Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tällaisia nimimerkkejä löysin listalle mukaan. Pahoittelut, jos jonkun nimimerkki puuttuu, joku on ehtinyt lopettaa hoidot tai on väärällä listalla.

Klikkaa tähän viestiin "vastaa", poista vastausviestin lainaustekstit alusta ja lopusta (alalaidasta tämä: [/QUOTE] ja ylälaidasta vastaava rivi), täydennä omat tietosi sen mukaan, mitä haluatkaan tilanteestasi muille kertoa.

Jos muokkaus/tietojen lisäys ei onnistu niin voin lisäillä kunhan vain vaikka vastaatte tähän viestiin ja kerrotte, mitä tietoja teille päivitetään

Hoidoissa:

@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa (3 saatu normikeinoin nuorella iällä, 4. luovutetuilla munasoluilla vuonna 2020 ja onnistui 1. yrityksellä), 4 blastoa pakkasessa, PAS tulossa tod näk 13.9. (ultra 6.9.)
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. Ultra 6.9. Ensimmäinen siirto (Pas) syyskuussa?
@Pompelis
@Florie
@Netty79
@Ramiina
@Chiarina46
@neppari7
@Emmelie75
@Papupilvi

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli

Taustalla:
@Silmu75
 
Moikka!
No nyt mekin päästään vihdoin siirtoon viikon päästä pe. Tää kierto oli lääkkeetön ja tänään ultrassa (kp12) kohdun limakalvo 7 mm, eikä nestettä kohdussa. On kyllä ollut hyvä olo ilman hormoneita, mutta en olis uskonut, että tällainen tulos ilman niitä. Mutta kaikki oli mahdollista!

Meillä tosiaan vain yksi 6 päiväinen blastokysti ja muutaman viikon päästä Teams-konsultaatio Viroon.

Ja mäkun toivoin välttyväni piikityksiltä: jos ovistesti ei näytä huomenna plussaa, niin se on Ovitrelle-piikki pistettävä. Pliis, pitäkää peukkuja :). Välillä on ovulaatio ollut just kp13.

Mä vähän mietin, että mitä päivittäisin tohon listaan.
 
Hoidoissa:

@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa (3 saatu normikeinoin nuorella iällä, 4. luovutetuilla munasoluilla vuonna 2020 ja onnistui 1. yrityksellä), 4 blastoa pakkasessa, PAS tulossa tod näk 13.9. (ultra 6.9.)
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. Ultra 6.9. Ensimmäinen siirto (Pas) syyskuussa?
@Pompelis 39 v, ei lapsia, 2 PAS:ia -> 2 keskenmenoa vk 5+5, 3 blastoa, PAS lokakuun jälkeen luultavasti
@Florie
@Netty79
@Ramiina
@Chiarina46
@neppari7
@Emmelie75
@Papupilvi

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli

Taustalla:
@Silmu75
 
Moikka!
No nyt mekin päästään vihdoin siirtoon viikon päästä pe. Tää kierto oli lääkkeetön ja tänään ultrassa (kp12) kohdun limakalvo 7 mm, eikä nestettä kohdussa. On kyllä ollut hyvä olo ilman hormoneita, mutta en olis uskonut, että tällainen tulos ilman niitä. Mutta kaikki oli mahdollista!

Meillä tosiaan vain yksi 6 päiväinen blastokysti ja muutaman viikon päästä Teams-konsultaatio Viroon.

Ja mäkun toivoin välttyväni piikityksiltä: jos ovistesti ei näytä huomenna plussaa, niin se on Ovitrelle-piikki pistettävä. Pliis, pitäkää peukkuja . Välillä on ovulaatio ollut just kp13.

Mä vähän mietin, että mitä päivittäisin tohon listaan.
Mahtavaa ja tsemppiä odotteluun! Hienoa, että limakalvo kehittyi sulla tällä kertaa :) Peukut pystyssä kaiken suhteen sulle!
 
  • Tykkää
Reactions: Chiarina46
Hoidoissa:

@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa (3 saatu normikeinoin nuorella iällä, 4. luovutetuilla munasoluilla vuonna 2020 ja onnistui 1. yrityksellä), 4 blastoa pakkasessa, PAS tulossa tod näk 13.9. (ultra 6.9.)
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. Ultra 6.9. Ensimmäinen siirto (Pas) syyskuussa?
@Pompelis 39 v, ei lapsia, 2 PAS:ia -> 2 keskenmenoa vk 5+5, 3 blastoa, PAS lokakuun jälkeen luultavasti
@Florie
@Netty79
@Ramiina
@Chiarina46 47-v: erittäin myöhäisherännäinen tämän asian suhteen. Ei lapsia ennestään kummallakaan. Luovutetut munasolut. 1 blasto pakkasessa, joka siirretään 10.9. Ovumiassa. Viron klinikallekin sovittu jo konsultaatio syyskuulle.
@neppari7
@Emmelie75
@Papupilvi

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli

Taustalla:
@Silmu75
 
Hoidoissa:

@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa (3 saatu normikeinoin nuorella iällä, 4. luovutetuilla munasoluilla vuonna 2020 ja onnistui 1. yrityksellä), 4 blastoa pakkasessa, PAS tulossa tod näk 13.9. (ultra 6.9.)
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. Ultra 6.9. Ensimmäinen siirto (Pas) syyskuussa?
@Pompelis 39 v, ei lapsia, 2 PAS:ia -> 2 keskenmenoa vk 5+5, 3 blastoa, PAS lokakuun jälkeen luultavasti
@Florie
@Netty79 42v, 1.lapsi toiveissa, useampi yritys omilla soluilla, 1.luovuttajan soluista plussa->keskenmeno, 2.luovuttajan 1.PAS plussa ->keskenmeno, seuraava siirto tulossa syyskuussa
@Ramiina
@Chiarina46 47-v: erittäin myöhäisherännäinen tämän asian suhteen. Ei lapsia ennestään kummallakaan. Luovutetut munasolut. 1 blasto pakkasessa, joka siirretään 10.9. Ovumiassa. Viron klinikallekin sovittu jo konsultaatio syyskuulle.
@neppari7
@Emmelie75
@Papupilvi

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli

Taustalla:
@Silmu75
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Hoidoissa:

@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa (3 saatu normikeinoin nuorella iällä, 4. luovutetuilla munasoluilla vuonna 2020 ja onnistui 1. yrityksellä), 4 blastoa pakkasessa, PAS tulossa tod näk 13.9. (ultra 6.9.)
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. Ultra 6.9. Ensimmäinen siirto (Pas) syyskuussa?
@Pompelis 39 v, ei lapsia, 2 PAS:ia -> 2 keskenmenoa vk 5+5, 3 blastoa, PAS lokakuun jälkeen luultavasti
@Florie
@Netty79 42v, 1.lapsi toiveissa, useampi yritys omilla soluilla, 1.luovuttajan soluista plussa->keskenmeno, 2.luovuttajan 1.PAS plussa ->keskenmeno, seuraava siirto tulossa syyskuussa
@Ramiina 36v. 15 raskautta joista 14 keskenmenoa ja 1 lapsi s.2019 luovutetuilla muniksilla Virossa, nyt odotetaan ensikäyntiaikaa Taysiin.
@Chiarina46 47-v: erittäin myöhäisherännäinen tämän asian suhteen. Ei lapsia ennestään kummallakaan. Luovutetut munasolut. 1 blasto pakkasessa, joka siirretään 10.9. Ovumiassa. Viron klinikallekin sovittu jo konsultaatio syyskuulle.
@neppari7
@Emmelie75
@Papupilvi

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli

Taustalla:
@Silmu75
[/QUOTE]
 
Kävin tänään ultrassa, kun tosiaan menkat ei teroluteista huolimatta ala. No, siellähän oli limakalvo kasvanut ja joku follikkelikin. :rolleyes: Nyt sitten primoluteja, josko niillä tulisi vuoto ja vihdoin päästäisiin siirtoonkin joskus. Lääkärin kanssa puhuttiin että ensi siirtoon otetaan verenohennuslääke pienenä annoksena tueksi. Puhui taas siitä, miten hyvät mahdollisuudet on onnistua, mutta jotenkin on itse hirveän vaikeaa enää uskoa.
 
Hoidoissa:

@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa (3 saatu normikeinoin nuorella iällä, 4. luovutetuilla munasoluilla vuonna 2020 ja onnistui 1. yrityksellä), 4 blastoa pakkasessa, PAS tulossa tod näk 13.9. (ultra 6.9.)
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. Ultra 6.9. Ensimmäinen siirto (Pas) syyskuussa?
@Pompelis 39 v, ei lapsia, 2 PAS:ia -> 2 keskenmenoa vk 5+5, 3 blastoa, PAS lokakuun jälkeen luultavasti
@Florie 41v, 1. lapsi (miehen 2.). Omilla soluilla 3xivf 2019, oma luovuttaja loppuvuodesta 2019 mutta ei alkioita. Keväällä 2021 2xPAS, molemmista kemiallinen. Seuraava siirto lokakuussa.
@Netty79 42v, 1.lapsi toiveissa, useampi yritys omilla soluilla, 1.luovuttajan soluista plussa->keskenmeno, 2.luovuttajan 1.PAS plussa ->keskenmeno, seuraava siirto tulossa syyskuussa
@Ramiina 36v. 15 raskautta joista 14 keskenmenoa ja 1 lapsi s.2019 luovutetuilla muniksilla Virossa, nyt odotetaan ensikäyntiaikaa Taysiin.
@Chiarina46 47-v: erittäin myöhäisherännäinen tämän asian suhteen. Ei lapsia ennestään kummallakaan. Luovutetut munasolut. 1 blasto pakkasessa, joka siirretään 10.9. Ovumiassa. Viron klinikallekin sovittu jo konsultaatio syyskuulle.
@neppari7
@Emmelie75
@Papupilvi

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli

Taustalla:
@Silmu75
 
Kävin tänään ultrassa, kun tosiaan menkat ei teroluteista huolimatta ala. No, siellähän oli limakalvo kasvanut ja joku follikkelikin. Nyt sitten primoluteja, josko niillä tulisi vuoto ja vihdoin päästäisiin siirtoonkin joskus. Lääkärin kanssa puhuttiin että ensi siirtoon otetaan verenohennuslääke pienenä annoksena tueksi. Puhui taas siitä, miten hyvät mahdollisuudet on onnistua, mutta jotenkin on itse hirveän vaikeaa enää uskoa.
Jotenkin ajattelis, että parempi ku tekevät vaan parhaansa, eivätkä kommentoi suuntaan, eikä toiseen. Mullekin toinen lekureista sanoi, että ei tää sun limakalvo tuu luultavasti koskaan tuu kasvamaan sellaisiin "huippulukemiin", mutta hyvinhän se kasvoi, ku otettiin lääkkeetön kierto. oli kuitenkin todella lannistava kommentti.

Miten paksu sun limakalvo oikein oli ja miten suuri follikkeli?
 
Se taisi olla 6mm, follikkelista en tiedä. Lääkäri ihmetteli että miten ei ole vuotanut pois. Toisaalta tämä ei ole eka kerta, kun on tällaista säätöä ollut tässä vuosien varrella.

Ja joo, kaipa se halusi luoda uskoa kun ehkä huomasi että alan olla vähän epätoivoinen. Vaikka siis järjellä ajatellen toki ne mahdollisuudet onkin olemassa, meillä kuitenkin on edelleen ne 7 blastoa. Mutta silti.

Tuollaiset negatiiviset kommentit saisi kyllä vielä suuremmalla syyllä jättää sanomatta...
 
Se taisi olla 6mm, follikkelista en tiedä. Lääkäri ihmetteli että miten ei ole vuotanut pois. Toisaalta tämä ei ole eka kerta, kun on tällaista säätöä ollut tässä vuosien varrella.

Ja joo, kaipa se halusi luoda uskoa kun ehkä huomasi että alan olla vähän epätoivoinen. Vaikka siis järjellä ajatellen toki ne mahdollisuudet onkin olemassa, meillä kuitenkin on edelleen ne 7 blastoa. Mutta silti.

Tuollaiset negatiiviset kommentit saisi kyllä vielä suuremmalla syyllä jättää sanomatta...
Ai niin, te saitte sen huippumäärän alkioita pitkän odottelun jälkeen. Kiva kyllä, kun on noin monta pakkasessa :). Mutta silti tietty yhtä turhauttavaa, ku yrityksiä toisen perään. Mutta on siis mahdollisuus onnistua :).
 
Kävin tänään ultrassa, kun tosiaan menkat ei teroluteista huolimatta ala. No, siellähän oli limakalvo kasvanut ja joku follikkelikin. Nyt sitten primoluteja, josko niillä tulisi vuoto ja vihdoin päästäisiin siirtoonkin joskus. Lääkärin kanssa puhuttiin että ensi siirtoon otetaan verenohennuslääke pienenä annoksena tueksi. Puhui taas siitä, miten hyvät mahdollisuudet on onnistua, mutta jotenkin on itse hirveän vaikeaa enää uskoa.
Oliko puhetta, että minkä verenohennuslääkkeen saat tueksi? Mulla sama tunne, en vaan usko, että tullaan onnistumaan näissä hoidoissa.
 
Oliko puhetta, että minkä verenohennuslääkkeen saat tueksi? Mulla sama tunne, en vaan usko, että tullaan onnistumaan näissä hoidoissa.
Olisko ollut Klexane, en kyllä muista ihan varmaksi. Mutta tosiaan joku noista piikitettävistä.

Yritän ajatella, että mun tuntemuksilla ei ole mitään tekemistä lopputuloksen kanssa, mutta vaikeaa tän tappiomielian kanssa on olla kovin rationaalinen.
 
Tänään oli ultra ja alkionsiirto sovittu keskiviikolle 15.9.! Kohta pääsee taas jännittämään.
Tällä hetkellä on innostunut fiilis, vaikka toisaalta muistan ne toistuvat pettymykset edellisissä hoidoissa omilla soluilla kun testi näyttääkin negaa. Saa nähdä tullaanko taas rytinällä alas todellisuuteen…

Olipa kiva muuten bongata täällä muitakin ”vanhoja”, ketkä yrittävät vasta ekaa lasta :D
 
Olisko ollut Klexane, en kyllä muista ihan varmaksi. Mutta tosiaan joku noista piikitettävistä.

Yritän ajatella, että mun tuntemuksilla ei ole mitään tekemistä lopputuloksen kanssa, mutta vaikeaa tän tappiomielian kanssa on olla kovin rationaalinen.
Joo yritän myös säilyttää saman mentaliteetin. Ainakin hoidot tulee nyt käytyä läpi eikä ole aihetta jossitteluun tulevaisuudessa kävi miten kävi.
 
Oletteko kaikki saaneet jo kaksi annosta koronarokotetta? Mulla nyt se toinen tässä tulossa ja jännittää, sain ekastakin rytmihäiriöitä. Lisäksi jänskättää onko vaikutusta menkkoihin tms, oletteko huomanneet jotain? Onneksi tämän jälkeen voi sitten ainakin ehkä jo elää vapaammin.
 
Oletteko kaikki saaneet jo kaksi annosta koronarokotetta? Mulla nyt se toinen tässä tulossa ja jännittää, sain ekastakin rytmihäiriöitä. Lisäksi jänskättää onko vaikutusta menkkoihin tms, oletteko huomanneet jotain? Onneksi tämän jälkeen voi sitten ainakin ehkä jo elää vapaammin.
Sain toisen annoksen heinäkuussa. Mulla meni kierto sekaisin, oli 50 päivää!
Mun piti aloittaa joku hormoni jolla vuoto olisi saatu tulemaan, mutta menkat ehtivätkin alkaa. Aina on muuten ollut aika säännöllinen kierto joten uskoisin että rokotuksesta johtui se häiriö. Siitä on ollut jonkin verran juttua mediassa.
 
Sain toisen annoksen heinäkuussa. Mulla meni kierto sekaisin, oli 50 päivää!
Mun piti aloittaa joku hormoni jolla vuoto olisi saatu tulemaan, mutta menkat ehtivätkin alkaa. Aina on muuten ollut aika säännöllinen kierto joten uskoisin että rokotuksesta johtui se häiriö. Siitä on ollut jonkin verran juttua mediassa.
Voi ei.. no tämä on just se mun kauhuskenaario kun mulla pitäis kohta menkat alkaa niin jos ei tulekaan. Lisäksi harmittelen näitä rytmihäiriöitä, ei kiva tunne.. Niitä ollut siis joskus ennenkin mutta nyt jotenkin enemmän.
 
Oletteko kaikki saaneet jo kaksi annosta koronarokotetta? Mulla nyt se toinen tässä tulossa ja jännittää, sain ekastakin rytmihäiriöitä. Lisäksi jänskättää onko vaikutusta menkkoihin tms, oletteko huomanneet jotain? Onneksi tämän jälkeen voi sitten ainakin ehkä jo elää vapaammin.
Sain toisen elokuussa. Mulla on ollut menkat ihan sekaisin, mutta epäilen että kyse on tästä POI:sta ennemmin kuin rokotuksesta kun ei ole eka kerta.
 
Tänään oli ultra ja alkionsiirto sovittu keskiviikolle 15.9.! Kohta pääsee taas jännittämään.
Tällä hetkellä on innostunut fiilis, vaikka toisaalta muistan ne toistuvat pettymykset edellisissä hoidoissa omilla soluilla kun testi näyttääkin negaa. Saa nähdä tullaanko taas rytinällä alas todellisuuteen…

Olipa kiva muuten bongata täällä muitakin ”vanhoja”, ketkä yrittävät vasta ekaa lasta
Minulla alkionsiirto myös 15.9. Kyseessä ekan luovuttajan toka PAS. Ekasta tuli keskenmeno viikolla 6+

Me saatiin pakkaseen yhteensä neljä alkiota, ensimmäinen siirrettiin kolmepäiväisenä ja nyt kaikki sulatetaan ja viljellään viisipäiväisiksi. Eli jos huonosti käy, mitään siirrettävää ei olekaan.

Minullakin alkaa ikä tulla vastaan. Täytän 46 vielä tässä kuussa, ja nykyisellä klinikalla ei enää uudelle kierrokselle päästä. Myöskään rahaa ei ole enää yhtään.

Vähän suunnittelen jotain kämpän myyntiä tms että saataisiin rahat kasaan vielä ennen 47-vuotissynttäreitä, jotta voitaisiin mennä sitten vaikka Ovumian munasolupankin avulla vielä yhdelle kierrokselle, jos tästä ei tärppää
 

Yhteistyössä