Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Nerokas suunnitelma!

Sit, ku ollaan niin vanhoja ettei oo mitään järkevää tekemistä eikä lapsia huollettavana ni mennään!
Juu. Sä saat esittää jossain haaremiasussa napatanssin ja kun miehen kädet on ojentuneet sun puoleen niin mä sujautan pensassakset ukon helemojen alle ja naps, kylmä Fiskars teki tehtävänsä ja oksa on poikki. :)
Pitäähän sitä viedä suomalaista teknologiaa maailmalle. :sneaky:

Lumikki ja metsästäjä -leffassa sillä äitipuolella oli paha ikäkriisi.
Hmm... kolahtiko johonkin?

nuori Lumikki

Tätä Lumikkia seuraan säännöllisen epäsäännöllisesti

Hmm... kolahtiko johonkin?

nuori Lumikki

Tätä Lumikkia seuraan säännöllisen epäsäännöllisesti
Mut M1es....jos Lumikki on kinatsu, niin ei se voi olla silloin kaikkein kaunehin. :(

Uusimpaan, v.2022 ilmestyvään Lumikkiin on Disney palkannu naisen oikealta ilmansuunnalta eli Kolumbiasta, Rachel Zeglerin. (y)

En oo kyl ikinä pitäny tuota alkuperäistä Lumikkia nättinä, siitä tulee mieleen joku film noir-tähden ja Betty Boobin sekotus.

Mut M1es....jos Lumikki on kinatsu, niin ei se voi olla silloin kaikkein kaunehin.
Ihan odotettu kommentti siltä ikäkriisiä kokevalta "äitipuolelta". Tietenkään Lumikki ei voi olla hänen mielestään kaunein.

Lumikin "kaikkein kaunein" ulkonäkö on sadussa kyllä kuvattu: iho on valkea kuin lumi, huulet punaiset kuin veri ja hiukset mustat kuin eebenpuu. Missähän tuollaiset kauneusihanteet ovat tälläkin hetkellä....

Viimeksi muokattu:
Mutta onpa Zegler alkuperäsen Disneyn Lumikin näkönen!
Disneyn Lumikki on melkein yhtä "alkuperäinen" kuin Japanissa piirretty Muumi.

Lumikki on alunperin saanut 1800-luvulla julkisuutta Grimmin veljesten satuna, he kopioivat idean joko kansantarinasta ja/tai 1700-luvun saksalaisopettaja Johann Musäukselta. Disneyn vääristelty ja sokeroitu versio on siis amerikkalaista vesitettyä ja vääristeltyä hömppää. Alkuperäistä siinä ei ole juuri mitään, oikeasti prinssi ei edes suudellut Lumikkia.

Tässä vertailtavaksi (kysy peililtäsi) Lumikin äiti vanhasta satukuvituksesta.

Muistuttaako käytöksesi Lumikin äitipuolta?
Grimmien Lumikissa muun muassa ilkeä äitipuoli kannibalistisesti herkuttelee Lumikin suolavedessä kypsennettyillä keuhkoilla ja maksalla. Tai niin hän luulee tekevänsä. Oikeasti metsästäjä on tuonut hänelle villisian sisäelimiä.
Kun äitipuolelle selviää, että Lumikki elää, hänen vihallaan ja kostonhimollaan ei ole ääriä. Ja Lumikki on vain seitsenvuotias pikkutyttö!
Noitamainen äitipuoli päättää päivänsä kiduttamalla. Hän joutuu vetämään jalkaansa punahehkuisiksi kuumennetut rautakengät ja tanssimaan niillä kunnes vaipuu kuolleena maahan.

Kiva sivuhuomio - Tuhkimo on alunperin kiinalainen! (y)

Paljon Disneyn versiota alkuperäisempi: saksalainen Lumikki-kuva (Schneewitchen) 1800-luvun alkupuolelta

Yksi Lumikki-versioista

Viimeksi muokattu:
Ihan odotettu kommentti siltä ikäkriisiä kokevalta "äitipuolelta". Tietenkään Lumikki ei voi olla hänen mielestään kaunein.

Lumikin "kaikkein kaunein" ulkonäkö on sadussa kyllä kuvattu: iho on valkea kuin lumi, huulet punaiset kuin veri ja hiukset mustat kuin eebenpuu. Missähän tuollaiset kauneusihanteet ovat tälläkin hetkellä....
On hienoa että pystyt ajattelemaan aasialaiset kauneimpina eli ylittämään oman rotusi ajattelun. Mä en vaan näe turskan/kalmanvärisessä ihossa ja silmien vilkkuluomen puuttumisessa mitään kaunista.

Mutta ei, Lumikki ei tule koskaan olemaan aasialainen, ei negr..., vaan länsimaisen näköinen. Lumikki on eurooppalaista syntyperää, eurooppalaisissa linnoissa.
Se olisi sama jos me kaapattaisiin japsien joku kuuluisa anime-hahmo ja väännettäisiin se väkisin länsimaiseen muottiin - ei. Sen kuuluu näyttää japsilta.

Ei Disney turhaan etsinyt joka rodulle OMAN prinsessan: Pocahontas, Mulan, Aladdinin Jasmine.

ohan ne aasian tytöt tosi hyvännäkösiä ja siksikin eksoottisia kun ovat niin pikkusia

tissithän niillä on usein pienet että siitä pitkä miinus
Nyt voi mennä mun viesti poistoon, mutta mä vaan ajattelen että ne näyttää siltä kuin heillä kaikilla olis....trisomia.
Ovat siis sairaan näkösiä, kalvakan ihon kanssa. Joo olen maailman hirvein ihminen. Mutta tummaihoisetkin on kauniimpia.
Ne silmät, ne silmät....

Nyt voi mennä mun viesti poistoon, mutta mä vaan ajattelen että ne näyttää siltä kuin heillä kaikilla olis....trisomia.
Ovat siis sairaan näkösiä, kalvakan ihon kanssa. Joo olen maailman hirvein ihminen. Mutta tummaihoisetkin on kauniimpia.
Ne silmät, ne silmät....
no ei oo trisomistien näkösiä ja kalvakka iho on hottista

mä taas en pidä tummista (siis oikeesti tummista)

no ei oo trisomistien näkösiä ja kalvakka iho on hottista

mä taas en pidä tummista (siis oikeesti tummista)
No, makuasioista ei voi kiistellä.
Luonnostaan päivettyneen värinen (ei mikään itsensä kärventäny melanooma-papu) on terveen näkönen.

Kalvakasta tulee mieleen joku
-on kuolemassa Sarsiin just ja nyt
-lasimainen iho=kala
-humanoidi
-on joku aristokraattinen 1700-luvun hieno pieru päivänvarjon alla joka vain lukee kirjoja ja soittaa sembaloa ja peruukissaan pöllähtää talkki, samaan aikaan kun palvelijansa raataa sille pellolla ruokaa

(Miksei tää mee jo poistoon? :LOL:)

Mutta tää ei ole keljuilua M1ehelle vaan mun mielipide. Ja nyt olen sanonut sen, ugh.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä