Mistä tietää onko joku alkoholisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija1234
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija1234

Vieras
Hei. Olen aloittanut suhteen miehen kanssa ja kaikki on päällisin puolin hyvin. Ainut mihin oon kiinnittänyt huomiota on että mies kyllä juo vapailla suhteellisen usein.
Nyt mietin ennen kuin suhde vakavoituu että onko merkkejä mistä tiedän onko että alkoholi on ongelma tai että jos mies juokin useammin tai enemmän kuin luulen. Lähinnä vanhat suhteet saa epäilemään että mikähän tässä suhteessa on vialla.

Kokeile ja ehdota nenänvalkaisua. Ollaan vkloppu selvin päin ja jos ei onnistu niin voit tehdä päätelmän. Kuukausikin ilman alkoholia tekee kropalle hyvää puhumattakaan että jättää kokonaan pois.

Ehdota kuukauden tipatonta ja jos juo silti salassa tai suuttuu ideasta niin kannattaa, ehkä, keskustella asiasta enemmän.

Kysymykseen en osaa vastata ilman että siihen kuluisi puoli päivää, mutta...

Eihän se ole perimmäinen ongelma. JOS oisit oikeasti rakastunut tähän mieheen, ei satunnainen vapaalla juominen haittaisi. Täydellistä ei tarvitse muuttaa.

Etsi sellainen, joka on alusta asti ihan nappi!

Kysymykseen en osaa vastata ilman että siihen kuluisi puoli päivää, mutta...

Eihän se ole perimmäinen ongelma. JOS oisit oikeasti rakastunut tähän mieheen, ei satunnainen vapaalla juominen haittaisi. Täydellistä ei tarvitse muuttaa.

Etsi sellainen, joka on alusta asti ihan nappi!

Se on juuri näin. Harvemmin ne häiritsevät asiat paranee itsekseen tai sitten ne voivat tulla takaisin.

No alkoholismille ei ole tarkkaa määritelmää. Audit-testi on suuntaa-antava, mutta ei täydellinen. Sanoisin näppituntumalla, että oli määrät ja toistuvuus mikä tahansa, niin jos erikseen siihen olet huomiosi kiinnittänyt, se varmasti on ongelma. Jos ei hänelle, niin sinulle. Toki sinkkumiehillä elämä voi joskus olla aika railakasta. Voithan huomauttaa asiasta ja ehdottaa iltoja selvin päin. Jos alkoholi on aina ihan must, niin kyllähän se huonoon suuntaan viittaa.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä