Huhtikuiset 2022

Annajelina
Moikka, kirjoitan ensikertaa tänne. Laskettu aika olisi 20.4.2022, eli tällä hetkellä mennä viikoilla 7+4. Onko täällä ketään muuta, joka ei kärsi raskauspahoinvoinnista? Mulla vaan lievää rintojen aristusta ja vatsatuntemuksia (nippailua, menkkamaista kipua), mutta tuo pahoinvointi puuttuu. Sen vuoksi pelkään kovasti että kaikki ei nyt ole kunnossa.

Tämähän oli kuin itse kirjoittamani teksti. Ehkä selailitkin tätä keskustelua taaksepäin, ja huomasit, että minulla siis aivan sama tilanne, eli ei yhtikäs mitään pahoinvointioireita ja vain nuo pienet satunnaiset menkkamaiset kivut. Niistäkin tulee heti sellainen olo, ettei ole raskaana ollenkaan (positiivisista testeista huolimatta) vaan tämä on vain jokin väliin jääneiden menkkojen oirekirjo :D
Oireita ei ole siis käytännössä mitään. Ja silti ainakin täällä tunnutaan sanovan, että se on ihan normaalia sekin. Mutta ymmärrän kyllä huolen, koska kyllähän niitä stoorejakin saattaa tulla vastaan, missä vähäoireisuus liittyy tuulimunaan tai vastaavaan.

Olen normaalisti se tyyppi, joka ei ikinä mene minnekään yksityiselle. Hammaslääkärillekin odotan aina kiltisti julkiselle pääsyä. Mutta nyt, kun sain kuulla että ekassa neuvolassa ei ultrata, varasin jopa minä yksityisen varhaisultran. Ihan vain koska on jatkuvasti sellainen olo, etten ole raskaana lainkaan, vaikka selkeästi testien perusteella olen :D
 
vierailija
Moikka Annajelina! Milloin sulla on se ultra? Tuuthan sitten tänne kertomaan mitä ultrassa näkyi? Jos minäkin saisin sitten luottoa siihen, että masussa tosiaan kasvaa jotain oireettomuudesta huolimatta ❤
 
Moi! Olen jonkun aikaa seuraillut keskustelua, mutta en ole uskaltanut hypätä mukaan ja edelleen vähän hirvittää. Meille odotetaan kolmatta lasta, viikkoja on tänään 10+2. Meillä on useita keskenmenoja taustalla ja tämä onkin kokonaisuudessaan meidän kahdeksas raskaus. Kaksi tätä edeltävää raskautta on ollut keskeytyneitä keskenmenoja, jonka vuoksi tää raskaus on ollut täynnä pelkoa. Olen ehtinyt käydä jo useamman kerran ultrassa, viimeksi tänään ja kaikki oli onneksi hyvin.

Raskausoireet on vahvoja, kuten mulla aina. Kärsin hyperemeesistä (vakava raskauspahoinvointi), joka vei mut sairaalaan asti nesteytykseen, kun mikään ei pysynyt enää sisällä. Nyt tilanne on vähän rauhallisempi, mutta olo on ihan hirveä ympärivuorokauden.

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja tsemppiä oireettomille!
 
Viimeksi muokattu:
Annajelina
Moikka Annajelina! Milloin sulla on se ultra? Tuuthan sitten tänne kertomaan mitä ultrassa näkyi? Jos minäkin saisin sitten luottoa siihen, että masussa tosiaan kasvaa jotain oireettomuudesta huolimatta
Joo, tulen sitten heti kertomaan :D Se on nyt ylihuomenna aamulla.
Olen nyt käymässä vanhemmillani ja sain jotenkin kalasteltua äidiltäni tiedon siitä, että hänellä oli myös täysin oireeton ja pahoinvoinniton alkuraskaus aikanaan. En siis vielä halunnut kertoa äidille tästä, mutta jotenkin aloin kautta rantain kertoilla serkustani, joka taas kertoi tosi pahoista pahoinvoinneista, ja tähän äiti sitten totesi, että aijaa, onpa erikoista miten joillain on sitä pahoinvointia, ei minulla ollut mitään, elin täysin normaalia elämää.
Eli tämäkin puoltaisi sitä, että kaikki ihan ok...
 
Annajelina
Moi! Olen jonkun aikaa seuraillut keskustelua, mutta en ole uskaltanut hypätä mukaan ja edelleen vähän hirvittää. Meille odotetaan kolmatta lasta, viikkoja on tänään 10+2. Meillä on useita keskenmenoja taustalla ja tämä onkin kokonaisuudessaan meidän kahdeksas raskaus. Kaksi tätä edeltävää raskautta on ollut keskeytyneitä keskenmenoja, jonka vuoksi tää raskaus on ollut täynnä pelkoa. Olen ehtinyt käydä jo useamman kerran ultrassa, viimeksi tänään ja kaikki oli onneksi hyvin.

Raskausoireet on vahvoja, kuten mulla aina. Kärsin hyperemeesistä (vakava raskauspahoinvointi), joka vei mut sairaalaan asti nesteytykseen, kun mikään ei pysynyt enää sisällä. Nyt tilanne on vähän rauhallisempi, mutta olo on ihan hirveä ympärivuorokauden.

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja tsemppiä oireettomille!
Ai niin ja moi, tervetuloa !
Huh, meillä joillain on tosiaan aika vastakohtaiset tilanteet tuon pahoinvoinnin osalta, mutta onneksi tuohon hyperemeesiin osataan nykyään hyvin reagoida. Katson juuri Netflixistä Virgin Riveriä (suosittelen muuten kaikille, superihana), ja siinä yhdellä hahmolla on juuri tuo, ja sekin loppuu onneksi siinä suht pian. Onneksi sinulla on myös viikkoja jo noin paljon, toivon todella, että matkalainen pysyy kyydissä!

Tämä on jotenkin ollut todella avaavaa ja uskomatontakin välillä lukea tätä keskustelua ja nähdä, miten tämä aika voi olla täysin erilaista kaikille. Itsellä varmaan ihan realistista olisi sekin, että painoni nousee tässä liikaa, kun oikeasti ruokahaluni on "vähintäänkin" ennallaan, ja syön kyllä ehdottomasti yli tarpeen. Tätä kommentoi myös äitini eilen, että ethän sinä koskaan syö tuolla tavalla illalla kaksin käsin telkkaria katellessa :'D Kohta se jo epäilee jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: Aneliina
Moi! Olen jonkun aikaa seuraillut keskustelua, mutta en ole uskaltanut hypätä mukaan ja edelleen vähän hirvittää. Meille odotetaan kolmatta lasta, viikkoja on tänään 10+2. Meillä on useita keskenmenoja taustalla ja tämä onkin kokonaisuudessaan meidän kahdeksas raskaus. Kaksi tätä edeltävää raskautta on ollut keskeytyneitä keskenmenoja, jonka vuoksi tää raskaus on ollut täynnä pelkoa. Olen ehtinyt käydä jo useamman kerran ultrassa, viimeksi tänään ja kaikki oli onneksi hyvin.

Raskausoireet on vahvoja, kuten mulla aina. Kärsin hyperemeesistä (vakava raskauspahoinvointi), joka vei mut sairaalaan asti nesteytykseen, kun mikään ei pysynyt enää sisällä. Nyt tilanne on vähän rauhallisempi, mutta olo on ihan hirveä ympärivuorokauden.

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja tsemppiä oireettomille!
Kaikki sympatiat ja tsempit sinne❤
Meillä samankaltainen tilanne, tämä on nyt kans mun 8. Raskaus, 2 saatu aikanaan elävänä. Tämä ollutkin sit vaikeimman kautta, miehelle luvassa esikoinen mikäli nyt kaikki menee hyvin❤
Pahoinvointi on täälläkin lamaavaa mutta jospa se olis sen arvoista (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Aneliina
Fiinu87
Onpas tämä ihana vertaistukikanava pahoinvoivalle. Rv 9 aluillaan ja olo on 24/7 järkyttävä. Ihan samanlaista ellei pahempaakin oli ensimmäisessä odotuksessa, mutta jotenkin sen oli onnistunut unohtamaan. Muistuu kirkkaasti mieleen, että vannoin esikoista odottaessani sen jäävän ensimmäiseksi ja viimeiseksi lapseksi. Lopulta toivoin ihan vilpittömästi keskenmenoa, kun oksentelu jatkui yli raskauden puolivälin ja voimat vaan loppuivat. Toivottavasti pääsen tällä kertaa vähemmällä tai pää edes pysyy paremmin kasassa.

Ymmärrän kyllä myös oireettomuudesta "kärsiviä", koska säikähdän itsekin heti, jos jonain hetkenä ei tunnu NIIN pahalta. Ei tää alkuvaihe taida olla kenellekään helppoa. Kovasti tsemppiä kaikille oireiden tai oireettomuuden sietämiseen <3
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Kaikki sympatiat ja tsempit sinne
Meillä samankaltainen tilanne, tämä on nyt kans mun 8. Raskaus, 2 saatu aikanaan elävänä. Tämä ollutkin sit vaikeimman kautta, miehelle luvassa esikoinen mikäli nyt kaikki menee hyvin
Pahoinvointi on täälläkin lamaavaa mutta jospa se olis sen arvoista
Tuolta ketjun alkupäästä lueskelinkin, että meillä on hyvin samankaltainen tausta. Tsempit myös sinne ❤ Toivotaan tosiaan, että pahoinvointi olisi kaiken sen arvoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Annajelina
No niin ja update time!
Tänään pärähti omasta mielestäni 7+0, mutta yksityisen neuvolan työntekijän mielestä 7+2, ja oli siis varhaisultrani aika.
Mitäpä sitä sen pidemmin kuvailemaan - kaikki oli niin kuin pitääkin, pötkylä oli jonkinlaisen pavun muotoinen siinä ruudulla, ja sen yhdessä nurkkauksessa vaaleaa taustaa vasten näkyi villiin tahtiin lepatteleva pikselien liike - eli syke siis löytyi! Koko oli tosi hyvä ja arvio tosiaan se 7+2.
Nyt menen tästä miehen kanssa syömään ja ihmettelemään, että niin me vaan tehtiin vahingossa ihminen.
 
No niin ja update time!
Tänään pärähti omasta mielestäni 7+0, mutta yksityisen neuvolan työntekijän mielestä 7+2, ja oli siis varhaisultrani aika.
Mitäpä sitä sen pidemmin kuvailemaan - kaikki oli niin kuin pitääkin, pötkylä oli jonkinlaisen pavun muotoinen siinä ruudulla, ja sen yhdessä nurkkauksessa vaaleaa taustaa vasten näkyi villiin tahtiin lepatteleva pikselien liike - eli syke siis löytyi! Koko oli tosi hyvä ja arvio tosiaan se 7+2.
Nyt menen tästä miehen kanssa syömään ja ihmettelemään, että niin me vaan tehtiin vahingossa ihminen.
Oi ku ihanaa ❤

Tsemppiä ultraan @Maria91 :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Maria91
Onpas hiljainen tämä huhtikuiset :(

Mitä oloja muilla? Oliko jollain tulossa ultria?
Täällä saikulla taas, olo on hirveä ja oksennan joka päivä, useamminkin kuin kerran, vois pikkuhiljaa alkaa jo helpottaa.
Toisaalta vahvat oireet ehkä hyvä merkki.
Päivätkin kuluisi varmaan nopeammin jos voisi tehdä muutakuin maata.
Eilen tein ruokaa pannulla ja eikun oksentamaan. Mies parka joutuu tehdä aivan kaiken nyt kun voin olla n.5min kerrallaan vaan pysty asennossa.
Mielitekoja on tullut mm. Sipsit, jäätelö ja paahtoleipä runsaalla voikerroksella...aiemmin oli hedelmät mutta nyt taas ei tee mitään terveellistä mieli.. :D
 
Täällä tosiaan on tosi hiljaista :( Mä oon melkeen siirtynyt tonne toukokuisten puolelle höpöttelemään kun mun LA on ihan huhtikuun lopulla.
Mulla tosiaan oli se ultra perjantaina ja siellä kaikki hyvin <3 Siltä osin nyt saa olla rauhallisin mielin, seuraavaksi odotellaan sitten nt-ultraa.
Olot olleet aika vaihtelevat ällötystä on tasaisesti sekä turvotus on ollut aika jäätävä.

@Alinna86 kuulostaa hurjalta kun on niin huono olo, onneksi puoliso auttaa arjen asioissa :) Toivottavasti alkaa pian jo helpottaa!
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! ❤

Täällä olo on ihan hirveä. Oksentaminen on pahimmasta onneksi rauhoittunut. Mitään mielitekoja ei ole, kaikki ruoka ällöttää ja syöminen vaan pahentaa oloa. Töissä olen ollut, teen etätöitä ja se on tällä hetkellä pelastus. Turvotusta on täälläkin, kaikki housut puristaa ja ahdistaa.

Nt‐ultraan on reilu viikko aikaa ja tuntuu että tää aika vaan matelee.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Täällä olo on ihan hirveä. Oksentaminen on pahimmasta onneksi rauhoittunut. Mitään mielitekoja ei ole, kaikki ruoka ällöttää ja syöminen vaan pahentaa oloa. Töissä olen ollut, teen etätöitä ja se on tällä hetkellä pelastus. Turvotusta on täälläkin, kaikki housut puristaa ja ahdistaa.

Nt‐ultraan on reilu viikko aikaa ja tuntuu että tää aika vaan matelee.
Oi sulla nt ultra jo noin lähellä❤ vaikka varmasti tuntuu päivät viikoilta...
Mä aattelin siirtyä heti ultran jälkeen äitiyshousuihin mutta turvotuksesta päätellen niin joutuu tehdä jo varmaan ensi viikolla :LOL:
 
  • Rakkaus
Reactions: Töppönen_
Pahoinvointi lisääntynyt. Sitä ei ole vain aamuisin vaan pitkin päivää. Mietinkin, että ostaisin tänään kaupasta jotain mitä voi napostella koko ajan. Oisko ideoita mitä se voisi olla? Ekan kohdalla ei ollut näin pahaa pahoinvointia..
 
Käärmeinen
Mulla on LA 26.3 mutta maaliskuisten keskustelukin on niin epäaktiivinen niin olen lueskellut näitäkin täältä.

Voi kun tännekin saatais aktiivinen raskaana olevien ryhmä ylipäänsä :-D kaikki on facessa ja itse en sinne halua keskustelemaan.
 
Pahoinvointi lisääntynyt. Sitä ei ole vain aamuisin vaan pitkin päivää. Mietinkin, että ostaisin tänään kaupasta jotain mitä voi napostella koko ajan. Oisko ideoita mitä se voisi olla? Ekan kohdalla ei ollut näin pahaa pahoinvointia..
Mulla kans ajasta riippumatta voin pahoin kokoajan :( mä syön vähän väliä muroja, hedelmiä, paahtoleipää, riisipiirakoita, sipsejä, jäätelöä ja sit niitä vauvan sose smoothieita oon kans syöny mut ne alko nyt tökkii. Kannattaa ostaa sellaisia mitkä menee vaan alas, näin mulle sanottiin eikä tarvii miettii terveellisyyttä.
Mitään kuumaa ruokaa ei oikeen tee mieli. Ja liha ällöttää :censored::sick:
Huolimatta epäterveellisestä ruokavaliosta tällä hetkellä paino pudonnut 5kiloa.
Ens viikolla lääkäri joka kirjoittaa pidemmän saissun, eka neuvola ja ultrankin varasin. Ehkä tätä jaksais vähän paremmin jos näkis elävän ihmeen mahassa.

Joukkoon vaan käärmeinen (y):love:
 
Olisipa
Hiljaista on tosiaan ollut, pelkkää odottelua omalla kohdallani. Oksentaminen jäi onneksi siihen yhteen kertaan ja muutenkin oon selvinnyt aika lievällä etomisella.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille. Kiva, että varasit sinäkin Alinna86 ultran, sun piina tuntuu ihan tuskallisen pitkältä. Mulla nt-ultra on viikon päästä tiistaina, taidetaan Aneliinan kanssa mennä aika samoissa. Ihan vähän kävin Googlettelemassa seulontaverikokeiden tuloksia, mutta tulin aika pian järkiini. Odotellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Tuli mieleen kun minäkin täällä ihan väärästä kuusta aina lueskelen, että olis hyvä semmonen vaikka laskettuaika 2022 ryhmä, jossa kaikki raskauden vaiheesta riippumatta vois kirjoitella. Meidänkin helmari ryhmä ihan hiljainen täällä.
 

Yhteistyössä