Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kysymys. Onko teillä kellään sellaista ” perhostarhaa”? Tarkoitan kukkaistutuksia houkutelemaan perhosia?
Mun poika alkoi viime vuonna rakentamaan sellasta takapihalleen, sinne tulee myös pieni lampi, minne houkuttelee sammakoita (sinne laitetaan mm. lumpeita kesäksi aina kasvamaan)...lisäksi takapihalla on jo hyönteishotelli ja vanhan autotallin taakse, metsänrajaan, tulee lepakoille paikka..:love::love:

Mun poika alkoi viime vuonna rakentamaan sellasta takapihalleen, sinne tulee myös pieni lampi, minne houkuttelee sammakoita (sinne laitetaan mm. lumpeita kesäksi aina kasvamaan)...lisäksi takapihalla on jo hyönteishotelli ja vanhan autotallin taakse, metsänrajaan, tulee lepakoille paikka..
No voi kauhia, mulla on vähän saman suuntaista. Sammakkolampiea ei kuitenkaan ole.

• Rakkaus
Reactions: Elena777
Mikä se on se kasvi, missä on pitkä varsi ja sen varren päässä on sellanen ruskea ''makkara''?
Niitä näkee täällä usein isojen ojien varsilla ja rannoissa...sellaset sopis hyvin sen lammen viereen.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Haha
Reactions: Elena777
Kysymys. Onko teillä kellään sellaista ” perhostarhaa”? Tarkoitan kukkaistutuksia houkutelemaan perhosia?
Mulla on. On kohtalaisen kokoinen perennamaa ja sit vielä lisäks kaks, kolme aaria kesäkukkia. Tai siis oli, nimittäin ne kesäkukat. Ne on kaikki nyt jo lähnnä talventörröttäjiä. Mut ans olla, kun taas tulee kesä ja kärpäset... siis perhoset.

Lumilapio mukaan mäkeen. Lumella täytetty jätesäkki kulkee kuin pikajuna mäessä (tosin yhtä vaikea pysäytettäväkin, joten kannattaa katsoa, ettei liian montaa keilaa (=lasta) ole radalla.

Mitä helee nöyyyy...en kyllä ala insirööriks kun meen mäkeen...se on aina sama: Perse alas ja vauhtia!*kuvittelee itsensä pulkkamäen kuningattareksi*

• Rakkaus
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä