Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Juu kun se on hyytynyt jääkaapissa, niin sipaisen valkoiset pois, mutta ei kai niitä pakko ole ottaa edes pois.

Lihatkin syyään läskeineen, tietysti.

Ainoa, missä mä siedän näkyvää ihraa, on sianpääsyltty ja ylikypsä palvikylki. Kinkusta nyhdän kyllä läskikerroksen veks.


Mut just tolleen mä erotan kinkkurasvan ja laitan saippuaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ette ole mun sinappista kinkkukastiketta maistanutkaan, joten ette tiiä mistä ootte jääny paitsi...

Se kyllä kuulostaa siltä, että jos kinkkuliemen pakastaisi ja tekisi keväämmällä tuota soossia, niin toimisi porsaan ulkofileen kera.

Mä en osaa ajatella kinkkua silleen ruokana. Se on jotain, mitä napsin ohuen siivun sellaisenaan tai leivällä.
 
Useimmiten tuota. Ku se on ruskeaa. https://www.hk.fi/tuotteet/tuote/hk-kalaasi-lihahyytelo-n-0-9-kg/

Mut en oo kranttu, kaikki kelpaavat. Vähäsuolaisen valitsen, jos on useita vaihtoehtoja.
Oon yleensä ostanut tiskiltä, en tiedä mistä se tulee, mutta kai ne aikalailla samaa kamaa on. Vakuumipakattu kuitenkin hiukan epäilyttää aina.

Eihän sitä tiiä vaikka raapisivat aamuisin niistä hookoon hyytelöistä kuoret veks ja myisivät tuoreena -suoraan maalta tyyppisesti! 😁
 
Se kyllä kuulostaa siltä, että jos kinkkuliemen pakastaisi ja tekisi keväämmällä tuota soossia, niin toimisi porsaan ulkofileen kera.

Mä en osaa ajatella kinkkua silleen ruokana. Se on jotain, mitä napsin ohuen siivun sellaisenaan tai leivällä.
Se on vähän kuin tuunattu sinappi, vähän vetelämpi. Ja maistuu hyvältä pottujenkin kanssa
 
Oon yleensä ostanut tiskiltä, en tiedä mistä se tulee, mutta kai ne aikalailla samaa kamaa on. Vakuumipakattu kuitenkin hiukan epäilyttää aina.

Eihän sitä tiiä vaikka raapisivat aamuisin niistä hookoon hyytelöistä kuoret veks ja myisivät tuoreena -suoraan maalta tyyppisesti!

Niin ne tekee. (Veljen vaimo oli lihariskillä duunissa)
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis ja Lispetti

Yhteistyössä