Reilu tonnin vuokra, järjetöntä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
höh monestihan huumeiden käyttäjillä on sitä syvää elämän kokemusta mikä omakotitalo asujilta puuttuu
Huumeiden käyttäjän "elämänkokemusta" ei tarvitse kukaan. Jos et tajua mitä väärää tuossa sun entisen elämäntavan hehkuttamisessa on, niin et ole tässä todellisuudessa elävä. Koitapa lukea vaikkapa Huumeasema Zoo ja sen jatko-osa ja mietin sen jälkeen olisiko sen tytön/naisen elämä ollut huomattavasti parempaa ilman yhtäkään huumetta.

Huumeiden käyttäjän "elämänkokemusta" ei tarvitse kukaan. Jos et tajua mitä väärää tuossa sun entisen elämäntavan hehkuttamisessa on, niin et ole tässä todellisuudessa elävä. Koitapa lukea vaikkapa Huumeasema Zoo ja sen jatko-osa ja mietin sen jälkeen olisiko sen tytön/naisen elämä ollut huomattavasti parempaa ilman yhtäkään huumetta.
nojoo emmä hehkuttanu mut sä alennuit sanomaan et huumeiden käyttäjällä ei voi olla mielipiteitä asumisesta niinkuin muilla. enkä mä nyt oo mikää huumeiden käyttäjä kaikkee tullu kokeiltuu ja ainoo mihin jäin koukkuun on rööki. mä tiedän et esim entinen narkkis luki ittensä psykiatrian erikois tohtoriks ja pystyi omaa kokemustaan tuomaan esiin potilas tilanteissa ja oli siis läheinen ku kliinin paperilta lukija et kyl sekin voi opettaa

nojoo emmä hehkuttanu mut sä alennuit sanomaan et huumeiden käyttäjällä ei voi olla mielipiteitä asumisesta niinkuin muilla. enkä mä nyt oo mikää huumeiden käyttäjä kaikkee tullu kokeiltuu ja ainoo mihin jäin koukkuun on rööki. mä tiedän et esim entinen narkkis luki ittensä psykiatrian erikois tohtoriks ja pystyi omaa kokemustaan tuomaan esiin potilas tilanteissa ja oli siis läheinen ku kliinin paperilta lukija et kyl sekin voi opettaa
Itse aloit soittamaan suutasi, että vain vuokralla asuva tietää maailman menosta ja on avarakatseinen.

On muuten todella ärsyttävää luettavaa tuo sun tekstisi kun kirjoitat tuolla tavalla. Vahvistaa vain kuvaa huumeidenkäyttäjästä.

Itse aloit soittamaan suutasi, että vain vuokralla asuva tietää maailman menosta ja on avarakatseinen.

On muuten todella ärsyttävää luettavaa tuo sun tekstisi kun kirjoitat tuolla tavalla. Vahvistaa vain kuvaa huumeidenkäyttäjästä.
no ei se suun soittoa ollu. vaan pieni pilke silmäkulmassa. sovitaan niin et omakotitalokin voi omistaa suuren sydämmen . noh jokaisella on oma tapansa jutella ei sunkaan tapa tee siitä mitään oikeaa se on vaan jonkun käskyn mukainen juttu kirjottaa mut ei se ole sen kummepi tapa viestiä kuin omani

no ei se suun soittoa ollu. vaan pieni pilke silmäkulmassa. sovitaan niin et omakotitalokin voi omistaa suuren sydämmen . noh jokaisella on oma tapansa jutella ei sunkaan tapa tee siitä mitään oikeaa se on vaan jonkun käskyn mukainen juttu kirjottaa mut ei se ole sen kummepi tapa viestiä kuin omani
Kamalaa sönkötystä ja kaukana asiallisesta suomen kielestä. Kamalaa luettavaa. Olisit kannattanut olla hereillä äidinkielen tunneilla.

Kamalaa sönkötystä ja kaukana asiallisesta suomen kielestä. Kamalaa luettavaa. Olisit kannattanut olla hereillä äidinkielen tunneilla.
nääh jokaisella on omanlaisensa tapa jutella. sun on kirja kieli ja mun on toisenlaisen jonka osaan. sillonkun sä opettelit pilkut ja pisteet. mä opettelin toisenlaisii taitoi. kummatkin käytti muistia. sä muistat ne kielioppi säännöt mä muistan toista ja sillainhan se elämä rakentuu jokainen tuo siihen uutta kulmaa. sulla on kyl kova tarve lyttätä toista mut ehkä siellä sun koulussa ei opeteltu miten muita kohdellaan tai et ollut hereillä niillä tunneilla?

nääh jokaisella on omanlaisensa tapa jutella. sun on kirja kieli ja mun on toisenlaisen jonka osaan. sillonkun sä opettelit pilkut ja pisteet. mä opettelin toisenlaisii taitoi. kummatkin käytti muistia. sä muistat ne kielioppi säännöt mä muistan toista ja sillainhan se elämä rakentuu jokainen tuo siihen uutta kulmaa. sulla on kyl kova tarve lyttätä toista mut ehkä siellä sun koulussa ei opeteltu miten muita kohdellaan tai et ollut hereillä niillä tunneilla?
Turha itkeä kun itse aloitit muiden lyttäämisen. Aivan turha selittää, että se oli vitsi.

Lisäksi on ihan turha viisastella jos itse antaa neuvoksi, että jättää vuokra maksamatta ja sen jälkeen homma on ilmaista. Jos ei aikuinen ihminen sen vertaa tajua, että maksamatta jättäminen ei tee asiasta ilmaista, niin on parempi olla hiljaa.

Mulla on vuokrakaksio 600e pk-seudulla. Palvelut on vieressä. Hyvä julkisen liikenteen yhteys moneen suuntaan. Sopiva vuokra mulle.
Asunto ei ole uusi mutta ei haittaa. :)

Riippuu tietenkin siitäkin missä asuu, mutta kyllä luulisi 200 000 olevan ihan realistinen laina myös yksinhuoltajalle. Tosin tietenkin pitää olla omaakin rahaa säästettynä.

Pitää olla yksinhuoltajalla lääkärin palkka, jos meinaa tollasen lainan yksin maksaa takaisin. Pitäähän sillä palkalla kustantaa oma ja lapsien kulut myös eikä kaikkea rahaa voi laittaa asumiseen. En minä ainakaan niin tee.

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
päinvastoin. vastike saattaa helsingin arvo aluille olla päälle tonnin luokkaa. lisäksi jos asunnon omistaja myy asunnon vuokralainen voi olla asunnossa ilmatteeks niinkauan kunnes oikeus häätää pois ja se vie kuukausia

Eiköhän tässä ole kyse tavallisista palkansaajista eikä mistään teemselänteistä miljoonaomaisuuksineen.
Ei taida kaksplussan porukastakaan asua kukaan Helsingin arvoalueilla ja maksaa pelkästä vastikkeestaan tonnia.

Kuulostaahan tuo vuokrasummana todella isolta. Ja varsinkin, kun on yksinhuoltaja, pitää olla hyvät tulot, jotta jää rahaa elämiseenkin.
Totta on, että tuolla summalla lyhentäisi hyvin omistusasunnon lainaa. Siinäkin puolensa ja puolensa.
Saattaisin harkita halvempaan vaihtamista. Jos siinä halvemmassa on ns. pintaset omaan makuun huonot, niin voihan sitä vuokraisännälle ehdottaa ehostusremppaa - tällöin vuokraisäntä tullee vuonranmaksussa vastaan. Seinien tapetointi tai maalaus on helppoa eikä turhan kallistakaan.

höh monestihan huumeiden käyttäjillä on sitä syvää elämän kokemusta mikä omakotitalo asujilta puuttuu

Huumeiden käyttäjät taitavat olla itse siellä syvällä.
Mitä syvää ja hienoa on jättää laskut maksamatta ja esim. kiristää rahaa vanhemmiltaan ja sisaruksiltaan elämiseen tai tehdä rikoksia, jotta voivat elää ns ilmaiseksi? Loisia he ovat.

Huumeiden käyttäjät taitavat olla itse siellä syvällä.
Mitä syvää ja hienoa on jättää laskut maksamatta ja esim. kiristää rahaa vanhemmiltaan ja sisaruksiltaan elämiseen tai tehdä rikoksia, jotta voivat elää ns ilmaiseksi? Loisia he ovat.
Mut monista on tullu kelpo ihmisiä ja ne kokemukset on kasvattanu ihmistä. Monihan entisistä narkomaaneista auttaa juuri heikompi osaisia. No se oli vastaus et näin voi tehdä jos on hitosti velkaa. Ni muutkin laskut voi laittaa sinne.
Kyl itte taas maksan kaikki laskut ajallaan ja ekaks ennen muuta. Vastaus koski sitä et ei vois asuu ilmatteeks ku niin voi tehdä. Se huumeiden käyttö on valitettavaa pois lukien kukka. Mut se on just sitä kun elämässä on liikaa aikaa ja jotenkin se aika pitää saada kulumaan.

Mut monista on tullu kelpo ihmisiä ja ne kokemukset on kasvattanu ihmistä. Monihan entisistä narkomaaneista auttaa juuri heikompi osaisia. No se oli vastaus et näin voi tehdä jos on hitosti velkaa. Ni muutkin laskut voi laittaa sinne.
Kyl itte taas maksan kaikki laskut ajallaan ja ekaks ennen muuta. Vastaus koski sitä et ei vois asuu ilmatteeks ku niin voi tehdä. Se huumeiden käyttö on valitettavaa pois lukien kukka. Mut se on just sitä kun elämässä on liikaa aikaa ja jotenkin se aika pitää saada kulumaan.

Olen pohtinut sitä, onko niin hyvä asia että entiset huumeiden käyttäjät, lastensuojeluasiakkaat, alkoholistit ja muut kaltoinkohdellut ihmiset hakeutuvat töihin parantuneena auttamaan muita samassa tilanteessa olevia ihmisiä.

Pitäisi pystyä itsensä ulkoistamaan hoidettavasta eikä sekoittaa omaa parantumistaan asiaan. Oma kuntoutuminen on liian henkilökohtainen juttu.
Uupuvat helposti, koska hoidettava ei välttämättä halua kuunnella neuvoja eikä parannu,

Olen pohtinut sitä, onko niin hyvä asia että entiset huumeiden käyttäjät, lastensuojeluasiakkaat, alkoholistit ja muut kaltoinkohdellut ihmiset hakeutuvat töihin parantuneena auttamaan muita samassa tilanteessa olevia ihmisiä.

Pitäisi pystyä itsensä ulkoistamaan hoidettavasta eikä sekoittaa omaa parantumistaan asiaan. Oma kuntoutuminen on liian henkilökohtainen juttu.
Uupuvat helposti, koska hoidettava ei välttämättä halua kuunnella neuvoja eikä parannu,
No aika monet auttajat uupuu nykyisin liian suuren työtaakan alle. Eli tarvisi lisää porukkaa töihin et kuorma kevenee kaikilta ja saadaan työttömyys tilastoikin alemmaksi. Mut eiköhän se oma parantuminen ole jo hyvässä kondiksessa kun päässyt opiskelujen ja työelämän piiriin. Mut mitä sä tarkoitat et entinen käyttäjä uupuu helposti? Verrattuna ei käyttäjään? Ehkä se entinen käyttäjä saa helpommin keskustelu yhteyden käyttäjän kaa kuin se joka kliinisesti lukee vaan papereista ja on etäinen. Se aito vuorovaikutus katoaa ja asiakas ei koe hyötyä. No mä en oo entinen narkki mut toisen syyn takia mulla terapeutti ja meidän juttelut koskee kumpiakin et kummatkin jakaa ja niistä keskustellaan enempi toki mun asioista. Mut onhan se raskasta olla pelkkä kuuntelia eikä jakaa mitään itsestään samalla. Mitä enemmän on vaan pelkkä kuuntelia ni sen enemmän mieli raskautuu ja tunne yhteys ehkä katoaa. Ja mun mielestä terapeuttikin saa sanoa rehelliseti mietteensä asiasta ja niistä keskustella.

Mut en kyllä tiedä miten muyalla terapia toimii kuin omalla kohalla itte sain huippu tyypin:)

Yhteistyössä