Haaveena vauva 2022

Hyvä @daisy01 että nyt osui ovis testiin☺ Ja hyvältä vaikuttaa talletusajankohdatkin! Tsemppiä myös @Toiveikas1992 että saat miehen kellistettyä❤

@Keksi82 superia että on tullut ”the tunne”! Intuitio on kyllä ilmeisesti usein raskautumisissa hyvä mittari.

Omaanapaa: mulla ei minkäänlaisia oireita tai tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Aiemmissa kierroissa on ollut millon mitäkin kuviteltua nipistystä ja kuvotusta; kumminkin negaan päättyen. Ehkä oireettomuus oiskin nyt se oire?🤩 Tänään dpo7. Yritän sinnitellä ainakin viikonloppuun ennenko testaan.
 
Minä olen tällä hetkellä ehkä dpo 1, Clearblue vilkutti hymynaamaa sunnuntaiaamuna ja eilen vihlaisi ovulaatiomaisesti oikealta puolelta. Tänään vessassa käydessä tuli ihan haalea verinen jälki paperiin. Vatsaa on jomotellut koko päivän kevyen menkkamaisesti. Voiko olla, että ovulaation takia tulee pieni vuoto ja onko muilla tällaista? Kiinnittymiskipua tämä tuskin tässä vaiheessa on, kun ovulaatiosta niin vähän aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Mnääh... Testasin dpo8 5h iltapissistä, ja ei näkynyt mitään... Testaisinko aamulla huomenna, vai vasta iltana. Kesällä näkyi dpo11 näin selkeä viiva. Voikohan eri raskauksissa samalla ihmisille hcg nousta eri tavoilla.

Ajattelin että tuo dpo11 viiva olisi jo näkynyt dpo8 mutta tiedä siitä.



Mulla ei kokemusta mutta jos miettii että kiinnittyminen eri päivinä niin kai ihan jo siitä johtuen voi olla eroja raskauksien väleillä. :)
 
Täällä ei ihmeempää. Odottelen et kierto menis eteenpäin tänään oli vielä vuotoa. Töissä kauhee kiire niin ei kerkee miettii liikaa koko projektia.

Mistä näkee ja löytää miten vanhempainvapaat yms. muuttuu? Varmaan muuttunut myös siitä kun mä oon viimeks ollu hoitovapaalla.
 
Täällä ei ihmeempää. Odottelen et kierto menis eteenpäin tänään oli vielä vuotoa. Töissä kauhee kiire niin ei kerkee miettii liikaa koko projektia.

Mistä näkee ja löytää miten vanhempainvapaat yms. muuttuu? Varmaan muuttunut myös siitä kun mä oon viimeks ollu hoitovapaalla.
Täällä esimerkiksi on tietoa tuosta vanhempainvapaan muutoksesta:
 
Olitko se sinä keksi82 jolla kokemusta lugeista?

Ootko käyttänyt ihan vuodon alkuun asti vai nega testiin asti? En millään viittis käyttää koko pkt kun negan varmaan voisin testata jo viimeistään maanantaina
mutta ohje mulla oli vuodon alkamiseen asti käyttää
 
Olitko se sinä keksi82 jolla kokemusta lugeista?

Ootko käyttänyt ihan vuodon alkuun asti vai nega testiin asti? En millään viittis käyttää koko pkt kun negan varmaan voisin testata jo viimeistään maanantaina
mutta ohje mulla oli vuodon alkamiseen asti käyttää
Ei ollut minulla valitettavasti kokemusta. Ihan luomuna olen tussannut yrityksen kanssa :)

Tässä varmasti kevät mennään näillä. Luulen että jos jossain on ongelmaa nyt niim ferritiineissä. Se oli kuukausi sitten, keskenmenon sekä kahden veripussin tankkauksen jälkeen vain 15 enää. hb oli vajaa 90 mutta kuukaudessa noussut 114 ja nyt taas kuukausi siitä nosteltu, viikon päästä on perusverenkuva ja näkee sitten mihin on hb kivunnut. Syön rautaa 2*100 jokatoinen päivä, joten oletan sen olevan kivunnut jo hyväksi. Ferrodan sopi erinomaisesti vatsalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadepisaroita
Mitenhän nyt näin kävi. Ovistesti eilen ke aamupv haalea, iltapv tummempi mutta ei vielä plussa. Nyt äsken, kun testasin niin mennyt vielä haaleammaksi kuin tuo ke aamupäivän haalea viiva. Höh. Ei tietenkään eilen talleteltu vaan viimeks tiistai-iltana. Pitänee jatkaa testailua niin ehkä selviää menikö ovisplussa noin nopeesti jo ohi :( Valkovuoto ei kyllä oo yhtään ovulaatiomaista.. tänä aamuna sitkeää/tahmeaa ja ihan valkoista.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Täällä juuri keskusteluun liittynyt 34-vuotias äiti. Meillä entuudestaan 3v tyttö ja nyt olis haaveena hänelle sisarus. Kesästä asti ollaan kuumeiltu vauvaa mutta ei vielä varsinaisesti kovasti ”yritetty”. Ehkäisyä ei ole kuitenkaan pitkään aikaan ollut käytössä. Tässä kierrossa olen ekaa kertaa elämässäni tehnyt ovulaatiotestejä. Eilen näytti positiivista jes! Tänään vähän vatsa sekaisin, turvottaa, pissattaa. Joko ovulaatio tai ihan muuta. Tällä hetkellä työkuviot ovat selkiytyneet ja elämäntilanne muutenkin sellainen että toivoisin mahdollisimman pikaista raskautumista😊
 
Mitenhän nyt näin kävi. Ovistesti eilen ke aamupv haalea, iltapv tummempi mutta ei vielä plussa. Nyt äsken, kun testasin niin mennyt vielä haaleammaksi kuin tuo ke aamupäivän haalea viiva. Höh. Ei tietenkään eilen talleteltu vaan viimeks tiistai-iltana. Pitänee jatkaa testailua niin ehkä selviää menikö ovisplussa noin nopeesti jo ohi Valkovuoto ei kyllä oo yhtään ovulaatiomaista.. tänä aamuna sitkeää/tahmeaa ja ihan valkoista.
Monesko kiertopäivä sulla menossa @SSonkku ? Ootko testannut samoilla testeillä, samoihin aikoihin ja rakkoaika about sama (yhtä laimeeta/vahvaa pissaa ollut)? Musta perus tikuilla oli tuurista kiinni testailu, kerran kun satsaa ja saa sen digillä kiinni niin ehkä seuraavissa kierroissa oireet / ajoituksen tunnistaa helpommin.❤☺ Tsemppiä
 
Monesko kiertopäivä sulla menossa @SSonkku ? Ootko testannut samoilla testeillä, samoihin aikoihin ja rakkoaika about sama (yhtä laimeeta/vahvaa pissaa ollut)? Musta perus tikuilla oli tuurista kiinni testailu, kerran kun satsaa ja saa sen digillä kiinni niin ehkä seuraavissa kierroissa oireet / ajoituksen tunnistaa helpommin. Tsemppiä
KP 11/25 nyt mulla, yleensä silloin saanut hyvät viivat tikkuun :) mutta ei hätäännytä, jatkan tutkimustyötä :D tikut ollut samoja, pissan vahvuudesta en nyt mene ihan takuuseen. Pitänee hankkia ehkä niitä digejä myös..
 
  • Tykkää
Reactions: Lemoni87
Mitenhän nyt näin kävi. Ovistesti eilen ke aamupv haalea, iltapv tummempi mutta ei vielä plussa. Nyt äsken, kun testasin niin mennyt vielä haaleammaksi kuin tuo ke aamupäivän haalea viiva. Höh. Ei tietenkään eilen talleteltu vaan viimeks tiistai-iltana. Pitänee jatkaa testailua niin ehkä selviää menikö ovisplussa noin nopeesti jo ohi Valkovuoto ei kyllä oo yhtään ovulaatiomaista.. tänä aamuna sitkeää/tahmeaa ja ihan valkoista.
Mulla kävi viimeksi näin ja oli ovuloimaton piiiitkä kierto loppujen lopuksi. Voihan se sulla olla myös vasta tulossa? 😊 eikö noi välillä voi tummeta ja vaaleta pitkin kiertoa? Toivottavasti vasta vaikka tulossa ovis 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Lemoni87
Te, joilla ovis oireilee kipuna, esiintyykö teillä kipua vain yhtenä päivänä?

En ole onnistunut saamaan kahden edellisen kierron aikana plussaa ovistestiin (Onestep), mutta kuukautiskramppien tyylistä kipua on ollut molemmissa kierroissa yhtenä päivänä. Kipua on tosin vasta kp 22 ja kierron pituus vaihdellut nyt viimeisempinä kuukausina 28-33 välillä.

Onko kenelläkään kokemusta oviksen testaamisesta syljestä?
 
Te, joilla ovis oireilee kipuna, esiintyykö teillä kipua vain yhtenä päivänä?

En ole onnistunut saamaan kahden edellisen kierron aikana plussaa ovistestiin (Onestep), mutta kuukautiskramppien tyylistä kipua on ollut molemmissa kierroissa yhtenä päivänä. Kipua on tosin vasta kp 22 ja kierron pituus vaihdellut nyt viimeisempinä kuukausina 28-33 välillä.

Onko kenelläkään kokemusta oviksen testaamisesta syljestä?
Minulla on tuntunut ovis teinistä asti pienenä vihlaisuna joka toinen kk vasemmalla ja joka toinen oikealla. Tässä kuussa tunsin oviksen oikealla tiistaina aamupäivästä ja sen jälkeen on juilinut menkkamaisesti oikealla puolella kaksi päivää, välillä myös kohdussa. Tänään aamulla valkoviodon seassa on häivähdys verta.

suosittelen kokeilemaan Clearbluen digiä, on tosi luotettava oviksen etsinnässä. Lapsettomuushoidoissa olevalle ystävälle oli suositeltu sairaalassa.
 
  • Tykkää
Reactions: ISLI
vierailija
Mulla on nyt 2 päivää tullut limaa ja alavatsaa aristaa. Tiedän että nämä on ovis oireita, mut flo ennustaa ovista kuitenkin vasta lauantaille. Flo on hyvin useasti ennustanut kierrot oikein, oviksesta en toki voi olla niin varma.
Onko muilla kipuillut useampana päivänä ja jo ennen varsinaista munasolun irtoamista? Tässä pohdin mikä olis oikea ajankohta, testejä ei ole. :/
 
Te, joilla ovis oireilee kipuna, esiintyykö teillä kipua vain yhtenä päivänä?

En ole onnistunut saamaan kahden edellisen kierron aikana plussaa ovistestiin (Onestep), mutta kuukautiskramppien tyylistä kipua on ollut molemmissa kierroissa yhtenä päivänä. Kipua on tosin vasta kp 22 ja kierron pituus vaihdellut nyt viimeisempinä kuukausina 28-33 välillä.

Onko kenelläkään kokemusta oviksen testaamisesta syljestä?
Mä testasin ovista elämäni ekan kerran viime kierrosta ja tosiaan kipuilee vaan yhtenä päivänä pahasti. Usein niin että otan särkylääkkeen kun oon niin kipee. Mä sain oviksen tikkuun just sillon kun kipuilin.
 
  • Tykkää
Reactions: ISLI
Te, joilla ovis oireilee kipuna, esiintyykö teillä kipua vain yhtenä päivänä?

En ole onnistunut saamaan kahden edellisen kierron aikana plussaa ovistestiin (Onestep), mutta kuukautiskramppien tyylistä kipua on ollut molemmissa kierroissa yhtenä päivänä. Kipua on tosin vasta kp 22 ja kierron pituus vaihdellut nyt viimeisempinä kuukausina 28-33 välillä.

Onko kenelläkään kokemusta oviksen testaamisesta syljestä?
Ehkäisyn ois jätettyä oon ruvennu tuntemaan ovisoireet voimakkaasti ja musta tuntuu, että mitä enemmän menee aikaa niin sitä kovemmat oireet.
Yleensä on todella kovat kivut, kohtua ja munasarjaa/sarjoja kiristää ja särkee, se on todella kokonaisvaltasta se tunne. Muutaman kerran sellanen juiliva tunne on tuntunu seuraavanki päivänä, mutta pääsääntösesti se kipu kestää vaan sen yhen päivän ja ei siis koko päivää, ehkä joitakin tunteja.
 
  • Tykkää
Reactions: ISLI
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

26.11.2021 perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Suikku1...............................kp 25/26-28
Martta83............................kp 24/26-27
Lemoni87...........................kp 23/28
Liljah ..................................kp 24/26
Hellu_................................kp 23/27-28
Keksi82..............................kp 22/28
Topukka…………….....…....kp 22/30
Netta123............................kp 21/29
SandraB.............................kp 16/27
Toiveikas1992...................kp 15/24-31
Lili_86...............................kp 13/32-34
Lumihiutale_.....................kp 10/?
Sofiika................................kp 8/30
Pöllöliini.............................kp 8/28-29
Selis....................................kp 7/30
Sadepisaroita.....................kp 2/25-31

★★★★★★★★★★★★★★★

★Piinailijat
:★

Aniilorak...........................dpo 14
Keksi82…..........................dpo9
Lemoni87..........................dpo9
Liljah..................................dpo5
Toiveikas1992...................dpo2
Daisy01.............................dpo0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä