IS: Uusi tutkimus: Pfizerin rokotteen teho deltamuunnosta vastaan vain 42 prosenttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muuten kyllä, mutta sulla on selvä ajatusvirhe asiassa. Sulle vaihtoehdot ovat: rokotepassi vs. avoin yhteiskunta kaikille. Todellisuudessa vastakkain on: rokotepassi vs. suljettu yhteiskunta kaikilta. Noiden jälkimmäisten välillä tässä tehdään valintaa. Se vapaa yhteiskunta kaikille passista riippumatta ei ole tässä vaiheessa mahdollinen. Se voi olla sitä joskus, sillä edellytyksellä että ravintolat edelleen toimii ja konsertit pyörii. Sekin taas edellyttää sitä, että osa pääsisi käymään niissä jo nyt.
Hoen edelleen tätä: rokotettakoon vain kaikki vanhat ja riskiryhmät.

Antaa rokottamattomien vastata itse päätöksestään olla ottamatta rokote.
Sun eräs elintapa (ei, en tarkoita tsainojen tiirailua) on myös terveydelle huono: jatkuva yövalvominen, saatat olla lyhytikäisempi tai dementoitua sen takia.
Ruvetaanko lailla kieltämään ettet saa valvoa yli puolenyön?
USAssa on ymmärretty, että tuo yksilönvapaus on alisteinen vastuulle olla tartuttamatta muita ja aiheuttaa yhteiskunnalle kustannuksia.

Tuohon unipuoleen palaan... hmm... myöhemmin yöllä. :giggle:

pikku terveystarkistus

Viimeksi muokattu:
USAssa on ymmärretty, että tuo yksilönvapaus on alisteinen vastuulle olla tartuttamatta muita ja aiheuttaa yhteiskunnalle kustannuksia.

Tuohon unipuoleen palaan... hmm... myöhemmin yöllä. :giggle:

pikku terveystarkistus
Kaikki tartuttavat koronaa, myös sä, vaikka ottaisit 10 koronarokotetta.

Hei, kiva nähdä että sinäkin harrastat epäterveellistä valvomista.

Niin, kyllä minäkin saattaisin olla tartuttaja, mutta pyrin minimoimaan tuon riskin. Harvat asiat elämässä ovat on/off-valintoja.

En luovu maskin käytöstä tai etäisyyden pidosta saamani rokotteen takia. Vältän niin pitkälle kuin mahdollista väkijoukkoja. Jos saisin koronan, eristäisin itseni - myös perheestäni.

Mukavasti muuten jyrähtelee. (y)

• Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi
Hei, kiva nähdä että sinäkin harrastat epäterveellistä valvomista.

Niin, kyllä minäkin saattaisin olla tartuttaja, mutta pyrin minimoimaan tuon riskin. Harvat asiat elämässä ovat on/off-valintoja.

En luovu maskin käytöstä tai etäisyyden pidosta saamani rokotteen takia. Vältän niin pitkälle kuin mahdollista väkijoukkoja. Jos saisin koronan, eristäisin itseni - myös perheestäni.

Mukavasti muuten jyrähtelee. (y)
Niiiiiin...mäkin olen lähipiirin paras maskinkäyttäjä ja vahdin turvavälit jne.

Saman verran tartutetaan tai ollaan tartuttamatta.

Mä en harrasta valvomista, toisin kuin eräät. :sneaky:

Niiiiiin...mäkin olen lähipiirin paras maskinkäyttäjä ja vahdin turvavälit jne.

Saman verran tartutetaan tai ollaan tartuttamatta.

Mä en harrasta valvomista, toisin kuin eräät.

No et sinä kovin paljon harrasta myöskään sitä toimintaa, joka minullekin noita valvomispaineita aiheuttaa.
Eri+Kamei+playful+girl+in+bed07.jpg

No et sinä kovin paljon harrasta myöskään sitä toimintaa, joka minullekin noita valvomispaineita aiheuttaa.
Eri+Kamei+playful+girl+in+bed07.jpg
Mikset sä voi tiirata akkoja loppuillasta?
Miten sä jaksat käydä päivisin töissä?

Napoleonkin nukkui vaan muutaman tunnin yössä. Hällä ja M1ehellä on vaan parempaa tekemistä. Napoleon mietti sotajuttuja ja M1es kauniita naikkosia.
Ei vedetä nyt jotain valkeissa sukkahousuissa ollutta äijää tähän.
Ja m1es itse vastatkoon kysymykseeni.

Mutta ei samalla tavalla. Viruksen eritys on vähäisempää ja erityksen kesto on lyhempi, mutta sitä kuitenkin erittyy myös osalla rokotetuista oireettomista kantajistakin. Mutta kukaan ei edelleenkään pakota ottamaan rokotetta. Jos mielestäsi kotiin lukittautuminen on parempi vaihtoehto, niin sinulla on siihen oikeus. Mä en lähtökohtaisesti ymmärrä sitä, että sinä haluat rajoittaa rokotettujen pääsemistä jonnekin sillä verukkeella, että sinä itse et pääse. Eihän se ole sinulta pois ja toisaalta sekään ei ole sinulle itsellesi mitään lisää, että kaikki ja koko Suomi pakotettaisiin lukittautumaan koteihinsa.

Se että ilman rokotepassia elämä on kurjempaa, niin on vasemmistolainen "tasapuolisuus", että kaikilla muillakin pitää sitten olla yhtä kurjaa. Pääasia että on tasapuolisesti kurjaa. Mä en parhaalla tahdollakaan ymmärrä, että kun vaihtoehtoina ovat: kukaan ei pääse mihinkään vs. rokotetut pääsevät johonkin, niin sitä vastustetaan siksi koska itse ei haluta rokotetta. Kun et sinä vaihtoehdossa yksikään pääse mihinkään. Tilanne ei muutu.

Mutta ei samalla tavalla. Viruksen eritys on vähäisempää ja erityksen kesto on lyhempi, mutta sitä kuitenkin erittyy myös osalla rokotetuista oireettomista kantajistakin. Mutta kukaan ei edelleenkään pakota ottamaan rokotetta. Jos mielestäsi kotiin lukittautuminen on parempi vaihtoehto, niin sinulla on siihen oikeus. Mä en lähtökohtaisesti ymmärrä sitä, että sinä haluat rajoittaa rokotettujen pääsemistä jonnekin sillä verukkeella, että sinä itse et pääse. Eihän se ole sinulta pois ja toisaalta sekään ei ole sinulle itsellesi mitään lisää, että kaikki ja koko Suomi pakotettaisiin lukittautumaan koteihinsa.

Se että ilman rokotepassia elämä on kurjempaa, niin on vasemmistolainen "tasapuolisuus", että kaikilla muillakin pitää sitten olla yhtä kurjaa. Pääasia että on tasapuolisesti kurjaa. Mä en parhaalla tahdollakaan ymmärrä, että kun vaihtoehtoina ovat: kukaan ei pääse mihinkään vs. rokotetut pääsevät johonkin, niin sitä vastustetaan siksi koska itse ei haluta rokotetta. Kun et sinä vaihtoehdossa yksikään pääse mihinkään. Tilanne ei muutu.

Hmm....miss vaiheessa MÄ olen ollut sulkujenkaan kannalla?

Viimeiset 1,5 vuotta olen hokenut että vain vanhukset (no jaa, eläkeikäiset 60-vuotiaatkin on jossain riskissä) ja riskiryhmät rokotetaan ja vanhuksia suojattaisiin tiiviimmin. Muut olisivat suht vapaasti, mutta maskien ja käsidesien kanssa.

Viimeisen 1-2 viikon aikana olen hokenut ffp-maskipakkoa KAIKILLE, kun oon lukenut niiden maskien hyvästä tehosta. Jos sitä pakkoa oikeasti valvottaisiin, olisi koronalukemat taatusti pienemmät.

Viimeksi muokattu:
Niin, palstan kohteliaat, sangen hurmaavat ja sliipatut porvarismiehet: mäkin olen yhteiskunnan avaamisen kannalla. :sneaky:
Mutta tiiviiden maskien kera, ja niin että rokotettaisiin ehkä just ne riskiryhmäläiset.

Lapset ja vaikkapa alle 25-vuotiaat saisivat urheilulajeissa olla ilman maskia. Tässä mun skenaariossa aikuiset urheilijat olis häviäjiä, koska tiiviin maskin kanssa on hankala tehdä ennätyksiä...

Napoleonkin nukkui vaan muutaman tunnin yössä. Hällä ja M1ehellä on vaan parempaa tekemistä. Napoleon mietti sotajuttuja ja M1es kauniita naikkosia.
M1es on vähän väsynyt. Tartteis unikoulua. :sneaky:
230px-Napoleon_at_Fontainebleau%2C_31_March_1814_%28by_Hippolyte_Paul_Delaroche%29.jpg

Vaimo Pauline on ihan urvahtanut ja v-ttuuntunut kun äijä tiiraa kaiket yöt vieraita mademoiselleja:
licensed-image

Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: m1es
Niin, palstan kohteliaat, sangen hurmaavat ja sliipatut porvarismiehet: mäkin olen yhteiskunnan avaamisen kannalla. :sneaky:
Mutta tiiviiden maskien kera, ja niin että rokotettaisiin ehkä just ne riskiryhmäläiset.

Lapset ja vaikkapa alle 25-vuotiaat saisivat urheilulajeissa olla ilman maskia. Tässä mun skenaariossa aikuiset urheilijat olis häviäjiä, koska tiiviin maskin kanssa on hankala tehdä ennätyksiä...
Mutta tuo skenaario lienee utopiaa. Vaihtoehtoina on vain täys’sulku tai avaaminen rokotetuille. Kukaanhan ei tiedä miten korona voitetaan, voitetaanko ja miten sen kanssa opitaan elämään. Yhtään tautia ei silti ihmiskunnan historiassa ole maskeilla voitettu - rokotteilla on. En siis näe koko rokotevastaisuutta millään tavoin järkevänä, vaan päinvastoin. En usko sinunkaan haluavan viettää lopun elämääsi maski kasvoilla.

Mutta tuo skenaario lienee utopiaa. Vaihtoehtoina on vain täys’sulku tai avaaminen rokotetuille. Kukaanhan ei tiedä miten korona voitetaan, voitetaanko ja miten sen kanssa opitaan elämään. Yhtään tautia ei silti ihmiskunnan historiassa ole maskeilla voitettu - rokotteilla on. En siis näe koko rokotevastaisuutta millään tavoin järkevänä, vaan päinvastoin. En usko sinunkaan haluavan viettää lopun elämääsi maski kasvoilla.
Maski se on oltava vielä monta vuotta teillä rokotetuillakin, koska tekin levitätte koronaa. Pidetään sit niitä yhdessä.

Mutta nyt pidän jonkinasteisen koronakeskustelutauon, koska tästä aiheesta olen kirjotellu monta päivää. Kantani on ja pysyy.

"Sitten muihin aiheisiin", sanoi myös Arvi Lind. :)

Yhteistyössä