealla (tai no minulle korkealla, monelle varmaan ihan peruslukemissa. ) Unet on myös edelleen todella selviä vaikkakin ihan sekoja. Ja pahoinvointia ja närästystä on ajoittain. Ei ollut kyllä aamulla herätessä epäilystäkään raskaudesta noitten elävien sekojen unien jälkeen. Toivottavasti nyt jaksaisi pysyä kyydissä.

Jos joku seuraa lämpöjä, niin sahaako muilla näin? Mistäköhän voisi johtua?

Musta toi on ehkä vähän eilistä tummempi. Lämmöistä en tiedä mutta eihän se mikään absoluuttinen ole ja siihen kun voi vaikuttaa huonosti nukuttu yö, edellisen illan saunominen jne.
 
@Elsa96 mulla myös enää yksi testi, enkä tiiä hakisinko lisää vai malttaisko olla testaamatta, millään ei kyllä malttais!!

@Liljah näyttäis vähän ehkä tummentuneen!! Toivotaan että pysyy tiukasti matkassa ja viiva vahvistuisi!

Mulla on lämmöt koholla, kipee olo, päätä särkee ja tänään tuli pientä veriviirua vessassa paperiin. Nyt tuntuu että jälleen nega kierto tulossa.. Voi elämä tätä odottelua! En kestä..
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Mulla taas on tasan yksi testi, jonka säästän sinne, kun menkat on myöhässä (jos siis päästään sinne asti). Pakko odotella loppuviikkoon kun karanteenista ei lähdetäkkään uusia testejä hakemaan. Onneksi on ees toi yks. Sit jos sattuis oleen plussa, niin mies saa käydä vklp hakemassa lisää kun tulee työreissulta kotiin.
Mullakin täs pieni riski joutua karanteeniin mut mulla on viime kierrosta testejä jäljellä 9 🤭 mut ei niitä kannata vielä silti tuhlata kun mitään ei kuitenkaan näy. Sunnuntaina, jaksaa jaksaa....

Onko kellään tietoa kauanko keltarauhanen munasarjassa vaikuttaa, jos tulee raskaaksi? Mietin sitä mun ekaa kiertoa km jälkeen, kun lääkäri sanoi että näkyy keltarauhasjäte ja antoi olettaa että sen keskenmenneen raskauden. Kun ite epäilen että se olis ollut kuitenkin jo uusi. Ja toinen miete, jos on vanhasta raskaudesta vielä hcg koholla (lievästi) niin voiko ovuloida ennen kun se on poistunut elimistöstä? Onko kellään tietoa, linkkiä tms?

Mulla ei vielä isompia oireita, vähän ajoittain vihloo vasemmalla, se keltarauhanen siellä lienee ja toissa päivänä vähän keskeltä vatsaa, pientä vihlovaa painetta etenkin nukkumaan käydessä kyljellään ollu myös oikealla. Kaikki menee ihan normitilan piikkiin.
 
@Selis Jos muokkaat listaa, niin minulle voisi vaihtaa kierron pituudeksi 30-38 päivää. Sitä se on viime aikoina ollut, oikeastaan useammin lähempänä 38 kuin 30, ja joskus ylikin. 😬 Toivottavasti nyt olis tärppi käynyt niin ei tarvis kierron pituutta enää miettiä. Minkäänlaisia fiiliksiä ei oo suuntaan tai toiseen, muuta kuin että väsyttää ja palelee. Mutta se nyt voi johtua mistä vaan. Esikoisen aikaankaan ei kyllä oireita ollut. Ja kun en tiedä milloin se ovis on ollut niin ei osaa oikein odottaakaan mitään. Yritän testin kanssa odottaa sunnuntaihin.
 
Täällä huolestuttaa lyhyehköt kierrot.. Olleet aina noin 25-26 päivää, mutta tää on jo toinen kierto putkeen, kun näyttäisi oviksesta laskettuna tulevan tuommoinen 23 päivän kierto. Mahtaako tämmöisellä saada edes vauvaa aikaiseksi. Nyt siis kp 9 iltapäivällä sain ovisdigiin plussan (aamu nega). Luteaali on mulla 13-14 päivää.
 
Onko kellään kokemusta lh mittauksesta verikokeella, kannattaako käydä just ennen ovulaatio aikaa vai voiko käydä paljon aiemminkin? Mulla ensi viikolla gyne niin mietin käynkö sitä ennen vai miten, progesteroni oli muistaakseni oviksen jälkeen mitattava
 

Yhteistyössä